Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 14 September 2004 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
Jeg gav 300.... Min er ikke rusten! 
Desuden har Kurt ret i at langt langt de fleste lægger sig fast på et designoplæg fra begyndelsen, faktisk er vi derhenne at de færreste efterhånden selv udvikler deres produkter selv.... Men køber færdige produkter/konstruktioner fra firmaer der lever af at lave standardløsninger OGSÅ til high-end firmaer...
Med venlig hilsen |
|
|
Tjah! Tunere bliver som regel lavet hos et firma der begynder med L. Forstærkere hos et der begynder med T. Digital elektronik laves langt hen ad vejen af leverandøren af chipsene. Gad vide hvorfor den integrerede G forstærker lignede N forstærkeren så meget?
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 14 September 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen... hvis nogen af jer vil af med en 3020 til den pris, så skal i bare sige til.
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 14 September 2004 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
så så.... bare fordi G forlanger så meget mere end N for samme produkt i en anden kasse...
men bortset fra et par sure opstød af pludseligt fremkommende brugere, synes jeg denne tråd har været ret genial, især for dem (læs mig) der ikke er elektronik kompetente og kun husker 3020 fra audiovisen....
så venligst tilbage til emnet...... be' pænt om. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 September 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt, har du lyttet til noget ICEPower baseret forstærker-værk?? Evt sammenlignet med en 3020'er?? Eller noget andet PWM?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 September 2004 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Kurt, har du lyttet til noget ICEPower baseret forstærker-værk?? Evt sammenlignet med en 3020'er?? Eller noget andet PWM? |
|
|
Hvordan kan du dog spørge om noget sådant?  . Tilfældigvis medbragte jeg min gamle 3020 den dag da vor lille nørdede klub havde besøg af Acoustic Reality  . Der var dog ikke ret mange der hørte efter hvad der skete, dem som gjorde vil vide mange sjove ting. Bl.a. at Acoustic Reality spillede på nogle LC Audio kabler, som blev skiftet til Bertram under seancen, fordi Søren Bertram også var til stede. Det var faktisk en ret sjov aften.
|
Til top |
|
|
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 14 September 2004 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi må da ku' finde noget der kan banke den gamle 3020'er. Solgte desværre min sidst i firserne (!). Jeg må hellere støve min gamle Arcam Alpha 2 af fra 1989 (tror jeg nok). FET fri med 2955/3055 (et sæt, men ikke to-3 hus), dog med rund trafo og emitter modstande.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 September 2004 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
klc-audio skrev:
Vi må da ku' finde noget der kan banke den gamle 3020'er. Solgte desværre min sidst i firserne (!). Jeg må hellere støve min gamle Arcam Alpha 2 af fra 1989 (tror jeg nok). FET fri med 2955/3055 (et sæt, men ikke to-3 hus), dog med rund trafo og emitter modstande. |
|
|
Nøjjjj hvor får den bank  . Hvor bliver i øvrigt alle de selvsikre ML drenge af? Er der virkelig ikke nogen med hår på brystet? Der udloves en meget eksklusiv præmie, til enhver der lammetæsker min 3020. Nemlig 1/2 times strøg-ræs midt i myldretiden på bagsædet af min allerbedste og næsten nye Everton.  Jeg tror deltagerlisten bliver megalang nu  .
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 14 September 2004 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kurt K
Jeg stiller da gerne op med min 2x400W Tripath klasse-D effekt-Tomos, som jeg ganske utvivlsomt til enhver tid vil foretrække, men eftersom du allerede har hørt en PWM forstærker, kunne det jo i stedet være interessant om du fortalte hvad du synes om dem.
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 14 September 2004 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
Hej allesammen,
Jeg syntes denne tråd var interessant da den begyndte, for jeg regnede med en masse guldkorn om konstruktionen, men må indrømme at selv om flere ingeniører deltog, var det jo ikke ligefrem fordi konstruktionen blev analyseret grundigt..Enig, jeg vil gerne fortsætte granskningen og du Thomas er især velkommen med dine input. Du har jo været lidt fedtet med guldkornene og kun kommet med antydningerne. Bare rolig, tvivler på 3020 er en kommerciel konkurrent
Som det er fremgået tidligere, synes jeg NAD 3020 er en fornuftig konstruktion, jeg har en liggende på loftet, hvor den vist er ved at ruste op, men da mine døtre var 6 og 4 år og skulle have deres første anlæg var NAD 3020 altså ikke god nok til at indgå i deres setup (og nej, de fik ikke Densen)...
