| Forfatter |
|
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 26 September 2013 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas illustrerer her, ca. 10 år efter H4A begyndte, at det er rent faktisk er muligt for en almindeligt begavet mand, der er opvokset i det danske
velværdssamfund, ikke at udvikle sig over en 10 årig periode.
Sådan går det, når man blander tro og religion med fornuft, logik og intelligens - så vil troen overtrumfe alt, for at holde virkeligheden på afstand.
Jeg er rystet - omend sjovt nok ikke overrasket!
Blind faith - the world of the happy ignorant!
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 26 September 2013 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
Jonas illustrerer her, ca. 10 år efter H4A begyndte, at det er rent faktisk er muligt for en almindeligt begavet mand, der er opvokset i det danske
velværdssamfund, ikke at udvikle sig over en 10 årig periode.
Sådan går det, når man blander tro og religion med fornuft, logik og intelligens - så vil troen overtrumfe alt, for at holde virkeligheden på afstand.
Jeg er rystet - omend sjovt nok ikke overrasket!
Blind faith - the world of the happy ignorant!
|
|
|
Hvorfor gøre noget simpelt indviklet lyt til musikken det kan alle folk uanset alder og køn ;O)
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |
mesteren Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 26 September 2013 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arcam! No-nonsense british made
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 26 September 2013 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at kikke lidt på disse drenge (særligt google lidt om Jim Fosgate) hen er ligesom ”the grand old man” når det kommer til surround, han var pioner med multikanal i start 70èrne, og lavede 4-kanals matrix da han mente det lød bedre end quadrofoni (men som det jo altid går, så blev hans system udkonkurreret af specifikations ræset fra de store udbyder) og endte faktisk med at sælge hans opfindelse til en vis hr. Ray Dolby (der vist aldrig fortrød det køb)
I min tid hos harman, var han gud blandt os der arbejdede med Synthesis programmet..! hans kæphest var faktisk at få hastigheden op i hvor hurtigt tingen kunne flytte sig fra front til bagkanal og mellem kanaler (og fakta er, at når man mikser film spor, gøres dette med biograf i hovedet, så ofte vil effekterne være lige lovligt overdrevne, og nogle gange tids forsinkes disse så publikum tydeligere kan høre effekten) det har jo altid været sådan når man skulle demo surround, så vil folk have 6-9 db for meget effekt kanal, og oftest placeres disse også helt skævt. Man ser de bliver placeret for lang nede, placeret så de peger direkte mod lytteren. Desværre har Jim ikke de politiske evner, når det gælder, at sælge sit værd indenfor en stor koncern 8og nu havde man købt en digital fabrik- der ikke længerer solgte ret mange af deres miksere, men havde en digital dekoder) og i start/midt 90èrne var ordet digital synonymt med fremskridt og den nye verden. Så hr. Fosgate blev ligesom flyttet ned til automotiv og fedtet rundt der med surround til biler (totalt spild af en kapacitet indenfor lyd)
Og så er der mange der, sætter alt for mange bagkanaler op- hvis man benytter sider kanaler- og ikke har mange meter til bagkanaler, vil man oftest opnå noget der minder mere om pro-logic (altså mono)
Surround effekter, skal jo indstilles så man ikke høre en eneste effekt-højttaler, men i det sekund de tages fra, bliver det en flad og tam lyd.
Det ”jeg mener” surround er ligesom et professionelt miks, som vi skal tilpasse hjemmet, sådan lidt analog til at vi har en lastbil, som skal modificeres lidt til at have gode køre egenskaber.
Så min anbefaling- fald ikke for data nyeste specifikations ræset.
http://www.stereophile.com/interviews/1204fosgate/
http://www.fosgateaudionics.com/companybio/
Peter
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 26 September 2013 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke der er mange hverken nær eller ved siden af denne her:
http://www.lydogbillede.dk/nyheter/voldsom-surroundprocessor /
__________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 26 September 2013 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morell skrev:
http://www.lydogbillede.dk/nyheter/voldsom-surroundprocessor / |
|
|
Har nogle lyttet denne ?
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 26 September 2013 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
mesteren skrev:
| Arcam! No-nonsense british made |
|
|
Meget enig men har de en Surround processor i dag ?
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 26 September 2013 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas, Linn har jo ikke lanceret Exact systemet med rumkorrektion endnu. Så det du gør, er at ringe til Linn (så vidt jeg husker har du en direkte kontakt til udviklingsingeniøren?), og får dem til at pille det ud igen. Problem solved, og du behøver ikke ændre noget i din verden.  Alternativt er der jo også mulighed for en gang god efterrationalisering, a la "Det er først NU man har kunnet lave det godt, så derfor lancerer Linn det som nogen af de sidste på markedet." eller "Linns rumkorrektion virker SLET ikke som alle de andres" Du kan sikkert selv finde på flere eksempler  
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 26 September 2013 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
| Glem ikke NAD M15HD. Den har jeg været utrolig glad for, og jeg synes personligt den er mere levende og engagerende end Denons topmodel.
|
|
|
Det du kan gøre, Svend P, hvis du føler at du bliver ignoreret i tråden, er at citere dig selv, og så skrive noget i retning af "enig" eller "god ide" Jeg synes det samme som Svend P
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 26 September 2013 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Svend P skrev:
Glem ikke NAD M15HD. Den har jeg været utrolig glad for, og jeg synes personligt den er mere levende og engagerende end Denons topmodel.
|
|
|
Det du kan gøre, Svend P, hvis du føler at du bliver ignoreret i tråden, er at citere dig selv, og så skrive noget i retning af "enig" eller "god ide"Jeg synes det samme som Svend P
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 26 September 2013 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Jonas, Linn har jo ikke lanceret Exact systemet med rumkorrektion endnu. Så det du gør, er at ringe til Linn (så vidt jeg husker har du en direkte kontakt til udviklingsingeniøren?), og får dem til at pille det ud igen. Problem solved, og du behøver ikke ændre noget i din verden. Alternativt er der jo også mulighed for en gang god efterrationalisering, a la "Det er først NU man har kunnet lave det godt, så derfor lancerer Linn det som nogen af de sidste på markedet." eller "Linns rumkorrektion virker SLET ikke som alle de andres"Du kan sikkert selv finde på flere eksempler    |
|
|
Jeg ved jo intet om dette nye Linn's nye system men normalt piller Linn aldrig ved signalet i kæden, de kan finde på at flytte højtaleren som i videoen. Laver de rum EQ tror jeg ikke de kan gøre det bedre end dem der har lavet det i mange år så det vil heller ikke fungere for Linn i mine Øjne ;O)
Det jeg tror og gætte på hvad man kan gøre er at "skifte" enhedder i højtaleren måske digitalt svarende til man får en mindre højtaler i en rum med for meget bass?? om det er en løsning aner jeg ikke ;O)
Men jeg kan måske nå ned i Scala HIFI i dag måske de ved noget.
Men i denne tråd er det træls at Linn ikke laver surround mere ;O)
Hilsem Jonas Bojer
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |
JBLPro Udelukket fra forum

Tak og farvel!
Bruger siden: 25 April 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 726
|
| Sendt: 26 September 2013 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Det jeg tror og gætte på hvad man kan gøre er at "skifte" enhedder i højtaleren måske digitalt svarende til man får
en mindre højtaler i en rum med for meget bass?? om det er en løsning aner jeg ikke ;O)
|
|
|
Den er du simpelthen nødt til at uddybe...
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 26 September 2013 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.hifisurround.dk/site/article/htp-leverer-surround
så kan Acurus ACT-4 lyttes på messen det glæder jeg mig til ;O) en ny Surround Processoer ;O)
Nogle der ved om der kommer andet surround på messen?
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 26 September 2013 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBLPro skrev:
Jonas bojer skrev:
Det jeg tror og gætte på hvad man kan gøre er at "skifte" enhedder i højtaleren måske digitalt svarende til man får
en mindre højtaler i en rum med for meget bass?? om det er en løsning aner jeg ikke ;O)
|
|
|
Den er du simpelthen nødt til at uddybe... |
|
|
Det kan jeg ikke men jeg kan gætte for Linn er jo kendt for deres digitale delefiltre i deres aktive højtaleren som lyder p***e godt, mon ikke det er her hemmeligheden ligger?
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |
stridsvognen Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 26 September 2013 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
Hvad med at kikke lidt på disse drenge (særligt google lidt om Jim Fosgate) hen er ligesom ”the grand old man” når det kommer til surround, han var pioner med multikanal i start 70èrne, og lavede 4-kanals matrix da han mente det lød bedre end quadrofoni (men som det jo altid går, så blev hans system udkonkurreret af specifikations ræset fra de store udbyder) og endte faktisk med at sælge hans opfindelse til en vis hr. Ray Dolby (der vist aldrig fortrød det køb)
I min tid hos harman, var han gud blandt os der arbejdede med Synthesis programmet..! hans kæphest var faktisk at få hastigheden op i hvor hurtigt tingen kunne flytte sig fra front til bagkanal og mellem kanaler (og fakta er, at når man mikser film spor, gøres dette med biograf i hovedet, så ofte vil effekterne være lige lovligt overdrevne, og nogle gange tids forsinkes disse så publikum tydeligere kan høre effekten) det har jo altid været sådan når man skulle demo surround, så vil folk have 6-9 db for meget effekt kanal, og oftest placeres disse også helt skævt. Man ser de bliver placeret for lang nede, placeret så de peger direkte mod lytteren. Desværre har Jim ikke de politiske evner, når det gælder, at sælge sit værd indenfor en stor koncern 8og nu havde man købt en digital fabrik- der ikke længerer solgte ret mange af deres miksere, men havde en digital dekoder) og i start/midt 90èrne var ordet digital synonymt med fremskridt og den nye verden. Så hr. Fosgate blev ligesom flyttet ned til automotiv og fedtet rundt der med surround til biler (totalt spild af en kapacitet indenfor lyd)
Og så er der mange der, sætter alt for mange bagkanaler op- hvis man benytter sider kanaler- og ikke har mange meter til bagkanaler, vil man oftest opnå noget der minder mere om pro-logic (altså mono)
Surround effekter, skal jo indstilles så man ikke høre en eneste effekt-højttaler, men i det sekund de tages fra, bliver det en flad og tam lyd.
Det ”jeg mener” surround er ligesom et professionelt miks, som vi skal tilpasse hjemmet, sådan lidt analog til at vi har en lastbil, som skal modificeres lidt til at have gode køre egenskaber.
Peter
|
|
|
Peter
Nu må du ikke modarbejde tidens markedsføringen.. Fyyyyy...
Nyt format = Bedre lyd
Flere højtalere = bedre lyd
Digital = helt sikkert bedre lyd
Lad drengene lege med 20 kanals ATMOS og EQ til de ikke kan køre forskel på op og ned, og højfrekvens lyder lavfrekvent osv.
Til alle andre, fortsæt endelig den informative, og konstruktive debat. ( Alle der har forstand på lyd).
|
| Til top |
|
| |
dipolist Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 September 2013 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 26 September 2013 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
stridsvognen skrev:
CPH-R skrev:
Hvad med at kikke lidt på disse drenge (særligt google lidt om Jim Fosgate) hen er
ligesom ”the grand old man” når det kommer til surround, han var pioner med multikanal i start 70èrne, og lavede 4-kanals
matrix da han mente det lød bedre end quadrofoni (men som det jo altid går, så blev hans system udkonkurreret af
specifikations ræset fra de store udbyder) og endte faktisk med at sælge hans opfindelse til en vis hr. Ray Dolby (der vist
aldrig fortrød det køb)
I min tid hos harman, var han gud blandt os der arbejdede med Synthesis programmet..! hans kæphest var faktisk at få
hastigheden op i hvor hurtigt tingen kunne flytte sig fra front til bagkanal og mellem kanaler (og fakta er, at når man mikser
film spor, gøres dette med biograf i hovedet, så ofte vil effekterne være lige lovligt overdrevne, og nogle gange tids
forsinkes disse så publikum tydeligere kan høre effekten) det har jo altid været sådan når man skulle demo surround, så vil
folk have 6-9 db for meget effekt kanal, og oftest placeres disse også helt skævt. Man ser de bliver placeret for lang nede,
placeret så de peger direkte mod lytteren. Desværre har Jim ikke de politiske evner, når det gælder, at sælge sit værd
indenfor en stor koncern 8og nu havde man købt en digital fabrik- der ikke længerer solgte ret mange af deres miksere,
men havde en digital dekoder) og i start/midt 90èrne var ordet digital synonymt med fremskridt og den nye verden. Så hr.
Fosgate blev ligesom flyttet ned til automotiv og fedtet rundt der med surround til biler (totalt spild af en kapacitet indenfor
lyd)
Og så er der mange der, sætter alt for mange bagkanaler op- hvis man benytter sider kanaler- og ikke har mange meter til
bagkanaler, vil man oftest opnå noget der minder mere om pro-logic (altså mono)
Surround effekter, skal jo indstilles så man ikke høre en eneste effekt-højttaler, men i det sekund de tages fra, bliver det en
flad og tam lyd.
Det ”jeg mener” surround er ligesom et professionelt miks, som vi skal tilpasse hjemmet, sådan lidt analog til at vi har en
lastbil, som skal modificeres lidt til at have gode køre egenskaber.
Peter
|
|
|
Peter
Nu må du ikke modarbejde tidens markedsføringen.. Fyyyyy...
Nyt format = Bedre lyd
Flere højtalere = bedre lyd
Digital = helt sikkert bedre lyd
Lad drengene lege med 20 kanals ATMOS og EQ til de ikke kan køre forskel på op og ned, og højfrekvens lyder lavfrekvent
osv.
Til alle andre, fortsæt endelig den informative, og konstruktive debat. ( Alle der har forstand på lyd).
|
|
|
Sagde stridsvognen som sit rigtig gode bud på hjælp i tråden
|
| Til top |
|
| |
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 26 September 2013 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas; Vil på det stærkeste anbefale dig at kigge forbi til denne demo-aften
Demo-aften hos HTP/KT-Radio__________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 26 September 2013 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Morell skrev:
|
|
Har nogle lyttet denne ?
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Der er en demo på den i københavn den 3 oktober
http://nerds.dk/news/?nid=2509__________________ Mit
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 26 September 2013 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtosse skrev:
Jonas bojer skrev:
Morell skrev:
|
|
Har nogle lyttet denne ?
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Der er en demo på den i københavn den 3 oktober
http://nerds.dk/news/?nid=2509 |
|
|
Mon ikke han tager det med til messen 2-3 november orker ikke 2 københavner ture?
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 26 September 2013 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Jonas, Linn har jo ikke lanceret Exact systemet med rumkorrektion endnu. Så det du gør, er at ringe til Linn (så vidt jeg husker har du en direkte kontakt til udviklingsingeniøren?), og får dem til at pille det ud igen. Problem solved, og du behøver ikke ændre noget i din verden. Alternativt er der jo også mulighed for en gang god efterrationalisering, a la "Det er først NU man har kunnet lave det godt, så derfor lancerer Linn det som nogen af de sidste på markedet." eller "Linns rumkorrektion virker SLET ikke som alle de andres"Du kan sikkert selv finde på flere eksempler    |
|
|
Hej Svend P nu har jeg været nede i Scala og fået hørt om hvad Linn har lavet.
De har egentlig i mine øjene ikke lavet noget som de ikke tidligere har gjort blot det er blevet digitaliceret. Men er der nogle der ved bedre så ret mig endelig
Linn har jo altid været glade for aktive højtalere uden det passive delefilter, ligesom det man benytter i den proffe verden.
Et nyet hos Linn er at noget af digital konverteringen ligger i højtaleren som f.eks. Meridian også har det i mange år.
MEN MEN det nye er at det delefilter som nu og før som stadig sidder før forstærkeren er blevet gjort digitalt og alle enheder samt anlægget er parret således enhederne med deres fejl og mangler køre så perfekt som de nu kan styre det. Samme som højtalerproducenter jo gør med de passive delefiltre passer dem ind så de passer med de enkelte højtaler enheder.
Føre denne digitalisering tilpassede Linn jo højtalerens evner med rummet ved at tunedemme placeringen af højtaleren med millimeter præcision dette gør det fortsat dette er der ikke lavet om på. Tidligere kunne man oven i dette tilpasse delefilterne til højtalere og rum med potmetre men nu gøres det digitalt.
Så en egentlig RUM EQ er det ikke, men man kan stille så meget på digital egenskabe i højtaleren at den kan placeres helt op af væggen som Lyngdorf tit demoer men det lyder ikke så godt som hvis højtaleren står på sin optimale position. HElt i tråd med hvad jeg altid har sagt jeg har aldrig har hørt en "rum eq" der gør noget godt for MUSIKKEN ;O)
HIlsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |