| Forfatter |
|
abj_eskimo Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor mange af de 14 årige hifi "nørder" der snakker om watt og ohm tror du egentligt ved en pind om noget som helst hvad
det angår? De har ligesom dig hørt en anden uvidende person komme med
et forkert postulat, bare for at virke "smart" og få et klap på
skulderen...
Bare fordi nogen kommer med en påstand betyder det ikke at det er
sandheden... I realiteten ved du jo heller ikke om det er en omgang "l**t" vi
lukker ud herinde... Så er der ikke andet at gøre end at gå ud og undersøge tingene og deraf drage
dine egne konklusioner.. Det anbefaler jeg du gør, for du er længere
fra målet end først antaget..
|
| Til top |
|
| |
IstBarP Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
syntes jeg har kigget.. men ikke meget omkring jamo højtalere generalt?... og i næsten alle indlæg jeg har fundet får de godt anmeldelser.. 
og jeg er 17 :P... så går ikke sammen med 14 årige "hifi nørder".. . hehe.. __________________ Patrick Petersen ;)
|
| Til top |
|
| |
IstBarP Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
min forstærker er en Akai reciever AA-v1200.. og der står max effekt 400 wat impedance 8-16 ohm på et skilt bag på :S
__________________ Patrick Petersen ;)
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 02:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
IstBarP skrev:
|
syntes jeg har kigget.. men ikke meget omkring jamo højtalere generalt?... og i næsten alle indlæg jeg har fundet får de godt anmeldelser.. 
og jeg er 17 :P... så går ikke sammen med 14 årige "hifi nørder".. . hehe..
|
|
|
endnu engang... kom med nogle facts, links til disse indlæg???
selvom du er 17 er du stadig en kegle for at sige det pænt. __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
| Til top |
|
| |
Mkirkelund Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blot for at snakke en smule om watt, som du TYDELIGVIS er så vild med,så kommer der lidt specs på BeoLab 5. 250 Watt digital forstærker til mellemtonen. 250 Watt digital forstærker til diskanten. 1000 Watt digital forstærker til 6,5" bass. 1000 Watt digital forstærker til 15" bass. Den har altså 2500 Watt at spille på, pér højtaler. Find mig lige en Jamo som er bedre på papiret, som kan holde til 2500 watt forstærker effekt? -Er selv ny på Hifi, så ret mig endeligt.
__________________ LG 50PK950N TV
Onkyo TX-NR808 Reciever
Sony X229ES CD
Sony PS3 Blu-ray/Konsol
XTZ 99.36 Front
XTZ 99.25 Center
XTZ 99.22 Rear
XTZ 99 W10.16 S
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
OMG! it's a joke right? - sh*t det er go' griner det her, det er jo heeeelt vildt! ! ! 
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der kan fortælle om mine 4 ohms Dali'er er dobbelt så gode, eller dobbelt så dårlige som nogle 8 ohms Jamo'er?
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
| Er der nogen der kan fortælle om mine 4 ohms Dali'er er dobbelt så gode, eller dobbelt så dårlige som nogle 8 ohms Jamo'er? |
|
|

|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhhh..... hva sker der lige i denne her tråd ???
Undskyld men jeg ved snart ikke - om jeg skal grine eller græde over denne her tråd
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
|
Undskyld men jeg ved snart ikke - om jeg skal grine eller græde over denne her tråd
|
|
|
Jeg ved det heller ikke... stakkels dreng, sådan kan man altså ikke behandle en ny herinde.. ...men altså.. jeg tror det er en joke den her tråd!
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaz skrev:
king skrev:
|
|
|
|
Jeg ved det heller ikke... stakkels dreng, sådan kan man altså ikke behandle en ny herinde.. ...men altså.. jeg tror det er en joke den her tråd!
|
|
|
Stakkels? Han hører jo ikke efter det folk de siger til ham, han får forklaret en masse ting men i stedet for at tage den viden han får til efterretning, fortsætter han med at plapre løs uden at vide hvad han taler om. Så er man ikke stakkels, men selv ude om det.
Men man skulle næsten tro det var en joke, så stor en kegle kan man umuligt være.
|
| Til top |
|
| |
IstBarP Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.dk.tectura.com/Upload/files/UserFiles/Jamo.pdf
tak.. jeg ved ikke lige hvad jeg har gjort dig bassøe.. prøver at forstå det med om jamo og b&o er nogenlunde samme lydkvalitet.. syntes jeg selv.. men sorry hvis jeg er helt forkert på den.. og spurgte tidligere hvad i selv syntes om det?... men fik jeg aldrig svar på...
Mkirkelund: kan ikke finde et sæt jamo med så mange watt.. tror nok jeg har set et sæt på 1500 watt på et tidspunkt... men du kan heller ikke som sådan samle alle enheder og sige det er det antal watt?.. eller er det det man gør? fordi jeg har da set højtalere med 2 bass enheder 12" på hver 1000 watt og selve højtaleren var stadig 1000 watt?  __________________ Patrick Petersen ;)
|
| Til top |
|
| |
den-studerende Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 220
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
IstBarP skrev:
|
http://www.dk.tectura.com/Upload/files/UserFiles/Jamo.pdf
tak.. jeg ved ikke lige hvad jeg har gjort dig bassøe.. prøver at forstå det med om jamo og b&o er nogenlunde samme lydkvalitet.. syntes jeg selv.. men sorry hvis jeg er helt forkert på den.. og spurgte tidligere hvad i selv syntes om det?... men fik jeg aldrig svar på...
Mkirkelund: kan ikke finde et sæt jamo med så mange watt.. tror nok jeg har set et sæt på 1500 watt på et tidspunkt... men du kan heller ikke som sådan samle alle enheder og sige det er det antal watt?.. eller er det det man gør? fordi jeg har da set højtalere med 2 bass enheder 12" på hver 1000 watt og selve højtaleren var stadig 1000 watt? 
|
|
|
tja ka man ikk? som du allerede har fået at vide har højtalere ikke watt, hvilket betyder at lige meget hvad man siger om watt på en højtaler er det forkert.. så man ka vel ligesågodt tage wattene på dine jamo højtalere, dividere dem med pi, derefter skrive det om til logaritmer, og så gange det med 847,6, og derved få hvor mange watt din højtaler er..
gider du ikk godt snart fatte at vi alle kun morer os over dig, og absolut ikke tar et eneste af dine indlæg seriøst? ka du ikk snart forstå at vi holder dig for nar, og så tage tilbage til dit scootergalleri med jeres 1 milliard watts bassenheder i hjelmrummet?
hvor ville jeg dog ønske at du snart gad at høre på hvor meget du egentlig er galt på den __________________ the one who takes nothing,
gets nothing
|
| Til top |
|
| |
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
IstBarP skrev:
|
Mkirkelund: kan ikke finde et sæt jamo med så mange watt.. tror nok jeg har set et sæt på 1500 watt på et tidspunkt...
|
|
|
HVORFOR BLIVER DU VED???   __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |
IstBarP Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
den studerene : "gider du ikk godt snart fatte at vi alle kun morer os over dig, og
absolut ikke tar et eneste af dine indlæg seriøst? ka du ikk snart
forstå at vi holder dig for nar, og så tage tilbage til dit
scootergalleri med jeres 1 milliard watts bassenheder i hjelmrummet? hvor ville jeg dog ønske at du snart gad at høre på hvor meget du egentlig er galt på den".. for det første har jeg ikke lyd i min knallert.. for det andet så har jeg ligesom fattet at i mener jeg er galt på den... er jeg sikkert også.. har jeg ligesom forstået.. men derfor syntes jeg stadig at mine jamo og andres jamo højtalere lyder godt  Djaan: "HVORFOR BLIVER DU VED???    " fordi ham gutten ovenover bad mig finde et sæt jamo på 2500 watt.. derfor.. har ligesom fattet watt ikke har en skid at sige da forskellige mærker bygger deres enheder forskelligt..!
__________________ Patrick Petersen ;)
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2008 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lige før man bliver en smule dummere hver gang man har læst et af IstBarPs indlæg. 
IstBarP, jeg har ikke noget imod dig som sådan, jeg har bare en meget lav tolerance tærskel når det kommer til folk der ikke vil høre efter og forstå det der bliver skrevet. Især når en masse folk med betydeligt større viden og indsigt i tingene siger nøjagtigt det samme til dig men du så alligevel fortsætter med dine totale misforståelser af hvordan tingene hænger sammen.
Du skal ikke bare læse det der bliver skrevet du skal også forstå det og det vil du af en eller anden grund ikke, enten bevidst eller fordi du simpelthen ikke kan.
|
| Til top |
|
| |
Mkirkelund Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 19 Januar 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sagde du skulle finde en Jamo højtaler, som skulle kunne klare 2500 Watt, og er bedre på papiret - for det er åbenbart det eneste du ser efter. Derfor viste jeg blot B&O's flagskib, med integreret forstærker.
Men derfor man sagtens finde en højtaler som spiller bedre, uden at skulle være på højere watt. Det betyder ikke meget i lydkvaliteten. FORSTÅR DET!
__________________ LG 50PK950N TV
Onkyo TX-NR808 Reciever
Sony X229ES CD
Sony PS3 Blu-ray/Konsol
XTZ 99.36 Front
XTZ 99.25 Center
XTZ 99.22 Rear
XTZ 99 W10.16 S
|
| Til top |
|
| |
IstBarP Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja okay... sorry.. men ja ja.. men hvis man skal have højtalere der kan brage igennem skal man heller ikke have jamo.. så skal man have Cerwin vega. det indrømmer jeg gerne.. og syntes heller ikke jamo har lavet mange disco højtalere.. men de har da lavet et par.. ved dog ikke om de har indbygget forstærker.. men ved jamo har en stor lydkvalitet  __________________ Patrick Petersen ;)
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg kommet hjem fra ferie og har ventet spændt som en lille dreng, på juleaften, på at der skulle være sket noget i denne tråd... men ak suk nej 
Men var der nogen som har lyttet til de der jamo'er som spiler med 165watt? er de bedre end eltax som spiller med hele 400watt? er der noget med at 8ohms højttalere som spiller med 50watt på hver ohm er mere rene i lyden end 4ohms højttalere som spiller med 200watt på hver anden ohm?
|
| Til top |
|
| |