| Forfatter |
|
martin_p Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 22 Oktober 2010 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Avatar i 3D var SUPER smukt i Randers nye biograf.
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
| Sendt: 22 Oktober 2010 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så Avatar i Middelfart Bio.
Syntes det var fedt at se hvad man kan med 3D i dag. Og at det nok kun bliver bedre i fremtiden. Men at man har valgt at placere underteksterne svævende uden for billedet fatter jeg ik! Det var p***e ireterende og sidde at focusere frem og tilbage mellem tekst og billed.  __________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 22 Oktober 2010 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
stonehenge skrev:
3D i Imperial (Olsenbanden): Skuffende dårlig optisk kvalitet!!! Så kom jeg også ind og se Giraffen: Jeg er professionel fotograf med et stærkt teknisk fundament, og det var med en middelstor positiv forventning, at jeg i sidste uge skulle se min første 3D-film i Imperial med stort set perfekte pladser: Midt for på midterste række. Forventningen blev desværre hurtigt vendt til skepsis og senere stor skuffelse; Det første jeg konstaterer er desværre, at brillerne er optisk til grin - det er simpelthen løgn, at de skal være så underlødige i optisk kvalitet og ydeevne: (Billig) Acetat som i sagens natur står lettere bølgende (ikke plant) og plettet (?) og med ridser og tryk-knæk/folder - jeg var igennem 7 par, for at finde det mindst ringe. Og de VAR ringe - man kan bare ikke se en hujende s... skarpt med sådan et par elendige diffusere foran øjnene (og her snakker vi ikke 3D, men det enkelte filter vurderet individuelt h/v). Brillerne i Imperial er totalt diskvalificeret på optisk ydeevne! Don't go! Og så brillestellet: Det er ikke just wraps, men i faconen så sygekasse-brillet, at det rager langt udenfor øjenhuler/bryn og kindben. Jeg måtte sidde oppe med hænderne og skygge over og på siden af brillerne (i det omfang jeg orkede), for ellers fik jeg tilmed også svage - men ikke desto mindre meget generende - reflekser ind bagfra (trods mørket er der svagt (og delvis reflekteret?) lys i biografen fra udgange etc.). Jeg havde min datter på syv år med, men der var ingen børnebriller (!) - hun lignede en stærkt krympet Master Fatman, og hun valgte også at se sidste del af filmen i ekstra-uskarp helt uden de generende store briller på. Jeg er imponeret over, hun holdt ud. Dårlig, dårlig, dårlig idé. Der skal meget mere til, før det bliver seværdigt og pengene værd - jeg føler mig faktisk groft taget ved næsen.
|
|
|
Så Olsen-banden i 3D i Klovborg Kino- der var ikke noget at udsætte på oplevelsen. Men filmen udnytter ikke 3D effekten særlig meget. Min største skuffelse var egentlig at den hylende morsomme trailer ikke indgik i selve filmen. Men 3d er og bliver en gimmick - velegnet til eventyfilm o.lign, men bestemt ikke til alle film.
|
| Til top |
|
| |
ARTISTEN Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 184
|
| Sendt: 10 November 2010 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 10 November 2010 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var inde og se The Town... Ville faktisk have oprettet en tråd om andres meninger, men kom fra det :)
Jeg var ikke specielt imponeret over deres nye lydsystem! Jeg har altid anset Cinemaxx som værende én af de førende
biografer indenfor lyd, og synes det nye system er et skridt i den forkerte retning  Dialog havde ikke den samme
"klarhed"
og livagtige klang og pistolskud/eksplosioner havde slet ikke den impact de havde før. Så jeg vælger klart deres næststørste
sal næste gang jeg skal derind fremfor sal 1
EDIT: Bedste lyd jeg nogensinde har hørt, er faktisk Klovborg Kino - den grønne sal tror jeg (Svigerfamilien bor tæt på hvis
nogen undrer sig over at jeg har været der  ). Der hang alt bare sammen og gik op i en højere enhed!
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 10 November 2010 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
Jeg var inde og se The Town... Ville faktisk have oprettet en tråd om andres meninger, men kom fra det :)
Jeg var ikke specielt imponeret over deres nye lydsystem! Jeg har altid anset Cinemaxx som værende én af de førende biografer indenfor lyd, og synes det nye system er et skridt i den forkerte retning Dialog havde ikke den samme "klarhed" og livagtige klang og pistolskud/eksplosioner havde slet ikke den impact de havde før. Så jeg vælger klart deres næststørste sal næste gang jeg skal derind fremfor sal 1
EDIT: Bedste lyd jeg nogensinde har hørt, er faktisk Klovborg Kino - den grønne sal tror jeg (Svigerfamilien bor tæt på hvis nogen undrer sig over at jeg har været der ). Der hang alt bare sammen og gik op i en højere enhed! |
|
|
ang klovborg
det samme her. jeg så avatar, og lyden var intet mindre end fantastisk. jeg ved at eks otto fra av-præsicion er af den samme opfattelse.
de bruger JBL
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 10 November 2010 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
Jonas_h skrev:
Jeg var inde og se The Town... Ville faktisk have oprettet en tråd om andres meninger, men kom fra det :) Jeg
var ikke specielt imponeret over deres nye lydsystem! Jeg har altid anset Cinemaxx som værende én af de førende
biografer indenfor lyd, og synes det nye system er et skridt i den forkerte retning
Dialog havde ikke den samme "klarhed" og livagtige klang og pistolskud/eksplosioner havde slet ikke den impact de havde
før. Så jeg vælger klart deres næststørste sal næste gang jeg skal derind fremfor sal 1 smileys/smiley1.gif"> EDIT: Bedste lyd jeg nogensinde har hørt, er faktisk Klovborg Kino - den grønne sal tror jeg
(Svigerfamilien bor tæt på hvis nogen undrer sig over at jeg har været der ). Der
hang alt bare sammen og gik op i en højere enhed! |
|
|
ang klovborg
det samme her. jeg så avatar, og lyden var intet mindre end fantastisk. jeg ved at eks otto fra av-præsicion er af den
samme opfattelse.
de bruger JBL |
|
|
Ja den grønne sal bruger i hvert fald JBL. Samme subwoofer som står i min stue  Deres højttalermodel skal også stå i
min hjemmebio en dag - skal lige have købt større lejlighed først dog
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 10 November 2010 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Avatar 3D var en fed oplevelse.. Da han blev jagtet af den der kæmpe panterlignende dyr, sad jeg og pressede mig tilbage i
sædet fordi det føltes som om det var mig den var efter. 3D er kommet for at blive indtil det bliver 4D eller hologram film hehe.
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 10 November 2010 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
Avatar 3D var en fed oplevelse.. Da han blev jagtet af den der kæmpe panterlignende dyr, sad jeg og
pressede mig tilbage i
sædet fordi det føltes som om det var mig den var efter. 3D er kommet for at blive indtil det bliver 4D eller hologram film hehe.
|
|
|
Hvis man ikke behøvede de skide briller, så var jeg helt enig med dig! Men så længe de kræves, så gider jeg det simpelthen
ikke :(
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 10 November 2010 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
rskriver skrev:
Avatar 3D var en fed oplevelse.. Da han blev jagtet af den der kæmpe panterlignende
dyr, sad jeg og
pressede mig tilbage i
|
|
|
Hvis man ikke behøvede de skide briller, så var jeg helt enig med dig! Men så længe de kræves, så gider jeg det simpelthen
ikke :( |
|
|
Heldigvis er 3D tv der ikke kræver briller opfundet allerede, så det er kun et spørgsmål om tid før brillerne bliver smidt ud.. ser
jeg frem til :) men ja, de briller er sq træls
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 10 November 2010 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
Jonas_h skrev:
rskriver skrev:
Avatar 3D var en fed oplevelse.. Da han blev jagtet af den der
kæmpe panterlignende
dyr, sad jeg og
pressede mig tilbage i
sædet fordi det føltes som om det var mig den var efter. 3D er kommet for at blive indtil det bliver 4D eller hologram film
hehe.
|
|
|
ikke :( |
|
|
Heldigvis er 3D tv der ikke kræver briller opfundet allerede, så det er kun et spørgsmål om tid før brillerne bliver smidt ud..
ser
jeg frem til :) men ja, de briller er sq træls |
|
|
Kræver de 3D tv's ikke, at man sidder lige foran tv'et og ikke kan rykke sig specielt meget til siden før effekten er ødelagt?
Men må ærgeligt indrømme, at jeg ikke rigtigt har fulgt med i det.... Billedet skal bare være stort og skarpt, så er jeg
tilfreds.
|
| Til top |
|
| |
elskertvderer Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 12 December 2010 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
En god idé kunne være at give et biografgavekort så man har mulighed for at prøve at se 3D på det store lærred. Da jeg ledte efter biografgavekort fandt jeg CinemaxX side. Her kan man købe en færdig box med popcorn menu og en filmstrimmel fra en rigtig biograffilm. Det giver gaven lidt ekstra end bare et gavekort til en film.
|
| Til top |
|
| |
elskertvderer Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 12 December 2010 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 12 December 2010 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto J skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
Nu har jeg lige været i Cinemaxx i Fisketovet og set den nye Alice i 3D. Og jeg er virkelig ikke imponeret: |
|
|
Jeg har ikke set Alice endnu, men jeg har set Avatar både i Klovborg og Cinemaxx (der bruger to forskellige systemer).
Der kørte trailer til Alice, og det synes jeg slet ikke havde samme kvalitet som Avatar. Samtidig, systemet de bruger i
Klovborg (Dolby) er efter min mening bedre, skarpere og medmindre utilsigtede skygger (tit stod underteksterne dobbelt i
Cinemaxx), dog med mindre lys. Problemet med Avatar's fremrykning af 3D er at det viser 3D når det er absolut bedst -
men jeg forventer at langt størstedelen af dét 3D materiale vi bliver præsenteret for, vil være middelmådigt i forhold til dét.
Én ting er at det kun er en begrænset mængde af det vi ser der er 3D, men hvis det så oveni kun er en begrænset mængde
af dét 3D vi ser, der er lavet ordentligt, så bliver udbyttet ret begrænset.
En sidebemærkning: Dolby systemet bruger et standard lærred, mens RealD systemet i Cinemaxx kræver silverscreen,
der har nogle bi-effekter. Uden at jeg er sikker, så har jeg en formodning om at dette lærred bliver hængende når de kører
2D i samme sale, hvilket vil forringe 2D kvaliteten. Jeg har endnu ikke set 2D i Cinemaxx siden, så det er ikke noget jeg kan
bekræfte 100%, men min største frygt omkring 3D er at teknikken skal gå ud over 2D. Blandt andet derfor er min foretrukne
biograf fremover i endnu højere grad end det har været, Klovborg - med eller uden 3D. |
|
|
Otto, Klovborg bruge et aktive sytem, hvor i mod at Cinemaxx passiv og da det passiv 3D format lukke mindre lys ind end
det aktive 3D teknik, blive man nød til at bruge et silverscreen, men desværre så gå det ud over 2D film.
Avatar er optage som ægte 3D, hvor i mod at Alice er 3D lag på bagefter, så længe at man for at spare penge ikke optage
film i ægte 3D, men vælge at optage dem i 2D og så lægge 3D på bagefter, ja så er 3D dødsdømt.
Men RealD 3D systemet er billiger i indkøb for biografer, plus at 3D briller er billiger, så hvis jeg skal ind og se en 3D film i
biffen så må det altid blive med Dolby 3D systemet, og fordel ved Dolby 3D systemet er at man kan vise både 3D og 2D film i
samme biografe uden at det gå ud over billedkvalitet.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 13 December 2010 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Otto, Klovborg bruge et aktive sytem, hvor i mod at Cinemaxx passiv og da det passiv 3D format lukke mindre lys ind end det aktive 3D teknik, blive man nød til at bruge et silverscreen, men desværre så gå det ud over 2D film. |
|
|
Det er ikke rigtigt, begge systemer er passive. Forskellen er at Dolby systemet bruger en kombination af polarisering og farveskift, der gør at polariseringen får "hjælp" af farveskiftet. RealD er udelukkende polarisering, hvilket gør at polariseringen SKAL bevares. Dette gør man med et silverscreen lærred. Dette lærred giver bedre polarisering, men samtidig hotspotting og et generelt unaturligt billede - men mere lys, især i midten af billedet. Silverscreen vælges primært for at bevare polariseringen, ikke på grund af lysstyrken. Uanset hvad, så foretrækker jeg stadig Dolby (og dermed Klovborg Kino), trods mindre lys. Men det er et valg mellem to onder. Jeg foretrækker generelt 2D, og dét bliver så fortrinsvist i Klovborg, fordi jeg afskyr at se 2D på silverscreen. Og så fordi de som nævnt har bedre lyd end de øvrige her i området. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Bassemig Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 14 December 2010 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke helt hvad jeg syntes om det endnu. Jeg er sfl. glad for at branchen udvikler sig, og for at de gerne vil give en mere fuldendt oplevelse i biografen.
Men jeg kan godt lide 'flotte' film, dvs. jeg er meget visuel. Og jeg syntes også, at det bliver for rodet med 3D. Det virker som om, at man ser 2 film. Der mangler helhed syntes jeg. Jeg kan lide film hvor det visuelle er guld værd. Sådan nogle film sælger også often godt, ligesom guld også sælger godt!
|
| Til top |
|
| |