Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 13:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Tænker I sommetider på at stoppe? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 10 April 2004 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Personligt mangler jeg en hel del ting før jeg kan se en ende på det. Jeg kunne utroligt godt tænke mig selv at bygge meget af det, f.eks. DAC og et godt sæt højtalere til stereo. Nu går det mod de lysere varmere tider (læs sommeren) hvor man bør opholde sig udendørs og så kunne det da være rigtig at bygge et PA højtaler sæt med en god lyd kvalitet til haven, en del af hifi'en kan vel også genbruges. Det er selvfølgelig ikke helt det samme, men en hel del derhenaf. Det er ikke de vilde DJ drømme der trækker.

Jeg tror ikke jeg vil forsætte med med hifi så lang tid at jeg ender op ML, Krell eller Linn grej.

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 April 2004 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Jeg plejer kun at skifte ud når der sker "kvantespring" i kvaliteten. Så mit sidste anlæg havde jeg i 4 år uden udskiftninger. Det er for mig vigtigt at man kan stoppe op og være godt tilfreds i en lang periode. Med alle de udskiftninger må folk jo gå og være kronisk utilfredse, hvilket for mig ville være en ulykkelig tilstand?

At være tilfreds handler om at vide, at der nok findes noget der er bedre, men at man har det fint med det man selv har. (gælder vel egentligt alt her i livet) 

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 13 April 2004 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Mit anlæg igennem 10år, slår da både Beosound og 1070 og da til samme pris!!! Man kan faktisk få udmærkede anlæg til en kende under 25000kr. Jeg har selv været på Beomaster/gram 3000/MMC2, Beovox penta, LX4500 TV og VX4500 VHS, men jeg blev skilt FØR jeg blev 30år!!!

Det eneste beo jeg skal have er en stær!!!

OK... hvad er det lige du har som er bedre??

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 April 2004 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Hej

Den sidste jeg hørte sige det - havde AudioVector, Densen og NordOst...

Jeg havde fortalt ham, at han bevægede sig den forkerte vej - men hans arme Hifi-sjæl var ikke til at redde. Nu sidder han hver aften og ser fjernsyn

Jeg har selv undværet mit anlæg i et halvt år nu (pga. ombygning af hifi-kælder ) - og har lyttet musik på konens B&O. Og tro mig - jeg gider simpelthen ikke købe nyt musik - eller sætte en skive på overhovedet.... så det bliver kun til Kaj og Andrea.

...såååå stop en halv og tænk dig godt om !

Hilsen

Nørd

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd

waal
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 April 2004 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Nørd skrev:

Hej

Den sidste jeg hørte sige det - havde AudioVector, Densen og NordOst...

Jeg havde fortalt ham, at han bevægede sig den forkerte vej - men hans arme Hifi-sjæl var ikke til at redde. Nu sidder han hver aften og ser fjernsyn

Jeg har selv undværet mit anlæg i et halvt år nu (pga. ombygning af hifi-kælder ) - og har lyttet musik på konens B&O. Og tro mig - jeg gider simpelthen ikke købe nyt musik - eller sætte en skive på overhovedet.... så det bliver kun til Kaj og Andrea.

...såååå stop en halv og tænk dig godt om !

Hilsen

Nørd

Nu er lydkvaliteten på børneplader ofte lang over gennemsnittet så hvis de lader sig afspille på bimseanlægget så var det måske dig der skulle sætte strøm til tænkeren

Waal

Til top Vis waal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af waal

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 April 2004 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Tja... stoppe

Jeg har været stoppet i en periode fra 1988 til 2002 ... altså 14 år. I starten var det fordi jeg ikke havde råd ... alle forbedringer vill koste langt ud over hvad jeg kunne forsvare.

Interessen ændrede sig da jeg holdte op med at skifte ud og optimere. Lysten til at indstille, flytte rundt ... forsvandt langsomt, og interessen for hvordan det lød, forsvandt med det.

Interessen for musikken kom derfor mere i fokus, idet jeg ikke længere lyttede til anlægget men til musikken.

Men så for 2 år siden skiftede jeg det meste ud og jeg har nu opgraderet det hele (mindst en gang). Interessen for at optimere er vendt tilbage ... men jeg har også oplevet at jeg har fundet nyt liv i gamle skiver. Og nu kan jeg sidde en hel aften og lytte til musik ...

MIt bud ... pauser er sundt ... ellers bliver man ikke 100% klar over hvad man har, og derfor ej heller hvad man gerne vil ændre. Skift heller ikke for meget ud på en gang. Så er risikoen større for at du kommer i en retning som du ikke ønsker - og samtidigt ved du måske ikke helt hvorfor.

Uanset hvordan man vender og drejer det ... så er det en fed hobby ... husk bare der skal være råd til noget god drue i koppen også!

SATMIT 

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 13 April 2004 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Hurtig; det er jo ikke noget specielt og det behøver det heller ikke for at være, for at lyde OK!!! Se min profil!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 April 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Hurtig; det er jo ikke noget specielt og det behøver det heller ikke for at være, for at lyde OK!!! Se min profil!!!

Kan du købe hele dit anlæg for 23.000,- fra nyt alt incl?? Og hvis ja, mener du så at det kan overgå BS3000, SA1070 og Klasse-A linsley Hood???

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 April 2004 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Hej Hurtig,

Hvordan trækker din JLH dine SA'er?

Det er en dejlig forstærker

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 April 2004 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Hej Hurtig,

Hvordan trækker din JLH dine SA'er?

Det er en dejlig forstærker

Den gør det egentligt ganske som forventet. Det spiller ikke vandvittig højt, da SA'erne generelt gerne vil have nogle watt (Til gengæld er de en forholdsvis let belastning, med små fasevinkler).

Til gengæld spiller det hamrende musikalsk. Det er helt imponerende, at denne gamle konstrultion stadig kan give såkaldte "High End" produkter baghjul med så stor overlegenhed.

Men jeg har som tidligere nævnt overvejet noget nyt. De 15-20 watt er trods alt ikke helt tilstrækkeligt. Så enten bliver det en Linsley Hood med lidt flere muskler, ellers overvejer jeg en ZAPpulse.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 14 April 2004 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Ja, det mener jeg og prisen er omkring de 22.500kr. Misforstå mig ikke, jeg kan godt lide Linsley Hood, selvom det er mange år siden jeg sidst har lyttet til en!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

McBrain
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 16 April 2004 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Hmmm...Når jeg får købt en B400 og tilhørende tuner....så stopper jeg.

Design møder mit musiske øre. Det er fedt. Pil i bare af med alt det grimme ML-diller-daller ;)

McBrain
--------------------------

NAD M3
DacMagic
Sonos
Sony Xa20ES
Bellari VP130
Pro-ject 1.2
DALI Euphonia MS4

Til top Vis McBrain's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McBrain

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes