Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Stort og billigt fladeskærm på afbetaling (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Jeg skal snart flytte(skilles), midlertidigt flytter jeg hjem til min mor og jeg bliver med stor sandsynlighed fra april af, førtidspensionist. Jeg har ikke noget stort tv og har heller ikke nogen fladskærm. Jeg vil derfor høre om der er nogen der har en ide til en fladeskærm, på min 32 " og gerne 40-42" (uanset størrelsen på min kommende lejlighed,rækkehus) som er meget godt og som jeg kan købe på afbetaling.

Selve skærmen skal have en alm opløsning ikke en underlig eller lav opløsning, noget med 1368x768 eller bedre, et godt og problem frit billede (Mig og min hustru, har et alm, billigt 28" billedrørs tv som har et godt og problemfrit billed, dog er der ved visse film,udsendelser lidt problemer med at den røde farve er meget kraftig, men alligvel godt og problemfrit billede, selv lyden er rigtig god).

Jeg aner ikke hvilket fladeskærm jeg skal overveje at bruge penge på,men jeg foretrækker philips (samsung,panasonic synes jeg også laver nogen gode fladeskærm) og jeg forestiller mig max 200kr i max 24 måneder.
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

Brian Krist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Problemet med afbetaling er, at du typisk komme til at betale op til 20 eller 30 % mere for dit nye tv. Altså er det en super dårlig forretning for dig.

Jeg ved ikke hvordan din økonomi er, men jeg ville høre banken om de ikke ville låne dig kr. 5.000 og at du så afbetalte dette lån med kr. 200 om måneden i stedetfor. Hos banken betaler du trodsalt betydeligt mindre i rente...

Jeg kan ikke hjælpe dig med hvilket TV du burde vælge i denne prisklasse, men for kr. 5.000,- skulle du nok kunne få et hæderligt Samsung tv. Evt. bestil det fra nettet, så sparer du også lidt der.

Til top Vis Brian Krist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian Krist

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg var dig, ville jeg købe et andet 28" billedrørsTV på fx dba.dk til 150-200 kroner - som du selv skriver, så kan de sagtens være rigtig gode - jeg har selv stadig billedrør

Og spar så op til en fladskærm. Hvis du lægger 200 til side hver måned i 24 måneder giver det 4800 kroner - det kan du godt få et ordentligt fjernsyn for, især om to år - men du kan ikke få noget ordentlig på afbetaling til den pris/de afdrag, vil jeg mene.
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

gasolin:
Hold dig fra afbetaling.
Du vil komme til at opleve det som fandens ærgerligt at skulle betale af på det i måske mange år. Jeg vil næsten vædde med at du er træt af skærmen inden det er betalt af.
Som det foreslås: køb et andet billedrørsfjerner, og spar op til en flad. Alternativt køb en nyere brugt fladskærm. De kan findes til ca 2000-2500,-, herunder de mærker du nævner.

Hygge,
Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Dette er godt til prisen. Ca. 4200 inklusive fragt.

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/TX-P37X10Y*Wupti1/ Panasonic-TXP37X10Y.html

Eller som andre foreslår et aflagt billederørs TV. Mange er glade for hvis man kan komme og hente det, så de slipper for at slæbe det på lossepladsen. En brugt 32" med philips blackline S billederør vil give et supergodt billede, og kan erhverves for afhentning og en kasse øl eller et par flasker god vin.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2010 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Brok skrev:

gasolin:
Hold dig fra afbetaling.
Du vil komme til at opleve det som fandens ærgerligt at skulle betale af på det i måske mange år. Jeg vil næsten vædde med at du er træt af skærmen inden det er betalt af.
Som det foreslås: køb et andet billedrørsfjerner, og spar op til en flad. Alternativt køb en nyere brugt fladskærm. De kan findes til ca 2000-2500,-, herunder de mærker du nævner.

Hygge,
Brok

Jeg har stadig mit konfirmations anlæg fra pioneer, mit første rigtige anlæg fra 1993, mit første tv jeg købte i 1993 for mine egne penge(men som jeg er afgået ved døden for mange år og ja det skulle for længst være smidt ud), jeg skifter ikke bare noget ud som et tv eller f.eks cykel som jeg har haft siden 1994...... søgte lidt på rentefrit lån til tv

http://www.danstv.dk/shop/cms-17.html   10860 kr ialt i en periode på 12 måneder for at låne 10000kr det er da ikke så ringe.

Jeg ved godt at 200kr om måneden ikke er meget men jeg skal også kunne realistisk betale det det koster for der er ikke andre der vil betale et tv for mig og bedre at starte med 200kr om måneden for der er det nemmere at at gå lidt op, for 500kr pr måned er lidt urealistisk da jeg ikke kun for behov for et fjernsyn når jeg flytter........ desuden vil jeg ikke bruge mange år på det, max 24 måneder forestiller jeg mig

Men altså hvor gode er den billigste fjernsyn på 32" med 100Hz scanningsfrekvens og min 1366x766 i opløsning, f.eks har min (stadig) hustru en bærbar computer,der normalt har en opløsning på 1280x800 men opløsningen er kun 1024x766 (mener jeg) og det kan jeg tydelig se med et alm xp skrivebord at den ikke er 1280x800

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Jeg ved godt, at jeg ikke bør blande mig i dine beslutninger, men hvis det virkeligt står så skidt til med økonomien, at du ikke engang kan fralægge 500,- om måneden, burde du så ikke hellere vente med at købe en fladskærm?

Eller som miminum gøre som der ellers bliver foreslået her i tråden - købe et ældre CRT TV og så "nøjes" med det, indtil du er kommet på fode igen.

Så vigtig er en fladskærm vel heller ikke, eller hvordan?
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2010 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/TX-P37X10Y*Wupti1/ Panasonic-TXP37X10Y.html

Eller som andre foreslår et aflagt billederørs TV. Mange er glade for hvis man kan komme og hente det, så de slipper for at slæbe det på lossepladsen. En brugt 32" med philips blackline S billederør vil give et supergodt billede, og kan erhverves for afhentning og en kasse øl eller et par flasker god vin.

http://www.wannasee.dk/shop/panasonic-tx-l32x10y-1689p.html her er den lidt billigere

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2010 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
Jeg ved godt, at jeg ikke bør blande mig i dine beslutninger, men hvis det virkeligt står så skidt til med økonomien, at du ikke engang kan fralægge 500,- om måneden, burde du så ikke hellere vente med at købe en fladskærm?

Eller som miminum gøre som der ellers bliver foreslået her i tråden - købe et ældre CRT TV og så "nøjes" med det, indtil du er kommet på fode igen.

Så vigtig er en fladskærm vel heller ikke, eller hvordan?

Nej den er ikke så slemt  men altså det er nemmere at hæve prisen lidt når jeg ikke bare starter med 500kr om måneden og jeg synes tit at folk har tendens til lige at skal markere sig (uanset hvad man vil købe) med at foreslå et produkter der koster en del mere en det man max vil ofre

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Tag et banklån, og find et brugt Panasonic PX80 i 42". De koster omkring 2500 kr, og er et urimelig godt tv til prisen.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
Kjeldsen skrev:

http://www.wannasee.dk/shop/panasonic-tx-l32x10y-1689p.html her er den lidt billigere

Nej, jeg linker til det fremragende 37" plasma, og ikke et 32" LCD. De kan ikke sammenlignes.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2010 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Tag et banklån, og find et brugt Panasonic PX80 i 42". De koster omkring 2500 kr, og er et urimelig godt tv til prisen.

Kan det betale sig at spare de 1500kr og købe et Panasonic PX80 i 42 til ca 2500kr istedet for at købe dette nye panasonic på 42". http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tv/TXP42C10Y/panas onic-42-plasma-tv?Selected=Specifications#tProductTabcontent

Begge fladskærme har samme opløsning og scannings frekvens på 100hz ? (jeg tænker på garanti, er det ikke de ekstra 1500kr værd ?)

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2010 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
gasolin skrev:
Kjeldsen skrev:

Nej, jeg linker til det fremragende 37" plasma, og ikke et 32" LCD. De kan ikke sammenlignes.

Jeg har også lyst til at bruge en fladskærm med min computer, så er det ikke en lcd fladskærm jeg skal have ?

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2010 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
Brok skrev:

gasolin:
Hold dig fra afbetaling.

Hygge,
Brok

Jeg har stadig mit konfirmations anlæg fra pioneer, mit første rigtige anlæg fra 1993, mit første tv jeg købte i 1993 for mine egne penge(men som jeg er afgået ved døden for mange år og ja det skulle for længst være smidt ud), jeg skifter ikke bare noget ud som et tv eller f.eks cykel som jeg har haft siden 1994...... søgte lidt på rentefrit lån til tv

http://www.danstv.dk/shop/cms-17.html   10860 kr ialt i en periode på 12 måneder for at låne 10000kr det er da ikke så ringe.

Jeg ved godt at 200kr om måneden ikke er meget men jeg skal også kunne realistisk betale det det koster for der er ikke andre der vil betale et tv for mig og bedre at starte med 200kr om måneden for der er det nemmere at at gå lidt op, for 500kr pr måned er lidt urealistisk da jeg ikke kun for behov for et fjernsyn når jeg flytter........ desuden vil jeg ikke bruge mange år på det, max 24 måneder forestiller jeg mig

Men altså hvor gode er den billigste fjernsyn på 32" med 100Hz scanningsfrekvens og min 1366x766 i opløsning, f.eks har min (stadig) hustru en bærbar computer,der normalt har en opløsning på 1280x800 men opløsningen er kun 1024x766 (mener jeg) og det kan jeg tydelig se med et alm xp skrivebord at den ikke er 1280x800

I dit eksempel ovenfor skal du af med næsten 1000,- pr måned i 12 måneder. Det er en del mere end de 200,-/måned du satte som din smertegrænse.

Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2010 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Brok skrev:
gasolin skrev:
Brok skrev:

gasolin:
Hold dig fra afbetaling.

Hygge,
Brok

I dit eksempel ovenfor skal du af med næsten 1000,- pr måned i 12 måneder. Det er en del mere end de 200,-/måned du satte som din smertegrænse.

Det var ikke ment som om jeg skulle låne 10000kr det var bare eksempel på hvad 10000kr koster at låne, altså det sted jeg linker til koster det ikke 20-30 % men på den anden side 10000kr er heller ikke så slemt idet jeg sikkert skal have mere en, en fladskærm og der tænker jeg ikke på bluray afspiller og surround sound anlæg men mere på, diverse praktiske ting, så 1000kr er ikke så slemt pr måned.

guffi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Brokkehoved KSB

Bruger siden: 14 September 2003
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Brok skrev:
gasolin skrev:
Brok skrev:

gasolin:
Hold dig fra afbetaling.

Hygge,
Brok

Du er god til at tælle    

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2010 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

guffi skrev:
(snip)

Du er god til at tælle    

Tak

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2010 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:

Svend P skrev:

Kan det betale sig at spare de 1500kr og købe et Panasonic PX80 i 42 til ca 2500kr istedet for at købe dette nye panasonic på 42". http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tv/TXP42C10Y/panas onic-42-plasma-tv?Selected=Specifications#tProductTabcontent

Begge fladskærme har samme opløsning og scannings frekvens på 100hz ? (jeg tænker på garanti, er det ikke de ekstra 1500kr værd ?)

Tja, hvis man ikke har de 1500 kr, så kan det jo godt betale sig. Jeg solgte faktisk mit PX80 for at købe det du linker til, da jeg skulle bruge mpeg4, men hvis man kan undvære det, så kunne jeg i hvert fald ikke se forskel i billedkvaliteten på de to. Men begge er forrygende til prisen.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2010 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Hvad er egentlig bedst at prioritere ved en billig fladskærm, scanningfrekvens eller opløsning ?

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2010 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Gå ind i en butik og se billedet fra det. Så glemmer du alt om den slags. Til de penge er det alt hvad man kan ønske sig.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes