Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 05:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Min Cd. "top" liste. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 13 April 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
David skrev:
miju skrev:

Her er min nye top 10 af de maskiner jeg finder aller mest velspillende!!...

1  : dCS Verdi La Scala + Elgar+ Har jeg hørt hos Vitus - ikke værd at skrive hjem om.

2  : Accuphase DP77. Har jeg ikke hørt

3  : Linn CD12. Spiller rent ud sagt af pis - jeg vil mene at 30.000 er den rigtige pris.

4  : Gryphon Mikado. Har jeg ikke hørt. Men har hørt de andre Gryphon cd'er = SNORK ZzZZzzZZ

5  : Hegel CDP2A Har jeg selv haft - den er bare ufattelig dårlig!

6  : Linn Unicisch. Også ufattelig kedelig - ligesom CD12

7  : Electrocompaniet EMC 1 up. Den lyder bare af cd - f**k den er livløs!

8  : Primare 30,2. Nok den dårigste af dem du har nævnt...

9  : S.A.T dcfix. Ah, det kan du ikke mene - var der nogen der sagde intetsigende og tilbageholdende?

10 : Densen Beat 400 Det siger sig selv at du kan lide den - det er jo en Zapplayer...

Lige som en bemærkning... ( og tankevækker!!)

På den delt 4 plads kommer den gode gamle modeficerede DCD3560  jeg har!...

mvh...

Hvor mange af de ovennævnte Cder har du så rent faktisk hørt?

Yahoooo!
Det ser ud som om, at der findes én der er endnu mere fordrukken og mavesur end mig! .
Det er jo ægte skønt at være nr 2 i den disciplin - eller er det nu også det - næhh nej! Jeg tror jeg vil gå efter en 1. plads alligevel.

Mine kommentarer går blot alene på 3-4 stykker af de nævnte.
DCS som er hørt hos Vitus, kan vel sagtens lyde som du oplevede det, spørgsmålet er blot om DCS eller Vitus har ansvaret for det samlede resultat.

CD12 her overdriver du vildt synes jeg, den rigtige pris er 12.000 kr og ikke en døjt mere . Udviklingsbudgettet til den maskine har ellers været ganske enormt, alt muligt taget i betragtning. Pengene blev brugt til, at designe verdens lækreste op og ilukning af CD skuffen. Resten er standardprodukter hentet på BB´s, Phillips`s og AD´s hylder på nær PSU, som er switchmode, der nok er hugget fra en mobiltelefonoplader fra Samsung el. lign.

EMC1UP er ikke livløs, det kan man kun være, hvis man engang har været levende - det har den ikke.

Gryphons Mikado har jeg ikke hørt - kun den tidligere med Sony værket. Den gider jeg ikke skrive om.

Yehaa!

Hey Kurt,

Ah, kabinettet på CD12 er da lækkert nok - den ros skal den da have!

Ja, man må sige at du går efter 1. pladsen - 12.000 - *LOL*

Hvorfor skal man tage "speciel hensyn" til dyrt grej? Det burde da først og fremmest være her man starter med at svine, hvis man tænker på prisen og at mange af topmodellerne er produceret uden hensyn til omkostninger. De burde da kunne gøre det bedre??? Eller er det bare mig?

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 14 April 2004 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

David skrev:
miju skrev:
[QUOTE=David

Her er min nye top 10 af de maskiner jeg finder aller mest velspillende!!...

1  : dCS Verdi La Scala + Elgar+ Har jeg hørt hos Vitus - ikke værd at skrive hjem om.

Du må have hø i ørene!! eller have røget for meget hash!???

Nej, Peter Belli tobak er ikke min kop the - det bliver allerhøjest til 10 Marlboro om dagen... Kan du sige det samme?

Ryger IKKE! har aldrig gjort det!!

2  : Accuphase DP77. Har jeg ikke hørt

fair nok!..

3  : Linn CD12. Spiller rent ud sagt af pis - jeg vil mene at 30.000 er den rigtige pris.

Igen! hold op med at sniffe lim!! DU KAN IKKE TÅLE DET!!

Kabinettet er ellers rigtigt lækkert - tæller det?

JO!! det er da meget lækkert! det er nok det man betaler mest for!

Men den spiller da meget hederligt!...  en ting kan vi da godt blive enige om og det er at den IKKE! er 150000 kr. værd!!.. min gamle modeficerede DCD3560 gør jobbet lige så godt på de fleste punkter!!

4  : Gryphon Mikado. Har jeg ikke hørt. Men har hørt de andre Gryphon cd'er = SNORK ZzZZzzZZ

er du sikker på at det ikke er fordi du har drukket når du har hørt det??

Gryphon kickstarter kun kaffemaskinen - og det er for at holde sig vågen. Det ville da være et positivt lyspunkt at man pludselig fik lyst til en kold pilsner - det er bare ikke lige tilfældet med Gryphon - Kaffen er nødvendig for ikke at falde i søvn - det rykker bare ikke en meter...

Her er vi bre ikke enige!!! hvad har du hørt det på??

5  : Hegel CDP2A Har jeg selv haft - den er bare ufattelig dårlig!

Hvorfor købte du den så!??

Den var billig og jeg tog en chance - man har jo ikke tid til at lytte på alt. Den røg dog ligeså hurtigt ud af døren igen.

6  : Linn Unicisch. Også ufattelig kedelig - ligesom CD12

JA! i forhold til prisen! lige nu er den også røget ud af listen igen!.. da jeg har hørt en mere værdig maskine.. den duer kun med DVD og SACD ..  ved nærmere lytning er den skod med 16/44..

Ja, den er bare kedelig - og DYR!

Enig!! lige umidelbart lød den ganske hæderligt! men når der sættes en 16/44 skive på! dør den!!

7  : Electrocompaniet EMC 1 up. Den lyder bare af cd - f**k den er livløs!

Nu har du igen haft næsen for langt ned i lim bøtten!!!

Er du sikker på at det ikke er dig der leger lidt for meget med 2-komonent ?

nææææ... kun hvid sneker lim!...

8  : Primare 30,2. Nok den dårigste af dem du har nævnt...

Skulle du ikke gå til øre læge??  der må være et og andet rivende galt!!...

Jeg har det fint - Primaren lyder bare for fi-fi, slap og overtone fikseret!

Det kan jeg ikke genkende!! ikke enig!!

9  : S.A.T dcfix. Ah, det kan du ikke mene - var der nogen der sagde intetsigende og tilbageholdende?

Er der overhoved NOGET! du syntes bare lidt om!...?????????????

Der er da en del gode cder derude - det er faktisk utroligt at du ikke har nævnt bare en?

Hvad???????????

10 : Densen Beat 400 Det siger sig selv at du kan lide den - det er jo en Zapplayer...

Det har Tomas Sil sikkert et par mindre indsigelser imod!!!!!????...  ( og disse to kan på ingen måde sammenlignes!! Densen VIRKER!! faktisk hver gang!!)

Lige som en bemærkning... ( og tankevækker!!)

På den delt 4 plads kommer den gode gamle modeficerede DCD3560  jeg har!...

Iøvrigt ville jeg ikke bytte min DCD3560 med andet end de 4 øverste på listen! ( og hvor realistisk er det?? med hus, familie udgifter og begrænset buget!??)

mvh...

Hvor mange af de ovennævnte Cder har du så rent faktisk hørt?

Dem alle!!!

I hvor forskellige systemer?

Desverre ret forskellige men alle af ganske høj kvalitet!!

ER DER OVERHOVED NOGET SOM HELST DU KAN LIDE???

( LIGE PÅNÆR HVAD DU NU SELV HAR STÅENDE??)

Jeg er faktisk ikke specielt vild med mit system lige p.t. men det kan være at det kommer - jeg er ikke helt færdig med at pille endnu. Jeg er også stadig i tvivl om den LClock XO3 spiller  -  jeg skal ihf. prøve at afmontere den igen....

Hvor godt nye clocks virker er meget maskine afhængig!!..

Tydeligt er at vi åbenbart bare har 100% divergerende opfattelse og smag!...

Ja, man kan vist godt sige at vi har lidt forskellig smag...

Så fred med det..............

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 April 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Hvor pupertetsagtigt at lave en top 10 liste over noget man kun har læst om

How about real life ?

mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 14 April 2004 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Mennesket bruger rangordninger til at overskue verden. Ellers er det ikke muligt at leve bare nogenlunde effektivt og normalt. Tænk hvis du skulle vælge alt forfra, hver gang du var nede for at købe tandpasta. Først butikskæde, så butik, så tandpasta ...

Pupertetsagtigt ... meget amerikansk vil nogen kalde det, men det er faktisk (og åbenbart) en god måde at få en diskussion igang på.

Nu vil jeg så sige, at hvis diskussionen holder ovenstående niveau ... så kan det vidst være lige meget.

SATMIT

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 14 April 2004 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

LAD mig lige slå fast at JEG HAR HØRT DISSE MASKINER!!!!!!!!!!!!!!!!!

mvh.

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 April 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Mike,

Fint at nogen tør (af dem der har hørt noget forskelligt).

Jeg har kun hørt Linn CD12 og SAT CDfix (min egen) under hjemlige forhold. Her var der ingen tvivl om at Linn var bedre (og jo også 10 gange dyrere).  

De øvrige har jeg enten ikke hørt ,eller kun hørt hos forhandlere.

Ud over nævnte, så har jeg hørt ML 390 under kendte forhold (ikke hjemme) men på samme højttalere og mod SAT CDfix. Denne spille er rent lydmæssigt på et væsentligt højere niveau end SAT - og burde derfor være på listen.

SATMIT

MiiB
Branchemedlem
Branchemedlem
Raidho Acoustics

Bruger siden: 28 November 2003
Sendt: 14 April 2004 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Rangordning er ok, men kun som indblik i mike's hjerne.

Et anlæg er en symbiose af komponenter som i rette sammesætning kan lave næsten magisk lyd. Noget som fungerer i een sammenhæng kan falde totalt til jorden i en anden. Man kan derfor ikke rangordne komponenter på den måde fordi man ikke har kontrol og de faktorer der indgår i vurderingen. F.eks lyder mit anlæg klart forskelligt midt på dagen og sent om aftenen. (Der er ikke noget nyt i det, min teori er at strømmen er mindre befængt med støj og transienter om aftenen). For at kunne udarbejde en liste, som mju, skulle man høre de listede produkter i et utal (alle) forskelle kombinatioer og rum. Og selv da hvad er pointen, den bedste all-round maskine. eller den maskine der i netop e'en særlig kombination kan skabe magi og indlevelse. 

Måske skal listen opfattes som at de listede produkter har givet Mike de største musikalske oplevelser. 

Til top Vis MiiB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MiiB

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 April 2004 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Miib

Er ikke uenig ... men det gælder jo i alle livets forhold, at alle oplevelser er personlige, og dækker over både selve oplevelsen samt den sammenhæng som oplevelsen sætte i.

Men andre folks erfaringer er vel en inspiration til at søge erfaringer selv. Hvis du hører noget god muisk i radioen, eller får det anbefalet af nogle venner. Så har det været igennem præcist samme mølle. Du hører det pladeselskabet har valgt at udgive, og det som radioen har valgt at spille, eller som dine venner har valgt at købe.

Jeg tager kun Mike's liste som inspiration ... måske ved jeg oven i købet hvad Mike lægger vægt på ... og så kan jeg trække lidt fra og lægge lidt til. Og så danne mig en mening om hvilke af disse jeg gerne ville høre ... hvis jeg skulle ud og købe en CD.

SATMIT

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 14 April 2004 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

netop!!

Det er kun en liste der lister de bedste maskiner jeg under forskellige forhold har lagt øre til... og som har givet mig et positivt indtryk!...

Hvordan dette holder når og hvis en del af disse apperater kom hjem på "hylden" og blev testet i A/B test mod hinanden og andre... det skal jeg ikke lige udtale mig om..

Dette er bare nogle af de lækreste og mest umidelbart velspillende maskiner i FORSKELLIGE prisklasser jeg har hørt!...

mvh.

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 April 2004 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Hatten af for Mike og hans input, han tør sige en mening....lige som David. At de så ikke er enige er jo derfor vi er her...

Til MiiB: Læser du aldrig anmeldelser? Musik, biler, hifi, etc? Lytter du aldrig til råd eller får inspiration?

Hvis der ikke var nogen som Mike, Kurt og David ville dette forum være uinteressant....meninger brydes og erfaringer udveksles....

En dårlig anmeldelse kan godt bruges på flere måder, hvis man kender anmelderen

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Sendt: 14 April 2004 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

her er min liste så drenge...  så kan i tygge lidt på den:

Nu hvor vores kære Jonas Bojer ikke er her må jeg jo nok hellere slå et lille slag for Linn

1: Linn Ikemi

2: Linn Ikemi

3: Linn Ikemi

4: Linn Ikemi

5: Linn Ikemi

6: Linn Ikemi

7: Linn Ikemi

8: Linn Ikemi

9: Linn Ikemi

10: dCS Verdi La Scala + Elgar+

Hehe...  og det skal da lige siges at jeg har en Linn Ikemi herhjemme, så jeg er en glad mand

Hilsen ham den grønne der smager af helvede til og som der er gået sport i at kaste med  ...

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 April 2004 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Enig, Ikemi er da mindre dårlig en CD12

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 April 2004 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

netop!!

Det er kun en liste der lister de bedste maskiner jeg under forskellige forhold har lagt øre til... og som har givet mig et positivt indtryk!...

Hvordan dette holder når og hvis en del af disse apperater kom hjem på "hylden" og blev testet i A/B test mod hinanden og andre... det skal jeg ikke lige udtale mig om..

Dette er bare nogle af de lækreste og mest umidelbart velspillende maskiner i FORSKELLIGE prisklasser jeg har hørt!...

mvh.

Og det er ikke på samme setup .

Jeg har for første gang hørt en ML390S spille godt , selvom jeg har hørt den en del gange nu .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 14 April 2004 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Hejsa Kajkage!

Jeg synes nr 7 på listen er en skodspille, ligesom det er min klare opfattelse at 4 er bedre end 1.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Jan P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 April 2004 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Hatten af for Mike og hans input, han tør sige en mening....lige som David. At de så ikke er enige er jo derfor vi er her...

Ja, det er fedt nok at høre hvad de to kan lide/ikke lide, men jeg synes rollerne skal byttes så David fortæller hvad han synes om og Mike fortæller hvilke maskiner han ikke bryder sig om!

På den måde kan man måske bruge de forskellige udsagn til noget. Dvs. hvis jeg har hørt flere af maskinerne og har samme synspunkt som en af de to herrer, vil jeg måske kigge nærmere på de øvrige cdspillere, som han måtte synes om

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 15 April 2004 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har faktisk ikke mange maskiner jeg decideret IKKE! bryder mig om!... eller vil rakke voldsomt ned på!!..  

Jeg ser dem alle og høre dem i det perspektiv de skal ses og inden for de rammer de nu har pris & kvalitativt...

Jeg har hørt få om nogen hvor jeg har sagt at dette er noget l**t..  

Alt skal ses i rette perspektiv, og er relativt.. 

Der er dog få maskiner der giver en gengivelse jeg finder for farvet eller for sløv og kædelig!.. men de er ikke så voldsomt mange! der er flere der i mine øre spiller godt end der er der spiller dårligt!..

Der er udstyr der er bedre end andet og som jeg bedre kan lide end andet og eller som jeg finder mere rigtig lydende udfra min opfattelse af hvordan tingene skal lyde og hvad der for mig er mest troværdigt og overbevisende mm.

Men i høre ikke mig seriøst sige at det ene eller det andet er noget møg osv. osv..

Jeg gider ikke spille min tid på at rakke noget ned.. og eller fanatiske synspunkter  for eller imod noget.. syntes der er sjovere at beskeftige mig med noget posetivt..

Er der noget jeg er begejstret for giver jeg uforbehollen udtyrk for dette...

Er der et og andet produkt eller produkter jeg ikke er begejstret for eller syntes er spændende og eller vellydende, for forbigår jeg dette i stilhed og gider ikke at fre op skulle andre syntes at et og andet produkt er ok! eller gode.. det er deres smag og sag!.. ( og den er lige så god som min!)

mvh.

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Sendt: 17 April 2004 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

Jan P skrev:
Groove skrev:

Ja, det er fedt nok at høre hvad de to kan lide/ikke lide, men jeg synes rollerne skal byttes så David fortæller hvad han synes om og Mike fortæller hvilke maskiner han ikke bryder sig om!

På den måde kan man måske bruge de forskellige udsagn til noget. Dvs. hvis jeg har hørt flere af maskinerne og har samme synspunkt som en af de to herrer, vil jeg måske kigge nærmere på de øvrige cdspillere, som han måtte synes om

Jan P skrev:
Groove skrev:

Nu kunne jeg aldrig finde på at lave en liste ligesom mike, fordi jeg typisk har hørt de mange cd'er i forskellige systemer. Dog er der nogle som jeg har hørt i mange systemer og derved mener, at jeg på den baggrund kan udtale mig om disses kvaliteter. Men det er stadig svært, fordi prisen også spiller ind - i hvert fald for mig. Det har noget at gøre med ens forventninger kontra den lyd man får serveret... På det område er der vel kun en håndfuld, så har fået mig til at tabe mælet...

Nå men jeg vil da prøve at nævne nogle cdmaskiner, som jeg synes er gode. Jeg vægter meget højt, at cdafspilleren ikke falder sammen; at den kan holde musikken og musikkerne ikke skifter plads lige pludselig. Nogle vil kalde det perspektiv, men det har intet med at kigge på musikken at gøre. Men min hjerne slapper ihf. af, når det er på plads..

- Marantz CD17 (KI,MK2) Meget tilgivende afspiller - spiller alt du smider i den med en afslappethed og letflydenhed, som er meget betagende. Den er specielt god til at gengive musikken frem for at fokusere på indspilningskvaliteten. Det er der ikke ret mange afspillere der er gode til. Desuden bliver den aldrig træls at høre på - altså er den, som man kalder den slags cder - rimelig analog at høre på... Dog ikke helt tør og hurtig nok til at rock lyder fuldstændig overbevisende, men uhyre musikalsk...

- AVI S2000. Den hurtigst cd jeg nogensinde har hørt. Dynamisk som ingen anden! Den kan holde musikken uden at blive sløv at høre på. Billy Idol hamrer bare igennem og du glemmer fuldstændig at det ikke er live. Musikken er så tør, stram og hurtig uden at lyde af sandblæser, mekanik eller elektronik. Bassen er simpelthen så hurtig og fri at man tror det er løgn. Finder jeg sådan en, så køber jeg den. Den er simpelthen for sjov - man smiler hver gang man sætter en plade på...

- Parasound CDP-2000/DAC2000. De ULTRA ANALOGUE convertere lyder altid godt. Lyden er stor saftig, fyldig stram og vildt engagerende. Den har jeg i alle situationer synes var kanon fed. Især fordi der er så meget POWER i lyden og bassen er stor og fyldig, men uden at slæbe.

- Classé CDP-1. Lyder meget lige Parasound Combo'en, da den også anvender ULTRA ANALOGUE convertere, dog knap så powerful i lyden, men til gengæld mere analog.

- Naim CDX/XPS. Mange vil nok mene at en afspiller i denne prisklasse (60.000) burde være mere velopløst og finkornet, men jeg mener at det er en af de bedste cd du kan købe til alm. 16/44 format. Den er lidt langsommere end AVI'en (nok fordi den er mere velopløst), men gør alt andet klasser bedre. Den spiller så overlegent, powerful og engagerende at man bare er solgt. Den kan holde musikken på en måde uden at lyde af kvælerhalsbånd, så min hjerne slapper fuldstændig af. Bedst af alt kan den kommunikere, så musikkerne lyder af mennesker med et budskab - du bliver helt fortabt i musikken. Dårlige indspilninger er så livlige at man bare er nød til at høre hele sin pladesamlig igen - det er bare for fed.

- Naim CD3. Den kan ikke ret meget, men det den kan, kan den til fingerspidserne. Rytme timing, nærvær, kontrol er i topklasse, men så er det vist også sagt. Fifi-manden vil nok finde den grovkornet, pågående og overfladisk, men den kan sparke liv i alle plader og falder aldrig sammen (noget få high-end afspiller kan) uanset om du fyrer Lifehouse eller Keb' Mo' på.

-Linn Mimik. Den er oppustet og bamset i lyden og falder konstant sammen, men formår alligevel at få fussen igang og få lytteren til at lytte til musikken og se igennem de fejl den nu engang har.

- Holfi Xandra. En af de første afspillere som tog røven på mig. Den slog fuldstændig benene væk under mig. I mine ører er den meget bedre end de nye Xara og Xaurus. Der er bare SÅ meget hul igennem og bassen går helt ned til kineserne (hvis du får afkoblingen til at passe). Det er en svær svend at sætte op, da løbeværket er fuldstændig stivt, altså er den meget meget følsom. Men hvilken lyd man kan få ud af den - Den er stadig for dyr, men om nogle år vil jeg klart overveje den, når den er kommet længere ned i pris...

- Bow ZZ-8. Den er en rigtig fi-fi afspiller, men kan alligevel swinge. Selvom man er så kritisk, som jeg er, så bliver man på en eller anden måde mere tilgivende når man lytter på ZZ-8. Den er meget speciel på en groovy, pæn og afslappet facon. Den totale kontrast til f.eks. AVI'en. Det går ikke for godt med rock og tung blues, da den falder noget sammen i bassen, men en af de musikalske fi-fi maskiner jeg har hørt...

Desuden er der et par stykker, som jeg kun har hørt i et par systemer, men som har gjort et godt indtryk.

- Sugden MasterClass

- Wadia 21

- Arcam Delta 270

- Naim CD3.5

- Yamaha CDX-890

Kom så Mike - hvor mange af dem har du hørt!!!???

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 17 April 2004 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Godt indlæg David .

Kan virkelig bruges, rart at få ord på lyden af spillerne...

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 April 2004 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Nu DP85

Nu må du stoppe .

Imorgen hvad er det så ????????????????????????????????????

Nice indlæg David

DAC2000 synes jeg er total god også er prisen lav .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 April 2004 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Super indlæg David. Du er god til at beskrive lyd. Du overdriver på den fede måde.

Når prisen spiller ind skulle du måske overveje at lægge ører til en Holfi Ida mk2- en dac. Min bror solgte sin brugt for et par år siden brugt for 3000 kr. incl. drev. Det er sådan ca. 1/10 af nyprisen - ha-ha. Så købte han noget surround pis. Det var vist noget af en ingeniør modreaktion af en art - sådan noget om at cdafspilleren ikke betyder så meget. Man kan let falde i den forkerte grøft hvis man har fidlet med grønne cdere og dyre kabler over en årrække. Heldigvis er han kommet tilbage i folden igen til en Giorgio Fevgidis dac konstruktion.

Jeg tror egentligt også at hifi og elektronik var temmeligt begejstret for Holfi Ida mk2.

Hva. er der ikke nogle der har lagt ører til den der dac og drev af ham der svenskeren med luftpladespillere - hukommelsen er lidt elendig med tømmermænd. HF brugte den som reference i første halvdel af halvfemserne ?

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes