Emne: NAD3020...hvorfor? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 22 September 2004 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så skete det.. Fik prostitueret mig selv for et lift til århus, først sku jeg lige aflevere en cd spiller derude, og så gik turen ud til svend P, hvor han fremviste tripath i sit eget setup. Svend P´s anlæg er trimmet efter det skal spille højt og kontant, hvilket han bla har to kæmpe subs til.. ja i har sikkert gættet det, Svend P kan lide elektronisk techno musik, hvilket hans anlæg os tydeligt er købt til.. med et begrænset kendskab til Kubikken, ku jeg dog allerede sige at de to går efter to vidt forskellige ting !
Velankommet til tomosrytterens residens:
Vi startede med de obligatoriske anekdoter og røvere, mens tripath lige sku vende sig til strømmen og få lidt varme (så meget som en klasse D forstærker nu kan)
Den første kvindestemme kom på hans fine cd spiller, æv for en skinger lyd hun kunne frembringe godt man ik ankom en lørdag med tømmermænd meget fladt lydbillede, slet ik dynamisk på nogen måde, ingen dybde, ja alt lød forkert, og efter ti sekunder stod det klart, den spiller i modfase.. kurt måtte op og skifte lidt rundt på kablerne, hvilket da os hjalp lidt, men stadig lød det absolut ikke optimalt.. ja, ville jo helst kunne sige det var den gamle blikdåse af en forstærker, men nej, det var første lyt på tripath..
Nad kommer vi til senere. efter et par skift frem og tilbage, med noget mere hårdtslående musik, med både buldren og bragen, kom Tripath mere til sin ret, den kan slå fra sig, hårdt kontant, og tæskede glad igennem uden at miste pusten.. som tidligere beskrevet, perfekt til Svend P´s setup hvor film og techno musik har en stor stjerne, og det på et meget spændende setup !
Så sku NAD 3020I ( og iét er jo det vigtigste ) ik kurt i gang, kvindestemmen, lød pludselig varm og besnærende, ja der var sku kommet følese i musikken, slet ikke den samme lyttetræthed som på Tripath.. efter lidt piano, instrumental musik med orgel og andre spændende ting jeg ikke hører til dagligt, ( men lidt mark knopfler blev det os til ) var dommen klar, tripath er ikke for audiofile, men til at drive et kraftværk af et anlæg er den det perfekte valg, men desværre har den nogle graverende fejl, den spiller som , hmmm ja en digital forstærker, som de er flest, uden at gengive musikkens sjæl følelse og en masse andre floskler.. Intet dybde i musikken, instrumenter lød ikke virkelighedstro, og ja, lydbilledet var fladt som en pandekage og bredt som en tysker, musikken kom direkte fra højtaleren, og "lydbilledet" svævede rundt et eller andet sted.. (har aldrig været fan af klasse D)
Den gode NAD skal jo os have et par ord med på vejen, den gør ikke meget væsen af sig, spiller behageligt, den formår at gengive instrumenter og stemmer som de skal lyde ! Når den gengiver et brag, så lyder det som det er tiltænkt.med den rigtige mængde buldren, tænk på torden, nad gengiver det hele, lige fra den første rumlen til selve braget, Tripaht gengiver kun braget.. selvom NAD er et imponerende køb til en tusse, og ja det er den sku os til 10 k så mangler den stadig noget, især detaljer er den ikke god til, og lige det sidste perspektiv/lag i musikken kommer heller ik med, men generelt er det små fejl den ik lige mestrer, og ja min (ikke mere) pathos havde fået klø, min ML 27.5 vil jeg mene er overlegen, og belles 350A der kommer, vil heller ik få meget kamp ud af den gamle svinger, heller ik i kurts setup (her skal der nok komme en modigelse eller to fra århus kanten )
dette var lige første indtrykket, har sikkert hoppet en masse over, som kommer hvis der er spørgsmål til en ellers rigtig hyggelig aften..
Desværre sku jeg med toget 22:47, som så først gik 23:45 men fik da en tur på tomosridderens transport middel 
forresten blev prisen jeg sku betale for liftet til århus, en familliefødselsdag på søndag ..
