Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 02:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: ADVARSEL!! /VÆRRE END KING (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Bruger siden: 25 Juli 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 18 November 2004 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg havde en købsannonce på en NAD T-973, her på hifi4all & hifiklubben's hjemmeside. Nogen tid efter, fik jeg en henvendelse fra Norge via email. Han fortalte, at han har en NAD T-973 til 7500 dkr.

Først sendte, jeg en mail tilbage. Om at kan sende et billed af forstærkeren. Han svarede, at han ikke har et digitalkamara. Som jeg desværre "hoppede på"

Jeg sendte så en mail tilbage og pruttede lidt om prisen. Det endte så med, at vi aftalte 7000 dkr. Et kup (trode jeg.)

Vi aftalte så, at jeg skal sende pengene på forskud via bankoverførelsel og bagefter, vil han så sende forstærkeren til mig. 

Jeg sente ham så endnu en mail og bedte om, at få hans adresse så man ved hvem man handler med. Den fik jeg så og hans konto nr.

I mandags overførte, jeg pengene til ham. Om tirsdagen sendte jeg så en mail til ham. For at fortælle, at pengene er hos på om torsdagen (18/11-04). Men der kom ingen svar. Her idag (18/11) tjekkede jeg så igen mine email. Men ingen svar fra normanden. Så begyndte jeg så, at bange anelser for at jeg er blevet snydt. Efterfølgende ringerede jeg så til 113 oplysningen-udlandet og fik tre telefonnumre. Jeg prøvede den første TLF-nr. Han tog også telefonen. Men han kendte ikke noget "til handelen". Bagefter nævnte jeg så det konto nr, som jeg har fået oplyst. Men det stemte ikke overens med hans. Det har vist sig, at jeg har fået en falsk adresse.  Dette svinestreg overgår, KING'S med flere længder, efter min mening og der nok flere der vil være enige om dette.

Efter samtalen med personen, på den falske adresse. Gik jeg i banken, for at oplyse om sagen. Da udlandsafdelingen var taget hjem i Norge. Kan min bank først imorgen (19/11) kontakte dem. Hvor de vil prøve, at få pengene tilbage igen. Bagefter ringede jeg så til politiet. Jeg fik besked på, at møde persolig op på politistasionen. Da vi snakker om bedrageri.

Til jer der har en købsanonce. Enten om der her på hifi4all, hifiklubben eller en treje hjemmeside. Så skal i IKKE handle, hvis i får en henvendelse, med denne email:  medox_me@yahoo.no  Så er i advaret.

Mere nyt følger, når jeg har snakket med politiet.

Mvh. Thomas

Til top Vis T h o m a s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T h o m a s

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 18 November 2004 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Sikke en slem historie! Det gør mig oprigtig ondt at høre at du er blevet snydt. Det lyder som han meget bevist har opgivet falsk navn og adresse. Jeg håber der er mulighed for at du kan spore ham via hans kontonr.

Jeg har også før handlet med vores skandinaviske naboer, hvilket dog altid er gået uden problemer. Det bedste er altså at bruge postopkrævning. Det skaber en større sikkerhed for både sælger og køber. Det kan jeg anbefale til andre, der handler.

Men hold os endelig opdateret i sagen, Thomas.

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 November 2004 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Det er da godtnok sørgeligt. Jeg håber du får dine penge igen.

Nogle mennesker er ærlige. Nogle mennesker er uærlige. Desværre bliver der flere og flere i den sidstnævnte kategori.

Jeg vil benytte lejligheden til, endnu engang, at anbefale at man aldrig forudbetaler en vare. Heller ikke selv om det er et firma.

Jeg håber virkelig du får dine penge igen. Jeg krydser fingre. . . .

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 November 2004 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også mene at du/banken kan spore ham via konto nummeret, og helt sikkert hvis politiet er indblandet, så kan de jo let skaffe en kendelse til at få personlige oplysninger på konto indehaveren... Og man må da formode at en Norsk bank er indforstået med at samarbejde med dansk politi?
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 November 2004 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

De gør intet ved det .

tro mig
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 November 2004 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Jeg må nok indrømme at min første tanke var noget i retningen af, "man overfører da ikke 7000kr til en gut fra norge man har vekslet en 3-4 mails med?"

Ingen tvivl om at normanden er et fjols, men det der kunne du sagtens have klaret på en smartere måde.
Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Bruger siden: 25 Juli 2004
Sendt: 18 November 2004 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

KasperP skrev:
Jeg må nok indrømme at min første tanke var noget i retningen af, "man overfører da ikke 7000kr til en gut fra norge man har vekslet en 3-4 mails med?"

Ingen tvivl om at normanden er et fjols, men det der kunne du sagtens have klaret på en smartere måde.

Hej Kasper.

Jeg har vekslet omkring 20 mails med ham.

Set i bakspejlet, så har du ret mht. til overførelsen.

Mvh. Thomas

Til top Vis T h o m a s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T h o m a s

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 November 2004 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
Det er da godtnok sørgeligt. Jeg håber du får dine penge igen.

Nogle mennesker er ærlige. Nogle mennesker er uærlige. Desværre bliver der flere og flere af den sidstnævnte kategori.

Jeg vil benytte lejligheden til, endnu engang, at anbefale at man aldrig forudbetaler en vare. Heller ikke selv om det er et firma.

Jeg håber virkelig du får dine penge igen. Jeg krydser fingre. . . .

Du har min dybeste sympati og jeg håber at du får dine penge igen snarligt.

Som kommentar til perejvind, vil jeg sige at jeg handler ikke med folk som ikke vil forudbetale, hvis det skal sendes. Efter bitter erfaring med folk der ikke afhenter pakker, fortryder osv, kræver jeg altid forudbetaling når tingene skal sendes. Hvis ikke det er acceptabelt, så bliver der ingen handel. Når det så er sagt, så får køber alle de oplysninger om mig som nu er nødvendigt for at man føler sig tryg.

Man er også altid velkommen til at afhente varen hos mig, det giver de fleste købere en tryghed bare det at de har valget. Jeg har faktisk ikke haft nogen problemer med det endnu og har heller ikke haft nogen købere der sprang fra på den konto. Omvendt har jeg heller ikke oplevet nogen problemer med at forudbetale. Det kræver bare at man tager nogle forholdsregler. 

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 November 2004 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Vanvittigt og naivt at overføre 7k til udlandet uden at have snakket med sælger personligt. Ville aldrig gøre det, så skulle det være en person som en masse kunne give grønt lys for inden. Det er nok lidt af en lærestreg .

Når noget som du selv siger er "et kup", så ville jeg lige stoppe lidt ekstra op ... av av.

Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 November 2004 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
De gør intet ved det .

tro mig

Når det danske politi, på foranledning af det norske, dukker op på folks arbejdsplads i Danmark pga. man ikke vil vedkende sig en hastighedsoverskridelse i Norge ud fra et foto, så vil jeg tro at samarbejdet er rimeligt stort. Svindel er da en mere alvorlig sag end at have kørt for hurtigt.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 November 2004 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Sørgeligt, sikke et .

mvh Gorm

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 18 November 2004 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
De gør intet ved det .

tro mig

For T h o m a s´s skyld håber jeg du tager fejl. Taler du ud fra viden om lignende konkrete sager?

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 18 November 2004 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Desværre kender frækhed ikke ret mange grænser nu til dags. Sørgeligt men sandt, findes der en del idioter som ikke kender til hæderlighed og samvittighed  

Håber dit problem løser sig, Thomas !

Selvom man måske har været for godtroende, kan det ikke retfærdigøres at blive snydt....... Tværtimod !

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 18 November 2004 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

jensen skrev:
De gør intet ved det .

tro mig

Når det danske politi, på foranledning af det norske, dukker op på folks arbejdsplads i Danmark pga. man ikke vil vedkende sig en hastighedsoverskridelse i Norge ud fra et foto, så vil jeg tro at samarbejdet er rimeligt stort. Svindel er da en mere alvorlig sag end at have kørt for hurtigt.

Politi og retsvæsen inden for skandinavien har et fortrinligt og letflydende samarbejde.

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 18 November 2004 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
jensen skrev:
De gør intet ved det .

tro mig

For T h o m a s´s skyld håber jeg du tager fejl. Taler du ud fra viden om lignende konkrete sager?

Ud fra sager .

de snakker og røven går , men de gør intet ved det .

Sådan er det ikke engang herhjemme gider de gøre noget ved det .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Sendt: 18 November 2004 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas

Det gør mig ondt.

Jeg har tidligere lavet denne tråd

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16546&K W=Jean+M+Jarre

Men der var ikke så mange svar, og nogle mente ikke det var et problem.

Men jeg mener stadivæk, det ville være en god ide.

Jeg håber du får dine penge igen.

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 November 2004 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

det håber jeg også ....

jeg har selv handlet med ham fra DanskDataDisplay, en gut fra arhus, der selv (han var sælger) foreslog en postopkrævning.

sådan skal det være.

jeg har dog selv overført penge direkte, men kun til danskere.

hpber du i det mindste får dine penge tilbage.....

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Sendt: 18 November 2004 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

det håber jeg også ....

jeg har selv handlet med ham fra DanskDataDisplay, en gut fra arhus, der selv (han var sælger) foreslog en postopkrævning.

sådan skal det være.

jeg har dog selv overført penge direkte, men kun til danskere.

hpber du i det mindste får dine penge tilbage.....

Tak for de rosende ord kim.

Som alle nok ved hed jeg Århus før, og det er mig fra Dansk Data Display.

Mvh

Jean / Århus

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 18 November 2004 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Hvad postopkrævning angår, er det jo også muligt at svindle med det.
Bare lige et par sten i kassen... Man kan svindle med alt.

Føler med dig Thomas.

Den værste oplevelse jeg har haft er heldigvis i en anden størrelsesorden. Jeg havde set et sæt højtalerkabler i brugtannoncerne her på hifi4all. Jeg lavede en aftale med sælger om at jeg kunne sende dem retur, hvis jeg ikke syntes om dem.
Faktum er at jeg ikke kunne lide dem, men tror i sælger har svaret på nogen emails?
Han har iøvrigt stadig en masse til salg her på Hifi4all. Ikke typen jeg kunne finde på at handle med igen.

Mvh. JBL

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 18 November 2004 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Træls historie, men det er desværre underlagt den slags risici som der er tale om når det er en bankoverførsel, som desuden kun bliver besværliggjort af at være en udenlandsk transaktion.

Jeg håber at det løser sig så du i det mindste kan få dine penge, men udsigterne er desværre lidt dystre!

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes