Forfatter |
|
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
Sendt: 26 Juni 2004 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et Dali Blue system bestående af 2x6006, 1xC1000, 2xR1000 og 1xSWA15. Pt. bliver systemet drevet af en Denon 1804, som jeg faktisk er fuldt tilfreds med.
Men nu liggerlandet sådan at jeg forventer at flytte til noget større inden for de næste måneder. Så nu skal jeg da have opgraderet til 7.1 , men jeg tør ikke tilslutte to yderligere R1000'ere til receiverens ene rear udgang. Så noget nyt må der til .
Jeg har umiddelbart to forskellige bud:
Denon 2803: Det sikre bud hvor man kender kvaliteten, og umiddelbart den jeg hælder mest til. Den er jo generelt rost mange steder, og er 'billig' for tiden.
Yamaha RXV-650: Specs. ser rigtig gode ud, og autokallibrering kunne være en meget fed feature. Men jeg har ikke kunne finde mange anmeldelser eller meninger om den. Og så klinger navnet jo ikke lige af Hi-Fi....
Andre bud er meget velkomne, men mit budget ligger på de 5.000 kr. Glæder mig til jeres input... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 02:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skal drive en 7.1 opsetning vil det nok være best med en receiver som har DPLIIx slik at du får best mulig utbytte av de 2 extra højtalerne. Så der ryger Denon 2803 ud.
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde slet ikke bemærket at Denon 2803 ikke havde DPLIIx, det var noget af et minus...
Er der slet ikke nogen der har erfaringer med Yamaha RXV-650 ???
Eller nogle alternativer.... Det må også gerne være brugt..... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
wamsler Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 104
|
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
dplIIx er det ikke bare et stereo signal der bliver sendt ud i snurrerundt??
__________________ MVH/Wamsler
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fra Yamaha-hifi.dk:
Genom att blanda de bästa grundstenarna från Dolby Digital, Dolby Digital EX och Dolby Pro-Logic II så utvecklar Dolby Pro-Logic IIx användarnas surroundljudsmöjligheter bortom 5.1-lyssning. Dolby Pro-Logic IIx kan nyttja alla högtalarsystem mellan 5.1 och 7.1 beroende på den individuella högtalarsättningen. Vid nyttjande av ett 7.1-högtalarsystem jobbar Dolby Pro-Logic IIx med 4 separata fullregistersurroundkanaler.
Som jeg forstår det er det en måde at omdanne et DD/DTS 5.1 lydspor til et 6/7.1 lydspor. __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
Fra Yamaha-hifi.dk:
Genom att blanda de bästa grundstenarna från Dolby Digital, Dolby Digital EX och Dolby Pro-Logic II så utvecklar Dolby Pro-Logic IIx användarnas surroundljudsmöjligheter bortom 5.1-lyssning. Dolby Pro-Logic IIx kan nyttja alla högtalarsystem mellan 5.1 och 7.1 beroende på den individuella högtalarsättningen. Vid nyttjande av ett 7.1-högtalarsystem jobbar Dolby Pro-Logic IIx med 4 separata fullregistersurroundkanaler.
Som jeg forstår det er det en måde at omdanne et DD/DTS 5.1 lydspor til et 6/7.1 lydspor.
|
|
|
...men det bliver garanteret svært at høre forskel i praksis .
Der er som regel mere at hente i lydkvalitet ved at købe større brugt (med en højere nypris) end ved at jagte de sidste nye formater. Hvis det endelig var det med at udnytte fuld 7.1 kanals simulering, så har H/K's prologic 7 været fremme i flere år . Prologic IIx giver jo ikke flere originale diskrete kanaler: der er jo højest 6.1 så noget stort tab er det jo ikke... __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHTT skrev:
Der er som regel mere at hente i lydkvalitet ved at købe større brugt (med en højere nypris) end ved at jagte de sidste nye formater. |
|
|
Hvis jeg husker rigtigt har du en Denon 2803, hvordan syntes du den gør det med 5.1 lydspor ??
Og ville du stadig købe den, hvis du skulle købe i dag ?? __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
Hvis jeg husker rigtigt har du en Denon 2803, hvordan syntes du den gør det med 5.1 lydspor ??
Og ville du stadig købe den, hvis du skulle købe i dag ??
|
|
|
Jep - godt husket . Til den pris den står til idag, ville jeg ikke tøve indenfor denne prisklasse (idag ville jeg nok gå højere op ).
Mht. 5.1 spor, så plejer jeg at køre med dubblerede surroundkanaler, så SBL spiller det samme som SB og højre ditto - det giver en god dybde og fylde i lydbilledet. Ellers kan man jo altid lave en kunstig EX på 5.1sporet. Jeg bruger aldrig DSP programmerne - kun den "rene" vare __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juni 2004 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg købt 
Valget faldt på..... Denon 2803 !!
Valget blev primært truffet ud fra et genereelt kvalitets vurdering, og jeg mener at Denon kvalitetsmæssgt nok ligger over Yamaha'en. Samtidigt fandt jeg en demomodel til 4.500,- og til prisen syntes jeg det var et kanon køb!
Jeg kan ikke sige noget om mit indtryk, for den får bare lov at stå i kassen indtil jeg har flyttet. Men opdateringer om dette og meget andet kan selvfølgelig følges i tråden om min hjemmebio (se signatur link). __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|