Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 09:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højttaler-Baladen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 01 August 2010 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

NightRhyme skrev:

Det er de skam også. Har en kammerat der spiller på 1037be. En meget fin højttaler. Den gør bare ikke noget for mig og
halter i mine øre bagefter både S3, Vienna og Dynaudio. Diskanten er da fin men ikke i forhold til Esotar2..

Absolut uening! Men der er jo heller ikke nogen der siger vi alle skal kunne lide det samme. Ingen af Dynaudios højttalere (eller DIY enheder) har imponeret mig - tvært imod. ESOTAR er efter min mening voldsom overvurderet og Focals Be har lige den kant og det fysiske som alle soft-domer mangler. Det samme høres i den nye Beryllium enhed fra ScanSpeak (som jeg kører med p.t.)

Men selvfølgelig - hvis ikke man kan lide de ekstra detaljer, så er en silkedome helt OK!

Viennas højttalere er fornemt møbelhåndværk. Men de er farvede og har langt fra en ret frekvensgang. Mahler er direkte boosted nedefter og har et hul i mellemtoneområdet. Igen smag og behag.

Med dine præference tolker jeg det som et valg væk fra det neutrale, og så har jeg svært ved at finde på noget af anbefale.

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 August 2010 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Jeg vil, i lighed med Jan, foreslå et sæt Montana Monitor. De spiller meget homogent og med et pænt output i bunden.
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

Valby11
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2009
Sendt: 01 August 2010 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Der er heldigvis mange muligheder ...

Jeg vil nævne nogle få mærker, der alt efter økonomi og smag kunne være relevante ... som jeg selv synes spiller godt uden kæmpe svagheder.

Proac
Verity Audio
Genelec (monitor speakers - når du overvejer ATC)

Jeg er i øvrigt meget enig med Janils om Esotar ... Focal diskanten kan bare så meget mere ... hvilket demonstreres både i deres egne højtalere og i Wilson Audio's.

Men lyt og vælg selv ... det er jo dig der skal leve med lyden.

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 August 2010 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

NightRhyme skrev:
Severin skrev:
NightRhyme skrev:
Nå så var jeg lige forbi Sunaudio og lytte
lidt til Dynaudio Contour 3.4. Sjovt som det dynaudio synes at
vokse i mine øre.
Første gang jeg hørte det syntes jeg det lød røvsygt.
Nu syntes det at virke mere og mere tiltalende selvom jeg stadig
ikke helt forstår at der ikke skal spilles mere dybbas. Hvis den
udover dens fantastiske diskant + mellemtone kunne spille
dybbas som Vienna var det en no-brainer. Men indtil videre er
det
dog stadig den mest interessante højttaler.

Bemærk c 3.4 har esotec diskant ikke esostar2 s5.4 har esostar2

Jep I know. Den gjorde det nu stadig godt.

Er der nogen der kan forklare mig hvad der er med det Dynaudio og hvorfor man skal betale så meget for at få en dyn
speaker der også kan spille bas. Har hørt optil C2 som heller ikke kunne spille dybbas. Så man skal vel op i C4 for at få bas.
Det fortæller min research mig i hvert fald. Hvorfor kan de ikke bygge en højttaler til menneskepenge der kan spille dybbas
?

Countour s5.4 spiller dyb bas
Til top Vis Severin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Severin Besøg Severin's Websted

NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 01 August 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

NightRhyme skrev:

Det er de skam også. Har en kammerat der spiller på 1037be. En meget fin højttaler. Den gør bare ikke noget for mig og
halter i mine øre bagefter både S3, Vienna og Dynaudio. Diskanten er da fin men ikke i forhold til Esotar2..

Absolut uening! Men der er jo heller ikke nogen der siger vi alle skal kunne lide det samme. Ingen af Dynaudios
højttalere (eller DIY enheder) har imponeret mig - tvært imod. ESOTAR er efter min mening voldsom overvurderet og Focals
Be har lige den kant og det fysiske som alle soft-domer mangler. Det samme høres i den nye Beryllium enhed fra
ScanSpeak (som jeg kører med p.t.)
Men selvfølgelig - hvis ikke man kan lide de ekstra detaljer, så er en silkedome helt OK! Viennas højttalere er fornemt
møbelhåndværk. Men de er farvede og har langt fra en ret frekvensgang. Mahler er direkte boosted nedefter og har et hul i
mellemtoneområdet. Igen smag og behag.Med dine præference tolker jeg det som et valg væk fra det neutrale, og så har
jeg svært ved at finde på noget af anbefale.

Sjovt med uenigheden om den Esotar2 diskant :) Den lyder åbentbart voldsomt forskellig i forskelliges øre. Kender flere der
deler din holdnig. Så har genlyttet den ved flere lejligheder. Drømmediskanten for ham der ejer Focal er sjovt nok også
Esotar2.

Nå tilbage til sagen
Jeg er egentlig ikke så kritisk som jeg lyder. Har kørt med Taralabs Prism Omni kabler i prøvet nye dyre uden jeg syntes det
havde den store betydning. Synes min ny-erhvervede Primare I30 lyder fremragende sammen med min gamle CDP Arcam
Alpha 8se og en Wadia DAC 12 jeg har lånt. Mine simple krav til en højttaler er jo blot at der skal være hul igennem,
Stemmer skal formidles så de bevæger en. Så må den godt have en let fremtrædende mellemtone. Desuden skal højtaleren
kunne spille rimelig dybbas. Bare ca- på niveau med AV S3 og så må den godt have et rimeligt detaljeniveau.
Om noget. Er jeg nok bevæget mig tættere på det neutrale efter Vienna. Hvis Dynaudio C4 havde været lidt billigere tror jeg
det havde været et nemt valg.

Severin skrev:
NightRhyme skrev:
Severin skrev:
NightRhyme skrev:
Nå så var jeg lige forbi Sunaudio og
lytte
lidt til Dynaudio Contour 3.4. Sjovt som det dynaudio synes at
vokse i mine øre.
Første gang jeg hørte det syntes jeg det lød røvsygt.
Nu syntes det at virke mere og mere tiltalende selvom jeg stadig
ikke helt forstår at der ikke skal spilles mere dybbas. Hvis den
udover dens fantastiske diskant + mellemtone kunne spille
dybbas som Vienna var det en no-brainer. Men indtil videre er
det
dog stadig den mest interessante højttaler.

Bemærk c 3.4 har esotec diskant ikke esostar2 s5.4 har esostar2

Jep I know. Den gjorde det nu stadig godt.

Er der nogen der kan forklare mig hvad der er med det Dynaudio og hvorfor man skal betale så meget for at få en dyn
speaker der også kan spille bas. Har hørt optil C2 som heller ikke kunne spille dybbas. Så man skal vel op i C4 for at få bas.
Det fortæller min research mig i hvert fald. Hvorfor kan de ikke bygge en højttaler til menneskepenge der kan spille dybbas
?

Countour s5.4 spiller dyb bas

Måske, tillader mig at tvivle da alle dyn jeg har hørt. Har delt dette lette, hurtige udtryk. Kom lige i tanke om at jeg jo faktisk
også har hørt Consequence ultimate. Der blev jeg pænt overrasket over den lette og elegante lyd der kom ud af de store
kasser. Den er dog vist lige lidt for dyr og ikke ret mange butikker synes at have dem stående da alle vælger C2 når de når
den prisklasse.

Er dog vist ved at udvidde min prisramme mentalt   http://en.wikipedia.org/wiki/Gear_A cquisition_Syndrome
Til top Vis NightRhyme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NightRhyme

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 August 2010 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Som sagt har jeg haft både AV M3 Sig og Dynaudio s5.4 og s5.4 spiller helt klart dybere end M3 har du hørt dem?
Til top Vis Severin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Severin Besøg Severin's Websted

NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 02 August 2010 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Severin skrev:
Som sagt har jeg haft både AV M3 Sig og Dynaudio s5.4 og s5.4 spiller helt klart dybere end M3 har du hørt
dem?

Hmm ok jamen det lyder lovende. Ja jeg kender næsten alle AV's højttalere
Til top Vis NightRhyme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NightRhyme

rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 August 2010 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Ville også lige komme med et indlæg da jeg også kom fra en gammel AV M2 (tidlig M3) til en Mi3 sig. og havde STORE problemmer med at leve med dens lyse diskant set i forhold til den gamle M2. Men jeg var også rigtig glad for Mi3 mellemtone og bas med et godt hul igennem ;-)

Først troede jeg at det var mit højtaler kabel som var for lyst, men af forskellige årsager fik jeg ikke gjort noget ved det... og der gik tid óg jeg ved ikke rigtig hvordan jeg kunne leve med det. Men min tid ved stereo'en blev bare mindre og mindre :-(

Nu efter 1½ er alt lige som faldet på plads for mig, men ikke fordi jeg har skiftet højtaler eller højtaler kabel. Men fordi jeg har fået en bedre kilde i mit system... kort fortalt har jeg fået mod'et min DAC (det hjalp virkelig meget på diskanten) og desuden skiftet til Tara Labs Air på signal og digital siden. Min streamsource er bare en Squeezebox Touch.

Nu ville jeg slet ikke undvære AV'ernes diskant! Så det kan også godt være din signal kilde der er for skarp til AV'erne ;-) Håber det gav en anden vinkel på det.

Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman

ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 August 2010 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

rotelman skrev:

Ville også lige komme med et indlæg da jeg også kom fra en gammel AV M2 (tidlig M3) til en Mi3 sig.
og havde STORE problemmer med at leve med dens lyse diskant set i forhold til den gamle M2. Men jeg var også rigtig glad
for Mi3 mellemtone og bas med et godt hul igennem ;-)

Først troede jeg at det var mit højtaler kabel som var for lyst, men af forskellige årsager fik jeg ikke gjort noget ved
det... og der gik tid óg jeg ved ikke rigtig hvordan jeg kunne leve med det. Men min tid ved stereo'en blev bare mindre og
mindre :-(

Nu efter 1½ er alt lige som faldet på plads for mig, men ikke fordi jeg har skiftet højtaler eller højtaler kabel. Men fordi
jeg har fået en bedre kilde i mit system... kort fortalt har jeg fået mod'et min DAC (det hjalp virkelig meget på diskanten) og
desuden skiftet til Tara Labs Air på signal og digital siden. Min streamsource er bare en Squeezebox Touch.

Nu ville jeg slet ikke undvære AV'ernes diskant! Så det kan også godt være din signal kilde der er for skarp til AV'erne ;-)
Håber det gav en anden vinkel på det.

Hej Rotelman,
fedt at du fik dine til at spille - men er det ikke "sympton" behandling når en højtaler skal have en bestemt kilde førend den
spiller?

Når man køber sin højtaler skal den helst lyde ordentligt fra starten, også kan man jo altid tweake sig til mindre forbedringer
. Men at kræve en helt ny kilde førend den et tålelig - så synes jeg det er den forkerte højtaler man har valgt...

Men kan godt følge dig i at man kan præge lyden - bare ikke så voldsomt.

:)

vh
Ronni
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Sendt: 02 August 2010 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

ronnih skrev:
rotelman skrev:

Ville også lige komme med et indlæg da jeg også kom fra en gammel AV M2 (tidlig
M3) til en Mi3 sig.
og havde STORE problemmer med at leve med dens lyse diskant set i forhold til den gamle M2. Men jeg var også rigtig glad

Først troede jeg at det var mit højtaler kabel som var for lyst, men af forskellige årsager fik jeg ikke gjort noget ved
det... og der gik tid óg jeg ved ikke rigtig hvordan jeg kunne leve med det. Men min tid ved stereo'en blev bare mindre og

Nu efter 1½ er alt lige som faldet på plads for mig, men ikke fordi jeg har skiftet højtaler eller højtaler kabel. Men fordi
jeg har fået en bedre kilde i mit system... kort fortalt har jeg fået mod'et min DAC (det hjalp virkelig meget på diskanten) og
desuden skiftet til Tara Labs Air på signal og digital siden. Min streamsource er bare en Squeezebox Touch.

Nu ville jeg slet ikke undvære AV'ernes diskant! Så det kan også godt være din signal kilde der er for skarp til AV'erne ;-)

Hej Rotelman,
fedt at du fik dine til at spille - men er det ikke "sympton" behandling når en højtaler skal have en bestemt kilde førend den
spiller?

Når man køber sin højtaler skal den helst lyde ordentligt fra starten, også kan man jo altid tweake sig til mindre forbedringer
. Men at kræve en helt ny kilde førend den et tålelig - så synes jeg det er den forkerte højtaler man har valgt...

vh
Ronni

Sikke noget sludder. Hvis en højttaler er RIGTIGT god så lyder den netop af l**t med en dårlig kilde, fordi det skidt der
kommer ud af kilden netop, og hverken mere eller mindre, er det som også kommer ud af højttaleren.

Netop dette er det svage punkt ved rigtigt gode højttalere - man kan høre at resten faktisk ikke er helt så godt som man gid
og troede.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2010 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Hej Ronni

Det kan man vel godt sige... det var nu ikke få løst mit "højtaler" problem at jeg gik igang med mit kilde system :-) Tænkte nok at det bare var mig det var galt med, når jeg i mange år havde kørt med semi-rør systemer.

Jeg fik nok bare den 3-5 årlige hifi syge... og da jeg hørte de første forbedringer, så skulle den bare have hele "armen" ;-)

Det vigtigste for mig er at hifi glæden er kommet tilbage i stuen!

ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2010 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Hej Rotelman
Kan godt forstå det skal lyde rigtigt - men når jeg læser nightrhymes indlæg, så har han lavet audition på mange forskellige
højtalere, hvorfor jeg ved at forarbejdet er i orden - og netop derfor tror jeg heller ikke han køber en højtaler som ikke lyder
helt ok fra starten.

Min pointe var bare at det burde være muligt at købe en højtaler der bare spillede fra starten - også sammen med ens eget grej
:-)

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Sendt: 02 August 2010 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Der er for mange faktorer i spil. De fleste digitale kilder har lidt fnidder i diskanten, men der skal en god højttaer til at høre det.

Selvfølgelig kan det lade sig gøre at købe en højttaler der lyder godt med det eksisterende grej, men i nogle tilfælde er det
bedste match så bare en middelmådig højttaler efter objective kriterier.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2010 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Hej Ronni

Jeg er slet ikke uenig... ville bare efter at have læst på tråden i et par dage beskrive hvordan jeg kom til at "elske" mine AV'er. Da hans oplevelser lød lidt som mine egne oplevelser selv om jeg slet ikke havde lavet det samme store forarbejde som ham og bare kom til at leve med lyden som den var.

Men en god højtaler kan være som at få et forstørrelseglas på alt i ens anlæg...

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 02 August 2010 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

ronnih skrev:
Hej Rotelman,
fedt at du fik dine til at spille - men er det ikke "sympton" behandling når en højtaler skal have en bestemt kilde førend den spiller?

Som TruthSpinner allerede er inde på, så kan det jo også være den modsatte situation - højttaleren afslører en dårligdom tidligere i kæden. Det er ikke et spørgsmål om en "bestemt" kilde, men en god nok kilde.

Og igen er det hele sammenhængen der gør det. Er alle komponenter lyse i klangen, så er resultatet lyst, og omvendt. Så at en kilde eller forstærker lyder bedre end en anden i en given sammenhæng er jo ganske normalt - den kan komplementere kæden, eller den kan få det til at tippe. Og den kan også være for dårlig.

Nuvel... Det var teorien, og der er mange variabler. At finde den rigtige højttaler kan være svært, og forskellige oplevelser kan indikere at man har hørt f.eks. en 5.4 under forskellige omstændigheder - det ene sted var der rigeligt med bas, det andet sted var den slank. Og at en bas er dyb behøver heller ikke betyde at der er rigeligt af den. En højttaler i en butik kan også lyde komplet forskelligt fra derhjemme, både rum og kæden spiller ind.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2010 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Kan godt følger dig Wymax! Kan godt se mit forrige indlæg kunne misforstås.
Jeg synes personligt audiovector er en fantastisk højtaler - men netop på Nightrhymes grej lyder den så lidt hidsig i
diskanten - modsat rotelman, hvor han fik den ønskede lyd. Vores øre er jo også forskellige, samt forskellige rum /
akustik.

Men min pointe var lidt at jeg godt kunne følge nightrhyme i at man jo kun kan tage udgangspunkt i det udstyr man har, og
udfra det forsøge at finde et match. Her har audiovector så ikke kunne klare jobbet med hverken Aura eller Roksan Caspian.
Det interessante spørgsmål er selvfølgelig om Audiovector S3 Signature ville have kunne klare jobbet med den
(ny)erhvervede Primare, eller om den ville have samme tendenser, som nightrhyme oplevede med henholdsvis Aura
evolution og Roksan Caspian, nemlig at diskanten (vel og mærke på Avantgarde) stak af.
Signature har jo en lidt "blidere" diskant - i forhold til den airmotion transformer ting der sidder i avantgarden.

Omvendt så har jeg svært ved at tro at primare er "mørkere" i lyden end fx. Roksan er det...

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 August 2010 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

ronnih skrev:
Kan godt følger dig Wymax! Kan godt se mit forrige indlæg kunne misforstås.
Jeg synes personligt audiovector er en fantastisk højtaler - men netop på Nightrhymes grej lyder den så lidt hidsig i
diskanten - modsat rotelman, hvor han fik den ønskede lyd. Vores øre er jo også forskellige, samt forskellige rum /
akustik.

Men min pointe var lidt at jeg godt kunne følge nightrhyme i at man jo kun kan tage udgangspunkt i det udstyr man har, og
udfra det forsøge at finde et match. Her har audiovector så ikke kunne klare jobbet med hverken Aura eller Roksan Caspian.
Det interessante spørgsmål er selvfølgelig om Audiovector S3 Signature ville have kunne klare jobbet med den
(ny)erhvervede Primare, eller om den ville have samme tendenser, som nightrhyme oplevede med henholdsvis Aura
evolution og Roksan Caspian, nemlig at diskanten (vel og mærke på Avantgarde) stak af.
Signature har jo en lidt "blidere" diskant - i forhold til den airmotion transformer ting der sidder i avantgarden.

Omvendt så har jeg svært ved at tro at primare er "mørkere" i lyden end fx. Roksan er det...

Det tvivler jeg på bliver bedre. Den Roksan husker jeg som værende noget til den mørke side tonalt. Primare er mere neutralt. Har hørt begge af Nightrhyme´s forstærkere på Vienna. Primare er i mine ører et noget bedre valg. Specielt mellemtonen på Roksan´en var noget mørk i lyden, og det blev for meget for mig, hvorimod Primare er et godt valg som spiller lidt til "den pæne side"
Så tror resultatet vil være det samme uanset om det er Roksan eller Primare der bliver spændt for.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 August 2010 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

NightRhyme skrev:

Har haft mange hifi samtaler med forhandlere og andre
entusiaster og konsensus er som regel endt ved at den kære Klifoth må lide af en øreskade i øvre område :)

He, det minder mig om dette oldgamle indlæg fra Kurt Kubik:

Kurt von Kubik skrev:
Og så lige Audiovector, som er mit næste bud. Klitten er stokdøv og har altid været det. Det undrer mig hvordan han kommer ud af sengen om morgenen, får hvad gør man, når man ikke kan høre vækkeuret.

Måske skal du have et sæt Dali Grand Diva'er...

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Sendt: 08 August 2010 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Severin skrev:
Obs der kommer nye sv s3 modeller si3 med
modificeret delfilter og forbedret enheder!!

Har du et lidt længere resumé over denne opdatering? Hvad er forbedret (udover at være "bedre")/hvornår/pris?
Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Sendt: 08 August 2010 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

TruthSpinner skrev:
ronnih skrev:
rotelman skrev:

Ville også lige komme med et indlæg da jeg også kom fra en gammel AV M2 (tidlig
M3) til en Mi3 sig.

Hej Rotelman,
spiller?

vh
Ronni

Sikke noget sludder. Hvis en højttaler er RIGTIGT god så lyder den netop af l**t med en dårlig kilde, fordi det skidt der
kommer ud af kilden netop, og hverken mere eller mindre, er det som også kommer ud af højttaleren.

Netop dette er det svage punkt ved rigtigt gode højttalere - man kan høre at resten faktisk ikke er helt så godt som man gid
og troede.

Det var da ikke den oplevelse folk havde da wilson demostrerede deres højttalere!

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes