Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2024 | 07:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: HiFi Klubben (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lucky 7
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Jeg købte i søndags et Thule anlæg (IA60B SE., DVA150B og tuner TU100) i HiFi Klubben, af butikschefen him self. Jeg fortalte ham, at jeg ikke var helt sikker på mit køb og spurgte om returret. Han sagde, at de ikke yder returret mere, men at han kunne lave en aftale med mig om, at hvis jeg fortrød inden for et par dage, kunne jeg lade handelen gå tilbage (altså få pengene retur), hvis varene ikke var pakket ud. Denne aftale indgik vi så. Jeg fortryder mit køb endeligt mandag. Tager i HiFi Klubben da de åbner idag kl. 11.00. Jeg fortæller en medarbejder om sagen hvortil han svarer, at det ikke kan lade sig gøre og at chefen iøvrigt er taget 2 eller 3 uger på ferie og ikke har nævnt noget om, at han har indgået en aftale med mig om returret. Jeg viser ham, at varene ikke engang er pakket ud og henviser igen til min og chefens aftale. Jeg får at vide, at de vil prøve at ringe, men det viser sig at de ikke kan få fat i ham. Jeg bliver sendt afsted med mit anlæg med beskeden ... vi tager ikke varer retur, af den årsag, at de varer vi sælger skal være komplet nye, køberen skal være den første, som overhovedet rører ved varen... Jeg beslutter mig da jeg kommer hjem, at opgive og dermed beholde Thule anlægget. Jeg pakker det ud og ser at der er misfarvninger på forstærkeren samt at der mangler en skrue til at holde kabinettet og at den "film" der skal sidde for displayet, ikke er der. Dvdafspilleren: fjernbetjeningen er ikke pakket ind og plasticposen den er i, bærer præg af, at have været åbnet. Nu er jeg stjernetosset, for jeg fik jo at vide, at de ikke tog varer retur pga. at kunden skulle være den første der overhovedet så og rørte varen. Jeg har ikke været den første...nok nærmere den 10. Jeg kræver simpelthen at handelen går tilbage nu. 1. fordi chefen lovede det. 2. fordi varene ikke er nye. 3. fordi jeg har modtaget falske oplysninger og jeg mener at sælger har været utroværdig.

Giv jeres meninger til kende. Hvad mener du?

Mvh. JK



__________________
Lucky 7 - I´d rather hear music, than noise...
Til top Vis Lucky 7's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lucky 7
 
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2377
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

He he.. Hifiklubben og shopman er de to mest omtalte forhandlere herinde !! læs evt den med pornomaskinen fra Hifiklubben 

Men ja selvfølgelig skal de tage den retur, send din tekst direkte til deres hovedkontor så skal de nok komme på andre tanker, eller post den inde på cybertainment

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21
 
CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Det skal de efter min mening bare tage retur med det samme. Få
evt. en kvittering i butikken på at du har forsøgt at aflevere varene i
ordentlig tid. Du kan også bede dem om at opbevare tingene for dig
til chefen kommer tilbage. Husk naturligvis at få en kvittering og
husk at beskrive hvilken stand varene er i. Har du et digitalkamera
så tag billeder af både apparater og emballage.


/U.

Opdatering: Jeg synes ikke du skal sende den til hovedkontoret eller
poste den på cybertainment - endnu! Gå evt. derned i morgen og
snak med dem igen. Er beskeden stadig den samme, så ring til
deres kundeservice/hotline og forklar dem problemet - jeg vil være
meget overrasket hvis det ikke løser problemet.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Der er ikke andet at gøre end at gå i Hifi-klubben og konfrontér sælgeren med de hårde facts! Og hvis der samtidig er indgået en aftale, så må de sørge for at følge op på det så snart personen, du har snakket med, vender hjem fra ferien.

Det er lidt trist hvis det skulle være nødvendigt at hæve stemmen, men sommetider er det desværre nødvendigt.

På den anden side burde du have sikret dig at det stod skrevet på købsbeviserne at I havde lavet en såkaldt aftale!

Edit: og som Carrotman siger - ring til deres Hotline og vend tingene med dem. Men gør det uden store forventninger...



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Lucky 7
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Men jeg mener ikke det kan være rigtigt, at jeg nu skal vente 3 uger på chefen... De må da give mig pengene tilbage efter sådan en løgnhistorie. Varene er brugt og jeg vil have mine penge retur og så vil jeg godt skrive under på, at jeg ikke handler der igen. Føj hvor jeg føler mig dårligt behandlet.

__________________
Lucky 7 - I´d rather hear music, than noise...
Til top Vis Lucky 7's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lucky 7
 
HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 692
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

ring til forbrugerkontakt, ser jo ud som at du har dit på det rene, og husk at få den slags 'tilbud fra chefen' på skrift, men hvis der er fejlpå/i det du har købt er varen jo ikke iorden, og det må HFK jo så gøre noget ved.

Har selv hos HFK købt mi tv, med en udvide garrenti på 5 år hvor der skal komme en teknikker ud til MIG hvis derer noget galt, og da min lydudtag (bagpå) ikke virkede sagede jeg det naturligvis til dem, og i første omgang skulle jeg selv indlevere det.... HVAD??? så fik jeg fat i en anden som ligepludslig gav mig et Tlf. på en tekniker som gerne ville komme forbi, men der skulle skældes ud først, og den slags KAN jo ikke være rigtigt!!!!!!!!!!



__________________
                        Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted
 
Lucky 7
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Ronin: Hvor har du ret. Det skulle de have skrevet i papirerne... men... en mundtlig aftale er ligeså juridisk bindende, som en skreven. Jeg fik desuden at vide, at de aldrig tog varer retur. Deres hjemmeside afslører nu ellers noget andet... "

Returret

I Hi-Fi Klubbens butikker er der ikke returret pr. automatik. Vi vil nemlig allerhelst sælge nye ubrugte varer til alle vores kunder. Vi er dog altid til at snakke med, og aftaler gerne returret i særlige tilfælde."

Baaaaaaah!



__________________
Lucky 7 - I´d rather hear music, than noise...
Til top Vis Lucky 7's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lucky 7
 
music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1467
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

 

 gå derned imorgen og spørg sælgeren igen hvis ikke så ring som der er

 foreslået,skulle være mærkeligt hvis de ikke er til at snakke med!de kan jo

 heller ikke leve med dårlig omtale det er trods alt en forretning og jo hvis

 varene vitterligt har været pakket ud er det noget svineri at sælge dem til

 fuld pris,er 99% sikker på det ordner sig på en fornuftig måde ha' tålmodighed

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all
 
Lucky 7
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Jeg tager derned first thing imorgen. Men de nægter at lade handelen gå tilbage fordi chefen ikke har sagt noget til dem, om nogen returret. Han kommer først tilbage om 2-3 uger. Det gider jeg sgu ikke vente på. Til den tid siger han sikkert at fristen forlængst er overskredet.. Og varene var brugte. Det kunne jeg tydeligt se. Tænk at der mangler en skrue!!!! l**tet har sikkert været repareret. ØV!

__________________
Lucky 7 - I´d rather hear music, than noise...
Til top Vis Lucky 7's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lucky 7
 
music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1467
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

 

 nu købte du det jo også den 14/7 lucky

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Lucky 7 skrev:
Ronin: Hvor har du ret. Det skulle de have skrevet i papirerne... men... en mundtlig aftale er ligeså juridisk bindende, som en skreven. Jeg fik desuden at vide, at de aldrig tog varer retur. Deres hjemmeside afslører nu ellers noget andet... "

Returret

I Hi-Fi Klubbens butikker er der ikke returret pr. automatik. Vi vil nemlig allerhelst sælge nye ubrugte varer til alle vores kunder. Vi er dog altid til at snakke med, og aftaler gerne returret i særlige tilfælde."

Baaaaaaah!

Få dem til at gå ind på siden og hvis dem ovennævnte tekst, og referér derefter til aftalen med chefen!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

uheldig situation, både for dig og den forretning du har købt det i.

jeg vil også anbefale dig, at ringe til Klubbens hotline, og forklare dem problemet. Skulle de være umulige at snakke med, og butikken iøvrigt giver dig samme 'plade' med at chefen er på ferie så de kan ikke hjælpe (der er ALTID en stedfortræder, eller en måde at komme i kontakt med chefen på. Hvad gør de hvis der er røveri, eller biksen brænder ned?), så tag kontakt til forbrugerstyrelsen på tlf. 7013 1330 (de har mig bekendt, telefontid tirsdag mellem kl 9-12).

Men brug forbrugerstyrelsen, som sidste udvej. Almindelig samtale bør altid bruges først.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Lucky 7 skrev:
Ronin: Hvor har du ret. Det skulle de have skrevet i papirerne... men... en mundtlig aftale er ligeså juridisk bindende, som en skreven. Jeg fik desuden at vide, at de aldrig tog varer retur. Deres hjemmeside afslører nu ellers noget andet... "

ja det er ganske rigtigt.. men det er i næsten alle tilfælde, påstand mod påstand. med mindre du har optaget samtalen, og det gør man jo ikke når man er i god tro.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
kiro
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 459
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Ja det anede mig, det bliver mere og mere en skod forretning

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted
 
guitarplayer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 138
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

 

jeg vil ikke engang har noget gratis fra den klub.......

vh.

 

 

Til top Vis guitarplayer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guitarplayer
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

kiro skrev:

Ja det anede mig, det bliver mere og mere en skod forretning

netop den slags udtalelser gør, at mange af trådende omkring butikker og producenter, bliver lukket..
Næste gang, lad være med at poste den slags udtalelser.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 692
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Har faktisk 'hørt' at man (forretningerne) ikke 'nøvendigvis' er forpligtede til at give penge retur...

__________________
                        Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

HenJ skrev:
Har faktisk 'hørt' at man (forretningerne) ikke 'nøvendigvis' er forpligtede til at give penge retur...

det er ganske rigtigt.. men det er den slags "services" der gør at mange vælger at komme igen.
Der står intet sted i loven at butikkerne SKAL give penge retur. (det skal de kun ved internetsalg, men det er jo ikke tilfældet her)

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Det er også rigtigt. Men udfra hændelsesforløbet bør de nu gøre det
alligevel - især fordi der foreligger en mundtlig aftale om returret og
varene ikke var i den stand som man kan forvente (det har
ekspedient nr. 2 jo selv indrømmet - varene skal være nye og
uåbnede).


/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted
 
erlingm
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 24
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Der er altså også stor spredning på personalet i Hifi-klubberne, bare fra Randers til Århus.

Købte eks. et sæt dali 8008 højtalere,fra butikken i Randers,  hvoraf den ene havde et ødelagt hjørne.

Der ringede jeg bare derned, og fik af vide, at den fik ku jeg bare få byttet med det samme. Randers folkene er gode nok.!

Til top Vis erlingm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingm
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes