| Forfatter |
|
KentNO1 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 24 Marts 2010 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Uanset hvad du gør, får du altid bedre diskant end på Vega'erne.
|
|
|
Der er jeg ikke enig, diskanten i DC15 synes jeg personlig, er en klasse over dem der sidder i flere Dali højttalere (bla Dali 850). Smag og behag spiller self ind, men ovennævnte quote, lige en tand (eller to) for generaliserende.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 24 Marts 2010 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
KentNO1 skrev:
Svend P skrev:
|
|
|
|
Der er jeg ikke enig, diskanten i DC15 synes jeg personlig, er en klasse over dem der sidder i flere Dali højttalere (bla Dali 850). Smag og behag spiller self ind, men ovennævnte quote, lige en tand (eller to) for generaliserende.
|
|
|
Ok, det lyder interessant. Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke kender DC15, men at jeg netop udtalte mig (lidt for) generelt om Cervin Vega. Men d.v.s. at diskanten i Dali 850 er ringere, og basarealet er omkring det halve. Det må da gøre Dali 850 til et ret dårligt valg.
Min pointe var mere, at det her bliver hurtigt dyrt, hvis det skal tilfredsstille Emils ønsker. Og at man skal gå lidt vildt til værks. Hvis en stor Dali kunne det samme som en Cervin Vega, og samtidig lød bedre, var der jo ingen der ville købe Cervin Vega.
Hvad ville du købe?
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 24 Marts 2010 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du gerne vil stå med 1 ben i CV og 1 ben i HIFI så vil jeg mene du skal kigge efter noget klipsch eller brugt JBL :)
|
| Til top |
|
| |
KentNO1 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 24 Marts 2010 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
KentNO1 skrev:
Svend P skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Ok, det lyder interessant. Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke kender DC15, men at jeg netop udtalte mig (lidt for) generelt om Cervin Vega. Men d.v.s. at diskanten i Dali 850 er ringere, og basarealet er omkring det halve. Det må da gøre Dali 850 til et ret dårligt valg.
Min pointe var mere, at det her bliver hurtigt dyrt, hvis det skal tilfredsstille Emils ønsker. Og at man skal gå lidt vildt til værks. Hvis en stor Dali kunne det samme som en Cervin Vega, og samtidig lød bedre, var der jo ingen der ville købe Cervin Vega.
Hvad ville du købe?
|
|
|
Er helt enig, hvis det skal tilfredsstille Emils ønsker indenfor hans budget, kan det godt blive svært. Nu skal det jo ikke være CV, for ellers havde jeg foreslået 1215 MK II, som er indefor hans budget. Men jeg tror Dali Evidence 870, er et godt bud, på en højttaler , der vil opfylde hans ønsker. En anden mulighed kunne være Audiovector 6. Jeg har selv haft 870'erne, dog i alt for kort tid, var ellers godt tilfreds med dem, men der dukkede pludselig en interessant bytte mulighed op (og man er jo nysgerrig  ).
|
| Til top |
|
| |
Emil K. Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 24 Marts 2010 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, mange tak for alle svarende :) Jeg skuffede nok lidt med overskriften, "Spændende", men jeg er kanon glad for alle svarene. Jeg er 16 år gammel :) Og derfor er jeg som jala skrev, nok ikke klar til at springe helt, men jeg vil gerne stå midtimellem.. Mine øre er ikke helt trætte endnu.  Jeg har penge nok tror jeg, men mit setup er nok ikke så fint indtil videre. En cd afspiller og preamp mangler jeg også, og derfor vil jeg gerne have at kæden skal være "stærk" hele vejen igennem, istedet for at jeg går ud og fyrer det hele af på højttalere og derefter køber resten i bilka. Det ville ikke give meget mening :) Men jo gladere jeg er for mit anlæg, jo gladere er jeg også for musikken. Sådan har det være indtil videre. Jeg synes at CV 1215 minder for meget om DC, når man kigger på enhederne. Jeg vil helst gerne ud i noget helt nyt. Og som der var en der skrev... At købe Dali 909 ville måske ikke være det STØRSTE skridt på vejen mod "Hifi-verdenen".. Men det kunne da give mig lyst til senere at opgradere endnu mere, og åbne nye muligheder og lyster :) Evidence vil jeg lige kigge lidt nærmere på... Dali 850 tror jeg nok ikke det bliver :) Jeg ved det ikke helt, for om en højttaler er god eller dårlig, eller hvilke kvaliteter de har... Tja. Det varierer jo, og det kommer helt an på hvem man spørger
__________________ Det er bedre at være til grin, end det er ikke at være til noget.
|
| Til top |
|
| |
Emil K. Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2010 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
En anden ting der bekymrer mig er WATT. Så blev DET sagt  Der er mange fine forslag, men for det meste står der 200w eller 300w... Og nu er mine jo på 500w, men det er mange der siger effekten og lydstyrken ikke altid hænger sammen.. Er der nogen der kan trøste mig?
__________________ Det er bedre at være til grin, end det er ikke at være til noget.
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 642
|
| Sendt: 24 Marts 2010 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evidence 870 er på 500 Watt, ligesom dine DC´r  __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP
|
| Til top |
|
| |
Thomas Bidstrup Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 24 Marts 2010 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tidligere spillet på et par Concept 10 via en NAD372 i et par år. Det er rigtigt, at de kan flytte en masse luft med deres 2x10" i hver højttaler, men hvis man som du ynder at spille højt, bliver man hurtigt træt i ørerne/hovedet af den noget hidsige diskant!
Jeg skiftede til et sæt B&W 683, som med to 2x6.5" basser pr højttaler formåede at spille med samme punch i bassen, dog væsentligt mere præcist og detaljeret. Desuden var diskanten væsentligt mere behagelig og detaljeret! De kostede præcist det samme som Concept 10'erne men bøllebankede dem på alle områder!
Min pointe er vel, at man ikke udelukkende skal se efter membranareal - der er meget andet, som spiller ind!
God jagt!
|
| Til top |
|
| |
seba Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 327
|
| Sendt: 24 Marts 2010 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et sæt Coral Studio Monitor 100 med 15" bas,8" mellemtone,samt et ægte diskanthorn..Kan spille højt og rent med meget stram basgengivelse.
Man må vist ikke sælge via debatten,men du er meget velkommen til at komme forbi og høre dem
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2010 kl. 07:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
emil - hvis du gør brug af alle 500 watt på et normalt størrelse værelse er du nok efterhånden døv :) med det rigtige setup er 100 watt mere end rigeligt medmindre vi snakker en kæmpe balsal :D
Fik du kigget lidt efter klipsch og jbl ?
|
| Til top |
|
| |
Emil K. Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2010 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er næsten sikker på at jeg har gjort brug af de 500 watt ved flere lejligheder :)
Tagstenen rasler, glassene flytter sig i skabet, ruderne banker med :) Der er virkelig ikke et øje tørt
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2010 kl. 06:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
vildt nok :) kan du stadig høre noget ? *G*
nu kan jeg ikke lige huske følsomheden på en CV men den er ret høj på en klipsch ihvertfald :D
|
| Til top |
|
| |