| Forfatter |
|
IstBarP Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja facts..
det er gode facts.. og ja indrømmer også B&O spiller godtnok.. 
men efter min mening syntes jeg generalt at jamo ligger samme sted som B&O hvad angår lydkvalitet.. ved ikke hvad facts er sådan generalt om jamo men ved kvaliteten er nogenlunde den samme 
ja B&O er en del dyrere .. ville dog også hellere eje et B&O anlæg hvis jeg havde råd. 
men hvorfor ikke købe et lydsystem der for under 1/10 del af prisen af et sæt B&O kan levere samme kvalitet? (nogenlunde)  __________________ Patrick Petersen ;)
|
| Til top |
|
| |
abj_eskimo Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
IstbarP, hvilke facts basere du dine udsagn på?? De kommer jo nærmest blot ud af den tomme luft... eller? he he
edit:
Jeg ville for eksempel aldrig sige at det ene var bedre (eller lige godt) som noget andet, hvis jeg aldrig havde lagt øre til/ sammenlignet produkterne som sådan... Man kan godt antage noget, men at postulere det som fakta kan ikke bruges til noget..
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
IstBarP skrev:
|
ja facts..
men efter min mening syntes jeg generalt at jamo ligger samme sted som B&O hvad angår lydkvalitet.. ved ikke hvad facts er sådan generalt om jamo men ved kvaliteten er nogenlunde den samme 
|
|
|
der er mange i "samme" gruppe hvad angår lydkvalitet. Dette er oftest op til den lyttende person.
Så længe du ikke underbygger din mening med f.eks B&O er lidt slappe i bassen ift Jamo, så er det svært at tage seriøst
Som skrevet længere omme, kom ud og hør noget forskelligt hifi, og kom så tilbage med nye meninger __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
| Til top |
|
| |
IstBarP Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja og så kommer kvalitets spørgsmålet jo frem... Er B&O bedre end alt det andet? Jeg har arbejdet på Flextronics, og de leverer printplader til B&O... de leverer også Jamo
http://newz.dk/b-o-tager-aeren-for-ipod-hjulet
__________________ Patrick Petersen ;)
|
| Til top |
|
| |
IstBarP Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
der skulle " på begge sider da det er et citat __________________ Patrick Petersen ;)
|
| Til top |
|
| |
den-studerende Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 220
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
IstBarP skrev:
|
ja facts..
det er gode facts.. og ja indrømmer også B&O spiller godtnok.. 
ja B&O er en del dyrere .. ville dog også hellere eje et B&O anlæg hvis jeg havde råd. 
men hvorfor ikke købe et lydsystem der for under 1/10 del af prisen af et sæt B&O kan levere samme kvalitet? (nogenlunde) 
|
|
|
jo men det er jo meget fint skrevet, men ud fra hva du siger om at argumentere, er det der jo ikke et argument, da der ingen facts er, og derfor kan det vl heller ikke bruges i en debat 
(nu når du selv har kastet dig ud i at der ska facts på bordet.) __________________ the one who takes nothing,
gets nothing
|
| Til top |
|
| |
IstBarP Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
som jeg skrev i mit sidste indlæg laver flextronic faktisk printpladerne til delefilterne både hos B&O og Jamo.. (der var link med)..
det vil sige at det faktisk er samme delefiltre de bruger.. hvilket betyder at det kun er forskellen på enhederne og og selve kassen.. det har meget at sige hvordan den er bygget.. ved jeg godt.. men det er samme måde lyden bliver "splittet" op i bass, mellemtone og diskant.. 
og ja der er self også forskel på hvilke af B&O's højtalere man sammenligner med. jeg sammenligner sådan det er ca lige hos begge mærker med diverse "stats".. sådan de ca er på lige mange watt og lige mange ohm.. det er den bedste måde at lave en sammenligning på da B&O er 10 gange så dyre som jamo.. og du får ikke hvad du betaler for.. og ja det er ikke kun jamo der ligger i den klasse.. der er også flere.. har heller ikke sagt det KUN er jamo... jeg ved bare CV er brugt mest til techno og det er det de er lavet til... lidt ligesom earthquake.. men CV har da også lavet nogle almindelige gode højtalere med en fornuftig lyd i.. en der godt kan følge med Jamo..
har aldrig sagt at Jamo er "toppen af poppen" __________________ Patrick Petersen ;)
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
IstBarP skrev:
|
som jeg skrev i mit sidste indlæg laver flextronic faktisk printpladerne til delefilterne både hos B&O og Jamo.. (der var link med)..
det vil sige at det faktisk er samme delefiltre de bruger.. hvilket betyder at det kun er forskellen på enhederne og og selve kassen.. det har meget at sige hvordan den er bygget.. ved jeg godt.. men det er samme måde lyden bliver "splittet" op i bass, mellemtone og diskant.. 
|
|
|
Øh, ok så , bare fordi de får lavet print pladerne samme sted betyder IKKE at dele filtrene er ens. Det kan jeg med garanti sige at de IKKE er. Et delefilter er tilpasset de enheder som man har valgt at bruge og Jamo bruger med garanti ikke de samme enheder som B&O så det holder ikke. Printpladerne ser med garanti heller ikke ens ud. De køber jo ikke bare en eller anden standard print plade og smider nogle delefilter komponenter på, istedet så skal du nok regne med at de designer en printplade med et layout og opbygning der passer nøjagtigt til det filter de vil bruge i deres højttalere.
Det tydeligt du har en MEGET begrænset viden om Hifi og den teknik der ligger bag, det ville være en god ide at lære bare lidt mere om det inden du kommer med flere langt ude udtalelser og konklusioner.
|
| Til top |
|
| |
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
IstBarP skrev:
|
|
|
|
nej nej nej... det er ikke de samme delefiltre de bruger blot fordi de bruger print fra den samme producent... hvorfor bliver du ved med at plapre løs om ting du ikke har forstand på?
IstBarP skrev:
|
og ja der er self også forskel på hvilke af B&O's højtalere man sammenligner med. jeg sammenligner sådan det er ca lige hos begge mærker med diverse "stats".. sådan de ca er på lige mange watt og lige mange ohm.. det er den bedste måde at lave en sammenligning på da B&O er 10 gange så dyre som jamo.. og du får ikke hvad du betaler for.. og ja det er ikke kun jamo der ligger i den klasse.. der er også flere.. har heller ikke sagt det KUN er jamo... jeg ved bare CV er brugt mest til techno og det er det de er lavet til... lidt ligesom earthquake.. men CV har da også lavet nogle almindelige gode højtalere med en fornuftig lyd i.. en der godt kan følge med Jamo..
|
|
|
de er ikke på nogen watt, det har jeg vist forklaret dig!?
og impedans er da ikke noget kvalitets-sammenlignings grundlag på to forskellige højtalere...
jesus mand jeg giver op __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
mine 1000Ws højtalere spiller højere end dine
JUHUUU en rød stue tråd. 
En beskrivelse af hvad fabrikanten har af lydfilosofi (groft skitseret)
Jamo - lave højtalere med masser af enheder, der ligner mere end de kan og så henvender sig til unge førstegangskøbere der køber efter Watt og ikke med øret.
Cerwin Vega - spille højt speakere som kan brage igennem, men uden detaljer, Fylder fysisk meget
B&O - designer speakere, med tryk på design. Spiller tilforladeligt, men har sine begrænsninger pga designet (ofte små enheder, så slankere udseende kan opnås)
Disse er ofte ikke samlignelige pga de er lavet til forskellige formål.
man sammenligner heller ikke en bus med en ferrari pga begge kan køre.
synes en turistbus er ligesågod som en ferrari pga hvis det regner kommer jeg tør frem i begge. . Bare for at give et eksempel.
så lov nu at tage ud og få noget erfaring, inden du kommer og spiller dommer for hvad der er godt og hvad der ikke.
og det crap med at det er samme delefiltre der er i begge. nej nej nej
det er også samme tændingsnøgle der er til en Skoda som til en lamborgini, men det gør sgu ikke skodaen ligeså hurtig som lamboen.
__________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
IstBarP Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
" impedans er da ikke noget kvalitets-sammenlignings " men det har da noget at gøre med hvordan den spiller højtaleren
watt har da lidt og sige... du kan garanteret ikke finde en højtaler på 200 watt som kan følge en højtaler på 600 watt?
ved godt at de ikke er ens delefiltrene... men det er samme producent,, sorry jeg skrev det før.. min fejl.. skulle lig gå stærkt...
er ikke helt så god til højtalere nej.. indrømmer jeg gerne også derfor jeg ønsker og vide hvorfor tingene er som de er?... fordi hvis ikke watt og impendance har noget at sige som du siger hvad har så?... sinus power?
og ved godt jeg er kommet med nogle kommentarer,, og jeg står ved at jeg har læst nogle steder og har selv lyttet lidt osv og jeg er kommet frem til at jamo og b&o er ca samme lydkvalitet  __________________ Patrick Petersen ;)
|
| Til top |
|
| |
IstBarP Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
tony... det var sq godt sagt! det må jeg indrømme... du slog lidt benene væk under mig  hehe.. men det med jamo syntes jeg ikke er helt korrekt.. fordi jamo laver ikke højtalere med helt vildt mange watt  __________________ Patrick Petersen ;)
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
IstBarP skrev:
| watt har da lidt og sige... du kan garanteret ikke finde en højtaler på 200 watt som kan følge en højtaler på 600 watt? |
|
|
Det er et spørgsmål om højttalerens følsomhed kontra den maks effekt du kan sende igennem den uden den futter af som afgør hvor højt du spiller.
Noget andet er at højttalere ikke er på watt eller har watt, watt opgivelsen er ene og alene en opgivelse af hvor mange watt(rene watt) du kan sende igennem den før enhederne brænder af.
Watt i sig selv siger intet om lydtryk eller lydkvalitet.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig set så mange på hifi4all slå i den samme dyne før, og desværre til ingen verdens nytte. Og lad mig sige det lige ud isbar. Hold kæft hvor er du da dum at høre på. Du læser måske hvad der bliver skrevet men du forstår det overhovedet ikke. Det er synd syntes jeg. for hvis du syntes hifi er spændende bliver du altså nødt til at lytte på hvad, i dette tilfælde ihvertfald, bedrevidende har at sige. Lyt og lær, hvor svært kan det vær´
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he, tror allerede vi har en kandidat til "Årets sjoveste tråd".
__________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
IstBarP Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Det er et spørgsmål om højttalerens følsomhed kontra den maks effekt du kan sende igennem den uden den futter af som afgør hvor højt du spiller." højtaleres følsomhed er alt efter hvor mange ohm den er på?
"Jeg har aldrig set så mange på hifi4all slå i den samme dyne før" haha.. :P.. fed sammeligning though og tro mig jeg har da også fået lidt ind.. jeg har også ændret mig gennem dette forum ... hehe... nu ved jeg for eksempel det de andre skriver... men bare fordi man har siddet og læst mere behøver det ikke og betyde man er bedrevidende.. kan godt være det ved mere om hvorfor tingene gør som de gør.. men der er altid forskellige meninger om hvad man syntes lyder bedst.. og da jamo/B&O er de bedste højtalere jeg har hørt´og de spillede nogenlunde ligedan (generalt) så kan man vel også sammenligne dem i kvalitet..
det er vel ligesom at spørge om du helst vil køre ferrai eller porsche? eller spørge folk hvilken knallert de helst vil hve.. pgo eller yamaha? 
mon dog det bliver årets sjoveste tråd xD.. damn så sker der lidt her inde xD __________________ Patrick Petersen ;)
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
IstBarP skrev:
|
"Det er et spørgsmål om højttalerens følsomhed kontra den maks effekt du kan sende igennem den uden den futter af som afgør hvor højt du spiller." højtaleres følsomhed er alt efter hvor mange ohm den er på?
"Jeg har aldrig set så mange på hifi4all slå i den samme dyne før" haha.. :P.. fed sammeligning though og tro mig jeg har da også fået lidt ind.. jeg har også ændret mig gennem dette forum ... hehe... nu ved jeg for eksempel det de andre skriver... men bare fordi man har siddet og læst mere behøver det ikke og betyde man er bedrevidende.. kan godt være det ved mere om hvorfor tingene gør som de gør.. men der er altid forskellige meninger om hvad man syntes lyder bedst.. og da jamo/B&O er de bedste højtalere jeg har hørt´og de spillede nogenlunde ligedan (generalt) så kan man vel også sammenligne dem i kvalitet..
det er vel ligesom at spørge om du helst vil køre ferrai eller porsche? eller spørge folk hvilken knallert de helst vil hve.. pgo eller yamaha? 
mon dog det bliver årets sjoveste tråd xD.. damn så sker der lidt her inde xD
|
|
|
Brug denne knap når du vil svare på folks indlæg. det gør det meget lettere at overskue hvad du svarer på. Og jeg forstår overhovedet ikke det vullapyk du lige har skrevet, men omvendt forstår du jo heller ikke det vi skriver
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
IstBarP skrev:
|
" impedans er da ikke noget kvalitets-sammenlignings " men det har da noget at gøre med hvordan den spiller højtaleren
|
|
|
det har noget at gøre med hvor hård en belastning den er for forstærkeren
IstBarP skrev:
|
watt har da lidt og sige... du kan garanteret ikke finde en højtaler på 200 watt som kan følge en højtaler på 600 watt?
|
|
|
Du bliver bare ved med det der watt vær nu ærlig, er meningen med den her tråd at drive gæk med brugerne herinde, har du ikke læst mine svar, eller er du bare en KÆMPE klaphat
IstBarP skrev:
|
er ikke helt så god til højtalere nej.. indrømmer jeg gerne også derfor jeg ønsker og vide hvorfor tingene er som de er?... fordi hvis ikke watt og impendance har noget at sige som du siger hvad har så?... sinus power?
|
|
|
OKAY du indrømmer du ikke er så god til det med højtalere... må jeg så spørge hvorfor du kommer med alle de postulater om hvordan tingene hænger sammen??? desuden bør du holde op med at tænke så meget over specifikationer og LYTTE til grejet i stedet
IstBarP skrev:
|
og ved godt jeg er kommet med nogle kommentarer,, og jeg står ved at jeg har læst nogle steder og har selv lyttet lidt osv og jeg er kommet frem til at jamo og b&o er ca samme lydkvalitet 
|
|
|
jamen det er flot...
det er fint at du kommer her som helt ny bruger og skriver om hvordan tingene er, vi har alle været uvidende inden for faget. men hvorfor du så ikke hører en skid når folk der er mere erfarne end dig selv prøver at fortælle dig noget, det forstår jeg simpelthen ikke. du er vist selv lidt en: hvad fanden det så ellers betyder
du minder mig lidt om en anden bruger herinde.. hvad var det han hed, ham med et sæt eltax på 1000watt der lød bedre end alt dali havde lavet? __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |
IstBarP Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
|
|
|
|
okay.. nu min forstærker er på 8 - 16 ohm... vil det sige at den faktisk ikke kan holde til at spille på 4 ohms højtalere?
Citér:
|
Du bliver bare ved med det der watt vær nu ærlig, er meningen med den her tråd at drive gæk med brugerne herinde, har du ikke læst mine svar, eller er du bare en KÆMPE klaphat
|
|
|
nej forstår bare ikke hvorfor alle snakker om hvor mange watt højtalere har så... 
kan du så forklare mig hvad man skal kigge på hvis man skal kigge på 2 højtalere du kun har specs på og du ikke kan høre dem?
Citér:
|
OKAY du indrømmer du ikke er så god til det med højtalere... må jeg så spørge hvorfor du kommer med alle de postulater om hvordan tingene hænger sammen???
|
|
|
Det var det l**teord igen ... kommer heller ikke og siger tingene hører sådan sammen.. siger bare at jeg ved hvad jeg selv har lyttet mig til... men det var nok ikke en fair sammenligning af højtalerne hvis du siger watt og ohm som sådan ikke har noget at sige for lyden...
Citér:
|
jamen det er flot...
det er fint at du kommer her som helt ny bruger og skriver om hvordan tingene er, vi har alle været uvidende inden for faget. men hvorfor du så ikke hører en skid når folk der er mere erfarne end dig selv prøver at fortælle dig noget, det forstår jeg simpelthen ikke. du er vist selv lidt en "noobtard" hvad fanden det så ellers betyder
du minder mig lidt om en anden bruger herinde.. hvad var det han hed, ham med et sæt eltax på 1000watt der lød bedre end alt dali havde lavet?
|
|
|
kan godt være jeg er ny bruger her inde.. men har siddet meget på hifi galleri med en andens bruger ;).. hehe,, selvom der ikke sker så meget der inde... og tro mig.. hører også efter.. men forstår ikke hvad jeg skal kigge efter hvis ikke det er watt eller ohm.. der er jo ligesom ikke blevet sagt så meget andet i dette forum.. og hvis du læser nogle af de forums der er en der ligger næsten i starten bliver selv de også enige om B&O KUN er design og enkel betjening.. jeg har aldrig sagt det kun er design.. jeg syntes de laver nogle fine stereoanlæg. men syntes jamo lyder nogenlunde lige så godt 
noobtard --> noobie = en "nybegynder"  __________________ Patrick Petersen ;)
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
IstBarP skrev:
Citér:
|
|
|
|
okay.. nu min forstærker er på 8 - 16 ohm... vil det sige at den faktisk ikke kan holde til at spille på 4 ohms højtalere?
Din forstærker er ikke på nogen ohm, come on. Og med disse oplysninger kan den sikkert ikke spille med 4 ohms højtalere. Det tyder på din forstærker ikke er særlig strømstærk, og dette kan i værste fald betyde afbrændte højtalere.
Citér:
|
|
|
|
nej forstår bare ikke hvorfor alle snakker om hvor mange watt højtalere har så... 
kan du så forklare mig hvad man skal kigge på hvis man skal kigge på 2 højtalere du kun har specs på og du ikke kan høre dem?
Ikke noget, du kan desværre ikke sammenligne 2 forskellige højtalere ud fra specs. Kun hvis du vil "lege bil-kort" med oplysningerne
Citér:
|
OKAY du indrømmer du ikke er så god til det med højtalere... må jeg så spørge hvorfor du kommer med alle de postulater om hvordan tingene hænger sammen???
|
|
|
Det var det l**teord igen ... kommer heller ikke og siger tingene hører sådan sammen.. siger bare at jeg ved hvad jeg selv har lyttet mig til... men det var nok ikke en fair sammenligning af højtalerne hvis du siger watt og ohm som sådan ikke har noget at sige for lyden...
Citér:
|
jamen det er flot...
det er fint at du kommer her som helt ny bruger og skriver om hvordan tingene er, vi har alle været uvidende inden for faget. men hvorfor du så ikke hører en skid når folk der er mere erfarne end dig selv prøver at fortælle dig noget, det forstår jeg simpelthen ikke. du er vist selv lidt en "noobtard" hvad fanden det så ellers betyder
du minder mig lidt om en anden bruger herinde.. hvad var det han hed, ham med et sæt eltax på 1000watt der lød bedre end alt dali havde lavet?
|
|
|
kan godt være jeg er ny bruger her inde.. men har siddet meget på hifi galleri med en andens bruger ;).. hehe,, selvom der ikke sker så meget der inde... og tro mig.. hører også efter.. men forstår ikke hvad jeg skal kigge efter hvis ikke det er watt eller ohm.. der er jo ligesom ikke blevet sagt så meget andet i dette forum.. og hvis du læser nogle af de forums der er en der ligger næsten i starten bliver selv de også enige om B&O KUN er design og enkel betjening.. jeg har aldrig sagt det kun er design.. jeg syntes de laver nogle fine stereoanlæg. men syntes jamo lyder nogenlunde lige så godt 
noobtard --> noobie = en "nybegynder" 
google kan helt sikkert hjælpe dig videre med dine mange spørgsmål. Og hifigalleri er nok ikke stedet at hente oplysningerne.
Og lav lige kryds og bolle i den 3. sidste sætning
|
|
|
Og her er prisen for bedste tråd

__________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1