Forfatter |
|
woody Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 278
|
Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen som har erfaring med denne kombination og evt. med hvilket kabel?
Woody
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop i dag købt en 1910 til min Z2'er (Havde i forvejen et 5m Lindy kabel).
Der er to kritikpunkter:
- Der er ikke noget billede i de ydeste centimemer (på et 104").
- Billedet er alt for lyst.
Jeg har 'omgået' de to ting ved at justere på zoom'en så billedet passer til lærredet, og jeg har justeret brightnes helt i bund (-6).
Det afgørende er af Hi-Fi klubben har lovet (se anden tråd), at begge problemer snart kan løses med en firmware opdatering.
På positiv siden er:
- DVI, billedet virker langt mere 'støjfrit'/rent end ved component fra min Harman/Kardon DVD25.
- Faroudja DCDi, nok det strøste fremskridt. Nu kan jeg holde ud at se star wars ep. I+II.
Endelig er der problematikken om skaleringen, 720P er bedre end 548P! tilgengæld forekommer der tearing af billedet i specielle scener (720p@50Hz er ikke understøttet af Z2'eren). Hvad der er at foretrække er svært at sige, pt. tror jeg jeg hælder mest til 720P.
Hvis de to 'børnesygdomme' bliver løst vil jeg dog ikke tøve med at anbefale den (jeg tager chancen og beholder min).
Fjernbetjeningen reagere lidt langsomt, og der er ikke en stor robust kasse på flere kilo. Men for mig er de ting underordnet, sålænge billedet er i orden.... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige kopieret det omtalte indlæg...
JHL Hi-Fi Klub. skrev:
Hej med jer,
Vi har i Hi-Fi Klubben netop fået bekræftet at over/under scan problemet og den "for" høje brightness er reelle problemer - på DVI udgangen.
Netop idag har man ved DENON i Tyskland test en tilrettet software på DVD1910 og denne rettelse løser scanne problemet - men desværre havde Japanerne ikke fået rette brightness problemet - så vi må vente tålmodigt en runde mere.
Når vi får den opgradererde software vil vi naturligvis tilbyde software opgradering af alle de spillere som allerede er solgt.
Med venlig Hillsen
Jens Holst Larsen Product Director, Hi-Fi Klubben/AudioNord |
|
|
__________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
woody Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 07:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
Jeg har netop i dag købt en 1910 til min Z2'er (Havde i forvejen et 5m Lindy kabel).
Der er to kritikpunkter:
- Der er ikke noget billede i de ydeste centimemer (på et 104").
- Billedet er alt for lyst.
Jeg har 'omgået' de to ting ved at justere på zoom'en så billedet passer til lærredet, og jeg har justeret brightnes helt i bund (-6).
Det afgørende er af Hi-Fi klubben har lovet (se anden tråd), at begge problemer snart kan løses med en firmware opdatering.
På positiv siden er:
- DVI, billedet virker langt mere 'støjfrit'/rent end ved component fra min Harman/Kardon DVD25.
- Faroudja DCDi, nok det strøste fremskridt. Nu kan jeg holde ud at se star wars ep. I+II.
Endelig er der problematikken om skaleringen, 720P er bedre end 548P! tilgengæld forekommer der tearing af billedet i specielle scener (720p@50Hz er ikke understøttet af Z2'eren). Hvad der er at foretrække er svært at sige, pt. tror jeg jeg hælder mest til 720P.
Hvis de to 'børnesygdomme' bliver løst vil jeg dog ikke tøve med at anbefale den (jeg tager chancen og beholder min).
Fjernbetjeningen reagere lidt langsomt, og der er ikke en stor robust kasse på flere kilo. Men for mig er de ting underordnet, sålænge billedet er i orden....
|
|
|
Tak for svaret, det ser ud til at denon er den bedste løsning til prisen, vi skal jo ikke glemme at næste skridt er 3k mere så kan man vel leve med midlertidige fejl. Hvad indstillinger har du fortaget i servicemenuen på din Z2`er? Jeg har lige opgraderet til firmware 1.08 hvor jeg håber problemet med 720p og 50 Hz er løst, men jeg har ingen dvdafspiller at afprøve det på.
Woody
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt at du spørger. Jeg sad og så lidt mere i går aftes (det er lidt 'fladt' når ens receiver er til rep. ) men billedet er faktisk blevet en hel del skarpere i forhold til min tidligere afspiller. Problemet var så at vertical banding så var RET tydeligt i flere scener .
Så jeg fik læst lidt på avs-forum og ændrede punkt 14 i factory menuen, og 13, 14 og 15 i service menuen. Og al vertical banding forsvant 
Da jeg efterfølgende kigge det samme materiale igennem igen, syntes jeg ikke at jeg kunne se tearing ved 720P længere !?! (jeg kan ikke forklare det, det kan jo være jeg bare var træt ).
Men der skal ikke herske tvivl om at jeg er blevet endnu mere begejstret for denne afspiller (og faktisk ogsåmin Z2'er)..... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
woody Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
Så jeg fik læst lidt på avs-forum og ændrede punkt 14 i factory menuen, og 13, 14 og 15 i service menuen. Og al vertical banding forsvant 
|
|
|
Kunne jeg få dig til at skrive hvilke menu punkter du ændrede og til hvad?
Woody
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøver med disse når jeg lige får tid....
First, you need to modify the FACTORY MENU settings:
14 - 1 25 - 47 26 - 112
Secondly, enter to SERVICE MENU settings:
1 - 52 2 - 52 3 - 52 7 - 567 8 - 562 9 - 572 10 - 139 11 - 139 12 - 139 13 - 98 14 - 91 15 - 95 16 - 531 17 - 571 18 - 499 21 - 89 22 - 91 23 - 85 24 - 128 25 - 95 26 - 128
Also, here are my user settings, for completeness:
Brightness: 0 Contrast: +7 Green: +2 Gamma: +7 (very important!) Sharpness: +7
Iris fully open for max brightness, lamp at low mode. __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
woody Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak det var lige det jeg manglede. Da jeg fik opgraderet min Z2 blev alt resat og jeg kunne ikke finde mine gamle indstillinger.
|
Til top |
|
|
Jules Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 176
|
Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er jeg virkelig den eneste der synes at 1910'eren er uskarp? Den laver bl.a. skygger. Jeg har testet den på både projektor og LCD, og begge steder slår yamakawa'en den med flere længder i skarphed.
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke se at den er uskarp (den slår min Harman/Kardon med flere længder!)
Bortset fra de to børnesygdomme er jeg fuldt tilfreds.
Nu skal man huske at et billede også kan være FOR (læs: kunstigt 'forbedret') skarpt... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
Jules Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg snakker på ingen måde om kunstigt forbedret skarphed! Faktum er at 1910'eren har skygger på kanterne. Meget tydeligt på fx. underteksterne. Det har Yamakawa'en slet ikke. Denon'en er også relativt ude af fokus.
|
Til top |
|
|
woody Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jules skrev:
Jeg snakker på ingen måde om kunstigt forbedret skarphed! Faktum er at 1910'eren har skygger på kanterne. Meget tydeligt på fx. underteksterne. Det har Yamakawa'en slet ikke. Denon'en er også relativt ude af fokus. |
|
|
Det kan være du har fået fat i den som er enten defekt eller med en meget gammel firmware version.
|
Til top |
|
|
Jules Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
woody skrev:
Jules skrev:
Jeg snakker på ingen måde om kunstigt forbedret skarphed! Faktum er at 1910'eren har skygger på kanterne. Meget tydeligt på fx. underteksterne. Det har Yamakawa'en slet ikke. Denon'en er også relativt ude af fokus. |
|
|
Det kan være du har fået fat i den som er enten defekt eller med en meget gammel firmware version.
|
|
|
Nej. Jeg har testet den nede i Hifiklubben og deres maskine opførte sig ens. De anerkendte, at det ikke var godt nok. Jeg havde min Yamakawa med i butikken og den var tydeligt skarpere.
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jules skrev:
|
|
Det kan jeg slet ikke genkende, men så må du jo bare beholde din Yamakawa...  __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
woody Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 02:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
Jules skrev:
|
|
Det kan jeg slet ikke genkende, men så må du jo bare beholde din Yamakawa... 
|
|
|
Jeg har lige bestilt en 1910 men jeg har aftalt med HIFI klubben at jeg først vil have den når de har fået lagt den nye firmware version på.
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
woody Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
Havde de nogen ide om tidshorisonten ???
Og ville den inkludere begge børnesygdomme ??
|
|
|
Jeg ringer til dem i morgen og høre, men jeg tror den skal prøves hjemme før end noget kan konstateres. Men når produkt direktøren siger det med lyset er løst sådan som jeg kan læse det, så må de have tjekket det. Ellers har de et alvorligt troværdigheds problem
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg har forstået det er problemet med at 'fylde billedet' løst, imens brightness problemet ikke er løst endnu.
Men skriv endeligt hvad du finder ud af.... Det vil jeg sætte stor pris på  __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
woody Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
Som jeg har forstået det er problemet med at 'fylde billedet' løst, imens brightness problemet ikke er løst endnu.
Men skriv endeligt hvad du finder ud af.... Det vil jeg sætte stor pris på 
|
|
|
Det vil jeg gøre, jeg regner med at have sat det hele op i min nye kælder her i efterårsferien, det afhænger dog af om hifiklubben kan få den opdateret, jeg ved ikke om det er noget de kan gøre i butikken eller om den skal ud af huset, så tror jeg nemlig at det godt kan tage et stykke tid.
Woody
|
Til top |
|
|