Emne: NAD3020...hvorfor? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et billede af min 7020:

Den er jo smuk som en Leopard kampvogn! Jeg fik den leveret med original brugermanual, hvor der er et billede af den indeni. Den ligner overhovedet ikke Kurts der, men jeg regner ikke med det gør noget.
Jeg har iøvrigt købt en mere(!) der skal trække mine 2 centerhøjttalere. Som altid med surround er det jo godt at det er tilnærmet ens. Og iflg. den test jeg fik med, yder den faktisk 75 W i 4 ohm, så der er ikke så stor forskel i effekten til mine Tripath som jeg troede.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Svend P! Lucky you! Så er du da ved at have surrounden oppe at stå hva´ ba´  . Må vi høre lidt om taleforståelsen i set-uppet efter tilkomsten af "grey power"?
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er snart beskæmmende og nedtrykkende at læse om Kurts og JoBo´s prisning af en total debil oldsag som en NAD 3020. Jeg mener I har forskruet hele lyttesceancen ved at definere hvad der er godt og ikke-godt:MOSFET er ikke godt, NAD er godt. Og videre: Kurt ( og den udelukkede JoBo) kan høre. De andre skal bare lære at høre som dem. Vor Herre bevar os.
Jeg ved positivt at JoBo ikke hører specielt godt, heller ikke dårligt. Han er bare hjernevasket/hjernefjernet og genindlæst af ScalaHIFI og tror alt musik skal hænge sammen, som de har bildt ham ind dernede. Kurt er fundamentalistisk traditionel HIFI nørd, der konkret udmønter sig i en "kun jeg ved hvad der dur" og så har han en sprogstil som gør folk ikke tør stå op mod ham - og derfor ender med at give ham ret i uhyrligheder, som eksempelvis at en NAD 3020 spiller godt - idag.
No way. En 3020 spiller træls, det har den altid gjort. Den har ikke styr på en pind og pludrer når den skal spille rent.
Efter dette indlæg skulle jeg sandsynligvis reflektorisk blive inviteret til en lyttesceance hvor jeg skulle medbringe min integrerede forstærker, der i terminologien skulle tæskes, slæbes efter en Tomos, ørles i, etc., men jeg siger pænt ellers tak. Jeg afslår på forhånd at deltage i en sceance hvor udfaldet er aftalt og indforstået på forhånd.
Hvis en NAD er index 100, er min integrerede 165. Det er dejligt!
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
dige skrev:
|
Det er snart beskæmmende og nedtrykkende at læse om Kurts og JoBo´s prisning af en total debil oldsag som en NAD 3020. Jeg mener I har forskruet hele lyttesceancen ved at definere hvad der er godt og ikke-godt:MOSFET er ikke godt, NAD er godt. Og videre: Kurt ( og den udelukkede JoBo) kan høre. De andre skal bare lære at høre som dem. Vor Herre bevar os.
Jeg ved positivt at JoBo ikke hører specielt godt, heller ikke dårligt. Han er bare hjernevasket/hjernefjernet og genindlæst af ScalaHIFI og tror alt musik skal hænge sammen, som de har bildt ham ind dernede. Kurt er fundamentalistisk traditionel HIFI nørd, der konkret udmønter sig i en "kun jeg ved hvad der dur" og så har han en sprogstil som gør folk ikke tør stå op mod ham - og derfor ender med at give ham ret i uhyrligheder, som eksempelvis at en NAD 3020 spiller godt - idag.
No way. En 3020 spiller træls, det har den altid gjort. Den har ikke styr på en pind og pludrer når den skal spille rent.
Efter dette indlæg skulle jeg sandsynligvis reflektorisk blive inviteret til en lyttesceance hvor jeg skulle medbringe min integrerede forstærker, der i terminologien skulle tæskes, slæbes efter en Tomos, ørles i, etc., men jeg siger pænt ellers tak. Jeg afslår på forhånd at deltage i en sceance hvor udfaldet er aftalt og indforstået på forhånd.
|
|
|
Et indlæg med modspil, som der bestemt må være plads til i debatten. Jeg har selv en 3020 stående. Evt. skulle man sammenligne her, og se om NAD'en kun er god i jylland.
__________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dige har du hørt Nad hvor kun effektdelen er på ?
men tildels enig, den skal ha lettrukne speakere (IMO) og den har en tendes til at mudre lidt, derfor nogen måske vil sige den har en fyldig lyd, den er ik detaljeret på nogen måde, lydbilledet kunne være bedre..
men alligevel er den stadig yderst imponerende, os til mange gange dens pris, selvom kurt på det kraftigste vil modsætte sig det, minder den en del om ML 27.5 (bare ik helt så kraftig)
Hvis der ik er nogen der kan komme med en amp og synes den voldbollede Nad på den hårde måde er der noget galt !
Har os meldt mig under fanerne, med min nye amp, men det gør jeg kun fordi Nad har nogle egenskaber der gør at den er et bedre alternativ end hovedparten af de sub 10 k amp´s der ellers findes !!
Kan da godt indrømme min gamle pathos logos ville ha haft slemt ondt i rumpen hvis den var mødt op !!
hvad du ellers mener/ved/tror om JOBO og KVK kan jeg ik se hvorfor vi skal belemres med
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

|
| Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vigtigt at "belemre" dig som læser af denne tråd, med en henvisning til at der altid er to ting igang på en tråd; et konkret emne, her en forstærker, og så den filosofi/holdning som indlæggeren og de andre har til emnet.
Egentlig diskuterer vi ikke forstærkere, CD-spillere, etc. Vi diskuterer alene holdninger og oplevelser. Og derfor bliver det meget vigtigt at vide hvem man diskuterer med, hvad deres holdning til lyd er, producentsyn, historisk syn, o.s.v.
JoBo (Jonas Bojer) er som nævnt mange gange før i nu gamle tråde, en Linnfanatiker der er frelst og opdraget af især Scala HiFi. Hvis du ikke ved hvad det betyder at være omvendt til Linn, er du selvfølgelig undskyldt! Men såfremt man er det eller ved hvad det vil sige at være det, så vil det have en afgørende indflydelse på ens bevidste perception af lyd; opdelt i rigtig og forkert lyd. Og når verden bliver SÅ enkel, så stopper al rimelig diskussion om hvad der gælder.
Der er personer bag alle udsagn herinde. Også jeg har mine holdninger og fordomme til både udstyr og andres lydfilosofier, klart nok. Men jeg forsøger at følge med tiden og ikke krampagtigt cementere mine holdninger og sanser til det der var godt for 20 år siden.
Iøvrigt tror jeg slet ikke din tidligere Pathos Logos ville komme til kort. Den kan så meget andet NAD´en ikke engang ved hvad er...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
dige skrev:
|
Det er vigtigt at "belemre" dig som læser af denne tråd, med en henvisning til at der altid er to ting igang på en tråd; et konkret emne, her en forstærker, og så den filosofi/holdning som indlæggeren og de andre har til emnet.
Egentlig diskuterer vi ikke forstærkere, CD-spillere, etc. Vi diskuterer alene holdninger og oplevelser. Og derfor bliver det meget vigtigt at vide hvem man diskuterer med, hvad deres holdning til lyd er, producentsyn, historisk syn, o.s.v.
JoBo (Jonas Bojer) er som nævnt mange gange før i nu gamle tråde, en Linnfanatiker der er frelst og opdraget af især Scala HiFi. Hvis du ikke ved hvad det betyder at være omvendt til Linn, er du selvfølgelig undskyldt! Men såfremt man er det eller ved hvad det vil sige at være det, så vil det have en afgørende indflydelse på ens bevidste perception af lyd; opdelt i rigtig og forkert lyd. Og når verden bliver SÅ enkel, så stopper al rimelig diskussion om hvad der gælder.
Der er personer bag alle udsagn herinde. Også jeg har mine holdninger og fordomme til både udstyr og andres lydfilosofier, klart nok. Men jeg forsøger at følge med tiden og ikke krampagtigt cementere mine holdninger og sanser til det der var godt for 20 år siden.
Iøvrigt tror jeg slet ikke din tidligere Pathos Logos ville komme til kort. Den kan så meget andet NAD´en ikke engang ved hvad er... |
|
|
Jamen goddaw da! Kære Dige! Du må såmænd gerne hade 3020 alt det du gider. Meninger må man have så mange af som man gider for min skyld. Mht Jobo så har han været med på lytteholdet, men det er jo ikke ham og jeg der sidder der alene. I øvrigt er Jobo og jeg stort set altid ueninge. Jeg gider ikke den fimsede og uvedkommende lyd fra Linn set-ups. Faktisk vil jeg gå så vidt at sige, at det aldrig er lykkes mig at lytte til så meget som blot 1 produkt derovrefra, som havde kvaliteter af nogen art. Jobo har været med, fordi han gerne ville. Sidste gang var Jens J tilstede, Asbjørn, Trolels og Hurtig, Jobo og jeg selv også. Men hvis du mener du skal udpege lytteholdet, før resultaterne kan være valide, så fred være med det. NAD 3020 er IKKE og jeg gentager IKKE verdens syvende vidunder af en amp. Men jeg mener stadig det er én af de mindre ringe amps (Powerdelen alene) til nogenlunde menneskepenge. Jeg vil også holde på, at den sagtens kan trække det længste strå overfor meget dyrere ting. Jeg spiller IKKE selv på en 3020, jeg har andre poweramps, som jeg bedre synes om. 3020 er ganske enkelt ikke ren, den er heller ikke detaljeret, men pointen er, at den aldrig helt falder ved siden af. Det er dens største styrke, og ikke ret mange andre har kunnet gøre noget tilsvarende. Alt det her forudsætter naturligvis, at du har et mål med HIFI. Mit er reproduktion og ikke ret meget andet, inden for de givne rammer. Rammerne er som for de flestes vedkommende, begrænsede mht. kubikmeter (der var han igen), ligesom min yndlingsHT ikke har den egentlige suboktav med. Det må komme en gang, når jeg gider at grave ud, støbe fundamenter m.m til et par anstændigt subkabinetter med den nødvendige volumen  . Nu nævner du f.eks. at Pathos ville trække det længste strå i visse sammenhænge. Her er det så, at det bliver tydeligt, at dit mål i mindre grad er reprouktion. En rørbørge med jern i udgangen reproducerer ikke, den charmer og fred være med det. Kan du lide den, så er det såmænd fint nok. Nu er det bare, at samtlige medlemmer på de lyttehold der har siddet her og hørt snart det ene og snart det andet, har været 100% klar over i hvilken retning tingene trak. Jeg og de andre tilstedeværende ved udmærket hvad en Tripath den kan, som NAD ikke kan. Rotel ligeså, Sugden og advantage i nøjagtigt samme grad. Hurtig vil sikkert blive ved at spille på sin Sugden - og tro mig, jeg ved udmærket hvorfor. Men du skal heller ikke være i tvivl om, at han er udmærket klar over, hvilken der er nærmest en reproduktion. Her står stængerne i spillet. Men hvis man ønsker et helt andet spil, så er sagen en anden. Det gør f.eks. Jobo, han vil gerne høre takten og så Yeeeeeeeeeeeeesterdaaaayyy på sin helt egen måde. Skal vi ikke blot lade ham gøre det?
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og lige som man skulle tro at denne tråd var ved at gå død giver dige den kunstigt åndedræt ved i et yderst farverigt sprog totalt at nedgøre "madkassen" og alle dens disciple og så oven i købet at nægte at stille op til en test og få "øre" for sagen. Dige skriver at denne manipulatoriske tråd udelukkende er oprettet for at indgyde holdninger til stakkels uvidende og mindre bemidlede Hi-fi-disciple. Nu skal man jo ikke tale for andre end sig selv og på egne vegne vil jeg da gerne sige at det at finde en holdning til forskellige ting såsom denne fuglerede-konstruktion der hedder NAD 3020 da ikke er et udspring at Kurt's manipulerende lobby-virksomhed men en konsekvens af selv at have undersøgt tingene. Dige jeg er alvorligt bange for at den muren sig inde i alt for mange timer i selskab med den nyeste elektronik og frivilligt at lade sig udsætte for den i høj grad skadelige påvirkning af de brandhæmmende stoffer disse elektronik frembringelser med så rund hånd er overhældt med måske har berøvet dig for Hifi-nørdens bedste redskab, KRITISK SANS. At sige at alt nyt er godt og kolossale fremskridt frem for fortidige frembringelser er måske en lidt vel frisk udtalelse især i lyset af at man ikke tør udfordre skæbnen og sætte sin tro på prøve, det kunne jo være at man fandt ud af at alt hvad man læser i reklamerne er det det skal være, noget opgejlet pis. Jeg stillede min Advantage B300 effektforstærker op mod denne lille bunke sammenskrav og fandt ud af at stort og dyrt ikke er de eneste parametre der er i spil i et godt Hi-fi-produkt, men jeg er da stadig glad for mit Advantage set-up for her spiller det som jeg kan lide det, nede ved Kurt var der slet ingen tvivl, der spillede den ikke en meter. Hvilket bringer mig frem til at opfordre Kurt at komme lidt ud af kælderen og få luftet 3020 i nogle andre sammenhænge, jeg lægger gerne stue til. Så kan vi få afgjort om 3020 kun kan noget på hjemmebane.
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dige: JoBo har jeg ik haft fornøjelsen af at møde irl, men hans meninger og preferencer tror jeg vi alle er bekendt med. nu har jeg været med til at af måneskinsmøderne i mekka for at lytte til hospicekandidaten vs Tripath. at Tripath fik lammetæsk siger mere om den end om NAD, at kubikken har hans holdninger og at de bliver delt af en fraktion af århushifiklub kan os godt være, men da jeg ingen relation har til denne religiøse frikirke, vælger jeg at tro det ik har sløret min dømmekraft.
Nad ville aldrig finde vej ind i mit setup, både pga prisen, udseende, kræfter og evner. Selvom lyden er imponerende har den nogle mangler jeg ik kunne leve med. At pathos logos er mere detaljeret er der absolut ingen tvivl om !! men den har slet ik samme bund eller sjæl.
Kubikken har et pænt sæt blokke der gør det onde ved NAD (at de os har alderen med sig er en anden ting) hvis man igennem mange års lytning har fundet ud af man foretrækker fet fri enheder er det vel ok, personligt er jeg ligeglad med hvad de har af indhold, bare lyden lever op til forventningerne.
Men eftersom tilbuddet går på at ankomme med en amp og selv bedømme hvad der er bedst, er det lidt ligegyldigt hvad kubikken mener, han har bare stillet et rum til rådighed og endnu har der ik været nogen der har ment deres amp har kunnet måle sig mod nad. ik noget religion bare en lytteseance, hvor folk selv skal danne sig en mening og indtil videre har de jo haft ret, så mon ik effektdelen har nogle evner ? med min bedste vilje kunne jeg desværre ik se at hans anlæg er tunet efter NAD 3020 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
|
Og lige som man skulle tro at denne tråd var ved at gå død giver dige den kunstigt åndedræt ved i et yderst farverigt sprog totalt at nedgøre "madkassen" og alle dens disciple og så oven i købet at nægte at stille op til en test og få "øre" for sagen. Dige skriver at denne manipulatoriske tråd udelukkende er oprettet for at indgyde holdninger til stakkels uvidende og mindre bemidlede Hi-fi-disciple. Nu skal man jo ikke tale for andre end sig selv og på egne vegne vil jeg da gerne sige at det at finde en holdning til forskellige ting såsom denne fuglerede-konstruktion der hedder NAD 3020 da ikke er et udspring at Kurt's manipulerende lobby-virksomhed men en konsekvens af selv at have undersøgt tingene. Dige jeg er alvorligt bange for at den muren sig inde i alt for mange timer i selskab med den nyeste elektronik og frivilligt at lade sig udsætte for den i høj grad skadelige påvirkning af de brandhæmmende stoffer disse elektronik frembringelser med så rund hånd er overhældt med måske har berøvet dig for Hifi-nørdens bedste redskab, KRITISK SANS. At sige at alt nyt er godt og kolossale fremskridt frem for fortidige frembringelser er måske en lidt vel frisk udtalelse især i lyset af at man ikke tør udfordre skæbnen og sætte sin tro på prøve, det kunne jo være at man fandt ud af at alt hvad man læser i reklamerne er det det skal være, noget opgejlet pis. Jeg stillede min Advantage B300 effektforstærker op mod denne lille bunke sammenskrav og fandt ud af at stort og dyrt ikke er de eneste parametre der er i spil i et godt Hi-fi-produkt, men jeg er da stadig glad for mit Advantage set-up for her spiller det som jeg kan lide det, nede ved Kurt var der slet ingen tvivl, der spillede den ikke en meter. Hvilket bringer mig frem til at opfordre Kurt at komme lidt ud af kælderen og få luftet 3020 i nogle andre sammenhænge, jeg lægger gerne stue til. Så kan vi få afgjort om 3020 kun kan noget på hjemmebane. |
|
|
Jamen Hejsa Lasse! Vil du have rodekassen indendøre? Det må vi finde ud af. Der er lige et par andre der først skal kværnes. Der er pt. udfordringer fra: John Linsley Hood klasse A 15-20 Watt el. lign. En Berning En Orpheus - mama mia sikkert en dyr Svend Se det er tre styks. Lidt længere ude i fremtiden venter en Amerikansk FET Børge i monsterstørrelse. Hvornår havde du tænkt dig, at dine Advantage skulle moses endnu engang
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Dige! Jeg bliver i lighed med Live21 nødt til at sige, at jeg har forbistret svært ved, at se hvor det lige er, at denne tråd og folks meninger om 3020 i almindelighed og min i særdeleshed skulle være tendentiøse på nogen måde. Der er ingen markedsføring i det. Det er alene blæreværdien af at eje en velpudset 3020 på spil. Ærligt talt mente jeg fra begyndelsen, at den i hvert tilfælde var begrænset. Nu er sagen jo en anden. Der er kult i den nu.  1.700 bobs for en 25 år gammel smadrekasse - hehe! Selv en ML fra den gang vil få svært ved at indbringe den slags summer.
|
| Til top |
|
| |
Rene Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære venner
Jeg har fulgt denne tråd med stor fornøjelse, ikke mindst for at more mig over Kubikkens leg med ordene.....altid en fornøjelse, bliv ved med det 
Jeg mener, som passiv tilskuer, at Kubikken og tilhængerne af 3020'eren netop ikke udråber den som verdens bedste forstærker, men giver den en bunke kredit for det den kan, på begrænsede midler. Vi har set eksterne folk som har stillet op imod 3020'eren istedet for den sædvanlige kamp på ord.
Denne tråd har faktisk været en af de mest fair tråde som jeg har set. Det har ikke bare været mundhuggeri, men det har været reel test af ustyr, hvor hjemmebaneholdet og udebaneholdet har kommenteret oplevelsen. Altså en balanceret debat. Bravo! 
Bliv endelig ved __________________ "Det er bedre at ramme ved siden af, end slet ikke at ramme"
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg må indrømme at jeg også har lidt svært ved at se at eks. live, troels, lasse og hurtig skulle være faldet på halen for den gamle svend.. der er ikke ligefrem nogle personer der er kendt for at være ukritiske....
og som kubikken, igen , fremhæver, så har 3020 sine klare fejl om mangler.
jeg har aldrig selv hørt 3020, men jeg æder gerne syrlige drops på at min radio, en h/k 3470 reciever (2x100 og 45 ampre, siger de...) har et mere homogent lydbillede, men den har nok ikke sammen punch i de nedre regioner...
om kvk's sprog kan man mene hvad man vil.. der er trods alt ytringsfrihed her på siderne __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg fandt for øvrigt et gammelt eksemplar af Audiovisen fra 1986.....
der stod den, 3020b til hele 1495,-! __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
dige skrev:
|
|
|
|
Hvor var din beskrivelse dog bare befriende og smuk - og 100 % i overensstemmelse med virkeligheden. Det er endnu engang Kubikkens saliggørelse af HFK-produkter og den evige forgudelse af Hr. Bak fra Dali....
Lars
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

|
| Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan se der er ved at blive etableret en på en gang veritabel og virtuel boksering ude hos Kurt i det ydre af Århus. Det er som i mange andre sammenhænge i periferiens yderzone de skæve ting sker.
Jeg kan læse ud af de kommentarer jeg får, både fra dem som var med og dem som blot læser bokseresultaterne her på siden, at de fremmødte (åbenbart) har glemt hvad der fik dem til at købe det de mødte op med som udfordrer for.
De indgår, måske stimulret af det ukulte miljø og nørdstemningen, at vurdere deres amp på almindeligheder og basalkrav som bas, mellemtone og diskant. ABC-lytning.Tsk!
Her kan det da godt være en NAD 3020 kan klare sig et stykke hen ad ABC-vejen, men det svarer da nogenlunde til at vurdere om en god ny bil af idag er bedre end en næsten tilsvarende god ny bil anno 1985. Ved bare at måle den på accelerationen. Hvis den af idag ikke er hurtigere; ja, vupti, så er den heller ikke bedre! Hvem sagde noget om støjniveau, sikkerhed, aktiv køresikkerhed, flexibilitet,med voldsomt meget mere?
Jeg indrømmer at have samme voldsomme nedladende holdning til NAD, som til det at gå efter en lyd som KKVK kalder reproducrende. Dette emne er desværre ødelagt af JoBo og Miju, så den springer vi over her. Men pointen med at skrive det er, at det ikke findes og at jeg har en smag i lyd.Jeg godt kan lide at smage på musikken, når mine hifiaaparater har hældt visse ingredienser over det. Og de har både rør og MOSFETS, og netop derfor lyder de så forbandet godt.
Og med forbandet godt mener jeg det kan spille mere end bas, mellemtone og diskant. Fristes til det kan spille musik, men den er for letkøbt. Det kan præsentere mig for en musikalsk sammenhæng som gør det til en oplevelse at høre visse stykker musik. Det kan videregive emotioner, som gør at jeg føler mig i en vis sjælelig forbindelse med de udøvende.Jeg køber udelukkende produkter der kan videregive ånd og åndeløs spænding.
Og DET kan en NAD ikke, det ved jeg.
Så mit råd til de næste udfordrere: Glem ikke hvad der fik jeg til at købe den I møder op med. Husk hvad den kan, når de andre snakker ABC-snak. Lyt ind i musikken og hvis der ikke er noget derinde, så er det nok en NAD du hører på!
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dige, du burde virkelig møde op ! kan da fortælle i korte trækhvordan vi lavede lyttetesten, først den ene så den anden og lidt frem og tilbage, ik noget snakken (næsten) ingen påduttede meninger, hovedsagen er at selvfølgelig lytter man påmusikken ik særskilte kvaliteter, tror alle er enige i at man bedømmer udstyr på helheden ik på om den har en god mellemtone eller hvad det nu kan være..
grunden til lyttetesten bestod af 4 da jeg var der, var netop for at få flere inputs, ik fordi vi skulle sidde og snakke for at blive enige.
men sålænge du ik for selvsyn vil se hvad du synes om Nad kun kørt med effekt delen er der vist ik noget man kan sige der kan gøre nogen forskel for dig, personligt var jeg os sikker på (og håbede meget) at Nad 3020 ville få så mange tæsk den sku ha en pude at side på, men det må vente til jeg møder op med min egen 
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der ikke nogle der lige springer med en sirius/gamut d100 eller d200 så vi kan få aflivet den 3020....?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
AK ja, så længe vi sidder fint beskyttet i hver vores skyttegrav og pådutter hinanden holdninger og meninger vi ikke har, så kan man til en hver tid afsporer debatten. Dige mener at han hører musik, go' daw' do' hvad fan' tror han vi andre gør, hører lyd der består af top, mellemtone og bund ?????. Det er simpelthen et for lavt plan at synke ned på og dige burde holde sig for god til at prøve at genoplive den gamle krikke hvor dogmerne i tilfældig orden lyder "Jeg lytter musik" ; "Sammenhæng er der fra starten og kan kun mistes ned gennem kæden" ; "Alle I andre sidder på ørene" og hvad har vi ellers. Jeg forstår egentlig ikke hvad dige laver i denne menings udveksling, "man" er jo kun interesseret i sin "egen" mening. Jeg mener virkelig at denne tråd kan sætte nogle ting på plads, f.eks. hvor meget er der egentlig sket de sidste 20-25 år af virkelige fremskridt. Kurt har nogle helt specifikke ankepunkter i forhold til FET's i udstyr, jeg har FET's i alt mit udstyr men jeg brækker mig da ikke 3 gange om dagen ved lyden af dan slags udstyr, så havde jeg det nok ikke. Men jeg kan da sagtens høre hvad det er FET's gør i forhold til bi-polare effekt-bolcher men synes ikke at man af den grund kan tale om rigtigt og forkert, det er højest forskelligt. Der hvor jeg mener at denne undermåler af en forstærker, altså NAD 3020, gør det godt er den umiddelbare sammenhæng der er i det den præsterer. Den er som den er, der er ikke noget der stikker ud, der er ikke noget der virker kantet eller forkert i sammenhængen. Her ud over må enhver der begriber effektopgivelsen på ca. 30 watt tabe underkæben, når man hører den ubesværrenhed med hvilken den afleverer voldsomme energiudladninger i bas-området.
Hvor Herre til hest, hvis der er nogle derude der sidder og får det indtryk at vi her har at gøre med verdens bedste forstærker, det er slet ikke tilfældet, den besidder bare kvaliteter der burde være et minimums-krav for alle forstærkere. Det forholder sig desværre sådan at der i dag er meget langt mellem de forstærkere der lever op til den sammenhæng i præstationer der i den grad kendetegner 3020'erens effektdel. Man kan sagtens finde forstærkere der gør det fantastisk på enkelt områder og så sidder man der og drømmer om at hvis den gjorde det ligeså godt på alle andre områder så sad man og lyttede til verdens bedste forstærker. Jeg sidder her med en tanke om, at hvis konstruktørerne der ude i stedet for top præstationer på enkelt områder, ville gå efter sammenhæng så ville vi alle have vundet noget, desværre tror jeg ikke at det nogensinde bliver sådan, simpelthen fordi at sammenhæng i bedømmelse af forstærkere kun er én ud af mange parametre man bedømmer udfra, jeg mener at det burde være den vigtigste.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|