Forfatter |
|
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
Sendt: 21 Januar 2011 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
YES i'm sure det er bare en advarsel til alle dem som ikke har en forforstærker osv.
Jeg har brugt alle de andre script i et stykke tid... hver gang der kommer en ny firmware så bliver alle scripts SLETTET og jeg har selv lavet en reset en gang for at fjerne dem 
Hvis du læser i hans ikke "beta" tråd kan du se hvordan det hænger sammen.
|
Til top |
|
|
Pita Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
Sendt: 21 Januar 2011 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
rotelman skrev:
YES i'm sure det er bare en advarsel til alle dem som ikke har en forforstærker osv.
Jeg har brugt alle de andre script i et stykke tid... hver gang der kommer en ny firmware så bliver alle scripts SLETTET og jeg har selv lavet en reset en gang for at fjerne dem 
Hvis du læser i hans ikke "beta" tråd kan du se hvordan det hænger sammen. |
|
|
Ok, jeg tror på dig!  Jeg har en Squeezebox Classic v3 lige nu. Min kæreste er hamrende træt af den, da hun mener den ikke er brugervenlig. Hun vil have SONOS, men i mine øjne fremstår SONOS ikke som seriøse, når de ikke engang gider at implementere 24/96 i deres produkter (som de tager en god pris for). Er Squeezebox Touch meget bedre end Classic?
|
Til top |
|
|
rotelman Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2011 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her til kan jeg svare med et stort JA... der er faktisk meget stor forskel... i lyd kvaliteten og så er der jo de ekstra muligheder i touch'en.
Touch er noget/meget bedre end de andre og derefter kommmer classic v. 3 og så duet'en efter min mening!
Din kæreste skal da bare have en apple itouch/iphone som remote ;-) og ja jeg ville aldrig købe sonos pga. lyd kvaliteten man kan få ud af dem.
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
Sendt: 27 Januar 2011 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lidt fra dagens eksperimenter.
Jeg har kortsluttet de to spoler ved PSU indgangen. Med min batteri PSU, kan jeg ikke høre forskel overhoved.
Så fik jeg prøvet noget som gav en del. Nemlig at skifte den RCA stik til digital out, til en rigtig 75Ohms ting. Nemlig en WBT nextGen Ag.
Det kan høres. Ikke meget men nok. Det næste jeg vil prøve er at indbygge en SPDIF traffo ind i boxen, da den er sparet væk fra fabrikkens side. Så passer impedancen i hvertfald... __________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
rotelman Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2011 kl. 07:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå det var ikke en succes med de to spooler... okay så slipper jeg da for at prøve det selv :-)
Ja et bedre stik må sgu da løfte lyden! Glæder mig til at høre mere om det.
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 01 Februar 2011 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så. Nu har jeg en 3. SB i huset. Den er kun moddet med software mods. Man kan godt komme langt. MEEEEN... når man sætter den ved siden af de andre to som jeg har moddet indvendigt, er man ikke i tvivl. Den kan ikke være med.
Så lidt herfra.
Skift alle små kondensatorer internt i PSUerne. Den har en del power rails og det kan betale sig.
EMC afskærm alle komponenter.
Skift den skod RCA til digital udgang.
:) __________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
Sendt: 01 Februar 2011 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Panos . kan du oploade et billede af den modif. SB T...
Venlig hilsen Tomas
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 01 Februar 2011 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tomas. Jeg tager nogle billeder næste gang jeg tager tøjet af en touch.  __________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
strecker Udelukket fra forum

Permanent
Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 552
|
Sendt: 09 Februar 2011 kl. 04:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har endelig fået købt mig en PSU fra Panos ( takker Panos )
det er sgu et lækkert stykke elektronik, og som alle andre kan jeg kun nikke genkendende til at der kommer en del mere ro over lydbilledet og det hele er blevet meget mere detaljeret..
jeg har så selv måtte lave et kabinet da Panos ikke havde nogle PSU`er liggende da jeg skulle bruge den, så jeg fik hans "funny" udgave bygget i en Fetaost kasse , men det ændrer ikke på at det er et kæmpe løft i forhold til den originale støjsender der følger med Squeezebox Touch..!
nu sidder jeg så og læser om hvor meget det giver at installere Script, diable wireless osv, men har absolut INTET forstand på den slags finurligheder ( er smed ) så tænkte på om der er en venlig sjæl i Kbh området der kunne tænke sig at kigge forbi mig i Kbh sv og hjælpe med disse ting..?
jeg ska nok sørge for at konen har bagt noget kage og der er kaffe på kanden når den venlige sjæl dukker op
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
Sendt: 09 Februar 2011 kl. 06:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Har en Touch, som henter data via wifi. Hvis jeg havde muligheden ville jeg rigtig gerne kable den med cat5 kabel, men det er desværre ikke muligt. Tror I jeg kan hente noget lydkvalitet ved at kable den vha. homeplugs? - eller er støjen her ligeså ødelæggende som den via wifi? Hvad tænker I om det?  /Bellini
__________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
rotelman Forum Bruger

|
Sendt: 10 Februar 2011 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Bellini: Jeg tror det vil være lige så slemt som WLAN, hvis du ikke gøre som nogle andre på soundcheck tråd forslår og sætter en switch ind foran som kan "udglatte" bit strømmen eller bruger en WLAN router til at konverter det til ethernet igen altså 2 wlan router i samspil. Men hvorfor ikke bare lave de ting du kan og glæde dig over det blev lidt bedre.
Har lige set at "Phil Leigh" på squeezebox forumet har lagt en ADM test ud af soundcheck's mods... og Phil plejer at være en rigtig hardcore modstander af at bedre psu'er giver bedre lyd på Touch'en osv... så jeg plejer aldrig at læse hans indlæg MEN ;-)
I flg. hans "test" af lyd forskelle på den analog udgang så sker der altså noget ved at disable WLAN og de ubrugte outputs (her USB og digital).
Dejlig læsning for mig som tror på trickene ;-)
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 17 Oktober 2011 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, måske er det ikke den rigtig sted at skrive det her, men det er jo om touch, såå....
Jeg har modet min, alle komponenter er skærmet, alle interne forsygninger afkoblet med solide lytter osv. så var det jo det med klokken.
Så fandt jeg den her: http://www.fidelityaudio.co.uk/squeezebox_touch.html
Hmmm.. det skule prøves af. Den kom idag. Sjovt.. den IC der vises på billede, jeg går udfra at det er noget til strøm for oscillatorerne er erstatet af en enkelt modstand. mystisk.
Så er den monteret i. Jeg er ikke vild med resultatet. Det er somom lyden er blevet mere hård. Den skifter begge klokker i touchen så det er alt der kører med den.
Så hvis i overvejer det... lad være... det er ikke pengene værd.. __________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
Sendt: 17 Oktober 2011 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt blank med det der Logitech touch. Kan man bare smide en 2.5" HD med flac-filer i nummeren på sådan en. og så
ellers fører signalet digitalt videre til ens dac??
Jeg gider nemlig ikke servere og netværk, bare for at kunne høre min musik.
Og hvis den godt kan spille flac via usb-HD. Hvilken "touch" skal man så vælge.
Jeg er stort set kun interesseret i netværksradio og muligheden for at kunne afspille flac uden af skulle have en pc tændt hele
tiden.
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 17 Oktober 2011 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har min musik på min NAS kasse, men der er en del der kører med diske direkte på SB'en. Mht. netværksradio er den bage guf...
__________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Oktober 2011 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man bruger digital udgangen på SB'en. Hvad forskel skal man så regne med kontra den fra en bærbar med, Foobar2000
og en M2tech hiface. Eller er der nogen - umiddelbart???
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Oktober 2011 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men det skal vel være Touch'en, før jeg kan tilslutte en USB-HD eller hvad?
Jeg syntes det er svært at finde nogen data på Squeexebox 3'eren, som jeg har set brugt. Så jeg kan ikke finde ud af om den
kan modtage USB direkte fra HD.
|
Til top |
|
|
rotelman Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2011 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Panos: Fedt at du stadig finder nye ting at afprøve
@Digital_Thor: YES det skal være en Touch for at tilslutte en HD. Og du får rigtig god lyd kvalitet ud af det hvis du også sætter
en linear PSU foran både Touch'en og HD'en  Squeezebox 3 kan kun kører fra Server eller Internettet!
Touch kan max kører 24/96 hvor Hifacen kan gå op til 24/192... dette kræver så at man har lyd materiale i 24/192 og at
DAC'en understøtter det
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Rotelman Fedt. Tusind tak for den info... Så kan jeg allerede nu begynde at afsætte ca 2500 kr til sådan en touch. Det er jo unægteligt nemmere end at have en bærbar med windows 7, stående og snurre. godt nok kan jeg skifte nummer frem og tilbage med 2 knapper på en trådløs mus. Men det ville være rart med en egentlig fjernbetjening, som også kan søge. Desuden er Touch'en nok også lidt nemmere at finde en linær PSU til, istedet for til en bærbar pc. Den lille Touch trækker jo væsentligt mindre strøm... håber jeg  For selv om Hifacen er galvanisk adskilt. Så kan jeg stadig tydeligt høre PSU'en til min bærbar, støje hele vejen ud igennem mine højtalere. Så når jeg rigtig skal lytte, så er det godt at min bærbar kan kører nogle timer på batteriet  Desuden er musikken på en 2.5" HD, som trækker sin strøm fra USB-stikket. så jeg heller ikke får switchmode-støj derfra.
|
Til top |
|
|
strecker Udelukket fra forum

Permanent
Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 552
|
Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
elgiganten kører p.t tilbud på deres webshop..
Squeezebox Touch 1769,-
|
Til top |
|
|
ginger Udelukket fra forum

Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 267
|
Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
strecker skrev:
elgiganten kører p.t tilbud på deres webshop..
Squeezebox Touch 1769,- |
|
|
køligt nok men man skal vel også købe afspilleren! så hvad løber det samlede system op i?
|
Til top |
|
|