Forfatter |
|
Lucky 7 Forum Bruger
Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte i søndags et Thule anlæg (IA60B SE., DVA150B og tuner TU100) i HiFi Klubben, af butikschefen him self. Jeg fortalte ham, at jeg ikke var helt sikker på mit køb og spurgte om returret. Han sagde, at de ikke yder returret mere, men at han kunne lave en aftale med mig om, at hvis jeg fortrød inden for et par dage, kunne jeg lade handelen gå tilbage (altså få pengene retur), hvis varene ikke var pakket ud. Denne aftale indgik vi så. Jeg fortryder mit køb endeligt mandag. Tager i HiFi Klubben da de åbner idag kl. 11.00. Jeg fortæller en medarbejder om sagen hvortil han svarer, at det ikke kan lade sig gøre og at chefen iøvrigt er taget 2 eller 3 uger på ferie og ikke har nævnt noget om, at han har indgået en aftale med mig om returret. Jeg viser ham, at varene ikke engang er pakket ud og henviser igen til min og chefens aftale. Jeg får at vide, at de vil prøve at ringe, men det viser sig at de ikke kan få fat i ham. Jeg bliver sendt afsted med mit anlæg med beskeden ... vi tager ikke varer retur, af den årsag, at de varer vi sælger skal være komplet nye, køberen skal være den første, som overhovedet rører ved varen... Jeg beslutter mig da jeg kommer hjem, at opgive og dermed beholde Thule anlægget. Jeg pakker det ud og ser at der er misfarvninger på forstærkeren samt at der mangler en skrue til at holde kabinettet og at den "film" der skal sidde for displayet, ikke er der. Dvdafspilleren: fjernbetjeningen er ikke pakket ind og plasticposen den er i, bærer præg af, at have været åbnet. Nu er jeg stjernetosset, for jeg fik jo at vide, at de ikke tog varer retur pga. at kunden skulle være den første der overhovedet så og rørte varen. Jeg har ikke været den første...nok nærmere den 10. Jeg kræver simpelthen at handelen går tilbage nu. 1. fordi chefen lovede det. 2. fordi varene ikke er nye. 3. fordi jeg har modtaget falske oplysninger og jeg mener at sælger har været utroværdig.
Giv jeres meninger til kende. Hvad mener du?
Mvh. JK __________________ Lucky 7 - I´d rather hear music, than noise...
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger
Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he.. Hifiklubben og shopman er de to mest omtalte forhandlere herinde !! læs evt den med pornomaskinen fra Hifiklubben
Men ja selvfølgelig skal de tage den retur, send din tekst direkte til deres hovedkontor så skal de nok komme på andre tanker, eller post den inde på cybertainment
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger
Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal de efter min mening bare tage retur med det samme. Få
evt. en kvittering i butikken på at du har forsøgt at aflevere varene i
ordentlig tid. Du kan også bede dem om at opbevare tingene for dig
til chefen kommer tilbage. Husk naturligvis at få en kvittering og
husk at beskrive hvilken stand varene er i. Har du et digitalkamera
så tag billeder af både apparater og emballage.
/U.
Opdatering: Jeg synes ikke du skal sende den til hovedkontoret eller
poste den på cybertainment - endnu! Gå evt. derned i morgen og
snak med dem igen. Er beskeden stadig den samme, så ring til
deres kundeservice/hotline og forklar dem problemet - jeg vil være
meget overrasket hvis det ikke løser problemet.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7534
|
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke andet at gøre end at gå i Hifi-klubben og konfrontér sælgeren med de hårde facts! Og hvis der samtidig er indgået en aftale, så må de sørge for at følge op på det så snart personen, du har snakket med, vender hjem fra ferien.
Det er lidt trist hvis det skulle være nødvendigt at hæve stemmen, men sommetider er det desværre nødvendigt.
På den anden side burde du have sikret dig at det stod skrevet på købsbeviserne at I havde lavet en såkaldt aftale!
Edit: og som Carrotman siger - ring til deres Hotline og vend tingene med dem. Men gør det uden store forventninger... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Lucky 7 Forum Bruger
Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men jeg mener ikke det kan være rigtigt, at jeg nu skal vente 3 uger på chefen... De må da give mig pengene tilbage efter sådan en løgnhistorie. Varene er brugt og jeg vil have mine penge retur og så vil jeg godt skrive under på, at jeg ikke handler der igen. Føj hvor jeg føler mig dårligt behandlet.
__________________ Lucky 7 - I´d rather hear music, than noise...
|
Til top |
|
|
HenJ Forum Bruger
Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
ring til forbrugerkontakt, ser jo ud som at du har dit på det rene, og husk at få den slags 'tilbud fra chefen' på skrift, men hvis der er fejlpå/i det du har købt er varen jo ikke iorden, og det må HFK jo så gøre noget ved.
Har selv hos HFK købt mi tv, med en udvide garrenti på 5 år hvor der skal komme en teknikker ud til MIG hvis derer noget galt, og da min lydudtag (bagpå) ikke virkede sagede jeg det naturligvis til dem, og i første omgang skulle jeg selv indlevere det.... HVAD??? så fik jeg fat i en anden som ligepludslig gav mig et Tlf. på en tekniker som gerne ville komme forbi, men der skulle skældes ud først, og den slags KAN jo ikke være rigtigt!!!!!!!!!! __________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
Til top |
|
|
Lucky 7 Forum Bruger
Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin: Hvor har du ret. Det skulle de have skrevet i papirerne... men... en mundtlig aftale er ligeså juridisk bindende, som en skreven. Jeg fik desuden at vide, at de aldrig tog varer retur. Deres hjemmeside afslører nu ellers noget andet... "
Returret
I Hi-Fi Klubbens butikker er der ikke returret pr. automatik. Vi vil nemlig allerhelst sælge nye ubrugte varer til alle vores kunder. Vi er dog altid til at snakke med, og aftaler gerne returret i særlige tilfælde."
Baaaaaaah! __________________ Lucky 7 - I´d rather hear music, than noise...
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger
Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
gå derned imorgen og spørg sælgeren igen hvis ikke så ring som der er
foreslået,skulle være mærkeligt hvis de ikke er til at snakke med!de kan jo
heller ikke leve med dårlig omtale det er trods alt en forretning og jo hvis
varene vitterligt har været pakket ud er det noget svineri at sælge dem til
fuld pris,er 99% sikker på det ordner sig på en fornuftig måde ha' tålmodighed
|
Til top |
|
|
Lucky 7 Forum Bruger
Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tager derned first thing imorgen. Men de nægter at lade handelen gå tilbage fordi chefen ikke har sagt noget til dem, om nogen returret. Han kommer først tilbage om 2-3 uger. Det gider jeg sgu ikke vente på. Til den tid siger han sikkert at fristen forlængst er overskredet.. Og varene var brugte. Det kunne jeg tydeligt se. Tænk at der mangler en skrue!!!! l**tet har sikkert været repareret. ØV!
__________________ Lucky 7 - I´d rather hear music, than noise...
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger
Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu købte du det jo også den 14/7 lucky
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7534
|
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lucky 7 skrev:
Ronin: Hvor har du ret. Det skulle de have skrevet i papirerne... men... en mundtlig aftale er ligeså juridisk bindende, som en skreven. Jeg fik desuden at vide, at de aldrig tog varer retur. Deres hjemmeside afslører nu ellers noget andet... "
Returret
I Hi-Fi Klubbens butikker er der ikke returret pr. automatik. Vi vil nemlig allerhelst sælge nye ubrugte varer til alle vores kunder. Vi er dog altid til at snakke med, og aftaler gerne returret i særlige tilfælde."
Baaaaaaah!
|
|
|
Få dem til at gå ind på siden og hvis dem ovennævnte tekst, og referér derefter til aftalen med chefen! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto
Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
uheldig situation, både for dig og den forretning du har købt det i.
jeg vil også anbefale dig, at ringe til Klubbens hotline, og forklare dem problemet. Skulle de være umulige at snakke med, og butikken iøvrigt giver dig samme 'plade' med at chefen er på ferie så de kan ikke hjælpe (der er ALTID en stedfortræder, eller en måde at komme i kontakt med chefen på. Hvad gør de hvis der er røveri, eller biksen brænder ned?), så tag kontakt til forbrugerstyrelsen på tlf. 7013 1330 (de har mig bekendt, telefontid tirsdag mellem kl 9-12).
Men brug forbrugerstyrelsen, som sidste udvej. Almindelig samtale bør altid bruges først.
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto
Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lucky 7 skrev:
Ronin: Hvor har du ret. Det skulle de have skrevet i papirerne... men... en mundtlig aftale er ligeså juridisk bindende, som en skreven. Jeg fik desuden at vide, at de aldrig tog varer retur. Deres hjemmeside afslører nu ellers noget andet... " |
|
|
ja det er ganske rigtigt.. men det er i næsten alle tilfælde, påstand mod påstand. med mindre du har optaget samtalen, og det gør man jo ikke når man er i god tro.
|
Til top |
|
|
kiro Forum Bruger
Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det anede mig, det bliver mere og mere en skod forretning
|
Til top |
|
|
guitarplayer Forum Bruger
Bruger siden: 03 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 138
|
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil ikke engang har noget gratis fra den klub.......
vh.
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto
Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
kiro skrev:
Ja det anede mig, det bliver mere og mere en skod forretning
|
|
|
netop den slags udtalelser gør, at mange af trådende omkring butikker og producenter, bliver lukket.. Næste gang, lad være med at poste den slags udtalelser.
|
Til top |
|
|
HenJ Forum Bruger
Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har faktisk 'hørt' at man (forretningerne) ikke 'nøvendigvis' er forpligtede til at give penge retur...
__________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto
Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenJ skrev:
Har faktisk 'hørt' at man (forretningerne) ikke 'nøvendigvis' er forpligtede til at give penge retur... |
|
|
det er ganske rigtigt.. men det er den slags "services" der gør at mange vælger at komme igen. Der står intet sted i loven at butikkerne SKAL give penge retur. (det skal de kun ved internetsalg, men det er jo ikke tilfældet her)
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger
Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også rigtigt. Men udfra hændelsesforløbet bør de nu gøre det
alligevel - især fordi der foreligger en mundtlig aftale om returret og
varene ikke var i den stand som man kan forvente (det har
ekspedient nr. 2 jo selv indrømmet - varene skal være nye og
uåbnede).
/U.
|
Til top |
|
|
erlingm Forum Bruger
Bruger siden: 11 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 24
|
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er altså også stor spredning på personalet i Hifi-klubberne, bare fra Randers til Århus.
Købte eks. et sæt dali 8008 højtalere,fra butikken i Randers, hvoraf den ene havde et ødelagt hjørne.
Der ringede jeg bare derned, og fik af vide, at den fik ku jeg bare få byttet med det samme. Randers folkene er gode nok.!
|
Til top |
|
|