Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 07:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Denon dvd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 15
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kokken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Februar 2005 kl. 03:15 | IP-adresse registreret  

flemming38 skrev:
Filmtossen skrev:

Har selv en 2910..har ikke oplevet de problemer i 720p du beskriver, men billedet bliver markant ringere ved 1080i, har du haft andre problemer med din???

Egentlig ikke. Det er grundlæggende en fed maskine, og det er ikke alle dvd'er, der er skygger på.
Det mest irriterende er nok den sorte rand. Hvis jeg skal zoome billedet, så det passer med over/underkant, bliver det meget for bredt til rammen på lærredet.

Grunden til mit indlæg var blot, at Kokken vist også havde haft nogle ting, han ikke var tilfreds med på sin 2910 (se side 11), og som svarer til de problemer, der er behandlet i denne tråd om 1910'en. Så hvis JHL fra HiFi-Klubben alligevel skulle i gang med at teste 1910'en på en Z3, kunne det være formålstjenligt også at checke 2910'en samtidig.

hej

ja det er regtigt jeg har også en sort kant rundt om mit billede, som du også har

+ er det som om underteksterne har skygge, men ellers er jeg godt tilfreds.

men skuffet over den hjælp jeg IKKE fik da jeg ringede til min  forhandler,

og fortalte om problemet.

når jeg går ind på denon usa, siger deres webside at der er en update til min

denon 2910, den skulle fixe nogle små problemer med 2910, men kan men få den update her i dk,  det kan man ikke

mit system h/k 8500 ( virker på alle fronter )

panasonic ae700 ( mangler den seneste firmware der er kommet)

denon 2910 ( et par småting der ikke er i orden ,slet ikke til den pris)

hdmi to hdmi 8 meter supra kaber ( fejler ikke noget)

kokken

ps prøv og se om du også kan se skygger på dine undertekster

Til top Vis kokken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kokken

flemming38
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003
Lokalitet: Sverige
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Der er skygger på underteksterne, men jeg synes ikke, at det er så generende. Jeg synes, at det er mere generende med de skygger, der nogen gange er ved lange tynde objekter fx flagstænger, telefonpæle eller lignende. Men mystisk nok er det ikke et konsekvent problem. Jeg tror derfor også det har noget med selve dvd'en at gøre og ikke maskinen.

Men det, der er allermest irriterende er den sorte kant...den er der altid.

kokken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

hej

kan kun gi dig ret 

kokken

Til top Vis kokken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kokken

woody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Er der også problemer med plasma TV og 1910?

Woody

Til top Vis woody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af woody

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:
Giv lige en tilbagemelding mht. 1.12, hurtigere respons fra fjenbetjeningen ville være rart...

Hej igen!

Så lykkedes det endeligt! - Jeg besøgte atter hfk med min 1910 og denne gang fik jeg opdateret firmwaren til version 1.12. Jeg må sige, at det føles selvfølgelig rarest at have den seneste firmware version (der er jo li'som en grund til at der er kommet en ny version) - men jeg er ikke helt sikker på at jeg kan mærke noget (- nej, det sagde hun ikke i går...). Jeg antager at opdateringerne kun vedrører andre konfigurationer en min... Er fjernbetjeningen blevet hurtigere?? - måske, jeg ved det ikke - i så fald er det ikke voldsomt mærkbart.

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Tak for informationen, selvom det ikke var videre opløftende.

Er det noget nyt fra Denon/Hi-Fi Klubben (tænker på den konference der blev snakket om) ??

JHL Hi-Fi Klub.
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 08 Oktober 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Hej igen med jer

Jeg har været på konference – og jeg har testet DVD1910 med den Sanyo Z3 jeg har derhjemme lige nu.

1. På konferencen beklagede de at fejlretning på DVD1910 tager så lang tid som det gør. Problemet med den (i forhold til f.x. 2910) er at software udviklingen er outsourcet til den fabrik som producerer maskinen. Derfor er det ikke DENONs egne ingeniører der laver fejlretningen. Vi må desværre værne os med tålmodighed – også hvad angår en regionsfri version af seneste FW.

2. Jeg har testet den DVD1910 som jeg har derhjemme lige nu. På Z3 har jeg gjort følgende konstateringer: a) Underscan problemet er helt væk, b) skygge fænomenet på undertekster er meget begrænset i dette setup (som flere af jer også har konstateret).

Mit største problem (og det er jeg træt af) er, at den 1910 som jeg har hjemme lige nu er et eksemplar som har været til test ved et blad – og dette blad har glemt at sende fjernbetjeningen med retur – derfor kan jeg ikke checke hvilken version FW det er som findes på denne spiller – ej heller opgradere den til 1.12.

Men jeg får fat i en ny fjernbetjening sidst på ugen – men skal til hi-fi messe hele weekenden – så jeg får ikke tid til at lege før i næste uge igen (kig endelig forbi Scandic ved søerne – og giv jer til kende!)

ET PAR ANDRE KOMMENTARER

Andre skygger
Hvis der er skygger på lodrette elementer (f.x. flagstænger) så er det snarere sharpnes der er sat for højt på projektoren/skærmen)

US FW
I må love mig at I ikke falder for fristelsen og uploader US FW i jeres spillere. Det er altså ikke de samme maskiner de sælger derovre – så I dræber i værste fald maskinen – i bedste fald mister i bare nogle vitale features – som så kan rettes op igen med en korrekt FW opgradering.

Jeg har skrevet dette før og blev mødt med hånlige kommentarer – men faktum er:

1. at de større DENON maskiner har firmware liggende i 3-4 chips spredt rundt om i maskinen – og hvis maskinen dør så er der kun en metode til at få liv i den igen – og det er fysisk at udskifte alle chips. Det koster mange penge.

2. andre mente at det var da en smal sag at opgradere DVD-spillere! – Ja måske for jer – men der er betydeligt flere personer i vores verden der IKKE ved en kæft om hvordan man gør dette korrekt. Og faktum er, at vi hver måned på vore værksteder bringer DVD-afspillere til live igen – på den hårde måde. Derfor ligger vi ikke software ud så almindelige mennesker bare kan klare det selv.

1080i kvalitet
Jeg forstår ikke helt hvorfor flere af jer er så fokuseret på kvaliteten på 1080i. Der er to problemer med dette format:

a)      Det er et interlaced signal – altså skal jeres projektor starte med at de-interlace signalet der kommer ind = kvalitetstab

b)      Eftersom ingen af jer (formoder jeg) har projektorer der kan vise 1080 linier så skal projektoren efterfølgende ned-skalere signalet til 480/576 eller 720 linier – alt efter hvor god en projektor I har = yderligere kvalitetstab.

Faktisk gælder samme forhold for de af jer der har en 480/576 liniers projektor. Det giver ingen mening at proppe en 720 liniers signal ind i disse projektorer – med mindre I vil have et ringere billede.

Til top Vis JHL Hi-Fi Klub.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JHL Hi-Fi Klub.

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2005 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

JHL Hi-Fi Klub. skrev:

b) skygge fænomenet på undertekster er meget begrænset i dette setup (som flere af jer også har konstateret).

Hm. Det er jo vanskeligt at diskuttere; meget begrænset. På MIN 1910 er der INGEN skygger i 480/576p mode. Disse kommer som en følge af opskalering til 720p - og hér er de tilgengæld ganske tydelige, selv min hustru kommenterer dem.. Hvis det er "by design" så kan det vel ikke være anderledes, men da ikke hvad jeg havde forventet af en DVD afspiller til 6x supermarked DVD pris.

JHL Hi-Fi Klub. skrev:

Hvis der er skygger på lodrette elementer (f.x. flagstænger) så er det snarere sharpnes der er sat for højt på projektoren/skærmen)

Korrekt. Ihvertfald på min Z3'er. Her bør sharpness sættes helt i bund (-7). Sammen med en reduceret sharpness på DVD afspilleren (-2 eller -3) opnås et hæderligt billede uden tydelig Edge Enhancement. Dette har dog kun en yderst begrænset effekt på skyggerne på underteksterne.

JHL Hi-Fi Klub. skrev:

Jeg har skrevet dette før og blev mødt med hånlige kommentarer – men faktum er: 2. andre mente at det var da en smal sag at opgradere DVD-spillere! – Ja måske for jer ...

Jens. Jeg er sikker på at jeg deler manges holdning i at jeg sætter stor pris på et du overhovedet gider beskæftige dig med denne sag. Nogle er måske lidt hårde i kanten, men jeg tror ikke det har været hensigten at håne dig eller dine kolleger. Jeg forestiller mig at mange herinde rutinemæssigt, og uden problemer, opgraderer firmwaren på majoriteten af deres elektronik (hjemme hos mig er kun el-kedlen og strygejernet gået fri). Det kan virke frustrerende hvis man har forventninger om at en opdatering kan afhjælpe problermerne med- og skuffelsen over sit nyindkøbte udstyr, hvis opdateringerne er forbeholdt en udvalgt klub.. 9,8,7,6, SearchMode, cd in, vente vente vente, cd ud, sluk, tænd - nu skal man heller ikke gøre det sværere end det er ... Personligt måtte jeg besøge hfk tre gange før der var een der turde/kunne/måtte firmware opgradere selvom cd med vejledning lå på disken, indrømmet, det var sku lidt anstrengende - men nu kan jeg også være lettere irritabel.

Hvoromaltinger - det er rart at se at vi ikke blot er blevet ignoreret til tavshed og at der er nogen der tager postsale support alvorligt. - jeg venter spændt på næste afsnit...

JHL Hi-Fi Klub.
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben

Sendt: 01 Marts 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Hej Net Bjarne,

Jeg er enig i alt du skriver.

Jeg kan sagtens klare en hård - direkte tone. Men omvendt vil jeg bare forklare hvordan den virkelige verden ser ud. Og som vores QC Chef siger (sådan en har vi faktisk i HFK - hvor mange andre har det i vores branche):

"Man kan lave vore apparater idiot sikre - men desværre ikke kraft idiotsikre". Og vi ser ofte folk som afbryder strømmen til en DVD midt under opgraderingen - fordi de bliver utålmodige.

Men tro mig - DENON og Hi-Fi Klubben opgiver ikke kunderne når de er ude gennem døren.  Så sent som til morgen fik jeg besked fra DENON om en FW opgradering til DVD2800 (MKI). Denne model udgik i 2002.

Til top Vis JHL Hi-Fi Klub.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JHL Hi-Fi Klub.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Har i nogle opgraderinger til 2200 måske? 

Jules
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Dejligt at du stadigt kæmper vores sag, Jens! Jeg er dig meget taknemlig, da min 1910 pt. står og samler støv.

JHL Hi-Fi Klub. skrev:

2. Jeg har testet den DVD1910 som jeg har derhjemme lige nu. På Z3 har jeg gjort følgende konstateringer: a) Underscan problemet er helt væk, b) skygge fænomenet på undertekster er meget begrænset i dette setup (som flere af jer også har konstateret).

Jeg kan desværre ikke tilslutte mig påstanden om at underscan-problemet er væk. Der er et stort underscan på min BenQ 8700+.

Skyggerne på underteksterne har heller ikke ændret sig med updaten. Hvis nogen har glemt hvordan de ser ud så kig her:

Denon 1910:

http://www.avsforum.com/avs-vb/attachment.php?s=&postid= 4748636&fullpage=1

Yamakawa 375:

http://www.avsforum.com/avs-vb/attachment.php?s=&postid= 4748626&fullpage=1

Til top Vis Jules's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jules

Jules
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2005 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Skal vi give op og sælge vores 1910?

woody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 21 April 2005 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Jules skrev:

Skal vi give op og sælge vores 1910?

Hvis du kan få noget for den. Sidste gang jeg køber Denon. Af skade bliver man klog men sjældent rig

Woody

Til top Vis woody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af woody

Jules
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2005 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Har Jens mon også givet op?

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 April 2005 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Hvorfor leverer "I" den ikke bare tilbage til Hifiklubben og beder dem om at ordne problemet, og når det så ikke viser sig at de kan det, kræve pengene tilbage eller få leveret en dvd afspiller som ikke har problemet ?

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Hvorfor leverer "I" den ikke bare tilbage til Hifiklubben og beder dem om at ordne problemet, og når det så ikke viser sig at de kan det, kræve pengene tilbage eller få leveret en dvd afspiller som ikke har problemet ?

Hej Jesper

Jeg antager at du er ved at være lidt træt over vores bitching over Denon's DVD afspillere. Mht returnering, så har vi jo drøftet det tidligere ;-)

Jesper Juul skrev:
Øhhh købeloven, hvis den har en mangel skal den afhjælpes, og hvis det ikke kan afhjælpes skal kundes tilbydes penge tilbage eller afslag i prisen svjh.

Ja men hvornår er det en mangel? - Kan Denon DVD'en afspille DVD film? - ja den kan. Kan den vise undertekster? - Ja den kan... Resultatet er er godtnok ikke som ønsket, men Denon har jo ikke LOVET perfekt billedkvalitet, så jeg tror ikke at DVD'ens problemer kan betegnes som mangler.

... men hvis der er nogen der har lyst til at gøre forsøget og kræve problemerne udbedret eller pengene retur/afslag i prisen - så vil jeg da spændt afvente at erfaringerne bliver delt hér - selv orker jeg ikke at tage kampen op igen ...

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 April 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Heheh, nej jeg er bestemt ikke træt af diskussionen, det er jo derfor man har et forum som dette. Men det lader jo til at Hifiklubben allerede har erkendt at de åbenbart har et stort problem med den dvd afspiller og så div. projektorer, og når de har erkendt problemet så må de jo enten løse det eller lade handlen gå tilbage.

Dio`
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004
Lokalitet: København
Sendt: 24 April 2005 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Jeg står og skal vælge mellem en Denon 1910 eller 2910. Men efter at have læst dette tør jeg næsten ikke? Jeg vil bare have en dvd-afspiller m hdmi/dvi til min Sony VLP HS-50 projektor. Hvilken én skal jeg vælge? Noget andet end Denon? Selvom jeg har en Denon forstærker? (Køber 1905 eller 2105)
Til top Vis Dio`'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dio`

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2005 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke set 2910'eren i funktion, men 1910'eren kan jeg desværre ikke anbefale. Jeg købte 1910'eren, også fordi jeg ville have en afspiller med DVI eller HDMI, og da den matchede min Denon forstærker virkede 1910'eren som et godt valg... Den irriterer mig, hver eneste dag, med dens skyggeproblem som opstår i forbindelse med opskalering til 720p.

2910'eren har dog en anden Faroudja processor, så måske lider den ikke af samme problem - jeg synes dog at 6000 kr for en DVD afspiller er i overkanten, men sådan er nu min økonomi

Mit råd er at du sikrer dig 14 dages fuld returret uanset hvad du beslutter dig for - om nødvendigt kan du jo benytte en netbutik, så har du altid 14 dages returret.

JHL Hi-Fi Klub.
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben

Sendt: 25 April 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Hej med jer,

Jeg har ikke givet op endnu - men jeg har måttet søge lidt andre kommunikationskanaler.

Jeg har kontaktet DENON Japan direkte - og sendt dem billeder af fænomenet.

Jeg håber det giver anledning til at DENON vil kigge på problemet en gang til.

<< Forrige Side af 15 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes