| Forfatter |
|
Aquila Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 21 Marts 2011 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg troede faktisk at FA-011 var en åben bøf... Hmm..
Komfortabel ser den dog ud - jeg havde på et tidspunkt et gaming headset med samme konstruktion og det var sindssygt
behageligt at have på.
__________________ Audiophile in training
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 21 Marts 2011 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser åben ud men skulle være lukket, både i følge web sitet men også i følge den anmeldelse lff lige har lagt op på head-fi
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 21 Marts 2011 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon AH-D2000 fås til ca 1750 kr i Tyskland: http://www.guenstiger.de/Katalog/Preis.pl?suche=denon+ah-d20 00&x=0&y=0
Selv vælger jeg Beyerdynamic DT770/600 da jeg alligevel skal have en forstærker/DAC pga. signalet kommer fra en bærbar pc. Og de skulle lukke mere af for lyde udefra samt være mere mekanisk solide end Denon'en.
De fås til ca. 1450 kr på ebay.de
Jeg regner med at købe en audio-gd NFB-12 som forstærker/DAC til dem
|
| Til top |
|
| |
FelixTheDane Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 21 Marts 2011 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min erfaring får mig til at tro at jo bedre en hovedtelefon du har, jo bedre forstærker har du brug for.
Således vil nogle af de allerbedste faktisk lyde temmelig dårligt på middelmådige deciderede anlæg.
Hvorfor? Jo, en af forklaringerne, ud over elektrisk tilpasning som gælder alle modeller, er at den rigtig sublime telefon afslører med tydelighed hvad der ikke er optimalt i kæden. Og forks. en mellemklasse cd-afspiller vil lyde ret ringe, ligesom forstærkeren.
Så mit råd til enhver tid vil være at der skal lyttes på ens eget udstyr, før en vurdering kan foretages. Ellers kan det i nogle tilfælde gå grueligt galt.
Jeg synes det er ærgerligt at se udstyr som jeg ved er fortræffeligt (så kan smag være til noget andet) blive omtalt som dårligt, fordi det er sammensat med andet som faktisk er problemet (i den forbindelse)
Pointen er, at måske du skal holde dig til noget i en tilsvarende kvalitet som det udstyr du vil bruge dine hovedtelefoner på?
Men det er bare min mening. Rigtig god fornøjelse, og held og lykke med dit grej.
Med venlig hilsen, Felix.
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 21 Marts 2011 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
| Den ser åben ud men skulle være lukket, både i følge web sitet men også i følge den anmeldelse lff lige har lagt op på head-fi |
|
|
Og nu har LFF lige skrevet på head-fi at det er en åben hovedtelefon til trods for både hvad han skriver i sin anmeldelse og hvad der står på gd-audiobase' hjemmeside. Håber at jeg kan afbestille igen og få pengene tilbage. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Librarian Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 21 Marts 2011 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Denon AH-D2000 fås til ca 1750 kr i Tyskland: http://www.guenstiger.de/Katalog/Preis.pl?suche=denon+ah-d20 00&x=0&y=0
Selv vælger jeg Beyerdynamic DT770/600 da jeg alligevel skal have en forstærker/DAC pga. signalet kommer fra en bærbar pc. Og de skulle lukke mere af for lyde udefra samt være mere mekanisk solide end Denon'en.
|
|
|
Spændende! Håber du skriver et par ord om hvordan den kombination lyder!
|
| Til top |
|
| |
Aquila Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 21 Marts 2011 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
nc8000 skrev:
Den ser åben ud men skulle være lukket, både i følge web sitet men også i følge den
anmeldelse lff lige har lagt op på head-fi |
|
|
Og nu har LFF lige skrevet på head-fi at det er en åben hovedtelefon til trods for både hvad han skriver i sin anmeldelse og
hvad der står på gd-audiobase' hjemmeside. Håber at jeg kan afbestille igen og få pengene tilbage. |
|
|
Interessant...
Jeg tror næsten at den må være åben så - men man skulle da ikke tro at kunne være SÅ svært at vurdere? __________________ Audiophile in training
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 21 Marts 2011 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Librarian skrev:
Svend P skrev:
|
|
|
Spændende! Håber du skriver et par ord om hvordan den kombination lyder! |
|
|
Ja, det kan godt have lange udsigter tror jeg. I flg. Audio-gd, så er NFB-12 ikke på lager, og de kan ikke sige hvornår den kommer. Selv når de har den på lager skal man regne med 20 dages leveringstid. Der er en tråd på headfi.org på rigtig mange sider om den, så du kan evt. læse lidt indtryk der.
|
| Til top |
|
| |
Librarian Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 21 Marts 2011 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Librarian skrev:
Svend P skrev:
|
|
|
Spændende! Håber du skriver et par ord om hvordan den kombination lyder!
|
|
|
Ja, det kan godt have lange udsigter tror jeg. I flg. Audio-gd, så er NFB-12 ikke på lager, og de kan ikke sige hvornår den kommer. Selv når de har den på lager skal man regne med 20 dages leveringstid. Der er en tråd på headfi.org på rigtig mange sider om den, så du kan evt. læse lidt indtryk der.
|
|
|
Har været der, men endte personligt med en brugt isabellina hpa (den gamle version) ;-)
|
| Til top |
|
| |