Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kef reff. i Musikrummet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 98
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Hvordan var det så at komme "tilbage" igen.

Prøvede det selv engang hvor jeg afleverede et højtalerkabel til HFK igen, da jeg så skulle bruge mit oprindelige kabel ja så blev det mere kedeligt så var forskellen tydeligere når man går tilbage til det oprindelige.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Det var slet ikke dårligt at komme tilbage igen. Jeg er meget glad for mit H/K sæt og lyden sammen med mine 250ér giver den west coast sound jeg godt kan lide.

Odyssey var ikke dårligere på nogen punkter i mit set up men jeg syntes heller ikke at der var markant bedre lyd. Synd at vi ikke kunne bruge de samme ht. kabler på begge set ups, for det havde givet en lidt bedre sammenligning.

Jeg tror at man skal op i Stratos Extreme mono blokke for at høre den store forskel, hvilket jeg så også er overbesvist om at der er.

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik,

hvilken en af Stratos-modellerne var det i lyttede på?

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Det var plus udgaven

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Så har Jesper været i musikrummet med et sæt ICE 1000 Watt

Det var et besøg som jeg havde set meget frem til. ICE skulle jo have et greb omkring bassen som ingen andre i samme prisklasse og det er helt korrekt, så har man 10 K. og vil have helt nye effekter så er det et godt køb.

Jespers refference er et sæt 240 TI og ville høre om der var den store forskel på dem og 250 TI LE modellem. Jeg håber at Jesper vil skrive om sine erfaringer.

Vi startede med at lytte til mit set up for derefter at sætte ICE til. Vi hørte et nummer med Billy Cobham i en GRP udgave fra 1985. Det skal siges at GRP i almindelighed er super godt indspillet og var de første i slutningen af 70érne der indspillede digitalt. Læs evt. lidt her www.grp.com

Bassen blev holdt i jerngreb på ICE blokkene men der var ikke den fyldighed i toppen som på H/K sættet. Diskanten på ICE var lidt mere direkte men ikke så fyldig som H/K sættet.

Mht. til det totale lydbilled bliver det ikke ICE der kommer i mit musikrum, dertil var der ikke den fyldighed i musikken som jeg godt kan lide. JBL / AN går ikke sammen med ICE hvilket Jesper og jeg var meget enig i.

Af musik blev der spillet en masse GRP - SAGA - TOTO og den genre.

Tak til Jesper for demo, vi havde tre rigtig gode timer med masser af god musik.

brian
Branchemedlem
Branchemedlem
Odyssey Audio Danmark

Bruger siden: 03 Marts 2004
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Min tur til at kommentere søndagens hygge.

Velankommet til Henrik’s lytterum startede vi med at jeg fik lov til at lære hans set-up at kende.

Vi hørte megen forskellig musik, lige fra Thin Lizzy over Cowboy Junkies til Billy Cobham, hvilket gav mig et indtryk af hvordan hans set-up lyder. Umiddelbart vil jeg sige at det er et godt og vellydende set-up. Det er en anelse til den mørke side, dog uden at miste musikalitet. Dynamikken er rigtig god og det er en fornøjelse at høre rock, og specielt live-optagelser. Jeg synes ofte at live-optagelser af rock bliver flade at høre på, men ikke her.

Da det blev tid til at lytte på Odyssey, startede vi som Henrik skrev med Tempest’en i hans set-up. Der gik ikke mange sekunder af første nummer, før det stod klart at dette ikke var en vellykket kombination. Klangen var meget lysere, næsten uden bas, og  specielt diskanten blev mere aggressiv/metallisk.

Vi besluttede at skifte effekterne til Odyssey og det hjalp ganske gevaldigt. Nu var klangen igen homogen og egentlig meget tæt på Henrik’s eget set-up. Bassen gik lidt dybere med Odyssey, mens resten af lydbilledet var en anelse lysere end H/K. Vi hørte bl.a Yello som var en rigtig god oplevelse, hvor vi kunne nyde de mange spøjse/specielle indfald som disse herrer ofte bruger i deres musik. Henrik nævne kabler som mulig årsag til den lidt dybere bund og jeg er tilbøjelig til at give ham ret.

Inden jeg tog hjem fik vi hørt på Henrik’s set-up igen. Det var tydeligt at forskellen på de to set-up’s  ikke så meget er et spørgsmål om kvalitet, men derimod smag. Men det var dog ikke som dag og nat. Begge set-up’s er mere til den dynamiske side end den analytiske.

Samlet vil jeg sige at det var nogle rigtig hyggelige timer og  Henrik skal have tak for at lægge hus til. Hans lytterum er jeg meget misundelig på, da det jo er en hver Hifi-nørd’s drøm at have sådan et.

Brian

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Sjovt nok syntes jeg også på udstillingen i KBH at ICE var lidt tamt at lytte på, ikke lige min smag.Ser ud til at din oplevelse er lidt derhenad som jeg ser det.

Husker også oplevelsen fra Odense med JBL K2 da jeg hørte det duede det slet ikke her var der vidst også noget ICE lign. på.Men hørte også en udtale at JBL'en var god men ikke lige til hans pengepung.Måske er det en fin højtaler med det rette udstyr.

Lidt spændende er det da når der bliver brugt så meget krudt på ICE herinde.

Tænkte også på den herre Toftdahl der syntes at LC's ZAP moduler er bedre han har ret i hvert fald det jeg høre i weekenden under udstillingen.Men sjovt ville det være om man kunne lytte på tingene i kendte omgivelser og med udstyr som man ved spiller godt normalt.  

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

JRGW:

Jeg er meget glad for at høre div. effekter under eget himmelstrøg da refferencerne er til stede.

Ingen tvivl om at jeg ikke køber en effekt uden at lytte til den først. Jeg er også af den overbevisning at jeg skal et par skridt op af high end stigen før der er en forskel til den meget positive side.

Når finanserne er der så skal der en Flight 100 effekt på besøg hvis dette kan arr. Så er der en der har lyst til et par gode timer i musikrummet sammen med en Flight 100 kan jeg kun sige VELKOMMEN.

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Så har Jesper været i musikrummet med et sæt ICE 1000 Watt

Kan du eller jesper fortælle lidt om disse kabinetter?

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Det er AR ASP 1000 watt mono blokke

Her kan du læse alt om dem

http://www.acoustic-reality.com/

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik,

Det er da bemærkelsesværdig (og godt for dig) at dine H/K forstærkere kan hamle op med ICE 1000W og Odessey!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

L.B.: Hvorfor er det bemærkelsesværdig?

Efter min mening er H/K Signature sættet ekstremt undervurderet. Efter bi-amping er der så meget saft og kraft i sættet at det bliver svært at slå når man lige husker på prisen. Både Jesper og Brian syntes der er rigtig god lyd i H/K sættet og der var ingen af deres sæt der skiller sig ud og er mærkbart bedre.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Så er der lavet den sidste opdatering mht. til strømmen.

Nu er der jord på begge effekter, pre samt dac og drev.

Det biver sku et godt kvalitets indtryk, nu skal der lyttes lidt her til aften. Der skulle jo gerne være en forskel mere når nu hele linien er samlet.

Dertil har jeg i dag været oppe hos Karsten i Studiesound. Super cool fyr med hang til seriøst hi-fi.

Fik lyttet 6-7 nr. på det setup der også var på messen, og forskellen er KÆMPE stor. På messen var jeg ikke dybt imponeret, men efter det første nr. havde jeg en fornemmelse af et 3D billed som jeg ikke havde oplevet før. Det nr. vi lyttede til var min egen cd og et nr jeg nok har hørt 500 gange. Ingen tvivl om at det anlæg skal lyttes til under hjemmelige forhold og IKKE på en messe.

Jeg lånte disse afkoblingsfødder som jeg skal hygge mig lidt med den næste uges tid

Dertil er der nogle seriøse spiks.....

Den til venstre er den man skal bruge mod gulvet og den anden mod ht.

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik

Har du fået en god MC- trafo ?

Hilsen King .... -0

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2005 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Det var nu blot for at bekræfte dig i at du havde gjort nogle køb med brugt H/K. Kender ikke nyprisen, men jeg synes da det er godt at de "spiller op" med de nye alternativer du prøver.

Blot for at være rar.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Det var nu blot for at bekræfte dig i at du havde gjort nogle køb med brugt H/K. Kender ikke nyprisen, men jeg synes da det er godt at de "spiller op" med de nye alternativer du prøver.

Blot for at være rar.

Tak det mener jeg bestemt også at du er.

Og ja, jeg mener at jeg har gjort nogle meget ok køb når man tager pris / ydelse i betragtning. Listeprisen er 16 K pr. effekt, men tror umidlbart ikke at de nogen sinde er solgt til disse priser. Brugtprisen er ca 5 K pr. stk. så for 10 K kan man få et yderst velspillende sæt.

På mine effekter er der lavet fastmonteret jordstik og tomgangsstrømmen er maksimeret. Denne modifikation koster ca. 2.500 pr. enhed hvilket har hjulpet en del på det totale lydbilled.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Hej King

Nej jeg spiller med den indbyggede RIAA hvilket er ok indtil videre. Jeg er dog træt at jeg ikke kan spille på samme lydstyrke som på cd uden at bassen står og bevæger sig helt vildt.....

Har du et godt forslag?

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Så blev afkoblingsfødderne monteret. Det gik smertefrit på trods af de ca. 70 kg. pr. side.

Det er måske svært at se på billederne med materialet er super lækkert udført og med en lille detalje i midten, nemlig en node. De vejer godt til, uden af vide det er det omkring 8 kg. stykket.

I morgen skal der så spilles for at hører om gulvet spiller med eller om det er HELT væk.

De kan justeres ca. 10 cm. i højden og individuelt i hvert hjørne (3 hjørner) så der kan rettes op på et evt. skævt gulv. Denne justering laves med en umbrago nøgle så det er nemt.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:
Og ja, jeg mener at jeg har gjort nogle meget ok køb når man tager pris / ydelse i betragtning.

Det var lige min "pointe".

Derudover vil jeg sige, at dine nye "højttalerfødder" (er de købt eller lånt?) ser utrolig lækre ud. Man kan virkelig se, at der er kræset for detaljerne. Det samme gælder for strømskinnen, det er meget "stilet".

God week-end og "lytning"  

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Og tak i lige måde L.B.

Ht. platformene er lånt oppe hos Karsten i Studiosound. De koster 4 K. stk. så det bliver ved det i første omgang.

Der er INGEN tvivl om at de er berettiget i måske ethvert set up. De får mine ht. (ca. 70 kg. stk.) til at SPILLE musik UDEN noget andet blander sig (her tænkes på gulv, vægge og loft). Bassen bliver dæmpet en smule men til gengæld bliver den ren som aldrig før.

Det bliver nok lidt hårdt at vende tilbage til de alm. skumgumme fødder men det må jeg jo leve med.

Dem der har de gl. plankegulve vil mærke en verden til forskel og specielt dem i lejligheder vil kunne spille højere da gulvet ikke spiller med.

<< Forrige Side af 98 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes