Forfatter |
|
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det lidt 'rodet' at emnet kører i to tråde, men bare for at holde forvirringen minimal:
JHL Hi-Fi Klub. skrev:
Hej med jer,
Vi vil naturligvis lave softupgrades som klarer alle fejl - ikke bare en enkelt. Skyggerne er garanteret en sideeffekt af den alt for høje brightness - og bare rolig - selvom softwareupgrades lyder som et lille indgreb - så kan det have MEGET stor indflydelse.
Tidshorisont - tja - jeg vil tro vi har et svar sidst i denne uge eller starten af næste uge - læg dertil lidt tid til at kopiere og sende CDROM'er.
Jens
|
|
|
__________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står selv og overvejer at investere i en Denon 1910 til brug sammen med min Sanyo Z2. Kabeltrækket bliver på ca. 10 m.
De 10 m kan jeg se i flere tråde her på forumet, er lige overkanten. Derfor tænkte jeg om det muligt at konvertere DVI til HDMI, og tilbage igen. Humlen skulle vel så være at HDMI kablet kunne klare længere træk...
Men taber man så kvaliteten et andet sted, og kan det overhovedet lade sig gøre?  __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tror jeg ikke man kan, med mindre man kommer op i en decideret ekstern videoprocessor, men så er det sikkert billigere at købe projektor+afspiller med hdmi i hver ende.
Der findes kabler, som laver dvi og hdmi om til hinanden, men grænserne for, hvad de kan bære af båndbredde, er så vidt jeg har forstået de samme som ved dvi-dvi.
Det lader til, at dvi-kabler på over 5 meter giver problemer for nogle, men ikke for andre. Ingen tvivl om, at kabelkvaliteten betyder noget, men ud fra hvad man kan læse af forskellige erfaringer tyder det på, at det også gør en forskel, hvilken afspiller/htpc, der er tale om, måske endda hvilken projektor. Who knows?
Desuden kan det vel tænkes, at det gør en forskel, hvor meget støj fra andre kabler, der er i ens rum, eller er det ren spekulation?
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man går over de 5 meter, spiller både afspiller, projektor, støj og kvalitet af kablet ind!
At konvetere passivt (fra en stik type til en anden) har INGEN virkning, det er det svageste led der sætter grænsen.
Det enste du kan gøre at at prøve dig frem med forskellige kabel kvaliteter, og holde det væk fra støj kilder. __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
anno1982 skrev:
De 10 m kan jeg se i flere tråde her på forumet, er lige overkanten. Derfor tænkte jeg om det muligt at konvertere DVI til HDMI, og tilbage igen. Humlen skulle vel så være at HDMI kablet kunne klare længere træk... |
|
|
Forskellen ligger ikke i kablet, men i sender og modtager, så det vil ikke gøre nogen forskel. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
anno1982 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart er min ide udsprunget fra samme opfattelse som ingenøren:
Ingeniøren skrev:
At konvetere passivt (fra en stik type til en anden) har INGEN virkning, det er det svageste led der sætter grænsen.
|
|
|
Men efter Otto's udsagn bliver jeg sq lidt forvirret..
Otto, TC skrev:
Forskellen ligger ikke i kablet, men i sender og modtager, så det vil ikke gøre nogen forskel.
|
|
|
Jeg har tænkt mig at bestille kablerne online, så jeg skulle gerne ramme rigtigt i første hug!
Er der ingen der har reelle erfaringer med opsætningen..? __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke se, at der er forskel på det, Ingeniøren og Otto siger. Begge dele bekræfter, at HDMI kun har fordele ift. DVI, hvis både afspiller og projektor har det, og i dit tilfælde er der DVI i begge ender.
Med andre ord er du nødt til at satse på, at kablet er godt nok til at virke på 10 meter. Alternativt findes der en slags boks, der forstærker signalet, så det kan holde, men jeg tør ikke stå inde for, hvor godt det virker. Se dette link:
http://www.hometheaterhifi.com/volume_11_4/gefen-hdtv-repeat er-10-2004.html
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan heller ikke se at Otto skulle sige noget andet end mig!
Pointen er: Købt et højkvalitets DVI-DVI kabel, og glem alt om HDMI!
(HDMI er KUN en fordel hvis BÅDE afspiller og projektor har HDMI IND/UDGANG) __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
anno1982 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må være mig der har fanget Otto forkert så... 
Jeg kan dog stadigt ikke give slip på ideen. Hvis problemet ligger i dat lange kabeltræk, så vil et kabel der kan klare længere kabeltræk (HDMI) være en fordel. At man så bliver nød til at konvertere fra DVI til HDMI -> og tilbage til DVI igen vha. 2 adaptere (kan findes på www.avconnection.dk -> dog ikke den helt rigtige type) er vel løsningen på at både projektor og dvd kun har DVI
Skåret helt ud i pap. - Hvorfor det ikke skulle kunne lade sig gøre??? __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fordi de lange kabeltræk kan lade sig gøre pga. den forbedrede HDMI sender placeret i DVD afspilleren og den forbdrede HDMI modtager placeret i projektoren.
Selve kabler er uændret, kun stikkene er udformet anderledes.
Altså: Der er HDMI sender og modtager der understøtter lange kabeltræk, ikke kablerne !!!
Håber det hjalp  __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
anno1982 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom den på plads!!! 
Tak for det! __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
woody Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 278
|
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
Factory Setting 14: 2
Service Setting 13: 100 14: 89 15: 100 |
|
|
Jeg kan se at det er forskelligt fra projektor til projektor hvad disse setings skal være, jeg har stadig VB med de nævnte indstillinger, men sætter jeg dem til
13: 95
14: 80
15: 100
Factory settings:
14: 1
Så forsvinder VB hos mig. Jeg mener også der er noget logik i at det er forskelligt fra projektor til projektor, hvorfor ellers alle disse indstillingsmuligheder! Jeg får snart en test skive fra TP (Otto) så jeg kan få min Z2 indstiller 100 % da det er svært at finde en Scene i en film som indeholder alle elementer.
7, 8 og 9 i servicemenuen er der dog meget stor uenighed om hvad de skal stå til nogen ligger oppe omkring 560 og andre omkring 475, jeg kunne godt tænke mig at høre hvad din, Ingeniøren, står til?
Jeg vil gerne opfordre til ved VB at man finder en meget blå scene og så indstiller med specielt 13 og 14 og 15 og factory settings 14 selv. Jeg mener ikke at der er noget facit på dette som blot kan kopiers fra den ene projekter til den anden, man kan være heldig. Det er lidt farligt blot at skrive i forskellige forums hvad der er godt på ens udstyr og så tror læseren at det kan jeg også bruge, men resultatet bliver et helt andet (ingen kritik til dig Ingeniør). Jeg kan også se i forskellige forums at der er delte meninger om hvad disse settings skal være og det underbygger jo teorien om at det er forskelligt fra projektor til projektor. Jeg mener også at man bør indstille disser settings da man får så meget mere ud af sin projektor hvis man ikke kan se VB, specielt når det nu kan fjernes.
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror at de forskellige settings også afhænger af firmware versionen, men faktum er at selv om de blot er copy pasted (i mit tilfælde) så kan jeg ikke se vertical banding mere!
Men min projektor hører nok til samme 'generation' hvor overstående var løsningen...
Hvilken test disk er det, det kunne jo være at der var lidt jeg ikke umiddelbart kunne se ?? __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
woody Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 278
|
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har jo fået opgraderet til firmware 1.08 så der er helt sikkert forskel også modellerne i mellem da komponenterne godt kan skifte fra den ene månede til den anden.
Test DVD`en er Digital Video Essentials, den koster 279,- hos TP, snak med Otto han ved hvad det er for en. Jeg har ikke fået min endnu.
Woody
|
Til top |
|
|
LMDK Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 23
|
Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder spændende - ændringer i menuen. Hvordan er det jeg taster mig ind i servicemenuen ?
På forhånd tak
Lars
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
På selve projektoren er der tre knapper (input, menu og select) hold to nede i ca 5 sekunder, og du kommer ind i en af menuerne.
Jeg kan desværre ikke huske hvilke kombinationer der fører til hvad (og en fører slet ikke til noget), men kombinationerne er ikke så mange  __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
JJservice Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 91
|
Sendt: 05 November 2004 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fuldt lidt med i jeres debat om Denon 1910 som også jeg havde tænkt på. Der bliver nævnt en yamakawa, hvad model nr har den?
Er den med DVI/ HDMI?
Hvad er prisen og hvor kan man få den?
Er der nogen der har et evt. dansk link hvor man kan læse nogle data?
Er der andre dvd med DVI / HDMI der spiller både + og - medie til under 3000Kr.?
John
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 05 November 2004 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|