| Forfatter |
|
abj_eskimo Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
abj_eskimo skrev:
king skrev:
|
Øhh .... må jeg lige spøge om - hvilken Fona var det ??
|
|
|
Sidst jeg var i den lokale Fona havde de lidt forskelligt fra KEF (bla. IQ3, KHT. 2005 og lidt andet)... Ved ikke om de stadig gør i KEF, hvis ikke kan da være fordi det blev lige lovlig "high end" iforhold til resten af deres "brede" sortiment indenfor hifi, .. |
|
|
Prøver lige igen...........
HVILKEN BY ?? |
|
|
Haderslev... Men det er ikke specielt relevant da hele "kæden" handlede med det i en periode (måske enda stadig? Kan ikke lige umidlbart se noget KEF på deres hjemmeside, så det tror jeg ikke)... Er du interesseret i noget KEF da? Så det ellers bare ind i en Fona og se om du kan få en demo i deres, med garanti, "akustisk" optimerede lytterum.. Gerne via den aller nyeste Sony reciever med FULL HD klistermærket på fronten...  , eller noget i den stil?
|
| Til top |
|
| |
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
IstBarP skrev:
|
jeg ved godt at jamo ikke har lavet højtalere der kan følge nogle rigtigt store cerwin vega,, men altså vil nok stadig sige at jamo ligger i den bedste ende indenfor højtalere.. troede også eltax lavede højtalere der sprkede røv men det gjorde de ikke fandt jeg ud af! hvilke syntes i selv ligger i high end?.. det er jo ikke kun min mening der tæller |
|
|
hrm vi prøver igen ... jamo og cerwin vega er ikke high end. når man taler om high end er det en helt andet klasse.. her er der tale om high end http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=62967
det er meget få af de anlæg der koster under en million, nogen endda på den grimme side af 4
IstBarP skrev:
|
siger bare jeg ved jamo og b&o begge har rigtigt god lyd på deres højtalere og jamo har lavet diskoteks højtalere og det har b&o ikke ligefremt?
|
|
|
nu er produktion af disko højtalere vel ikke et kvalitets-stempel eller hva?
__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |
hendrix Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da ellers en ganske underholdende tråd at følge med i det her
noget helt andet, fint link djaan, hvis bare man havde pengene!!! det må siges at være high end ellers, meeen jamo og cv kan da næsten følge med der __________________ The Edge... there is no honest way to explain it because the only people who really know where it is are the ones who have gone over.
Hunter S. Thompson
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
djaan skrev:
IstBarP skrev:
|
jeg ved godt at jamo ikke har lavet højtalere der kan følge nogle rigtigt store cerwin vega,, men altså vil nok stadig sige at jamo ligger i den bedste ende indenfor højtalere.. troede også eltax lavede højtalere der sprkede røv men det gjorde de ikke fandt jeg ud af! hvilke syntes i selv ligger i high end?.. det er jo ikke kun min mening der tæller |
|
|
hrm vi prøver igen ... jamo og cerwin vega er ikke high end. når man taler om high end er det en helt andet klasse.. her er der tale om high end http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=62967
det er meget få af de anlæg der koster under en million, nogen endda på den grimme side af 4
IstBarP skrev:
|
siger bare jeg ved jamo og b&o begge har rigtigt god lyd på deres højtalere og jamo har lavet diskoteks højtalere og det har b&o ikke ligefremt?
|
|
|
nu er produktion af disko højtalere vel ikke et kvalitets-stempel eller hva?
|
|
|
Nu behøver et high-end anlæg vel ikke koste på den negative side af en mill. Mindre kan også det 
Generelt forveksler Istbarp vist P/A og stort lydtryk med high-end. Men da jeg var ung og uerfaren indenfor hi-fi, troede jeg da også at Cervin-Vega var de bedste højtalere man kunne købe i HFK, p.ga at de havde det højeste lydtryk . __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
hendrix Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe fint billede med ham japaneren der sidder og stener ved Wilson Wamm.. http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=62967__________________ The Edge... there is no honest way to explain it because the only people who really know where it is are the ones who have gone over.
Hunter S. Thompson
|
| Til top |
|
| |
IstBarP Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Nu behøver et high-end anlæg vel ikke koste på den negative side af en mill. Mindre kan også det 
Generelt forveksler Istbarp vist P/A og stort lydtryk med high-end. Men da jeg var ung og uerfaren indenfor hi-fi, troede jeg da også at Cervin-Vega var de bedste højtalere man kunne købe i HFK, p.ga at de havde det højeste lydtryk ." hvad er P/A?.. og men min mening: cerwin vega kan da godt brage højt og få hele værelset til at bryde sammen, meeen lydkvaliteten er ikke så god i cerwin vega som i jamo (efter min smag)...gider heller ikke høre på alt det der techno hele tiden :P.. vil også have noget almindeligt musik ind... .. syntes desværre generalt at techno er begyndt at blive for meget populært 
"nu er produktion af disko højtalere vel ikke et kvalitets-stempel eller hva?" har dog aldrig sagt at det var kvalitet... men sagde tidligere i forummet at jamo havde lavet højtalere hvor ingen B&O højtalere kan følge med... derfor sagde jeg det med disko højtalere
Ja denne tråd har alligevel tiltrukket en flok mennesker selvom den var gammel og jeg bare lagde én kommentar ind var der straks folk at diskutere med .. hehe..
__________________ Patrick Petersen ;)
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes dælme snart der burde laves en optagelses prøve til dette forum for at undgå kegler som IstBarP.
Det bliver mere og mere Hifigalleri herinde. Scootere og Jamo og højttalere på 1000w der rykker tænder ud og blinker med lyset.
SUK! __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom nu ind i kampen Patrick. Hvis du virkelig er begyndt at interessere dig for hifi som du skriver, burde du slå ørerne lidt ud og flette næbbet et stykke tid. Surfe lidt rundt på sitet og suge lidt teoretisk erfaring til dig. Få hørt en masse forskellige anlæg rundt omkring(venner, forældres venner, butikker osv). Få stablet et hæderligt anlæg på benene og drage dig dine egne erfaringer.det er jo tydeligt at du ved lige så lidt om hifi som jeg ved om at tune en knallert, så slap nu lidt af med de "kloge" udmeldinger og sug lidt til dig istedet
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
*HOST*

*Host*
Nuff said! __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
| Til top |
|
| |
hendrix Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, har selv vidst mindre, men det har vi vel alle på et tidspunkt.... men en -vel meget fornuftig ting sagt - brug en del tid på bare at "rende lidt rundt" herinde, det vil nok gøre dig lidt mere klog på hifiverdenen - som kan virke stor og uoverkommelig, det er den vel stadig  hør lidt mere udstyr osv, så skal der nok være en ny- og bedre hifiverden åbnet for dig.... måske tænker du endda på et tidspunkt: "damnit tænk jeg sagde al dette på hifi4all"... gør dig klog, læs herinde og tag ud og lyt, det er faktisk et godt skridt i vores alles søgning af vores hel egen lyd, må den findes derude et sted under økonomiens og mulighedernes fangende arme!! __________________ The Edge... there is no honest way to explain it because the only people who really know where it is are the ones who have gone over.
Hunter S. Thompson
|
| Til top |
|
| |
IstBarP Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
lynge.. det billede skulle ind for hvad grund?. ved godt det er mig... men det kan jo være p***e lige meget?... noobtard!
og ja.. jeg har også haft en del højtalere og hørt en del.. men altså syntes generalt jamo lyder godt.. jeg må da indrømme at jeg har også har hørt sony højtalere, cerwin vega højtlere osv osv det lyder godt.. og siger ikke at der er nogle højtalere sådan generalt ikke lyder godt.. alle mærker har deres opture og nedture 
men derfor syntes jeg stadig selv at jamo er noget af det bedste jeg har hørt.. ikke nødvendigvis det jeg har hørt spille højest men altså med bedste kvalitet
"Få stablet et hæderligt anlæg på benene og drage dig dine egne erfaringer.det er jo tydeligt at du ved lige så lidt om hifi som jeg ved om at tune en knallert, så slap nu lidt af med de "kloge" udmeldinger og sug lidt til dig istedet " hver mand sin smag ikke? .. hehe.. ligesom jeg syntes peugeot's knallerter er nice syntes en anden at de ikke gør... og jeg syntes tilfældigvis at jamo er er noget af det bedste jeg har hørt og syntes også at de kan sammenlignes med B&O som jeg skrev .. og ja jeg skrev også at jamo har lavet disko højtalere og det har B&O ikke... og jeg står ved de kommentarer  __________________ Patrick Petersen ;)
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patrick, hvorfor har du ikke læst de tråde jeg linkede til i starten? Du kommer med en masse gentagelser, og ingen lærer noget...
|
| Til top |
|
| |
den-studerende Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 220
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
mit liv startede da jeg fandt denne tråd 
IstBarP: ja det er meget godt med subjektive meninger, og det er da også godt at gå ud fra egne erfaringer, men når man tager fejl, må man sgu også høre på dem der retter en.
dog tror jeg da at vi alle har haft lige så lidt viden som dig på et tidspunkt (personligt begyndte min forståelse for hifi først efter at jeg havde hørt Black Sabbath på lp på min fars gamle tandberg anlæg... guf guf..)
og hvorfor er det relevant at jamo laver disco højtalere og B&O ikke gør det? der er jo alligevel ingen der gider at høre på jamo's disco højtalere anyway?
btw. tror jeg ikke at det forum du er kommet ind til hører lige så meget techno som du vidst påstår at de fleste gør  __________________ the one who takes nothing,
gets nothing
|
| Til top |
|
| |
IstBarP Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
"og hvorfor er det relevant at jamo laver disco højtalere og B&O ikke gør det? der er jo alligevel ingen der gider at høre på jamo's disco højtalere anyway? " det var med hensyn til min tidligere kommentar hvor jeg sagde at Jamo havde lavet højtalere hvor ingen B&O kunne følge med.. men har jeg fået skæld ud over pga beolab 5 fra B&O ..
"btw. tror jeg ikke at det forum du er kommet ind til hører lige så meget techno som du vidst påstår at de fleste gør " ved jeg ikke. men nu går jeg på htx i hjørring og de fleste hører techno.. skide nedern at høre på i så store mængder 
"mit liv startede da jeg fandt denne tråd " skønt jeg føler også jeg har fået en god diskution ud af dette :).. og er glad for at få det diskoteret da jeg ikke har hørt så mange forskellige mærker (kun sony, B&O, jamo, CV og eltax mere eller mindre.. )
"ja det er meget godt med subjektive meninger, og det er da også godt at gå ud fra egne erfaringer, men når man tager fejl, må man sgu også høre på dem der retter en" ja.. derfor jeg gerne vil have jeres meninger :) __________________ Patrick Petersen ;)
|
| Til top |
|
| |
LilleNørd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey IstBarP, og velkommen til
Vil gerne takke dig for at have forvandlet denne tråd til nr.1 på min favorit liste over tråde her på siden, tak tak
Rart at se en ny ung bruger der holder/står ved sine holdninger på trods af at blive beskudt fra flere sider, super.
Keep up the good work, skal det lyde herfra 
(hvem ved måske er det en ny "mini" kurt vi har fået i støbe formen her)
|
| Til top |
|
| |
IstBarP Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Hey IstBarP, og velkommen til" Mange tak :).. er glad for at være med :)
"Vil gerne takke dig for at have forvandlet denne tråd til nr.1 på min favorit liste over tråde her på siden, tak tak" er det fordi det rent faktisk er en disskution denne her? og jeg ikke har samme meninger som alle andre 
"Rart at se en ny ung bruger der holder/står ved sine holdninger på trods af at blive beskudt fra flere sider, super." jeg bliver også tit kaldt stædig.. men er jeg ikke hvis folk kan argumentere lidt 
"Keep up the good work, skal det lyde herfra " tak .. jeg skal nok prøve 
"(hvem ved måske er det en ny "mini" kurt vi har fået i støbe formen her) " hvem er kurt da? .. hehe.. __________________ Patrick Petersen ;)
|
| Til top |
|
| |
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
IstBarP skrev:
|
"Rart at se en ny ung bruger der holder/står ved sine holdninger på trods af at blive beskudt fra flere sider, super." jeg bliver også tit kaldt stædig.. men er jeg ikke hvis folk kan argumentere lidt det synes jeg også der er blevet gjort i høj grad
|
|
|
__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |
IstBarP Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg syntes ikke som sådan der er blevet argumenteret på den måde jeg ønsker.. jeg vil have facts på bordet,.. jeg vil have at vide hvorfor det er som det er og ikke bare i skal sige det er sådan..
|
| Til top |
|
| |
IstBarP Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
den-studerende Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 220
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
facts siger du?
lad os starte md dette:
der er bedre enheder i B&O, i forhold til jamo (, eltax, cv, sony)
der er bedre delefilter komponenter i B&O i forhold til jamo (, etc.)
kabinetterne er bedre bygget, og modvirker derfor resonanter bedre i B&O i forhold til jamo (,...)
det æstetiske i B&O er på et højrere plan end jamo (an på hvem man er )
det er nogle af de facts der gør at B&O er bedre end jamo og så meget andet.. det er vel ikke så ulogisk, når B&O jo også koster det mere? __________________ the one who takes nothing,
gets nothing
|
| Til top |
|
| |