Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 02:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Ups...plasma (PowerPlasma) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 25
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 12 August 2004 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Agent Cooper skrev:

800 købere allerede...?

de 800 købere er hvad ctacta anslår at der KAN være allerede.. jeg må så nok indrømme, at jeg desværre tror han har ret..  .. jeg håber ikke det er så slemt endnu..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 August 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

En ting der undrer mig. Hvad gør manden "Ricky" hvis politiet gerne vil se nærmere på sagen? Han har da opgivet navn og adresse? Men det er måske også fup? Skal han ikke erklære sig konkurs, og rejse til Mexico i aften for at have en chance for at slippe?

Kan godt se det skummelt, men har bare lidt svært ved at se hvordan han nogenside kunne regne med at ikke blive busted? Virker bare ufatteligt ulogisk?

Nogen der gider forklare hvordan han skulle kunne slippe afsted med sådan en fidus...?

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 August 2004 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

700 - 800 indbetalinger mener jeg er højt sat. Man tænker da ikke ret langt hvis man sender penge til det firma. Jeg håber virkeligt ikke at så mange har ladet sig lokke. Selvom man er godtroende og naiv, så har man jo ikke fortjent at blive snydt.

Glæder mig til at at læse dit næste indlæg ctacta.

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 August 2004 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Teleimport gjorde heller ikke meget for at skjule sig, men han fik lokket lidt over 3 millioner ud af unge naive mobilkunder på under 1 måned.

Hvad PP har i tankerne ved jeg af gode grunde ikke, men et par millioner er nok for nogle til at smutte til udlandet. Det er det som det mange gange handler om.

Der er stadig naive danskere der betaler til tvivlsomme tilbud i udlandet, herunder påståede familiemedlemmer til en afgået afrikansk general eller præsident, med lovning om at man får 10-15% af en formue på typisk over 20 millioner US$. Og der er mange iflg. politiet der stadig hopper på den slags historier og tilbud.

Jeg vender tilbage asap.
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 August 2004 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Har du læst denne tråd per, vil du da ikke være i tvivl om at der er mange der har "hoppet" på den.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2004 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:
Har du læst denne tråd per, vil du da ikke være i tvivl om at der er mange der har "hoppet" på den.

Ja, jeg har læst hvert eneste indlæg. Og, ja jeg kan godt se hvor du vil hen. Ved nærmere eftertanke frygter jeg at tallet 800 er realistisk. Der er sikkert mange der tænker: "Jo, det ser ud til at være et godt firma - de reklamerer jo i avisen og alting."

Jeg håber dog stadig at tallet er for højt. Jeg bliver altid så forbandet når jeg ser sådan nogle fupmagere rende med folks penge. Som jeg tidligere sagde, så fortjener man jo ikke at blive franarret sine penge bare fordi man er godtroende og naiv.

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 August 2004 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
Jeg bliver altid så forbandet når jeg ser sådan nogle fupmagere rende med folks penge. Som jeg tidligere sagde, så fortjener man jo ikke at blive franarret sine penge bare fordi man er godtroende og naiv.

Har det på nøjagtigt samme måde som dig og mine indlæg skal heller ikke forståes som en kritik at ofrene, men når man er meget harm (også på andres vegne), så....!

Også et stort skulderklap til ctacta herfra...

Så trist, at så mange mennesker formodentligt må se deres mange penge forsvinde i den blå luft.....

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 August 2004 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der tør komme med et gæt på, hvor meget det koster i opstartspenge at lave den slags nummer? Med alle de annoncer må de vel have brugt flere hundrede tusinde kroner? Det er ikke lige enhver lille lommetyv beskåret at lave det nummer, med risiko for at blive busted inden der er kommet en krone ind på kontoen.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 12 August 2004 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke annoncerne skal forudbetales, så mon ikke rækken af
kreditorer bliver lidt længere...

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 August 2004 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Svend,

Good point - Har aldrig bestilt helsidesannoncer i f.eks. Søndagsavisen, men mon ikke man kunne forestille sig at de IKKE har krævet forudbetaling, og at fyren når at fordufte/erklære sig konkurs længe inden de når til 3. rykker..?

Nogen her der ved hvordan annoncesalg til regionalaviser foregår - er det forudbetaling, eller eftersendes der en faktura/girokort..?

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 12 August 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Jeg ved det ikke, men jeg har svært ved at forestille mig at de skal
forudbetales. Med bare 14 dages kredit og et par velvalgte
søfoklaringer kan man sikkert sagtens trække den så lange at
annoncen har været bragt.

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2004 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

Svend,

Good point - Har aldrig bestilt helsidesannoncer i f.eks. Søndagsavisen, men mon ikke man kunne forestille sig at de IKKE har krævet forudbetaling, og at fyren når at fordufte/erklære sig konkurs længe inden de når til 3. rykker..?

Nogen her der ved hvordan annoncesalg til regionalaviser foregår - er det forudbetaling, eller eftersendes der en faktura/girokort..?

Normalt er det ikke noget som helst problem at få kredit, når der er tale om et firma. Heller ikke selv om det er et enkeltmandsfirma eller et lille anpartsselskab. Det er i hvert tilfælde min erfaring. Så ja, rækken af kreditorer bliver bare lidt længere. . . .

WhoCutTheCheese
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2003
Sendt: 12 August 2004 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Et par gange har det været fremme at PP´s annoncer eller hjemmeside er fyldt med stavefejl. Jeg har tjekket siden igennem og har ikke fundet nogen stavefejl endnu. Måske har jeg overset en eller 2 fejl, men så er den jo heller ikke fyldt, vel?

Måske er siden blevet rettet efter indehaveren har fulgt denne debat, det vides jo ikke.

En helt anden ting :

Dét med at tage billeder af folks bopæl, er at tage loven i egen hånd... Ikke fedt !!

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Sendt: 12 August 2004 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

perejvind:

Du skrev: 700 - 800 indbetalinger mener jeg er højt sat.

Der er nok omkring 3 millioner danskere som har set annoncen i diverse aviser.. 3 millioner divideret med 800 er 3750.. Det vil sige at hvis bare 1 ud af 3750 betaler, ja så er der 800 indbetalinger... Baseret på hvor mange jeg har hørt fra, som var interesseret i PP så tror jeg desværre tallet er lavt sat.. Og indbetalingerne vil sikkert accelerere inden for de næste par dage..

Ved det her lyder sindssygt, men hvis nu bare en ud af tusind, af de cirka 3 millioner mennesker vælger at bestille, (betale) gange måske 15.000,- i gennemsnit, så snakker vi et kup til 45 millioner kroner

Dette er ikke urealistisk! 

Mvh Kim

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 August 2004 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Hmmm, tror bare lige at folk skal lade tråden ligge brak, indtil ctacta kommer med sin rapport - det bliver vist et af de mere interessante indlæg i denne, til tider, halvslatne tråd...

ctacta lovede jo et indlæg i morgen - og det er jo om lidt...

Til top Vis Autechre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Autechre

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 August 2004 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg lige checket op med mit bagland, og der er faktisk PDP-panaler tilgængelige på marked på 50" og opefter med en native opløsning på 1280 x 768. Men ikke i 42" og slet ikke 32" som PP angiver. En typisk udsalgspris på en 720 50" ligger på den forkerte side af 50K hos Pioneer. LG har en 60" i 720P.

I Thailand kan man - angiveligt - købe en 46" engros til US$ 2.525 hvis man aftager 80 ad gangen, men den har en opløsning på sølle 852 x 480. http://home.earthlink.net/~lonestardeals/id29.html

Ovenstående ændre ikke noget ved det jeg poster senere blot lige for at rette det jeg tidligere har skrevet angående PDP.

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Sendt: 13 August 2004 kl. 01:30 | IP-adresse registreret  

ctacta:

Du skriver: Nu har jeg lige checket op med mit bagland, og der er faktisk PDP-panaler tilgængelige på marked på 50" og opefter med en native opløsning på 1280 x 768.

Ikke for at spille smart, men den oplysning kom jeg allerede med på side 1 i tråden.

Jeg skrev: Plasma skærme med en opløsning på 1280*768...? Det har jeg godt nok aldrig før hørt om..  Rettelse: Har lige fundet ud af, at Pioneer har en 50" med 1280*768.. Men den har kun 1100:1 i kontrast..

Mvh

Kim

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 August 2004 kl. 02:01 | IP-adresse registreret  

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 August 2004 kl. 03:34 | IP-adresse registreret  

Det er sent nu, jeg nåede ikke at blive færdig med alle afskrifter, men her er 2 meget modstridende udtalelser/samtaler fra samme "sælger" hos PP.

Samtale 1 (udgiver sig som en lidt kritisk forbruger)

PP:       "Hallo!"

M:        "Goddag, er det powerplasma?"

PP:       "Ja det er det."

M:        "Jeg har set jeres meget spændende tilbud på plasmaskærme og ville godt vide lidt mere."

PP:       "Du skal bare gå ind på vores hjemmeside, der står alt, og der er billeder og specifikationer."

M:        "Ja, der har jeg sådan set allerede været, og det er faktisk derfor at jeg ringer."

"Jeg er lidt i tvivl om det I skriver er rigtigt."

PP:       "Hvad mener du med det?"

M:        "Jo, I skriver at 32" plasmaen har en opløsning på 1280 x 768 punkter. Er det korrekt?"

PP:       "Hvis det står der, så er det rigtigt."

M:        "Jo men ser du, problemet er bare den at der ikke laves plasmaskærme i den opløsning."

Tavshed.

M:        "Kan du fortæller mig hvad det er for et panel der sidder i den skærm?"

PP:       "Jeg er altså sælger og ved at det er rigtigt det vi annoncerer med."

M:        "Har du selv set nogle af de produkter I sælger?"

PP:       "Ja, dem allesammen, på nær 46" skærmen."

M:        "Interessant, kan du så ikke fortælle mig hvad det er for et panel?"

PP:       "Lige et øjeblik."

Ventetid.

PP:       "Hej igen, jeg har lige snakket med en af vores teknikere og han siger at det er fra NEC."

M:        "Det lyder ret interessant. NEC fremstiller nemlig ikke selv plasmapaneler mere.

PP:       "Det kender jeg ikke noget til, det er hvad jeg ved og har fået fortalt."

M:        "Kan du så ikke få din tekniker til at fortælle mig typenr. på det panel?"

PP:       "Det kan jeg da godt, lige et øjeblik."

Ventetid.

PP:       "Jeg har lige fået fortalt at opløsningen desværre ikke er rigtig. Det er et NEC panel på 1.024 x 1.024 pixels. Er der mere du vil vide?"

M:        "Ja, typenr. på panel."

PP:       "Jamen alle disse oplysninger står altså inde på vores hjemmeside sammen med billeder af produkterne."

M:        "De oplysninger du henviser til er jo fejlbehæftede, det har du jo selv lige fortalt mig. Der står heller ikke noget typenr."

PP:       "Altså, jeg er bare sælger og tager imod ordre, og kan kun fortælle dig det jeg har fået af vide."

M:        "Det er du da sikkert, men hvordan kan du sælge noget hvis oplysningerne er forkerte, og du ikke kan svare på noget så simpelt som et typenr.?"

PP:       "Lige et øjeblik."

Ventetid.

PP:       "Jeg har altså vildt mange kunder der venter, jeg kan ikke fortælle dig mere end jeg allerede har gjort, du må gå ind på vores hjemmeside hvis du har flere spørgsmål."

M:        "Det kan jeg vist ikke bruge til meget var? Eller det mener du måske at jeg kan? Så vidt jeg ved er det kun Sony og Fujitsu der laver skærme på 1.024 x 1.024 pixels. Jeg er meget i tvivl om I overhoved ved hvad det er I har med at gøre."

PP:       "Det bestemmer du jo selv, jeg har altså travlt, så hvis ikke du vil bestille, så må jeg desværre sige tak for din henvendelse."

M:        "Hvordan bestiller jeg?"

PP:       "Det gør du også indefra vores hjemmeside."

M:        "Nå men så kan du jo ikke rigtig hjælpe mig med mere vel? Det er godt nok dårlig service I har"

Tavshed.

PP:       "Hvad er det du vil vide?"

M:        "Paneltype og hvordan jeg kan bestille."

Samtalen afbrydes af PP og røret lægges på.

Samtale 2 (Udgiver sig for at være meget ivrig og impulsiv køber)

PP:       "Ja."

M:        "Hallo"

PP:       "Ja."

M:        "Øh er det powerplasma jeg er kommet igennem til?"

PP:       "Ja det er det."

M:        "Jeg har hørt om jeres helt vilde fede tilbud på plasmaskærme. Og jeg er vildt interesseret i en 42" med det samme. Har I flere af dem?"

PP:       "Ja, men ikke så mange, der er jo mange om budet."

M:        "Okay, så er det vist godt at jeg har ringet nu."

PP:       "Ja, er det en skærm du vil bestille?"

M:        "Ja, det er lige hvad jeg har gået og drømt om. Sig mig, er alt det der står rigtigt og til prisen 16.999,-?"

PP:       "Det kan du tro, men du skal være hurtig og bestille for der er snart udsolgt."

M:        "Puha jeg er vist lidt heldig, hvordan bestiller jeg så? skal du have navn og adr.?"

PP:       "Nej du skal bare gå ind på vores hjemmeside og bestille, det er det hurtigste."

M:        "Hvad sker der så?"

PP:       "Så registrer vi din bestilling og lige så snart du har indbetalt beløbet, så får du skærmen en uge efter."

M:        "En uge! Kan jeg ikke få den med det samme?"

PP:       "Nej, du skal først betale for at vi kan registrere din bestilling."

M:        "Jamen kan jeg ikke bare komme forbi og hente og betale?"

PP:       "Det kan du ikke, vi er jo en internetbutik for at holde prisen helt i bund. Og vores lager ligger et helt andet sted."

M.        "Nå men det må jeg så gøre om lidt. Kan jeg betale med Dankort?"

PP:       "Det kan du desværre ikke lige nu, vores bank har nemlig lavet en fejl, så der går 14 dage før det er oppe og køre. Du kan betale direkte til vores bank eller giro. Men du skal altså skynde dig hvis du skal have det tilbud vi annoncerer med."

M:        "Okay, det vil jeg se at gøre. Mange tak for hjælpen."

PP:       "Det var så lidt."

M:        "Farvel."

PP:       "Hej."

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 August 2004 kl. 07:11 | IP-adresse registreret  

Hmmm, det bliver mere og mere spændende, men for mig at se er der slet ingen tvivl om hvilken "virksomhed" vi har med at gøre - det ER Teleimport om igen.

Er der slet intet man kan gøre for at stoppe det inden det er for sent?

Jeg finder det svært at tro at lovgivningen ikke har en eller anden paragraf omkring svindel af den slags - for det er fandme mange penge det kan ende ud med!

<< Forrige Side af 25 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes