Forfatter |
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg vil blot dele en meget skuffende oplevelse jeg havde igår.
Det drejer sig om et HT sæt til en nypris på 34 K.
Det startede med en annonce i DBA hvor de stod til 15 K for sættet (gundet en lang ridse) og jeg syntes det var lidt for dyrt så jeg skrev til ham om han var intr. i et tilbud, og han skrev tilbage at jeg kunne få dem til 10 K. !!!!!!!
Da jeg ringede til manden sagde han at der var to diskanter der var lettere defekte !!!!!, og igen at der var en lang rids. Derudover stod de på et lager.....
Da jeg kom derind søndag aften viste det sig at de var ekstremt ridset og der manglede også en mellemtone enhed. Der var naturligvis ikke mulighed for at høre dem /da de jo stod på et lager).
Jeg købte naturligvis ikke disse ht. og tog skuffet hjem igen og var egentlig skide sur over at have brugt 2½ time på det.
Er der andre der har haft sure opstød over forkert annoncering / manglende oplysninger så skiv endelig.
Det må da være i alles intr. at annonceringen er så præsis som muligt, eller hvad.
Derudover er det i nogle annoncer nogle meget "kunstige" før priser...... det kunne vi nok alle lære af.
Hilsen Henrik300
|
Til top |
|
|
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad var det for højttalere/sælger?
Bare for at andre ikke tager samme tur!
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var et sæt JBL TI 10 K. Det kan ikke anbefales at tage ind og kikke på dem (undskyld sælger men de var MEGET slidte) med mindre at man kan lave et nyt kabinet / skifte enheder.
Hilsen Henrik300
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er de sådan et sælger ofte sætter en kunstig høj pris så der er noget at slå
af(en jyde ting )men det du beskriver er for meget syntes jeg,har ingen
dårlige erfaringer at berige jer med sorry kun gode
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sig mig, har de spillet fodbold med høttlaleren siden den er så hårdt medtaget. .Det skulle jo være forbudt at sælge den slags udstyr til fok der ikke værdsætter det .__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det så sådan ud, og ja det er slemt når man ser den slags.
Henrik300
|
Til top |
|
|
danish Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 199
|
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schriver skrev:
Til alle der sælger: Vær præcis i din beskrivelse. Vær ærlig - det sparer tid. Vær realistisk i din forventning til værdien. Svar mails og telefon. Til købere: Laver du en aftale om at komme og se, så kom eller ring afbud. Der er"dødsygt" at gå og vente på en der ikke kommer.
|
|
|
Enig. Yderligere til købere: Spar sælgeren for emails, hvor man byder en latterlig lav pris, f.eks. det halve af den den forlangte pris, hvor varen er rimelig prissat i forvejen. Det er spild af både sælgers og købers tid. __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har heller aldrig haft dårlige oplevelser med de ting jeg har købt preloved, og de få gange jeg har solgt har jeg altid skrevet med køber bagefter om han er tilfreds, hvilket altid har været tilfældet, men har heller aldrig solgt eller købt noget hvor jeg har været det mindste i tvivl om standen på produktet..
Men der er da mange sjove annoncer derude på brugt udstyr, Div Koda sæt til en milliard 
Men det ligner ik noget at spilde andres tid som i tilfældet med de Jbl, og hvis sælger virker alt for ivrig plejer der at være noget galt
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
lidt ligesom den NAD 312er der er til salg på DBA, til det samme som nyprisen..... , med forgyldte terminaler...FJOLS
jeg kun været udefor en gang at blive lidt skuffet over et køb, og det er købet af min NAD 916er hvor den ene kanal ikke virke helt, men sælger var fair og overførte en del af købs beløbet tilbage så det var fint nok. Ellers er det kun lutter gode køb jeg har gjort __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er altid en risiko for at man render i noget uheldigt, specielt hvis man aftaler pr. telefon at de bare skal sende det pr. efterkrav eller alternativt at man forudbetaler. Jeg kører ALTID ud og kigger på det jeg skal købe - only way to be sure!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
MOUSEL Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 175
|
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schriver skrev:
Der er faktisk en der i HiFi4all har en annonce på et sæt KEF Q30 med nypris på 10000 kr. Det har de aldrig kostet. Havde et sæt for nogle år siden og det er en lille gulvhøjtaler med en tovejs Uni-Q enhed. Den kostede ca 1500 stk for 8 - 10 år siden..... Bør efter min mening ikke koste mere end 700,- for sættet...
|
|
|
Jeg har været ude for noget lignende forleden var der en der annoncerede med et par infinity delta 60. De var til salg for 10000 kr og sælger mente at nyprisen var på 16000 kr. Jeg har selv et par og dem gav jeg 3795 kr for fra ny, fik dem til halv pris i superradio. __________________ Mvh Mousel
|
Til top |
|
|
wizz Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 293
|
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også rigtig gode erfaringer med brugtkøb. Men det kræver tålmodighed. Det er måske svært at sige nej, når man står hos sælger og besigtiger den vare man har ønsket sig, selvom man føler, at sælger ikke er helt reelt eller fortæller alt. Jeg kan kun sige: Lad være. Jeg er selv gået fra drømmeudstyr, f.eks. fordi sælgers forklaring på manglende kvitteringer virkede mystisk -en et år gammel forstærker, der fra ny kostede 14.000 kr., der endte i 3.500 kr. men ups kvitteringen var bortkommet. Hmmm... hvis man er så sjusket med en kvittering på grej til 14.000 kr., hvor der fortsat er 1 års garanti (og det er der givetvis nogle der er), så har jeg ikke lyst til at købe udstyr, som de har brugt. Eller "Ja, de højttalere er ca. 2 år gamle, øhm.... dvs. jeg købte dem for 1½ år siden, og ved ikke helt hvor gamle de var dengang"?!?!? Osv. osv... Hold snitterne fra det, der er en kæmpe risiko for, at det er stjålet, i uorden, alt for dyrt, alt for gammelt eller hvad ved jeg.
|
Til top |
|
|
TKhifi Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan sku godt forstå at du er skuffet det ville jeg fame også være, det mindste er SKU AT MAN SKRIVER DET i annoncen og at man er ærlig...
VH Thomas
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Har lige fået en mail fra ham der har de JBL til salg. Nu er prisen 8 K........, men jeg har stadig takket nej.
Henrik300
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Hej alle
Har lige fået en mail fra ham der har de JBL til salg. Nu er prisen 8 K........, men jeg har stadig takket nej.
Henrik300 |
|
|
HEHE han er ikke så lidt fræk .
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Hej alle
Henrik300
|
|
|
2000kr må kunne gøre det.. så skal han også levere.. hvad har han brugt dem til? fodboldmål, eller kegler på en køreskole?
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 01:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
MOUSEL skrev:
Schriver skrev:
Der er faktisk en der i HiFi4all har en annonce på et sæt KEF Q30 med nypris på 10000 kr. Det har de aldrig kostet. Havde et sæt for nogle år siden og det er en lille gulvhøjtaler med en tovejs Uni-Q enhed. Den kostede ca 1500 stk for 8 - 10 år siden..... Bør efter min mening ikke koste mere end 700,- for sættet...
|
|
|
Jeg har været ude for noget lignende forleden var der en der annoncerede med et par infinity delta 60. De var til salg for 10000 kr og sælger mente at nyprisen var på 16000 kr. Jeg har selv et par og dem gav jeg 3795 kr for fra ny, fik dem til halv pris i superradio.
|
|
|
Samme person har dem også på QXL.dk. Jeg skrev til sælger og fortalte ham den rigtige vejl. pris, men han havde mailet med Harman i Holland (hvorfor lige Holland?) og de havde på det bestemteste givet ham ret i prisen, dvs. at Harman dermed udklassificerer Kappa-serien til fordel for Delta-serien som jo var væsentligt billigere.
Nej, vel??? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 02:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med en uførlig guide over hvordan man bestiller Hifi fra kina til halvpris ? skynd jer ind og byd på qxl eller bliv sat i kontakt med firma der smider mærkevare på en palle i tilfældig orden og sælger til 1/9 af prisen.. kun 100 kr der er mange penge at tjene 
folk er nogle ****
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 02:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har handlet en del brugt, og der er afgjort dårlige oplevelser imellem:
Har kørt 250km efter et sæt velholdte Avance Sig. 3MKII som viste sig at være et sæt groft mishandlede Avance Dana MKII. Der havde endda været et billede af Sig.3MKII i annoncen.
Hart kørt 100km efter et sæt højtalere som viste sig at være solgt til anden side på trods af udtrykkelig aftale.
Har for nyligt kørt 75km efter et sæt X-eed som viste sig at være modificeret/ødelagt af klytrøv. Både lyd og udseende bar præg af ændringen - i markant negativ retning!
Derudover de gange man har kørt efter noget som som har vist sig at være potentielt "varmt" - har selvfølgelig skyndt mig at smutte igen.
... og de gange hvor ting har været i markant ringere stand end lovet. Maste dome-diskanter, ridsede kabinetter og groft uforsvarlig indpakning af forsendelser har desværre ikke været sjældne nok.
Har også mange positive oplevelser med brugthandler - helt sikkert de fleste - og vil til en hver tid anbefale det til andre - MEN SE DIG FOR. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
Til top |
|
|
Peter Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Byttede en gang et par zapsoluter for en BOW ”prototype”. Ham jeg byttede med var vist sælger… det er jeg ikke. Der var ikke grænser for hvad den kunne og hvad den var værd !
Det holdt ikke en meter, og min garanti om at han kunne bytte om, mod han betalte ekstra fragten, galt ikke den anden vej… flink fyr L
Senere fik jeg dog 6k for den, og købte en fuld mrk.4 zapsolute, og har siden set den hos hifi4you til 4k, -så det endt godt for mig.
(imellem tiden viste det sig dog, at Bo fra BOW mente den var lavet at stjålne komponenter fra BOW osv osv… men jeg havde heldig vis gemt mail’s der beviste at jeg var i alle bedste tro)
Den lød faktisk rigtig godt. Men den savnede i den grad power, i forhold til det han ”solgte” den som.
Mit råd er: se det, åben det, og køb aldrig de der ”prototyper” 1st. samples osv. det er total umuligt at vide hvad man køber/ bytter sig til.
Og så få evt. på skrift at en bytte ret, gælder begge veje
|
Til top |
|
|