Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 09:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Ripping (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 27 Februar 2014 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

foer du begynder at koebe alle mulige ting check lige jorden foerst.

det kabel du bruger fra vaegen til computeren har det jord? altsaa er der 3 ben paa stikket?

samme spoergsmaal til din dac og din amp

hvis ja er der jord i din elektriske installation i dit hus?

blot fordi du har optisk mellem PC og DAC kan det sagtens vaere stoej (hvis resten af anlaeget ikke er jordet)

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana

M1980
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Februar 2014 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Mange tak for de mange konstruktive svar! Jeg har desværre lidt vanskeligheder med at forstå flere af de ting I
skriver, der vist er noget over mit tekniske niveau, så jeg skal lige have læst lidt op på alt det I omtaler - og så må
jeg jo bare prøve mig lidt frem. Hvis jeg så ender med at være mere forvirret end før, men på et højere niveau, så
må jeg jo spørge jer til råds igen desangående.

Er der iøvrigt nogen med et godt råd til i hvilken rækkefølge jeg bør afprøve de forskellige råd jeg har fået her?
Umiddelbart ville jeg jo helst starte med det billigste og slutte med det dyreste, men på den anden side ville det
også give mening at prøve med det letteste og slutte med det vanskeligste, eller starte med det der hurtigst kan
testes og slutte med det, der tager længst tid. Jeg synes det er svært at overskue og vurdere, hvad der giver
mest mening. Og ender jeg med at skulle ud og købe en ny strømforsyning til computeren og/eller et nyt lydkort,
har I så nogen forslag til hvilket jeg bør vælge? Nogle konkrete forslag kunne jo være nyttige, også i forhold til at
have en idé om prisniveauet.

Noget af det, der virkelig virker uoverskueligt på mig, er når der anbefales at jeg leger med pc indstillinger,
plugins og drivere m.m., men ikke anvises hvor de findes og præcis hvordan det skal gribes an i praksis - ja, jeg
synes på mange måder at pc-audio verdenen virker stadig mere uoverskuelig og afskrækkende. Jeg var så dum
at tro at det bare ville være plug&play; at det ville være nok at investere i et godt afspilningsprogram, et par
ordentlige kasser (DAC + forstærker) og så forbinde skidtet med et par kabler, og så ville der ellers bare være
spandevis af vellyd, men nuvel jeg er ved at blive klogere...

Jeg er iøvrigt ret sikker på at mine strømstik kun har to ben - har ikke alle europæiske stik det?

Måske jeg skulle uploade et par billeder af mit setup i weekenden - det kunne jo være det kunne hjælpe...
Til top Vis M1980's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M1980

Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2014 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

det er benet i midten.
jord stik

og jeg er 99% sikker paa det er dit problem, check baade din PC DAC og amp (virker det ikke skal du se om der er jord i din
stikkontakt.

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana

olepro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2008
Lokalitet: København
Sendt: 28 Februar 2014 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Visca Blaugrana skrev:
det er benet i midten.
jord stik

og jeg er 99% sikker paa det er dit problem, check baade din PC DAC og amp (virker det ikke skal du se om der er jord i din
stikkontakt.

Det er jeg sjovt nok 99% sikker på det ikke er :)
Til top Vis olepro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olepro

Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2014 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Siankovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 28 Februar 2014 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

olepro skrev:

Visca Blaugrana skrev:
det er benet i midten.
jord stik

stikkontakt.
Det er jeg sjovt nok 99% sikker på det ikke er :)

Jeg er 100% enig med olepro

buch73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Februar 2014 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Ditto :)

Buch
Til top Vis buch73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af buch73

Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Februar 2014 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Mit forslag er at du starter med at finde ud af om støjen kommer fra PC'en eller senere i kæden.

Som flere har foreslået, må du prøve med en anden kilde. Det må være muligt at finde en i omgangskredsen der har en cd- eller dvd afspiller du kan låne en aften. Start med at slutte den til digitalt gennem din DAC. Er støjen væk, ligger problemet et sted i din PC.

Er støjen der stadig, er din PC frikendt, og støjkilden skal søges i resten af ansægget. Start i givet fald med at slutte den lånte cd/dvd til analogt, direkte til forstærkeren. Forsvinder støjen nu, er det din DAC der er problemet.

Du kan også med fordel prøve at slutte dine hovedtelefoner direkte til PC'ens lydkort. Lydkortet har sandsynligvis et minijack-stik. Lydkvaliteten vil næppe være ret god, men hvis den støj du beskrive som problemet forsvinder, vil du med 99% sandsynlighed have elimineret din PC som kilde til støjen.

Kan du ikke låne en afspiller nogen steder, så fås de fra 50-100kr i den blå avis, og på loppemarkeder. I super- og byggemarkeder skal du helt op i nærheden af 300 kr, hvis ikke de er på tilbud    Til denne test er billigste udgave fin nok - bare den både har digital og analog udgang.

Held og lykke.
Til top Vis Anker E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anker E

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes