| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 30 September 2004 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
Nice nice. stadig mester men nakkes det skal den..
Kunne være sjovt at høre den i en frisk setup udenfor kirken hvis überpræsten tillader det 
Næste omgang bliver mod sendingen fra øst ?
|
|
|
Halløjsa! Den må da snart kunne kalde sig stormester
Den må gerne luftes! Jeg tror faktisk endda det vil være en fordel. Mit set-up hører ikke just til de tilgivende af slagsen, hvilket jo også høres når man spiller på rodekassen. Men det er selvfølgeligt det samme for alle amps. Mht. Sugden så tror jeg dog ikke den skal sættes på et par mørke speakers, så bliver det dystert.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 30 September 2004 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne smide nogle billeder ind i nettet... men hvor??? Jeg har ikke nogen server jeg kan lægge dem på.... Hvem kan hjælpe???
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 September 2004 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Jeg vil gerne smide nogle billeder ind i nettet... men hvor??? Jeg har ikke nogen server jeg kan lægge dem på.... Hvem kan hjælpe??? |
|
|
Bare ind i nettet - det der med servering er jeg ligeglad med
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 30 September 2004 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opret en tråd under "mit anlæg", og så copy-paste billederne herind.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 September 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kimhvid Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 30 September 2004 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsan til alle der er interesseret i andet end de nyeste digitale himstergimster....
Det er super at en amp som Nad'en kan interessere audiphile den dag idag... Har aldrig selv oplevet omtalte amp men mytedannelse er en vigtig del af enhver seriøs hobby. Ellers ville der ikke være nogen aura omkring den... Historie er vigtigt og det er lækkert at der er nogle her der gider dyrke den, og derved sætte alting lidt i perspektiv... __________________ MVH Mr White Der lige nu desværre ikke længere befinder sig i Ho Chi Mihn City i selskab med en kølig White Russian og savner tilstedeværelsen af en smule HiFi ----------------------------
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 30 September 2004 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der vil fortælle lidt om JoBo's kommentarer ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 September 2004 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa! Jamen det er jo meget vigtigt at bevare perspektivet! Hvis NAD 3020 sættes til en lydmæssig værdi på 100, hvor langt er vi så nået nu. Det må da virkeligt interessere mange nørder, skulle jeg mene. Jeg vil da altid gerne vide, om det går forlæns eller baglæns, ligegyldigt hvad det så end er jeg har gang i. Min vurdering er så, at man ikke har bevæget sig nævneværdigt fremad. Det har man selv mulighed for at forvisse sig om, en 3020 i skuffen spiser jo ingen brød  . Den er rar at flå frem en gang imellem og lige lodde "stemningen"  Ind imellem er det en flov historie at være moderne
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 September 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
klc-audio skrev:
| Er der nogen der vil fortælle lidt om JoBo's kommentarer ? |
|
|
Jeg kan lige nævne dem jeg husker. Da Sugden havde spillet 5 sekunder sagde han "Nå det var vist det". Den havde han ikke fidus til. Den er også speciel, skal det siges. Lidt iretning af en Hotdog med jordbærmamelade. Rotel ampen blev kommenteret ret interessant. Agenten for Rotel spiller altid på JM Lab, og Jobo havde egentligt troet at den karakteristiske lyd der altid var ved de demoer kom fra JMLabérne, men nu var den altså også her. Han konkluderede at det åbenbart var deres varemærke. Det var sådan i ultra kort form, det som Jobo kommenterede ampsene med.
|
| Til top |
|
| |
Asbjørn Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 271
|
| Sendt: 30 September 2004 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jumbo talte også lidt om at forskellige elementer i lydbilledet (kor, forsanger, guitar ovs) fulgte hinanden bedre på 3020. Det lød altså mere som om der blev spillet sammen hos NAD'en, hvorimod Sugden'en lød lidt som om musikerne var ligeglade med hinanden. NAD'en lossede altså noget engagement ind i musikken. Ihvertfald som jeg forstod det. 
Ellers kan jeg næsten kun sige at jeg synes de her Sugden og Rotel konstruktioner fik lov at spille alt for højt. Ja faktisk mener jeg de generede en anelse bare ved at stå tændt imens 3020'eren spillede! Derudover mener jeg de (alt for få) minutter Mike Oldfield blev spillet var alt for stille! 
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 30 September 2004 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
husk at maile mig hvis der skal billeder på...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 30 September 2004 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efterskrift:
Som sagt, så gjort! Inspireret af seancen hos Kurt Kubik, har jeg nu købt en NAD 7020 i Den Blå Avis til 600 kr. Jeg går naturligvis ud fra at effektdelen er identisk med 3020. Den skal drive mine baghøjttalere (hvis den da ikke langsomt bliver opgraderet højere i hierakiet).
Pointen er at jeg i hvert fald ikke gider bøvle med dyre selvbyg 2x400W's forstærkere, eller andet dyrt og voldsomt grej, når det kan gøres billigere og bedre på denne måde. Den kommer nok aldrig til at trække hovedhøjttalerne, da jeg har lidt vilde krav til lydtryk og effekt der, men jeg kan sove roligt om natten, velvidende at det ikke er den der sætter begrænsningen i mit system
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 September 2004 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
Efterskrift:
Som sagt, så gjort! Inspireret af seancen hos Kurt Kubik, har jeg nu købt en NAD 7020 i Den Blå Avis til 600 kr. Jeg går naturligvis ud fra at effektdelen er identisk med 3020. Den skal drive mine baghøjttalere (hvis den da ikke langsomt bliver opgraderet højere i hierakiet).
Pointen er at jeg i hvert fald ikke gider bøvle med dyre selvbyg 2x400W's forstærkere, eller andet dyrt og voldsomt grej, når det kan gøres billigere og bedre på denne måde. Den kommer nok aldrig til at trække hovedhøjttalerne, da jeg har lidt vilde krav til lydtryk og effekt der, men jeg kan sove roligt om natten, velvidende at det ikke er den der sætter begrænsningen i mit system
|
|
|
Top nice! Glæder mig til at høre det!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|

' __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så Kubik!! Nu har jeg ampen, der skal sætte 3020'eren på pension..... Måske.... Den er jo svær at battle imod!
Men jeg har fået samlet min Linsley Hood klasse-A forstærker igen... Det vil glæde dig at høre, at den naturligvis er UDEN FET's. Totalt!! Og endnu mere når du hører, at den benytter nogle af de absolut bedste hifi-transistorer i udgangen.... Jeps... 2N3055, uden emittermodstande... Mums!
Men den har altså også været kostbar... lige i nærheden af 200 kroner + strømforsyning har den stået mig i... Men så har den til gengæld heller ikke kabinet med 30mm alufront, og mig bekendt har ingen af delene tidligere været i kredsløb om jorden.... Altså, en værdig modstander til din 3020'er. ... Tør du stille op mod denne ydmyge konstruktion, baseret på John Linsley Hood's diagram anno 1967???
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
du giver aldrig op? det kan jeg lide, fighterånd til sidste transistor...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
øv hvor du rykker hurtig. Det er første gang jeg ser dig være hurtig.
Jeg bliver helt grøn af misundelse over det gamle l**t i kan banke sammen. Jeg troede lige at jeg kunne stille op med noget gammelt sammenkog, til voldsomt lave priser, men jeg er dømt som taber på forhånd. Det ser ud til at 3020 har fået sin modspiller :)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Så Kubik!! Nu har jeg ampen, der skal sætte 3020'eren på pension..... Måske.... Den er jo svær at battle imod!
Men jeg har fået samlet min Linsley Hood klasse-A forstærker igen... Det vil glæde dig at høre, at den naturligvis er UDEN FET's. Totalt!! Og endnu mere når du hører, at den benytter nogle af de absolut bedste hifi-transistorer i udgangen.... Jeps... 2N3055, uden emittermodstande... Mums! Wow!
Men den har altså også været kostbar... lige i nærheden af 200 kroner + strømforsyning har den stået mig i... Men så har den til gengæld heller ikke kabinet med 30mm alufront, og mig bekendt har ingen af delene tidligere været i kredsløb om jorden.... Altså, en værdig modstander til din 3020'er. ... Tør du stille op mod denne ydmyge konstruktion, baseret på John Linsley Hood's diagram anno 1967??? |
|
|
3020 er spændstig som aldrig før. Den kan næsten ikke vente med at lave din JLH om til en sommerhat  . Hvad sidder der i udgangen på den? Et glas jordbærmarmelade eller hvad?  Tror du i øvrigt den er stor nok til, at der kan ligge alle de bank på den, som den skal have? Er der i øvrigt nogen af jer der kan bekræfte rygtet om, at orkestret i den nye opera skal spille uden strenge, trommeskind m.m. Lyden skal efter sigende komme fra en 3020, for lige at være den tand mere livagtig
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige for at kommentere billederne. De 2 øverste billeder er af Rotel. De fleste vil nikke anerkendende til bestykningen. Ringkerne i pæn størrelse, lytter der passer fint i en C Skål  , flot monteret med kobberplade og die ganze molevitten. 24 tordenhurtige Sanken bolcher - 12 pr. kanal. Det nederste billede er den lettere grinagtige Sugden i frøperspektiv. De 2 af lytterne sidder i udgangen. Faktisk er det lige før, at de kunne nøjes med én kanal i denne amp, fordi det er ikke ligesom stereo der er det væsentlige i dens performance.  I sandhed burde den have været en abort, men her er den sørme alligevel.
|
| Til top |
|
| |