Lille opsumering. på Svend P`s setup gør tripath det den skal, og den gør det endda rigtig godt !! og kubikken har ikke trimet hans setup specielt ind efter NAD, faktisk slet ikke.. så hvis interessen er der, og jeg kan skaffe en bil, tager jeg gladeligt turen og viser ham, hvordan en rigtig effekt skal lyde 
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 22 September 2004 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Da jeg er ved at give en 3020 kunstigt åndedræt, har jeg brug for følgende transistorer:
2N6551
2N6554
De har vist sig svære at få fat i ...er der nogen der kan hjælpe? Gerne med en 3020 donor amp...stand underordnet! 
|
|
|
Ring til Århus Radiolager på 86 24 64 22. De plejer at være kvikke til at skaffe den slags, og endda til fornuftige priser.....
|
Til top |
|
|
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
Sendt: 22 September 2004 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
...var dommen klar, tripath er ikke for audiofile, men til at drive et kraftværk af et anlæg er den det perfekte valg, men desværre har den nogle graverende fejl, den spiller som , hmmm ja en digital forstærker, som de er flest, uden at gengive musikkens sjæl følelse og en masse andre floskler.. Intet dybde i musikken, instrumenter lød ikke virkelighedstro, og ja, lydbilledet var fladt som en pandekage og bredt som en tysker, musikken kom direkte fra højtaleren, og "lydbilledet" svævede rundt et eller andet sted.. (har aldrig været fan af klasse D)
|
|
|
Hej
Vi har lytte til en masse effektforstærkere "nede" hos Bech ( http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3729&PN =1) - med min Daner som forforstærker.
Og der har vi sammenlignet følgende med effektdelen i Bechs integrerede (Thorens) Restek Fable - en 15 år gammel slæde:
Den nyeste Tact semi digitale effekt"blok" - Føj for en lad sæk kartofler, ingen liv, ingen glød... ingen dynamik 
DIY bygget over ICE-Power - OK øvre mellemtone og diskant - men hvor er bassen !?
Zap-pulse 2.2 SE med hele svineriet - Efter en times opvarmning kom der faktisk perspektiv. Virkelig "tryk" i bassen, men nok ikke så mange "toner", diskanten er god - men mellemtonen er lidt tilbagetrukket. Opstart og udklingning af toner er ikke så levende som Restekken. Men trykket i bassen....
McIntosh ??? (konstrueret i 1975) - For s.... da Saft og kraft. Ikke speciel mørk klang (som forventet) - men en bas, klang og kontrol, der bare sparker r.. "Har det hele... lidt til - og meget mere" Det skal lige nævnes, at den har udtag til 16, 8, 4, 2, 1 og ½!!! Ohm 
NAD 3020iiiiii - Skal lige have støvet min af og sammenlignet 
Hilsen
Nørd
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 22 September 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohøj i pigekammeret! Som han da kan skrive det ham Live Twentyone hva´? Det var så den tirsdag, hvor 3020 I fik endnu en skalp til bundtet  . En trepatter  . Jeg ved ikke hvor den fjerde er, hvis der mangler noget. Det er ret præcist det Live Twentyone han skriver. Jeg har kun at tilføje, at den trepatter kan lave et infernalsk spektakel. Det eneste der sådan lidt er til det også er, at det gør den også lidt, når man spiller lavt med den. Det lidt sjove ved klangen er, at den trykker den 231% tørre bund af med et smæld, så hatten går i kredsløb sammen med tænderne og den kunstige hofte. Jeg vil i øvrigt anbefale andre Tomos/Everton/MZ fans til at tøjre deres køretøjer, når der skal sparkes nummer med en trepatter. Længere oppe i frekvens er den faktisk lidt varm og bred. Jeg hørte Chee Yun på en violin, der var større end hun selv  . Top har den ikke - det er så nemt med det, den behøver man slet ikke tænke på. Vi fik lavet lidt fotos af min smadrekasse og så trepatteren, så hvis nogen kan uploade dem et sted der kan linkes til, så smid lige en PB til mig. NAD trampede selvfølgelig rundt i alting, ved bare at spille bund som den plejer og så nuancere på herligste vis. Den får kun ca. 85% af informationerne med, og så mangler den lidt dynamik. Men alt i alt er den jo tålelig. Det er der ikke ændret på. I øvrigt blev der snakket en del og spist Cashew nuts, drukket vin (af mig) og lidt Cola oog lidt bl.a. bl.a. Svend P er dog en usædvanlig ualkoholiseret gut, med en 100% klar pære. Ham kan man ikke sådan lokke i fordærv, så trods ihærdige forsøg, så lykkedes det aldrig at overtale ham til, at hærge trepatteren. Ingen dækrøg, ingen hjulspin, ingen smukt syngende finmekaniske vidundere ovenpå hans trepatter. Vi kunne ikke engang få lov at ørle ned i den.  Dog fik vi et lille kig og der sad såmænd lytter der begynder med G  . Og så en monster ringkerne trafo på 55V 1000VA. Resten lignede lakridser og krymmel. Festen blev så ikke vildere end en sejrstur ned igennem midtbyen på baghjulet af farmands kværn. I øvrigt er Svend P også vild med vrælende maskiner ved høje omdrejninger, jeg tror han synes det var aftenens bedste lyd faktisk.
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 22 September 2004 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Festen blev så ikke vildere end en sejrstur ned igennem midtbyen på baghjulet af farmands kværn.
I øvrigt er Svend P også vild med vrælende maskiner ved høje omdrejninger, jeg tror han synes det var aftenens bedste lyd faktisk.
|
|
|
Hørt hørt! Fantastisk maskine. Der er bare noget helt specielt over sådan en baghjulstrukket knallert 
Som rosinen i pølseenden vil jeg blot tilføje at de herrer Live21 og KvK utvivlsomt har fat i den lange ende mht. til kritikken. Jeg er bare så heldig(!?!) at jeg ikke hører den slags musik de gør, og at til mit formål og min smag er Tripath'en (som Live21 også skriver) netop bare den bedste. Den har even til at man bare kan skrue lige så højt op som man har lyst til uden at den bliver forpustet.
Men om ikke andet så fik 3020'eren mig da til at revurdere behovet for 4x500 W til surroundhøjttalerne, så måske kunne en 3020'er snige sig ind i mit setup på den måde. Til prisen er den jo helt vild!
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 22 September 2004 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|

Det sku en sand fornøjelse at læse om jeres udskejelser. Det er sku lige før man er ked af man bor så langt fra Tomos-land.
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 22 September 2004 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, hvis tomosrytteren, efter den noget unfair match stadig er klar, så ankommer jeg gerne standsmæssigt.
med sådan en fet befængt satan 
http://www.soundstage.com/revequip/belles_350a.htm
og et lille sæt HT for at gøre det ekstra spændende..

gadvide om ikke dette sæt kan nogle tricks, som blikdåsen kun drømmer om 
desværre er højttalerne ved at blive lavet, og er færdige først i oktober, og så skal de lige sendes og tilspilles.. men så er der os tid til at finde et køretøj
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 September 2004 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa da for dæwsen! Den ser ond ud. Den behøver ikke smides særligt højt oppe fra, og lande i bolden, før du hedder DEADtwentyone kan jeg se. Mener du MZén skal ud af garagen for at slæbe den rundt omkring i kvarteret, når den har fået dada af farmands gamle Kineserrodebunke  . Jeg er bange for, at den får kam til sit hår, når jeg varmer op under smadrekassen. Sådan en FET Børge skal bare ikke komme her og tro en masse  . Men vi glæder os da til at lægge øre til den her på residensen. Tror du vi har strøm nok til bæstet?
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 22 September 2004 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 September 2004 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjuhejsa da imellem bygerne! Se hvor det går. Har vi ikke her en ny udfordrer der tør lægge FETTERNE under kødhammeren  . Det bliver jo aldeles sindsoprivende spændende. En FET bandit til godt og vel en tusse, mod en antiFET bandit til lidt under en tusse  . Er der andre der byder ind i mellemtiden, BELLI dimmeren skal vist først hentes i USA. Husk i øvrigt, at jeg ikke har 110V i huset  . Hvem har mod på, at løbe panden imod 3020 I?  PS! Den der BELLIS dims, har den noget med Peter at gøre?
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 22 September 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor er det vildt... jeg tror sq jeg dropper mine planer og anskaffer en gammel sag med direkte indsprøjtning
men mon ikke den skal have en tester mod en rør fætter? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 September 2004 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
hvor er det vildt... jeg tror sq jeg dropper mine planer og anskaffer en gammel sag med direkte indsprøjtning
men mon ikke den skal have en tester mod en rør fætter? |
|
|
Hvordan lød dine planer mere præcist? Jeg ville da ellers med største glæde, lade min rodekasse banke din rør Børge sønder og sammen. Selv på så røreksklusive parametre som sjæl, stemning og store babser, tror jeg kinerser fidusen render med BHén
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 22 September 2004 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
he he, jeg tænkte nu mere på den rør fætter studio sound tilbød du kunne for noget tid(sider) siden....
jeg havde tænkt på noget ekstra effekt til bassen i mit fremtidige system, 218 eller rotel 1070/80 __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 September 2004 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
he he, jeg tænkte nu mere på den rør fætter studio sound tilbød du kunne for noget tid(sider) siden....
jeg havde tænkt på noget ekstra effekt til bassen i mit fremtidige system, 218 eller rotel 1070/80
|
|
|
218 er fin, især hvis du heldigt får eksperimenterert lidt med netledningen, men ellers hands off! Den er det eneste reelle alternativ til ice power mht. watt/pris. Til gengæld rykker den når det kommer til lyd. Den er næsten på højde med min gamle smadrekasse.
|
Til top |
|
|
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
Sendt: 22 September 2004 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kurt og alle i andre
Jeg har et NAD 2200 effektbørge og en 1155 forforstærker. Dette sæt skulle ifølge reklamerne da det kom frem i starten af '80 bygge på erfaringerne fra 3020 men med blot 2x100 højeffekltive watt. Var det noget at få den afprøvet hos den knupdæk fikserede Hifi-nørd, Kurt von svejsengnisten. Så vidt jeg kan høre her på matriklen har den nogle af de samme dyder som 3020 men den er jo også uden FETter.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 September 2004 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
Hej Kurt og alle i andre
Jeg har et NAD 2200 effektbørge og en 1155 forforstærker. Dette sæt skulle ifølge reklamerne da det kom frem i starten af '80 bygge på erfaringerne fra 3020 men med blot 2x100 højeffekltive watt. Var det noget at få den afprøvet hos den knupdæk fikserede Hifi-nørd, Kurt von svejsengnisten. Så vidt jeg kan høre her på matriklen har den nogle af de samme dyder som 3020 men den er jo også uden FETter. |
|
|
Hvis vi allermindst må ørle i den  , hvis den ikke duer, så er det totalt ok!
|
Til top |
|
|
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
Sendt: 22 September 2004 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har forstærkeren, der nok skal få sådan en 3020I til at give op på forhånd.
En Nad 3020 Series 20 med vertikalt pegende rcabøsninger.
__________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 September 2004 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frederik Carøe skrev:
Hej
Jeg har forstærkeren, der nok skal få sådan en 3020I til at give op på forhånd.
En Nad 3020 Series 20 med vertikalt pegende rcabøsninger.
|
|
|
Uha hvor vi ryster i bukserne. Den lyder for ond. Sig lige til, når du nærmer dig hovedlandet med den
|
Til top |
|
|
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
Sendt: 22 September 2004 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jyskland?
Hvor Tomoser og Kadetter ruge __________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 September 2004 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frederik Carøe skrev:
Jyskland?
Hvor Tomoser og Kadetter ruge |
|
|
JYlllllllllllllland med LLLLLLLLLLLLLLL som i FISK  ! Og det er rigtigt, Kadett og Tomos rules. Kadett har perfekt facon til Tomos jump. MEN! I øvrigt er din ur 3020 velkommen her i stalden. RESPEKT RESPEKT! Pas på den, der er mange der er ude efter den for tiden. Har hørt at de er oppe i ML brugtpriser  , Groove har sendt priserne mod himlen (han har sikkert selv én, som han vil sælge for 11K den bandit). Og den du har er af den fremmeset aftapning. Du ender med at tjene mere på den end Bjørnen i sin tid gjorde  . Har du tænkt på forsikring?
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|