Men NAD 3020 er stadig et eksempel på at der faktisk ikke er ret meget godt hifi på markedet. Ja, det er måske den sørgelige kendsgerning Men når folk som Dige skifter efter max. 4 år kan man jo hurtigt få luget ud i eventuelle kvalitetsprodukter med substans. Men det fortæller jo om den brede tilgang der er til hifi....
Hvis man skifter efter 4 år og samtidig har tweeket/optimeret sit anlæg som en vægt i balance og så fjerner en komponent er alt jo igen i ubalance = komplet på nul igen. Ikke sært at mange herinde skifter udstyr hurtigere en mine pladekøb  |
|
|
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 September 2004 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
En detailje fra diagrammet på 3020 originalen. Indgangstransistoren er oprindeligt en japansk type (2SC1400), hvor alle øvrige småsignal er BC5xx typer. Dette er næpe tilfældigt i denne konstruktion?
I diagrammet på barnebarnet 312 er den forøvrigt erstattet af en BC5xx type...
Spolen i udgangen er også uden dæmpemodstand parallelt over, den kommer også først med senere i 312 (og måske også i 3020i?)
Nogen der har 3020i diagrammet? __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 15 September 2004 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
klc-audio skrev:
Vi må da ku' finde noget der kan banke den gamle 3020'er. Solgte desværre min sidst i firserne (!). Jeg må hellere støve min gamle Arcam Alpha 2 af fra 1989 (tror jeg nok). FET fri med 2955/3055 (et sæt, men ikke to-3 hus), dog med rund trafo og emitter modstande. |
|
|
Nøjjjj hvor får den bank . Hvor bliver i øvrigt alle de selvsikre ML drenge af? Er der virkelig ikke nogen med hår på brystet? Der udloves en meget eksklusiv præmie, til enhver der lammetæsker min 3020. Nemlig 1/2 times strøg-ræs midt i myldretiden på bagsædet af min allerbedste og næsten nye Everton.
Jeg tror deltagerlisten bliver megalang nu .
|
|
|
Er den her tråd ikke ved at lugte en del af mandehørm (min er bare større end din).....lige det er vidst tilfældet med mit ML, så hvilke lydegenskaber mon en miniput fortærker som en LAD 3020 lige skulle slå min ML331 på?. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 15 September 2004 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Er der virkelig ikke nogen med hår på brystet?Der udloves en meget eksklusiv præmie, til enhver der lammetæsker min 3020.Nemlig 1/2 times strøg-ræs midt i myldretiden på bagsædet af min allerbedste og næsten nye Everton. Jeg tror deltagerlisten bliver megalang nu . |
|
|
Ohhhh - Jeg kommer da gerne forbi med min N-forstærker, som minder om en G-forstærker. Mon ikke den kan gøre det slemme ved 3020´eren? __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 September 2004 kl. 06:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med at N ligner G er da interessant. Mere interessant er hvor forskellene er:
-Lydmæssigt
-Teknisk
Vi snakker selvfølgelig bortset fra den ydre skal  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 September 2004 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faktisk alle! Men OK! Hvis man vil have den der dunker mest bund, så er det nok ML.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 September 2004 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Er der virkelig ikke nogen med hår på brystet?Der udloves en meget eksklusiv præmie, til enhver der lammetæsker min 3020.Nemlig 1/2 times strøg-ræs midt i myldretiden på bagsædet af min allerbedste og næsten nye Everton. Jeg tror deltagerlisten bliver megalang nu . |
|
|
Ohhhh - Jeg kommer da gerne forbi med min N-forstærker, som minder om en G-forstærker. Mon ikke den kan gøre det slemme ved 3020´eren? |
|
|
Det tror jeg ikke!  Jeg tror N får  . Man skal huske på, at det er lidt sådan en her
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 September 2004 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Det med at N ligner G er da interessant. Mere interessant er hvor forskellene er:
-Lydmæssigt
-Teknisk
Vi snakker selvfølgelig bortset fra den ydre skal  |
|
|
Jeg tror ligesom ikke at de tekniske forskelle berettiger til noget særligt på prissedlen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 September 2004 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kubik.... hvad var din mening om ICEPower-forstærkeren fra AR???
Hvor langt er den bagud i forhold til en 3020'er??
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
Sendt: 15 September 2004 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Kubik.... hvad var din mening om ICEPower-forstærkeren fra AR???
Hvor langt er den bagud i forhold til en 3020'er??
|
|
|
Ja, det ville jeg da også gerne vide.
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 15 September 2004 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Kurt von Kubik skrev:
klc-audio skrev:
|
|
Nøjjjj hvor får den bank . Hvor bliver i øvrigt alle de selvsikre ML drenge af? Er der virkelig ikke nogen med hår på brystet? Der udloves en meget eksklusiv præmie, til enhver der lammetæsker min 3020. Nemlig 1/2 times strøg-ræs midt i myldretiden på bagsædet af min allerbedste og næsten nye Everton.
|
|
|
Er den her tråd ikke ved at lugte en del af mandehørm (min er bare større end din).....lige det er vidst tilfældet med mit ML, så hvilke lydegenskaber mon en miniput fortærker som en LAD 3020 lige skulle slå min ML331 på?.
|
|
|
Faktisk alle! Men OK! Hvis man vil have den der dunker mest bund, så er det nok ML. |
|
|
Alle, den slår bare alle forstærker den lille kasse der, det er jo imponerende, det må jeg sige og på alle parameter, nemt bare at slynge ud syntes jeg nok.Gad vidst om den også helt ubesværet kan klare en Tannoy D700 der sagtens kan tage et dyk til ned omkring 3ohm.
Jeg må ærlig talt indrømme at det glæder mig at folk kan finde lykken i en gammel forstærker der brugt kan købes for 300 kroner, forsæt dog endelig med det, men husk lige samtidig på at vi mennesker har helt forskelige præferencer når det handler om lyd, hvilke igen bære præg af hvilken musik der lyttes til og det er nok ikke alle der kan høre stjernestøvet fra en Nad 3020. Så hvorfor denne iver for at vi alle skal kunne lide dette fortidslevn, kan du ikke bare selv glæde dig over den og grine stille af alle os der er så skide dumme at have brugt en hel årsløn på vores interesse, når vi nu bare kunne have købt en NAD 3020 og dermed have haft verdens bedste lyd.
Fortsat god dag. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 15 September 2004 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Kurt von Kubik skrev:
klc-audio skrev:
|
|
|
|
|
Er den her tråd ikke ved at lugte en del af mandehørm (min er bare større end din).....lige det er vidst tilfældet med mit ML, så hvilke lydegenskaber mon en miniput fortærker som en LAD 3020 lige skulle slå min ML331 på?.
|
|
|
Faktisk alle! Men OK! Hvis man vil have den der dunker mest bund, så er det nok ML. |
|
|
Alle, den slår bare alle forstærker den lille kasse der, det er jo imponerende, det må jeg sige og på alle parameter, nemt bare at slynge ud syntes jeg nok.Gad vidst om den også helt ubesværet kan klare en Tannoy D700 der sagtens kan tage et dyk til ned omkring 3ohm.
Jeg må ærlig talt indrømme at det glæder mig at folk kan finde lykken i en gammel forstærker der brugt kan købes for 300 kroner, forsæt dog endelig med det, men husk lige samtidig på at vi mennesker har helt forskelige præferencer når det handler om lyd, hvilke igen bære præg af hvilken musik der lyttes til og det er nok ikke alle der kan høre stjernestøvet fra en Nad 3020. Så hvorfor denne iver for at vi alle skal kunne lide dette fortidslevn, kan du ikke bare selv glæde dig over den og grine stille af alle os der er så skide dumme at have brugt en hel årsløn på vores interesse, når vi nu bare kunne have købt en NAD 3020 og dermed have haft verdens bedste lyd.
Fortsat god dag.
|
|
|
Jeg griner stadigvæk, når jeg læser de tåbelige indlæg fra Kubikken. Det lyder virkelig som om hans gamle kasse af en 3020 kan spille røven ud af alle moderne forstærkere. 
Jeg har selv ejet en sådan forstærker engang i 80érne, og det lød som om at loudness var slået permanent til - men det passser vel rimelig til dine lystklingende Diva højttalere ? Desuden var den grovmotorisk og håbløs udetaljeret. Bevares, den var da musikalsk, men det var da vist også det eneste positive ved den. Dens succes er vel snarere et udtryk for, at man for beskedne penge fik en væsentlig bedre forstærker end den tids typiske rackanlæg. Min bedste anbefaling til Kubikken og hans trofaste deciple Lasse og Asbjørn fra Århus Hifiklub, er at få foretaget en øjeblikkelig ørerensning og få fjernet snavs og kilovis af ørevoks.
Lars
|
Til top |
|
|