Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 13:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Denon dvd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 15
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JHL Hi-Fi Klub.
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 08 Oktober 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 03 November 2004 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Hej med jer,

Jeg har desværre haft et indlæg som er forsvundet - men jeg prøver igen (HiFi4All har skrevet til img at det skyldes en time-out - så jeg må skynde mig).

Men - vi har i sidste uge modtaget den første shipment fra Tysklan med den nye software - og vi har også modtaget den nye software til opgradering - men den regionsfrie løsning lader desværre vente på sig lidt endnu.

Jeg og vores QC chef har prøvet DVD1910 på hvor vore projektorer (hhv. SP4805 og Toshiba MT200) og her kan vi konstatere at begge de omtalte fejl nu er rettet.

Inden I iler ned til butikkerne enten for at købe en ny DVD1910 eller for at opgradere skal I nok lige ringe til dem for at sikre at de har det hjemme til jer.

Med venlig Hillsen

Jens Holst Larsen
Product Director, Hi-Fi Klubben/AudioNord

Til top Vis JHL Hi-Fi Klub.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JHL Hi-Fi Klub.

swspusy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 November 2004 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

jeg fik min 2910 i går er den opdateret ? OG hvorfor siger den unnowen til under teksterne ?

min hjemme bio
Til top Vis swspusy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af swspusy Besøg swspusy's Websted

JHL Hi-Fi Klub.
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben

Sendt: 03 November 2004 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Hej

De problemer der er konstateret på 1910 har INTET med andre modeller at gøre. 2910/3910 og A11 er en helt anden konstruktion - og kan ikke sammenlignes med 1910.

Men - det kan prisen jo heller ikke.

Jens

Til top Vis JHL Hi-Fi Klub.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JHL Hi-Fi Klub.

JHL Hi-Fi Klub.
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben

Sendt: 03 November 2004 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

Den siger unknown til underteksterne fordi (som DENON skriver) at der ikke er plads til alle anternative sprog i menuen som menuen nu er designet. Det har jeg skrevet at det kan fixes hvis man laver en undermenu - så det kigger de på nu. Det er ikke sikkert at dette problem kan løses i nuværende modeller - med andre ord - det kan være at det først bliver en mulig upgrade til næste generation.

Anyway - der er to løsninger til problemet:

1. Indtast den kode for default sprog i menuen. Koden for dansk er 6865 - det løser problemet i mange tilfælde (der er nogle få titler som ikke understøtter denne type flag - selvom det burde være standard). Så er man helt fri for at vælge sprog

2. Vælg sprog i DVD menuen i stedet for at bruge "genvejs menuen" i de få tilbageværende titler som ikke understøtter generelle undertekstkoder. Dem lærer man hurtigt at kende.

Jens

larsen®
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 November 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

JHL Hi-Fi Klub. skrev:

Hej igen,

Den siger unknown til underteksterne fordi (som DENON skriver) at der ikke er plads til alle anternative sprog i menuen som menuen nu er designet. Det har jeg skrevet at det kan fixes hvis man laver en undermenu - så det kigger de på nu. Det er ikke sikkert at dette problem kan løses i nuværende modeller - med andre ord - det kan være at det først bliver en mulig upgrade til næste generation.

Anyway - der er to løsninger til problemet:

1. Indtast den kode for default sprog i menuen. Koden for dansk er 6865 - det løser problemet i mange tilfælde (der er nogle få titler som ikke understøtter denne type flag - selvom det burde være standard). Så er man helt fri for at vælge sprog

2. Vælg sprog i DVD menuen i stedet for at bruge "genvejs menuen" i de få tilbageværende titler som ikke understøtter generelle undertekstkoder. Dem lærer man hurtigt at kende.

Jens

Vil det sige at man giver 10000 kr for en dvd-3910 og så kan den ingen gang skrive at det er dansk, men skriver "unknown"????

Til top Vis larsen®'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larsen®

JHL Hi-Fi Klub.
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben

Sendt: 03 November 2004 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Hej Larsen

Nej - med risiko for at svaret bliver lidt arrogant - så har du betalt 3-500 kr for en DVD-film som ikke følgende de standarder som DVD-forum har udstukket for "flagning" af DVD plader   ;-)

Problemet er jo at nogle få filmselskaber ikke støtter den generelle sprogkodning - i så fald vill DVD3910 problemet jo blive løst ved at indtaste kode 6865 - og så skulle du aldrig tænke mere over det.

Indrømmet - andre DVD-mærker håndterer dette problem lidt bedre end DENON gør - men de har til gengæld helt andre og større problemer end DENON har på andre (og efter min mening) vigtigere områder.

Uanset alt ovenstående kan du jo altid bare vælge sprog i DVD menuen - der står der jo ikke UNKNOWN - men Dansk/Danish!

OK?

Jens

larsen®
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 November 2004 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

JHL Hi-Fi Klub. skrev:

Hej Larsen

Nej - med risiko for at svaret bliver lidt arrogant - så har du betalt 3-500 kr for en DVD-film som ikke følgende de standarder som DVD-forum har udstukket for "flagning" af DVD plader   ;-)

Problemet er jo at nogle få filmselskaber ikke støtter den generelle sprogkodning - i så fald vill DVD3910 problemet jo blive løst ved at indtaste kode 6865 - og så skulle du aldrig tænke mere over det.

Indrømmet - andre DVD-mærker håndterer dette problem lidt bedre end DENON gør - men de har til gengæld helt andre og større problemer end DENON har på andre (og efter min mening) vigtigere områder.

Uanset alt ovenstående kan du jo altid bare vælge sprog i DVD menuen - der står der jo ikke UNKNOWN - men Dansk/Danish!

OK?

Jens

Tak for det hurtig svart..

Hvor skal man taste denne kode, Og hvad gør denne kode.

Til top Vis larsen®'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larsen®

JHL Hi-Fi Klub.
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben

Sendt: 03 November 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Hej Larsen

LANGUAGE SETUP

Vælg SUBTITLE

Vælg OTHERS

Firecifret kode indtastes (6865 for DK) - tryk på SETUP for forlade menu igen.

Det betyder i korte træk at DVD maskinen default vil vælge danske undertekster - hvis det findes - og hvis denne kode uderstøttes af DVD-filmen (som de bør gøre jvf DVD-forums specifkationer - men som nogle få er ligeglade med)

Du kan læse nærmere i den engelske UM på side 17/18

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 November 2004 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

JHL Hi-Fi Klub. skrev:

Jeg og vores QC chef har prøvet DVD1910 på hvor vore projektorer (hhv. SP4805 og Toshiba MT200) og her kan vi konstatere at begge de omtalte fejl nu er rettet.

Det lyder jo herligt

JHL Hi-Fi Klub. skrev:

Inden I iler ned til butikkerne enten for at købe en ny DVD1910 eller for at opgradere skal I nok lige ringe til dem for at sikre at de har det hjemme til jer.

Er der nogen der har fundet en 'klub' hvor det er muligt?

Jeg har kun snakket med Lyngby, og de havde den ikke endnu

woody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 09 November 2004 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:

JHL Hi-Fi Klub. skrev:

Det lyder jo herligt

JHL Hi-Fi Klub. skrev:

Er der nogen der har fundet en 'klub' hvor det er muligt?

Jeg har kun snakket med Lyngby, og de havde den ikke endnu

Dem i Odense siger de har den i dag.

Woody

Til top Vis woody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af woody

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2004 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Lyder lovende... Har du fået din opgraderet ??

Desværre sidder jeg i frankrig på en (dødsyg) forretningsrejse , så det bliver først i næste uge jeg får fingere i det.

Man lad os endelig høre nogle erfaringer....

woody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2004 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:

Lyder lovende... Har du fået din opgraderet ??

Desværre sidder jeg i frankrig på en (dødsyg) forretningsrejse , så det bliver først i næste uge jeg får fingere i det.

Man lad os endelig høre nogle erfaringer....

Det var nok lidt inden jeg kan teste da jeg har min Z2`er til rens i øjeblikket

Jules
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 09 November 2004 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået min opgraderet idag. Jeg tester den i aften.
Til top Vis Jules's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jules

Jules
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 10 November 2004 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Så har jeg fået kigget lidt på den opgraderede 1910:

Fejlene er generelt IKKE rettet. Det eneste, der er rettet er den for høje brightness. Alt er andet er som det plejer: Der er stadig underscan. Jeg kan ikke huske/se om "kanten" er blevet mindre, men den er der stadig. Nu er den dog ikke grå mere, men sort, idet brightness jo er fixet til det alm. video-niveau.

Maskinen viser stadig et uskarpt billede. Det er blevet lidt bedre med skyggerne, men det knivskarpe billede udebliver. Dette er selvfølgelig især tydeligst på undertekster, der i 1:1 pixel mapping bør stå som skåret ind i lærredet.

Alt i alt en skuffelse. Yamakawaen bliver på sin plads - Denonen ryger i soveværelset med et scartstik i røven (det kan den vel finde ud af?).

Jeg har snakket med HFK om at låne en 2910 til test. Hvis folk er interesserede, vil jeg gerne give en sammenligning?

Til top Vis Jules's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jules

woody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2004 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Nu er det også brightness som er det værste syntes jeg.

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 November 2004 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Jules skrev:

Jeg har snakket med HFK om at låne en 2910 til test. Hvis folk er interesserede, vil jeg gerne give en sammenligning?

Meget gerne står nemlig selv og skal købe en af disse maskiner, så få fat i en og lav en test

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2004 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

woody skrev:

Uden tvivl... Men det er dog meget irreterende hvis underscan ikke er løst (som lovet ). Er der andre der kan be/afkræfte om problemet stadig er der ??

blaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 November 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Hej

Alle de problemer i har med brightness og underscan, er det kun på DVI udgangen, på 1910??
Opfører den sig normalt på component udgangen?? 

woody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2004 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:
woody skrev:

Uden tvivl... Men det er dog meget irreterende hvis underscan ikke er løst (som lovet ). Er der andre der kan be/afkræfte om problemet stadig er der ??

Jeg får min opgradere i løbet af ugen, men min Z2`er er til rens i øjeblikket så jeg kan ikke afprøve det. Hvilken projekter har du?

JHL Hi-Fi Klub.
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben

Sendt: 10 November 2004 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen

Jeg bliver lidt forvirret af at læse ovenstående - så jeg behøver jeres hjælp

1.       Nu skriver nogle af jer pludselig at DVD1910 har UNDERSCAN – jeg kan kun huske problemer med OVERSCAN – dvs at dele af billedet gik ud over kanten/blev vist skævt. Konkret har vi kun oplevet ét tilfælde af underscan – og det var på SHARPs nye LCD TV modeller der koblet via DVI viste et alt for lille billede. Løsningen på dette problem var at ændre set-up for DVI indgangen på dette TV fra ”DVI PC” til ”DVI video”. Ved førstnævnte indstilling troede TV’et nemlig at den fin 800x600 signal – men når man skiftede setup så viste TV’et pludselig korrekt 720p – og billedet fylder dermed hele skærmen ud. Kan I checke om jeres projektorer har somme set-up mulighed?

2.       Hvis projektoren tror at den får et 800x600 signal – kan det jo også være forklaringen på at billedet er uskarpt – så anvendes der jo helt forkert skalering.

Med venlig hilsen

Jens Holst Larsen
Product Director, Hi-Fi Klubben/AudioNord

<< Forrige Side af 15 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes