Forfatter |
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sig mig engang, skal du aldrig til at lytte på dem?
Nu bliver jeg helt harm __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
jensby Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 387
|
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Green Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 88
|
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe..
Det er fedt lavet JENSBY keep it up  __________________ ---===Hi-Fi Fanatic===---
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63947&PN=1
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, jeg mente nu Lp'erne
Men jeg vil da enormt gerne være med til at lytte til dem (højttalerne)! __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
jensby Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
jensby Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
11/3 - En lille up-date 
Inspireret af Peter Pan's flotte tråde, har jeg tegnet et oversigtsbillede af mit set-up.

Så der sket visse ændringer i grejet 
Idag er det mit BeoVision 7-32", som er DVD afspiller, forforstærker og surround dekoder. Altså er det hjertet i set-up'et.
Det er så forbundet til BeoLab 7-1 centerhøjtaleren via B&O's PowerLink.
Fronterne, er fortsat mine egne "Revelator'er", som drives af de bagpå monterede ICE moduler.
Som radio, bruger jeg min BeoMaster 7000, som er forbundet til TV'et, via en Datalink til Masterlink konverter.
BeoGram CD 7000 er min 2-kanals kilde, og den er forbundet til TV'ets surround modul, via S/P-DIF digital kabel, altså bruges den kun som løbeværk, hvilket den er fremragende til.
Baghøjtalerne er fortsat Sequence Sonata 200'erne, som drives af 2 ICE moduler, indbygget i et BeoCord 5000 (båndoptager) kabinet. Jeg ejer ikke et kassettebånd, så synes det var federe forstærkeren til baghøjtalerne passede ind i designet...
/Jensby
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 20 August 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jensby
Det er et setup, lige efter min stil  flot. 
Her får du en vejledning til balanceret tilslutning af BeoVision 7 TV og dine ICEpower moduler.

Mvh Peter Pan
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Bungi Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 341
|
Sendt: 21 August 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jensby, jeg har læst hele indlæget og er vildt imponeret!  Troede virkelig ikke man kunne lave noget der så så godt ud!  Jeg så tråden engang for et stykke tid siden, men jeg havde da langt overvejet at det var selvbyg! Vildt fedt gjort, du har fået et rigtig nice setup  Jeg glæder mig til der kommer flere billeder^^ (Og så tror jeg forresten heller ikk jeg har set et indlæg med så meget ros som det her!  ) Endnu engang godt klaret!
|
Til top |
|
|
jensby Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten troede jeg, det var en computermodel de første par gange jeg så billerne. Det er sgu finish der er i orden, så!
Ingen buler, furer eller skæve samlinger. __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
jensby Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er lidt sjovt....
Herinde i forum'et har der mest været uddelt begejstring for projektet - hvorimod skiftende frøkener har klaget højlydt over projekts manglede WAF de 2 voldsomme 15" subwoofere i min 28 kvadratmeter "store" stue har ikke rigtig været populært 
Og nu da det gennem nogen tid, har kriblet i fingrene for at komme igang med et nyt projekt, skal der bygges nye subwoofere....
Regner med at holde tråden her opdateret med projektets fremdrift!
Men først og fremmest lige et billede af den ene af mine nye babyer:

Yeps, det er et par 23w'ere der er blevet investeret i....
Resten af systemet er jo Scan-Speak bestykket, så jeg må nok erkende mig som Scan-Speak freak...
Og jo, de gamle subwoofere har fundet sig et rigtig godt nyt hjem - min bedste kammerat er "bass-o-man" og kan bare ikke få nok bas, så nu skal de hjælpe hans set-up bestående af Harman Kardon Citation og JBL TI5000 med at spille nok bas 
Betyder mine top kasser er monteret på et par midlertidige standere, indtil der igen kommer 2 subkasser for dem at bo ovenpå....

Projektet med de 2 stk 23w bliver igen et sæt stereo subwoofere.
Monteret i kabinetter identiske med top-kasserne, 35 liter, som bliver lavet med enheden monteret i bunden, så den spiller ned i gulvet. Basrefleks afstemt. Ja, ved godt det gør 23w'eren meget "død i sværen", men så er det jo godt der er Ice watt nok til at drive den....
Mere følger, som projektet tager form 
/Jensby
|
Til top |
|
|
Selvbyggeren1 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 198
|
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhh spændene...
Glæder jeg mig til at se mere af. Tvivler ikke et sekund på at de bliver ligeså perfekte og gennemførte som dine topkasser.
Jeg må desværre nikke genkendene til den manglende WAF, men det er jo de vilkår selvbygger-folket lever under 
Venligst, __________________ Troels F. Rasmussen - Selvbyggeren.
Mine HT'ere
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvadøh, Henrik, skal du ikke snart have de forstærkere i et ordentlig kabinet?
/U. __________________ DIY-blog
|
Til top |
|
|
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jensby
Det er ikke helt optimalt at montere en 23W vandret... Den har en Mms på 101 gram, og kommer derved til at hænge lidt... Det kan lige gå, men det er ikke optimalt...
På en tilspillet 23W kan man faktisk se membranen flytte sig, hvis man drejer den fra lodret til vandret... Muligvis vil den komme til at hænge endnu mere over tid, da tyndekraften jo arbejder...
Mvh Kim
|
Til top |
|
|
jensby Forum Bruger

|
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
CarrotMan skrev:
Hvadøh, Henrik, skal du ikke snart have de forstærkere i et ordentlig kabinet?
/U. |
|
|
Hehe De er nu i et fint kabinet - som det ses på et af billederne længere oppe. Normalt sidder de jo bag på subwooferen, men da denne er flyttet, står de lige midlertidigt alene... Ikke pænt, men det skal nok komme på plads igen....
/Jensby
|
Til top |
|
|
jensby Forum Bruger

|
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
Hej jensby
Det er ikke helt optimalt at montere en 23W vandret... Den har en Mms på 101 gram, og kommer derved til at hænge lidt... Det kan lige gå, men det er ikke optimalt...
På en tilspillet 23W kan man faktisk se membranen flytte sig, hvis man drejer den fra lodret til vandret... Muligvis vil den komme til at hænge endnu mere over tid, da tyndekraften jo arbejder...
Mvh Kim
|
|
|
Hej Kim,
Go pointe - som jeg har overvejet.
Mit problem er jo, at pga. WAF'en, skal subwooferen have samme mål, som top-kasserne, og her er der desværre ingen af siderne, som er store nok til at kunne passe til 9" enheden. Eneste mulighed er derfor at montere den i bunden.
Overvejede, om det ville blive et problem med 23w'en pga. alu-membranen da jeg skulle vælge enhed, men har besluttet mig for at prøve - så må vi se om det bliver et problem....
/Jensby
|
Til top |
|
|
Adamfelix Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 488
|
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensby skrev:
Neeper skrev:
Hej jensby
Mvh Kim
|
|
|
Hej Kim,
Mit problem er jo, at pga. WAF'en, skal subwooferen have samme mål, som top-kasserne, og her er der desværre ingen af siderne, som er store nok til at kunne passe til 9" enheden. Eneste mulighed er derfor at montere den i bunden.
Overvejede, om det ville blive et problem med 23w'en pga. alu-membranen da jeg skulle vælge enhed, men har besluttet mig for at prøve - så må vi se om det bliver et problem....
/Jensby
|
|
|
Find da på en anden løsning, jeg er helt sikker på at neeper har ret i hvad han siger. det er da surt at lave noget der ikke lyder optimalt pga. at det skal se pænt ud. det er da ikke særlig hifi. desuden tror jeg sagtens du kan finde på en løsning der holder rent design mæssigt uden at bundkabinetterne er identiske med toppen. __________________ Højttalere: Epos ELS 3
Forstærker: Luxman LV-100
CD-afspiller: NAD C521BEE
|
Til top |
|
|
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensby skrev:
Neeper skrev:
Hej jensby
Mvh Kim
|
|
|
Hej Kim,
/Jensby
|
|
|
Vi har engang i et firma jeg var i lavet en sub hvor 23W vendte nedad... Det var ikke så godt...
Du kunne jo evt. lave nogen ringe af MDF, og så gøre som på tegningen nedenfor?
Så vidt jeg kan se, så er det bredeste stykke på kabinettet bredere end de 25,5 cm 23W er i diameter..?

Det er nok ikke super nemt at lave, men det bliver bedre end den anden løsning...
Mvh Kim
PS: Jeg havde ikke lige et billede af 99000 diskokanten, så det er nogen 95000 der er klisteret sammen til at have en diameter på 130 mm.
|
Til top |
|
|
jensby Forum Bruger

|
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim,
Super simulering 
Den løsning kommer seriøst med i mine overvejelser!!!
Igen er min påstand om et super forum, som det giver noget at dele sine ideer med, bevist!!
/Jensby
|
Til top |
|
|
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Jensby Hvordan er dine erfaringer med 9900 diskanten, jeg ligger nemlig selv inde med sådan en til en 2-vejs konstruktion jeg er ved at konstruere kabinettet til. Jeg har bare hørt mere dårligt end godt om den. PS: Jeg synes Kims forslag er ret godt.  Hilsen Morten
|
Til top |
|
|