| Forfatter |
|
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim
Tak for din åbenhed! Jeg venter nummer to når som helst så det er nok bedst at jeg bliver i nærheden.
Er det bagsiden af basmagneten der er boltet til kabinetet? Med den responsekure er den så ikke for analytisk? Kan du holde til at høre de gamle CD'er og lign?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
de skruer du ser er til at hænge den op, nu har jeg ikke lige et lydstudie, så det er ikke noget jeg har afprøvet.
min store frygt var også at de var "for ærlige", men jeg har aldrig spillet så meget led zeppelin og jimi hendrix efter jeg fik dem, selv klassiske indspilninger der var blandt de første cd'er der blev lavet ryger ofte i spilleren.
jeg forbinder personligt analytisk lyd med noget der er lige lidt for tyndt og lyst i det, men en overbetoningen af diskant, men selvom diskanten er det mest "korrekte" jeg har oplevet bliver det aldrig for meget.
og tillykke med den kommende. tid er der nok af, regner med at blive boende samme sted indtil andet kvartal næste år
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har længe ledt efter en standerhøjttaler (meget lettere at placere) med punch i og hifi-kvalifikationer der ville noget. Med de specs kan den endvidere drives af de fleste forstærkere - jeg lånte NAD's M3 med hjem og den er jeg lidt vild med.
Sammenligner man din responsekurve med eksempelvis B&W805S så er din slående flad og pæn.
Jeg må klart lytte til et par.
|
| Til top |
|
| |
Adamfelix Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
|
Jeg tror at vi to skal snakke lidt sammen, jeg forsøger at købe et sæt 4412A, og næste trin bliver formentligt en kraftig PA forstærker, LAB eller Crown.
Men jeg er færdig Klasse D 
|
|
|
Havde du ikke duehøjttalere engang? man må da sige at det er noget af et stilskifte, eller?
Hvad har gjort udslaget?  __________________ Højttalere: Epos ELS 3
Forstærker: Luxman LV-100
CD-afspiller: NAD C521BEE
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Januar 2008 kl. 07:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad er det logiske næste skridt, for hifi nørden der bruger forstærkere
der er ligeglade med strømmen og kan performe 100% på beskidt generator
strøm?
Det er naturligvis at sikre resten af udstyret samme rene strøm. 50 hz
rent, 220 Volt.
 Af uforklarlige årsager er anlægget begndt at "ploppe" hver gang naboen
eller jeg tænder for noget der bare minder om lystofrør. så noget måtte der
gøres... eller. klages.  så jeg fik muligheden for at låne og være test kanin for en LVG, Line
Voltage Generator, som indtil videre er nødtørftigt sat op. grimt, men det
fungere.
Strømmen skulle naturligvis, som resten af anlægget, være Crown, så udover
to 2 kw Trafoer til selve LVG'en, så bliver der benyttet en Micro Tech 1200
forstærker til at levere strømmen. Den skal dog nok enten skiftes eller
modificeres yderligere.
  konstruktionen er lavet af hasselhof, og er allernådigst udlånt til alpha
testing/mishandling/misbrug mens han er bortrejst 
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 01 Januar 2008 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ud til at der er tyndet ud i flaskerne i reolen, her ved årsskiftet. ( godt nytår )
Glæder mig til at følge med i hvad den "rene" strøm medfører, når du for alvor går igang med testing/mishandling/misbrug. 
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 01 Januar 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
Det ser ud til at der er tyndet ud i flaskerne i reolen, her ved årsskiftet. ( godt nytår )
Glæder mig til at følge med i hvad den "rene" strøm medfører, når du for alvor går igang med testing/mishandling/misbrug.  |
|
|
selvom han kan drikke som et hul i jorden, så har flaskerne blot flyttet plads. Det er nu det smukke syn man møder, når man går ind i lejligheden ..  til stor glæde for os der til tider lytter musik derinde.. rart at der ikke konstant er *kling kling* i baggrunden..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Januar 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
selvom han kan drikke som et hul i jorden, så har flaskerne blot flyttet plads. Det er nu det smukke syn man møder, når man går ind i lejligheden .. 
til stor glæde for os der til tider lytter musik derinde.. rart at der ikke konstant er *kling kling* i baggrunden..
|
|
|
Det tror jeg på, .....noget kliren må der have været ( billede herunder, til dem der endnu ikke har set side 1 ).

|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 01 Januar 2008 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
hvad er det logiske næste skridt, for hifi nørden der bruger forstærkere der er ligeglade med strømmen og kan performe 100% på beskidt generator strøm?
Det er naturligvis at sikre resten af udstyret samme rene strøm. 50 hz rent, 220 Volt.
.
 |
|
|
Hej Kim, det er godt nok noget af et anlæg du har fået skrabet sammen efterhånden. Kunne godt tænke mig at høre det en dag.
Lige en kommentar til din spændingsmåling. Som jeg ser dit multimeter, har du sat måleproberne forkert i. Desuden er 'drejeskiven' vist sat til at måle jævnspænding (V--). Til en vekselspændingsmåling skal proberne i 'Com' (sort) og V/Ohm (rød). Og så skal drejeskiven naturligvis stå under V~ på det rigtige måleinterval.
mvh Præsten
__________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Januar 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten skrev:
Hej Kim, det er godt nok noget af et anlæg du har fået skrabet sammen efterhånden. Kunne godt tænke mig at høre det en dag.
|
|
|
Præsten skrev:
Lige en kommentar til din spændingsmåling. Som jeg ser dit multimeter, har du sat måleproberne forkert i. Desuden er 'drejeskiven' vist sat til at måle jævnspænding (V--). Til en vekselspændingsmåling skal proberne i 'Com' (sort) og V/Ohm (rød). Og så skal drejeskiven naturligvis stå under V~ på det rigtige måleinterval.
mvh Præsten |
|
|
Multimeter srejeskiven står rigtigt nok på vekselspænding, det er bare ret utydeligt, og den ene måleprobe skal rigtigt nok i Com, men blev flyttet da den sad i vejen for min hånd, de gav dog det samme, og jeg var for doven til at flytte om når jeg nu stod med kameraet i hånden (jeg ved nu bare ikke om det er helt sundt, men det er ikke ligefrem et supermultimeter til 5000....) __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2008 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
| Spiller Subben altid med, eller slår du den fra ind i mellem? |
|
|
beklager det sene svar
Den er slået fra når jeg bare hygge lytter, går rundt og vasker op, gør rent etc, men til "seriøs musik lytning" er den altid slået til. pga. den aktive deling mangler der jo lidt når den ikke er med  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
vester Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 10 Maj 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke omtrent 10 år siden at næsten alle gik over til 230 Vac 
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2008 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo, men når forforstærkeren nu engang kan operere med 220/230/240, så valgte jeg den dovne løsning da det var for at se om det kunne fungerer, så det er såmænd ikke fordi at jeg har valgt det lavest mulige bevidst. jeg er relativt heldig at min strøm "kun" svinger fra 215-233 de gange jeg har målt.
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 19 September 2008 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super spændende tråd, og hold da op en udvikling du har været igennem.  Er du "gået i stå" for tiden - eller er der sket noget siden Januar alligevel? Crown-o-manien - holder den stadig fast i dig? Virkeligt overskuds-agtigt anlæg mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har faktisk ikke skiftet noget. mine planer indvoldverer et noget større lytterum, så der er jeg lidt strandet, og jeg er ovenud tilfreds med hvad jeg har. Jeg har ikke rigtigt skiftet noget i et par år, andet end at opgradere fra hifi kalber til industri kabler, og det er jeg meget tilfreds med.
pt overvejer et alternativt forstærker setup, :
med netværksbro der kører direkte ned i Macrotech i-9000, to stk per højttaler, og så en øvre sub med to macrotech i-9000x2 til 2x2 JBL GTI 15", efterfulgt af 2x2 JBL 2269h
En opgradering af front højttalere vil nok blive modded JBL Everest D66000, men både ht, amp, og sub opgradering kræver et langt større lytterum end jeg har pt.
Min Crown-o-Mania fortsætter dog ufortrødent, og jeg holder da stadig åbent hus når lejligheden byder sig.
Derudover er jeg begyndt at overveje en udvidelse til surround, men det er igen betinget af andet lytterum.
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 596
|
| Sendt: 19 September 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Kim. Nice set up - masser af power og membranareal  , og så aner jeg et stænkt af "ægte" hi-fi i toppen  . Surt, at vi bor så langt fra hinanden, for det ville være interessant med en lytter - hæ hæ, du bor jo på THE TRUE djævle-ø  . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 19 September 2008 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 September 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
| jo, men når forforstærkeren nu engang kan operere med 220/230/240, så valgte jeg den dovne løsning da det var for at se om det kunne fungerer, så det er såmænd ikke fordi at jeg har valgt det lavest mulige bevidst. jeg er relativt heldig at min strøm "kun" svinger fra 215-233 de gange jeg har målt. |
|
|
Du mener formodentlig at "spændingen" svinger fra 215-233 og ikke "strømmen". 
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 19 September 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forsvandt der ikke nogle indlæg ?
Noget med min. 450 Ampere sikringer osv ?
Eller hvad skete der ?
|
| Til top |
|
| |