| Forfatter |
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er heller ikke i tvivl, det ER vitterligt Teleimport om igen..
bare synd at dem der har set pp annoncen, ikke har set denne tråd. .. så der forhåbentlig ikke er så mange der bliver narret..
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er interessant at på ctacta's transscript introducerer de sig aldrig som Powerplasma når man ringer - er det generelt for alle dine opkald ctacta?
For jeg vil sige, hvis jeg havde stablet et fupfirma på benene som kun nogle interesserede kunder ideelt skulle vide noget om, så ville jeg heller ikke tage telefonen derhjemme med "Powerplasma, goddag". Jo flere venner og bekendte der ved at jeg er i forbindelse med det firma når det går op for folk at de er blevet bondefanget, jo større chancer for jeg ikke kan slippe afsted med det. Og i de to opkald siger de konsekvent bare "Ja". Måske er det bare MIN opdragelse, men normalt præsenterer man sig ved navn når man tager telefonen, n'est pas?
L.
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man føler sig så magtesløs ved bare at kigge på fra sidelinien...
Er der vitterligt intet som kan gøres..? Var der nogen som havde kontaktet politiets bedrageriafdeling - nogen respons..?
Kan man via deres kontonr. finde ud af hvilken bank de bruger, og evt overbevise banken til at 'indefryse' pengene indtil det er afklaret hvorvidt de er svindlere eller ej...? Jeg er dog bange for, at PP overfører pengene til en udenlandsk bank så snart de er indbetalt, enten ved at hæve dem i kontanter først, eller elektronisk....
vh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
kwwel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa !!
af dem der nu har haft kontakt til " firmaet " som mildest talt virker obskurt ,, er der så nogen af dem der har prøvet at tale med politiet om de metoder han bruger til at sælge
hvis ikke det han gør ikke er fuldt lovligt eller der er stor sandsynlighed for at det ikke er det kan de vel indefryse hans konto på en eller anden måde,,,
kan se at det er der ,,,,, jeg må bare indrømme jeg har sprunget i tråden da der var lidt kvindekævl i en del af dem
hilsen kwwel
|
| Til top |
|
| |
Autechre Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
| Kan man via deres kontonr. finde ud af hvilken bank de bruger, og evt overbevise banken til at 'indefryse' pengene indtil det er afklaret hvorvidt de er svindlere eller ej...? |
|
|
Der er tale om en konto i BG Bank - men du kan ikke stille noget op, efter min bedste overbevisning... 
Hvad så, ctacta? Går du videre til eksempelvis DR's Kontant nu, eller hvad er din plan, om jeg må spørge...? Tror godt, at PP kunne tage en af Kontants priser... 
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, banken vil ikke indefryse midler på baggrund af en mistanke, og det synes jeg heller ikke de skal. Hvis jeg kom under uretmæssig mistanke og mine penge blev indefrosset i måske en måned hvor jeg ikke kunne købe mad eller betale regninger, så ville jeg blive stiktosset.
L.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Christian, kan du fortælle lidt om hvilke muligheder der er for at stoppe dem?
Hvis det ikke umiddelbart er muligt, burde man måske sende en "kæde"-mail til alle på ens mailliste med en advarsel. Mon ikke den kunne nå rundt til alle der har en email i hele Danmark?
|
| Til top |
|
| |
Vittel Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
cta, når/hvis du engang ikke skal have "media center" osv. mere så tror jeg sagtens du begå dig som privatdetektiv 
Jeg glæder mig til at følge den videre udvikling.......
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Det jeg forsøger at gøre er at indsamle information om at PP ikke har til hensigt at være reelle og at de kun opfordre til at få folk til at indbetale. At de ikke gider tale med en hvis man går dem på klingen og at de taler naive henvendelser efter munden.
Politiet kan ikke gøre noget effektivt (officielt) før der foreligger en anmeldelse om noget ulovligt.
Forbrugeromnudsmanden kan gøre noget da de ikke overholder lovgivningen, men det kan tage måneder før der foreligger en afgørelse derfra og et forbud mod hjemmesiden.
Det ville være fedt hvis der er flere herinde der ville tage telefonisk kontakt til dem, og så lave de 2 "typer" henvendelser jeg har foretaget mange gange. Og optage samtalen så det kan foreligges politiet. Ad den vej kan man påvise et mistænkeligt mønster.
Jeg har nu fået 3 ordrebekræftigelser, en selv og 2 via venner.
På denne, som ser meget amatøragtig ud (CorelDRAW ???) der fremgår deres giro og bank. Der står bla. : "Danske Bank kontonr. xxxx-xxxxxxxx". Det er IKKE en Danske Bank konto men en hos BG Bank.
Banker kan ikke gøre noget, men BG Bank undrer sig lidt over de massive indbetalinger der sker for tiden (det fortalte en medarbejder mig ved henvendelse). Jeg sagde også at der ikke var nogen postkasse eller navneskilt på adr. Og der sagde medarbejderen uopfordret "Ja, jeg kan se her på skærmen at vi har fået post retur!".
Jeg vil nu kontakte banken igen og foreligge dem at Rickey når han udsender fakturaer skriver Danske Bank. Det burde få alarmklokken til at ringe een gang mere. Og så håber jeg at jeg kan overtale banken til at de kontakter politiet, banker har nemlig indberetningspligt når de har mistanke om ulovligheder.
Det er MEGET trist og enormt frustrerende at sidde her og føle at der ikke rigtig sker noget. Men jeg vender tilbage, der er meget mere hårrejsende at berette, men det tager tid for mig at afskrive de samtaler der har været.
Jeg vender tilbage asap. Men I kan hjælpe, PM mig hvis I er i tvivl om noget og hvordan I kan hjælpe.
Venligst
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
swspusy Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor går i ikke til prassen ? med det ?
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
CW, EB og DR er kontaktet, der arbejdes på sagen, men redaktioner har travlt, men jeg formoder at de selv syntes der er en interessant indgangsvinkel.
Venligst,
|
| Til top |
|
| |
Kim G Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sendte et link til denne tråd til Ekstra Bladet i morges. Indtil der er nogen myndigheder som kan tage affære, mener jeg det er vigtigt at få spredt budskabet så bredt ud så hurtigt som muligt.
Hvem ved, måske kommer Power Plasma på forsiden :-)
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermed fakturaer, kundenr. og fakturanr. samt navn og adr. er udvisket af hensyn til sikkerhed, man ved jo ikke om Rickey en dag kommer forbi på hævnauktion.
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige kontaktet TV2 nyhederne, og informeret dem om sagen.. De ville læse vores tråd igennem, og kontakte mig, hvis de havde nogen spørgsmål.
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
Jesperthomsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare for god ordens skyld; jeg har sendt et link til denne tråd til Berlingeren.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lestat skrev:
|
Jeg synes det er interessant at på ctacta's transscript introducerer de sig aldrig som Powerplasma når man ringer - er det generelt for alle dine opkald ctacta?
For jeg vil sige, hvis jeg havde stablet et fupfirma på benene som kun nogle interesserede kunder ideelt skulle vide noget om, så ville jeg heller ikke tage telefonen derhjemme med "Powerplasma, goddag". Jo flere venner og bekendte der ved at jeg er i forbindelse med det firma når det går op for folk at de er blevet bondefanget, jo større chancer for jeg ikke kan slippe afsted med det. Og i de to opkald siger de konsekvent bare "Ja". Måske er det bare MIN opdragelse, men normalt præsenterer man sig ved navn når man tager telefonen, n'est pas?
L.
|
|
|
Næsten altid, og det har også undret mig meget!
|
| Til top |
|
| |
Vittel Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leveringsform : Servicevogn - ahvad for noget!, skal de forestille selv at bringe dem ud eller hvad ? :-)
Det værste er næsten at de ikke engang har giddet lave et ordenligt logo, så vidt jeg kan se er det der lavet i wordart - WORDART.
Bevis a : :-)
[slettet]
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er mange nystartede firmaer der har dårlige logoer. Det beviser intet. Det interessante er at den person der er salgskonsulent - Jens Kolding - ikke er i firmaet når man ringer til dem.
Det er også pudsigt at man ikke har råd til en demoskærm folk kan bese, når man samtidig voldannoncerer i alle lokal- og ugeaviser der kan krybe, kravle og gå.
P.t. virker de også meget stressede når man ringer på de 2 telefonnumre. Og det er altid fra en mobiltelefon i en bil der kører. Jeg hørte ikke nogen sirener i baggrunden  eller metallyde fra håndjern.
Lad os se hvad der sker, jeg har været i dialog med politi og andre her til formiddag, og det er aftalt at jeg venter lidt med at poste det jeg ville lægge ind her, af hensyn til efterforskning og ting der er sat igang.
PP følger jo helt sikkert med herinde.
Hvis du har indsamlet yderligere information, gerne samtaler med dem, så PM mig så vi kan få samlet alt dokumentation.
Venligst,
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil bare lige sige til dig ctacta jeg synes du har gjort et fremragende stykke arbejde. Det er flot at du vil bruge din fritid (eller hvad det nu er  ) på at være med til at forhindre at internettet bliver et klondyke for folk med mindre reelle hensigter. For os der er garvede til at handle på nettet er det måske ikke så stor en risiko, men det er godt at se at nogen vil beskytte dem der ikke har tid eller kræfter til at sætte sig ind i det "nymodens indernet".
Jeg håber min drøm om et mindre anonymt internet går i opfyldelse, for det kunne i høj grad forhindre ihvertfald denne slags svindelnumre, der nok ville være lidt sværere at gennemføre hvis man ikke kunne optræde som et multinationalt selskab hjemme bag sin skærm. :)
L.
|
| Til top |
|
| |