Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Logo til min HTPC - gode ideer ønskes (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Det er lidt specielt det her, men det kan jo ikke skade at spørge...

Jeg skal have lavet to huller i mit HTPC-kabinet til nogle blæsere. Nu kunne man jo selvfølgelig bare lave et hul på Ø78 mm, og så var det det... Men jeg har muligheden for at fræse hullerne, og dermed også lave mere end bare et hul...
Nu da det er en HTPC, så kunne det da være fint hvis logoet havde noget med film at gøre... Jeg har bare ikke fundet det rigtige endnu... Logoet skal være forholdsvis simpelt, og der skal selvfølgelig være så meget luftgennemstrømning som muligt...
Nogen der har forslag til hvordan jeg kan præge min HTPC???

Nedenstående er et billede af sådan en "fangrill" man kan købe... Mit logo skal dog fræses direkte ud af toppladen på mit kabinet.

Søren M
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Er der nogle kendetegn for dit setup ???
Hvis det var mit kabinet ville jeg f.eks tegne et AudioVector Logo eller arcam og så fræse det ud.

Kom med en beskrivelse af dit setup så skal jeg nok komme med hvad jeg har på hånden.

Søren

Til top Vis Søren M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren M Besøg Søren M's Websted

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2004 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Hej Søren M

Mit setup kan ses ved at trykke på "www" Men det er ikke fordi det er så mange mærker.... -og Denon skal der nu ikke stå...  

Kabinettet ser således ud: http://www.tweakup.dk/article/221/dk/

Robert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Juni 2004 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

JIMJIM
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Stoplite

Bruger siden: 28 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Juni 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Prøv at checke www.logotypes.ru  der ligger masser af logoer i vectorformat som kan skaleres uden forringelse. Originalt filformat til f.eks illustrator.

DTS - THX er blot et par ideer

Mail mig hvis det kræver hjælp at få filerne over i et format du kan bruge at fræse efter

Til top Vis JIMJIM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JIMJIM

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Juni 2004 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Hvorfor lader du ikke bare helt være med at bruge sådan et gitter? Det danner jo bare en masse turbulens aligevel, og så kommer det jo til at støje endnu mere...
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2004 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Robert skrev:

Hej Robert... Det har jeg faktisk haft lige siden jeg begyndte at bruge FDDSHOW  Problemet er at der overhovedet ikke er noget flow i kabinettet... (ingen PSU i kabinettet) -og kabinettets udformning gør at det er svært at placere blæsere på bagsiden. Så ind til videre har jeg kørt uden låg på...
Kabinettet er helt klart fedt! Jeg har haft folk der kiggede mærkeligt, da jeg fortalte dem at det var en computer....

JIMJIM skrev:

Prøv at checke www.logotypes.ru  der ligger masser af logoer i vectorformat som kan skaleres uden forringelse. Originalt filformat til f.eks illustrator.

Jeg kigger

DTS - THX er blot et par ideer

Mail mig hvis det kræver hjælp at få filerne over i et format du kan bruge at fræse efter

Jeg sidder og tegner det i AutoCad, herhjemme.... Det kan overføres direkte til EgdeCam ude på arbejde, så det skulle ikke være noget problem...

micma18 skrev:
Hvorfor lader du ikke bare helt være med at bruge sådan et gitter? Det danner jo bare en masse turbulens aligevel, og så kommer det jo til at støje endnu mere...

Det er selvfølgelig optimalt bare at lave et hul, men jeg synes det er grimt og kedeligt.... Så jeg synes lige så godt at jeg kan "ødelægge" kabinettet på en pæn måde...  Ja, jeg mister noget flow, men det er jo heller ikke det vilde når blæseren kun flytter 19,4 CFM.... Det er vel begrænset hvor meget turbolens det giver... Højst sandsynligt ikke nok til at overdøve mit dvd-drev...

JIMJIM
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Stoplite

Bruger siden: 28 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Juni 2004 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Vi får selvfølgelig et billede når det er færdigt ikke ?

Kunne du bruge noget fra russerne - Linket ?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes