| Forfatter |
|
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 19 December 2012 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt høre en lille bitte smule forskel men er generelt tilfreds og kan leve med det. Har bl.a. af den grund solgt mit "high
end anlæg" og købt et setup der passer til lydkvaliteten. Har så sparret så mange penge at jeg har kunne købe et fedt TV,
projekter og surround inden for samme budget.
|
| Til top |
|
| |
jøka Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 391
|
| Sendt: 19 December 2012 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten A skrev:
Jeg kan godt høre en lille bitte smule forskel men er generelt tilfreds og kan leve med det. Har bl.a. af den grund solgt mit "high
end anlæg" og købt et setup der passer til lydkvaliteten. Har så sparret så mange penge at jeg har kunne købe et fedt TV,
 |
|
|
Sjovt og interessant at se hvor forskelligt der prioriteres med vores fælles interesse. Man kan sige i din situation har du reelt ofret den bedre lyd i
highend anlægget til fordel for streamet musik og Spotify. Jeg kan så regne ud at du sikkert ikke havde et så highendet anlæg i form af Cd eller vinyl
siden du sådan bare skifter boldgade eller er der noget jeg har misforstået. For mig virker det bare som at gå fra en meget velkørende bil til en der
bare bringer dig fra A til B!! Jeg skal dertil sige at jeg selv bruger Spotify Premium men har ikke en gang gidet høre det på mit stereoanlæg som vel
nok kan betegnes som highend også. Jeg synes Spotify er ganske smart som almindelig baggrunds musik og kvaliteten er vel som man forventer i den
opløsning. Lidt tam og trist uden egentlig dynamik og kant og sjæl i musikken på samme måde som en velplejet digital kilde eller en analog ditto.
Fremtiden vil sikkert bringe noget andet, men jeg ser sådan på at det er her og nu jeg lytter og vil derfor finde det bedste der er indenfor min
rækkevidde.
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 19 December 2012 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har svært ved at høre forskel på mp3 320 kps og WAV, nu her hvor jeg lytter med hovedtlf. (Sennheiser HD-600 og et
M-Audio Delta 44 lydkort, samt en Behringer hovedtlf.forstærker). Men når jeg lytter til musik på anlægget, streamer jeg
WAV-filer af den simple årsag, at jeg rent psykologisk ikke bryder mig om at vide, at dét, jeg sidder og lytter til, så at sige
"er mindre end max" i kvalitet.
Nu har jeg så heller ikke lavet forsøget med at sammenligne A/B på anlægget, om jeg kan høre forskel. Det kan jo ikke
udelukkes. På den anden side har jeg lidt baggrundsstøj i form af trafik udenfor stuevinduet, så hvis der mangler liiige de
allersidste nuancer i musikken, er jeg ikke sikker på, jeg ville kunne høre det
Alligevel streamer jeg altså WAV-filer, som sagt.
Mvh
Henrik
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 19 December 2012 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jøka skrev:
Morten A skrev:
Jeg kan godt høre en lille bitte smule forskel men er generelt tilfreds og kan leve med
det. Har bl.a. af den grund solgt mit "high
 |
|
|
Sjovt og interessant at se hvor forskelligt der prioriteres med vores fælles interesse. Man kan sige i din situation har du reelt
ofret den bedre lyd i
highend anlægget til fordel for streamet musik og Spotify. Jeg kan så regne ud at du sikkert ikke havde et så highendet
anlæg i form af Cd eller vinyl
siden du sådan bare skifter boldgade eller er der noget jeg har misforstået. For mig virker det bare som at gå fra en meget
velkørende bil til en der
bare bringer dig fra A til B!! Jeg skal dertil sige at jeg selv bruger Spotify Premium men har ikke en gang gidet høre det på
mit stereoanlæg som vel
nok kan betegnes som highend også. Jeg synes Spotify er ganske smart som almindelig baggrunds musik og kvaliteten er
vel som man forventer i den
opløsning. Lidt tam og trist uden egentlig dynamik og kant og sjæl i musikken på samme måde som en velplejet digital kilde
eller en analog ditto.
Fremtiden vil sikkert bringe noget andet, men jeg ser sådan på at det er her og nu jeg lytter og vil derfor finde det bedste
der er indenfor min
rækkevidde. |
|
|
Mit sidste "rigtige" stereoanlæg var faktisk udelukkende Baseret på CD, det var måske ikke rigtig High end, men andstendigt
i form af en Bladelius Thor mk2, Stello CDA 500, TNT S5 og Bertram kabler. Nu har jeg en Marantz surround receiver og
nogle Cambridge højtaler med en Jamo sub.
Jeg forstår ikke sammenligningen med at fragte sig fra a til b, musik er for mig nydelse, følelser og kunst uanset om jeg
høre det på mit gamle anlæg eller mit nye surround set up der langt fra er perfekt til stereolytning. Det skal dog nævnes jeg
har et udmærket head Fi set up der bliver brugt flittigt, men også her bruger jeg hovedsageligt Spotify.
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 19 December 2012 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min oplevelse med spotify er at kvaliteten som premium bruger er overraskende god. Jeg bruger det mest som inspirationskilde
(for så at købe musikken på cd efterfølgende). Fruen og ungerne bruger det som hovedmusik kilde, da de ikke går op i lyden
som jeg selv.
Der ER forskel på kvaliteten på Spotify premium og så det samme musik på CD. På spotify er det mere fladt og udynamisk.
Men som baggrunds musik er det helt ok.
Den dag de streamer i FLAC, så er min den sidste CD købt
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 19 December 2012 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
torbenan skrev:
|
Det er i virkeligheden ret interessant at se, hvor forskellig opfattelse, der er af kvaliteten på Spotify. I den ene ende er folk, der siger de gider ikke bruge Spotify, da kvaliteten er for ringe og i den ende nogle (inkl. mig selv), der mener at der er en ubetydelig forskel i forhold til CD. Det kunne være interessant at finde ud af, hvorfor der er så stor forskel i opfattelsen. Skyldes det dårlig opsætning hos de kritiske eller dårlige ører (her tænker jeg på mig selv) hos de positive. |
|
|
Jeg hører tydeligt forskel på FLAC og Spotify. Det er især luft, dybde og der forsvinder. Altså den naturlige letflydende lyd man er vant til. Dette medfører så at man bliver træt af af lytte på det i alt for lang tid. Jeg vil dog sige at Spotify lyder ok og bruger det meget som inspiration til musikindkøb. Spotify lyder også betydelig bedre end wimp og TDC play, som jeg slet ikke kunne holde ud at lytte til på stueanlægget.
Men jeg betalte da gerne BETYDELIGT mere for streaming i fuld kvalitet. Gerne 24/96 :)
__________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |
André S Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 20 December 2012 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva'så med Itunes?
Jeg har nemlig tænkt mig at sælge min Beosound 9000 og købe et appel tv3 og så stream hygge musikken over på bv8-40"
Og når jeg så skal høre SACD og K2HD-CD så bruger jeg min kommene oppo 103"
Og vis det muligt, hvordan kan jeg så søger for at musikken fra itunes bliver bedre kvalitet vis det ikke ER bedre end Spotify
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 20 December 2012 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
André S skrev:
Hva'så med Itunes?
Jeg har nemlig tænkt mig at sælge min Beosound 9000 og købe et appel tv3 og så stream hygge musikken over på bv8-40" Og når jeg så skal høre SACD og K2HD-CD så bruger jeg min kommene oppo 103"
Og vis det muligt, hvordan kan jeg så søger for at musikken fra itunes bliver bedre kvalitet vis det ikke ER bedre end Spotify |
|
|
Hej
Hvis du skal bruge Itunes så hent Puremusic det er et must til det, hold dig fra at bruge toslink og deres airport express..
|
| Til top |
|
| |
André S Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 20 December 2012 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jensen.
Hvad er Puremusic?
Og glemte lige at skrive jeg tilslutter atv3 med et hdmi til mit B&O fjernsyn..
|
| Til top |
|
| |
ms21 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2012 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 20 December 2012 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ms21 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2012 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 20 December 2012 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
med den store konkurrence på streaming programmer tror jeg at udviklingen går rigtig hurtig.
synes det lyder lidt vildt at sælge anlæget for at det passer til streaming programmerne for hvem ved hvad der sker om bare 2 år
|
| Til top |
|
| |
ellenjoss Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 20 December 2012 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Efter lidt stabilitetsproblemer med Spotify har jeg nu skiftet til Deezer, som efter min mening er langt mere stabil på mine Squeezebox enheder og
samtidig leverer (i mine ørere) en langt mere åben og dynamisk lyd. Faktisk OK lyd til almindelig musikafspilning og ikke mindst uanede muligheder
for at opleve ny musik eller bare en gammel "glemt" klassiker.
Andre som har været forbi Deezer?
__________________ MVH Peter
|
| Til top |
|
| |
jukuluff Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 20 December 2012 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
JK-68 skrev:
Audiovector skriver dette på facebook
SPOTIFY - I makes me sad to read about al the people that actually LISTEN to Spotify - aren't you aware that the music from
Spotify have been reduced in quality by more than 75%? Where are your sence of quality? - I recommend using Spotify and
other simular services to explore new music and than go out and buy it in real CD - or higher - quality - You'll be surpriced how
much better it sounds - no matter what electronics you have running your Audiovector speakers.
Kan det virkelig passe |
|
|
Ja. Men der er stor forskel fra setup til setup, DAC til DAC. Billige DAC's i fx. mobiltelefoner og computere, er optimeret til at spille lossy formater, ikke til at spille neutralt. På disse setup's vil spotify mm. lyde forholdsvis godt i forhold til lossless formater som flac og WAW. Dyre DAC's som man finder forskellige forforstærkere og separate enheder, er optimeret til at levere et neutralt output. Det betyder at manglerne ved lossy formater i højere grad bliver udstillet, og forskellen mellem 320kbs mp3 og fx. Flac filer bliver mere markant. Som ved så meget andet så spiller resten af kæden i et setup også en betydelig rolle. Lige fra producer til højtaler.
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 20 December 2012 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
ellenjoss skrev:
...
Andre som har været forbi Deezer? |
|
|
Jep, jeg har nu anvendt Deezer i et par måneder. Og jeg er meget tilfreds, indhold og stabilitet er i top og kvaliteten er også OK - der streames i MP3 320 kbps CBR.  til Deezer. __________________ "What this country needs is a good 5 watt amplifier!" (Paul Klipsch)
|
| Til top |
|
| |
Visca Blaugrana Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 20 December 2012 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uffesan skrev:
|
Hvis du er premium bruger kan du bruge http://www.fidelify.net/ (320kbps & wasapi el. asio)
Jeg var selv på udkig efter et program hvor jeg kunne spotify med wasapi plugin. Programmet virker efter hensigten, men er ikke lige så brugervenligt som det normale spotify interface.
Jeg er ihvertfald godt tilfreds med det lille program :)
|
|
|
undre mig det ikke har faaet mere omtale __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
| Til top |
|
| |
jøka Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 391
|
| Sendt: 20 December 2012 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten A skrev:
jøka skrev:
Morten A skrev:
Jeg kan godt høre en lille bitte smule forskel men er generelt tilfreds og kan leve med det. Har bl.a. af den grund solgt mit "high end anlæg" og købt et setup der passer til lydkvaliteten. Har så sparret så mange penge at jeg har kunne købe et fedt TV, projekter og surround inden for samme budget.
 |
|
|
Sjovt og interessant at se hvor forskelligt der prioriteres med vores fælles interesse. Man kan sige i din situation har du reelt ofret den bedre lyd i highend anlægget til fordel for streamet musik og Spotify. Jeg kan så regne ud at du sikkert ikke havde et så highendet anlæg i form af Cd eller vinyl siden du sådan bare skifter boldgade eller er der noget jeg har misforstået. For mig virker det bare som at gå fra en meget velkørende bil til en der bare bringer dig fra A til B!! Jeg skal dertil sige at jeg selv bruger Spotify Premium men har ikke en gang gidet høre det på mit stereoanlæg som vel nok kan betegnes som highend også. Jeg synes Spotify er ganske smart som almindelig baggrunds musik og kvaliteten er vel som man forventer i den opløsning. Lidt tam og trist uden egentlig dynamik og kant og sjæl i musikken på samme måde som en velplejet digital kilde eller en analog ditto. Fremtiden vil sikkert bringe noget andet, men jeg ser sådan på at det er her og nu jeg lytter og vil derfor finde det bedste der er indenfor min rækkevidde. |
|
|
Mit sidste "rigtige" stereoanlæg var faktisk udelukkende Baseret på CD, det var måske ikke rigtig High end, men andstendigt i form af en Bladelius Thor mk2, Stello CDA 500, TNT S5 og Bertram kabler. Nu har jeg en Marantz surround receiver og nogle Cambridge højtaler med en Jamo sub.
Jeg forstår ikke sammenligningen med at fragte sig fra a til b, musik er for mig nydelse, følelser og kunst uanset om jeg høre det på mit gamle anlæg eller mit nye surround set up der langt fra er perfekt til stereolytning. Det skal dog nævnes jeg har et udmærket head Fi set up der bliver brugt flittigt, men også her bruger jeg hovedsageligt Spotify. |
|
|
Det jeg mener med at blot blive fragtet fra a til b i et køretøj er at det netop blot dækker det at blive fragtet, men så heller ikke mere. Det er det samme med Spotify i den kvalitet eller for den sags skyld det endnu ringere mp3. Det dækker behovet for at høre en masse musik og fred være med det. Hvis det er det man går op i så er det helt i orden. Det har så bare intet med det at gøre jeg, og heldigvis, en hel masse andre brænder for nemlig god musik serveret i den bedst mulige indpakning. Det er helt i orden bare at ville høre så meget musik som muligt. Det der bare er ærgerligt det er at det hele til sidst bare bliver som musik på lange lokumsruller hvor kvaliteten på indspilningen kommer i anden række til fordel for kvantiteten. Jeg faldt over Jan Nielsens ganske udmærkede hjemmeside der hovedsagelig omhandler pladespillere. Der er dog også et ganske interessant interview med Michael Fremer. Prøv at læs dette. Det handler om at man egentlig skal sige vidt og bredt at kvaliteten på meget af det vi hører i dagligdagen i virkeligheden er elendig, men det er ligesom accepteret og ingen taler særligt meget om det. Det er synd når man nu ved hvordan musik kan lyde i en god reproduktion. Hørte i sidste uge Tim Christensen der blev interviewet i P4. Han havde medbragt nogle vinylplader som blev spillet. Jeg blev ret overrasket over hvor meget bedre de lød end det digitalfnidder i dårlig kvalitet de spiller alt for meget af. Men let og behageligt er det jo at bruge. Det tæller højere i langt de fleste situationer end den endelige lydkvalitet som mange alligevel ikke interesserer sig for. Eller gør de? Bemærk at dette indslag er ikke for at starte en krig mellem analog og digital. Det værste er jo at digital godt kan lyde meget bedre end det vi hører i lange baner, læs lokumsruller!!
|
| Til top |
|
| |
mx jelle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 20 December 2012 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også en del tvivl om, hvorvidt spotify blot har upsamplet mange af deres tidligere filer, da de skiftede til 320.. Hvis dette
er tilfældet, så er kvaliteten jo stadig ligesom 160, eller hvad de upsamplede fra.. :/ Jeg bruger det dog også som primær kilde
og håber og tror på, at det med tiden bliver bedre kvalitet, men det må meget gerne ske hurtigt! __________________ Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
Jonaspetersen Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 273
|
| Sendt: 20 December 2012 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt se fidusen i at nedgradere sit grej og så gå over til en Spotify løsning. Pga nemhed og tilgængelighed
osv.
Som jeg skriver, at beholde sit dyre vellydende grej og så køre Spotify er da overkill.
Lad os spille med åbne kort. Det er kvantitet frem for kvalitet, og har vel intet med hifi at gøre ?
Stå dog ved det.
Den diskussion med at man ikke kan høre forskel på fx 256/320 kbit bitrate har jeg hørt på siden MP3 kom frem.
Selvfølgelig kan man høre forskel, på et fornuftigt anlæg. I bilen eller på en lille Sonos højttaler sikkert ikke.
Jeg er sku for kvalitet i hifi. Lav kvalitet er til radio/dab : ). Det er da lidt sjovt at indenfor film går udvikling mod
bedre billed. Fx 4K opløsning.
Ingen tvivl om at streaming er fremtiden. Og det skal nok komme i super kvalitet. Så springer jeg på : )
|
| Til top |
|
| |
Jonaspetersen Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 273
|
| Sendt: 20 December 2012 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt se fidusen i at nedgradere sit grej og så gå over til en Spotify løsning. Pga nemhed og tilgængelighed
osv. Men som jeg skriver, at beholde sit dyre vellydende grej og så køre Spotify er da overkill.
Lad os spille med åbne kort. Det er kvantitet frem for kvalitet, og har vel intet med hifi at gøre ?
Stå ved det. Kan du ikke høre forskel så er det måske interessen/lysten for hifi der er væk (det er vel også ok).
Den diskussion med at man ikke kan høre forskel på fx 256/320 kbit bitrate har jeg hørt på siden MP3 kom frem.
Selvfølgelig kan man høre forskel, på et fornuftigt anlæg. I bilen eller på en lille Sonos højttaler sikkert ikke.
Jeg er sku for kvalitet i hifi, i hele kæden. Lav kvalitet er til radio/dab : ). Det er da lidt sjovt at indenfor film går
udvikling mod bedre billed. Fx 4K opløsning. Ingen tvivl om at streaming er fremtiden. Og det skal nok komme i super
kvalitet. Til den tid giver det mening for en hifi bruger.
|
| Til top |
|
| |
CianDK Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 20 December 2012 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har først lige fået Spotify her for et par uger siden, da jeg bor i Irland. Jeg nyder virkelig at kunne prøvelytte en masse
musik før jeg køber, samt spille musik, som jeg ikke ville investere i, for lige at høre det en enkelt gang. Jeg har fejlkøbt 3-4
cd'er over det sidste års tid inden jeg fik Spotify og det tror jeg kan undgåes i fremtiden. Jeg benytter mig også af at streame
alt muligt dansk musik fra min Galaxy/mac i hjemmet, som mine børn ellers ikke ville få at høre hvis jeg skulle købe en CD
først. Hvis jeg var almindelig forbruger af musik og ikke sad og lyttede koncentreret til store symfonier osv. ville Spotify eller
lignende være rigeligt til mit behov.
Men at bruge Spotify som primær kilde, er ganske enkelt ikke godt nok til mig: Jeg synes ikke at jeg oplever den
følelsesmæssige "connection" til musikken, som jeg får fra high res, CD og vinyl. Og det er det jeg "lever for": den særlige
oplevelse af kommunikation fra en kunstner, man opnår når et stykke musik bare kan blæse en væk fordi man føler man "er
der" og instrumenter og stemmer lyder rimeligt realistiske. Her halter disse løsninger noget efter... endnu... Men jeg håber da
at de vil komme i fremtiden og om det så får mig til at stoppe med at købe plader på vinyl og CD vil tiden jo vise... __________________ MVH Claus
|
| Til top |
|
| |