Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2025 | 11:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: ADVARSEL!! /VÆRRE END KING (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 18 November 2004 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Det du har blitt utsatt for er en ny folkesport i Norge som har dukket opp etter at kjøp og salg over internet begynte å vokse i omfang. Heller ikke efterkrav er sikkert da det du mottar kan være noe helt annet en hva du forventet. Mursten istedet for bærbar computer, osv.

Jeg har lest om en del slike saker i norsk presse, og mitt inntrykk er at i de fleste av tilfellene får kjøper sine penger tilbake.

Etter at jeg flyttet til Danmark har jeg selv kjøpt en del brukt utstyr over internet. Jeg har alltid betalt med bankoverførsel, og det har heller ikke oppstått noen problemer. Fordelen med Danmark er at det er så lite, så skulle det oppstå noen uoverenstemmelser kan man alltid bare sette seg inn bak rattet og etter et par timer kunne stirre svindleren i hvitøyet.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 November 2004 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

JBL Ti-5000:
Hvorfor fortæller du dog ikke hvem det er, så andre er fri for at gå i samme "fælde" ?

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 18 November 2004 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
JBL Ti-5000:
Hvorfor fortæller du dog ikke hvem det er, så andre er fri for at gå i samme "fælde" ?

Nu er jeg ikke lige typen der angiver folk, men med tanke på at jeg sendte kablerne tilbage til ham, og de ikke blev modtaget på posthuset, så er det ved at nå min grænse.

Han sælger en masse dyrt udstyr.

Han får i hvert fald ikke min anbefaling, men kan jo være at dette er et enestående tilfælde fra hans side. De kabler jeg købte af ham var næsten heller ikke noget værd i forhold til resten af hvad han havde til salg. Men det retfærdiggør jo ikke at man ikke holder en aftale.

JBL
(personoplysninger fjernet af admin)

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Bruger siden: 25 Juli 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 November 2004 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
JBL Ti-5000:

Hej Jesper.

Det ville jeg også meget gerne. Men da bedrageren, har givet mig en falsk adresse. Som jeg ikke ønsker at oplyse, da vedkommende er uskyldig. Har jeg kun bedragerens email ( Se første indslag )

Mvh. Thomas

Til top Vis T h o m a s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T h o m a s

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2004 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Hehe, Thomas.

Den var til mig...

JBL

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 November 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Efterkrav til udlandet er heller ingen dans på roser!

Jeg har netop solgt en DVD-afspiller til en gut i Norge, for at vi begge kunne føle os sikre blev vi enige om at bruge postopkrævning. Jeg startede med at få afsendt pakken, lige over 200,- kroner stod det mig i.

Efter en lille uges tid undrede det mig at jeg intet havde hørt, jeg henvendte mig til køber og han havde heller intet hørt! Han undersøgte sagen og fandt ud af at det Norske "Told & skat" havde tilbageholdt pakken fordi der ikke var en korrekt handelsfaktura, ved hjælp af alt vores udprintede email-korrespondance fik han dog pakken til sidst. Inklusiv en regning på godt 550,- kroner for told og moms, vi mente begge at dette ikke skulle gælde privat brugtsalg, men ligemeget hjalp det. Derefter blev han så præsenteret på et gebyr på 180,- for at få pengene overført til mig!

I dag er det 14 dage siden han afhentede pakken, og jeg har stadig ikke modtaget en krone. Post Danmark forsikre mig om at de nok skal komme, men hvis de ikke er kommet om en uge, så skal de efterlyses (Er der nogen der har set nogen penge?), og guderne må vide hvor længe det tager....

Selv om vi begge har været reelle og været i den bedste mening, så tror jeg ærligt talt vi begge føler os lidt snydt i dag.

Jeg ville ikke sende per efterkrav til udlandet en anden gang!

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 November 2004 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Når man modtager en pakke pr. efterkrav kan man åbne den for at sikre sig at indholdet er korrekt. Jeg tror bare ikke mange er klar over det.

Til Ingenøren: Post DK sidder med l**ten i denne her sammenhæng. Du har sendt en pakke pr. efterkrav, og de må ikke udleverer den uden at få penge, så problemet er ikke dit, men deres...bare ned og skab dig lidt :)

Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 November 2004 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Jeg mener mere og mere, at det kunne være rart at få de små svindlere soteret fra.

Hvis der er en der snyder, og det IKKE er til at tage fejl af.

Ja så sæt dem på en sort liste, men kun kan se når man er logget ind.

Så kan man hurtigt se om det er en man skal handle med, og så lad os da inføre nul tolerence, har man snydt og blevet opdaget ( fået en retfærdig retter gang, og blevet hørt. for derefter at blive kendt skyldig ) så bliver man udelukket fra forummet øjeblikkeligt.

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 November 2004 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

KasperP skrev:

Til Ingenøren: Post DK sidder med l**ten i denne her sammenhæng. Du har sendt en pakke pr. efterkrav, og de må ikke udleverer den uden at få penge, så problemet er ikke dit, men deres...bare ned og skab dig lidt :)

De har skam fået pengene, de tager sig bare goooodd.... tid inden jeg får dem. 3-ugers ventetid er skam fuldt acceptabelt

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2004 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren: Problemet er at Norge ikke er med i EU, så går det tit Told og lignende i den, hvis det er eks. havde været Sverige eller Tyskland havde der slet ikke været de problemer.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 19 November 2004 kl. 03:48 | IP-adresse registreret  

JBL Ti-5000 skrev:

Hvad postopkrævning angår, er det jo også muligt at svindle med det.
Bare lige et par sten i kassen... Man kan svindle med alt.

Føler med dig Thomas.

Den værste oplevelse jeg har haft er heldigvis i en anden størrelsesorden. Jeg havde set et sæt højtalerkabler i brugtannoncerne her på hifi4all. Jeg lavede en aftale med sælger om at jeg kunne sende dem retur, hvis jeg ikke syntes om dem.
Faktum er at jeg ikke kunne lide dem, men tror i sælger har svaret på nogen emails?
Han har iøvrigt stadig en masse til salg her på Hifi4all. Ikke typen jeg kunne finde på at handle med igen.

Mvh. JBL

Personligt når jeg sælger noget plejer jeg at give køber mulighed for at købe det (evt låne hvis det er en her fra siden jeg er sikker på er 100% reel) for så at prøve hjemme hos ham selv, og på eget udstyr. Det har jeg gjort seks gange uden problemer, den eneste gang produktet (en cd spiller) ik blev købt, var der ingen problemer overhovedet, den passede simpelthen ikke ind i hans setup og han sendte den straks videre til en anden der gerne ville prøve den, der fik den smæk af en dvd til mindre penge end cd spilleren, sådan kan det gå og jeg fik den hjem i samme stand som den var blevet sendt, godtnok mistede jeg lidt på fragt, men næste gang jeg sendte den ud blev den os købt    (sjovt nok har jeg aldrig selv blevet tilbudt det på brugtmarkedet ) Hvis det skal sendes så er det enten ved bankoverførsel eller postopkrævning. personligt har jeg ingen problemer med at forudbetale, hvis beløbet er af en vis størrelse bliver det dog først efter jeg har talt med sælger i TLF.

det er meget let at bedømme folk når man snakker med dem, der plejer at være tre typer (jeg er stødt ind i) den første er den ivrige sælger, der skamroser produktet, den anden (og mest behagelige) er den "ærlige" der påpeger evt fejl, ligemeget hvor ubetydelige de end er, dette vidner om at han har været påpasselig, og den tredje er "fuskeren" der ik lige har kvitering eller nogen plausibel grund til hvorfor han vil sælge, eller noget teknisk kendskab, og man konstant løber ind i små "hvide løgne" alder, nypris, stand, eller købt ved en forhandler man tilfældigvis ved aldrig har ført pågældende mærke osv  

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

marty
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Sendt: 19 November 2004 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår ikke hvordan du turde købe på den måde til at starte med. Jeg vil kun købe hvis jeg kan køre dertil og hente det selv og når jeg sælger er det kun afhentning og kontant betaling ved afhentning. Så vil jeg hellere undvære min drømmehifi, end gamble med mine surt opsparede penge på den måde.
Til top Vis marty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marty

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 19 November 2004 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

JBL Ti-5000 skrev:

Jesper Juul skrev:
JBL Ti-5000:

Nu er jeg ikke lige typen der angiver folk, men med tanke på at jeg sendte kablerne tilbage til ham, og de ikke blev modtaget på posthuset, så er det ved at nå min grænse.

Han sælger en masse dyrt udstyr.

Han får i hvert fald ikke min anbefaling, men kan jo være at dette er et enestående tilfælde fra hans side. De kabler jeg købte af ham var næsten heller ikke noget værd i forhold til resten af hvad han havde til salg. Men det retfærdiggør jo ikke at man ikke holder en aftale.

JBL
(personoplysninger fjernet af admin)

Skynd dig at slette det igen, Hifi4all bliver tossede hvis de ser du har indtastet personoplysninger på folk

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

venice
Branchemedlem
Branchemedlem
Calamus DK

Bruger siden: 06 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 November 2004 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas håber det bedste for dig  

T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Sendt: 19 November 2004 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Hej.

Først vil jeg sige, tak for jeres medfølese.

Som lovet, vil jeg følge sagen op. Når jeg har fået snakket politiet. Jeg snakkede med kriminal-politiet i Hjørring, i formiddags. Først fortalte jeg dem, om sagens forløb. Vi aftalte, at vi skal snakke sammen igen på mandag. Da der skal gå 3-4 fra torsdag, i og med at snyderen har "lovet", ar der vil gå 3-4 dage. Fra at den sendes fra Norge til Danmark. Som han skrev på denne mail:

Hei!

er ikke helt sikker på hvor lenge det går før du får pakken. burde ikke ta så veldigt lange tid, men vet ikke helt hva dhl må gjøre for å sende den til danmark. Har brukt dem før for å mota ting både fra utlandet og i norge. Det som pleier ta lengst tid er å få det utlevert i norge. Pleier ikke gå så lange tid å få det inn i landet vil tippe det tar ca 3 - 4 dage før du har den. Jeg skal spør dhl om det når jeg leverer pakken.

Hilsen Tommy

Hvis jeg ikke får forstærkeren på mandag ( Når jeg IKKE får forstærkeren, på mandag ) Vil der blive lavet en anmeldelse om bedrageri. De vil så gi sagen vidre til det norske politi. Men der er ingen garanti, for at jeg pengene tilbage.

Jeg har også snakket med min bank idag. De vil prøve, at få pengene sendt tilbage. De har kontaktet udlandsafdelingen, som så vil kontakte banken i Norge. Ved at sende et fax. Jeg har aftalt, at vi skal snakke sammen igen ca. kl 16:00. Så ved de måske mere. Ellers så skal vi snakke sammen, igen på mandag. Nu håber jeg bare på det bedste.

Mvh. Thomas.     

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 November 2004 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Til Jensen.

"Ud fra sager .

de snakker og røven går , men de gør intet ved det .

Sådan er det ikke engang herhjemme gider de gøre noget ved det . "

Er det dig personligt, eller er det fra din side også noget med "du snakker og....."

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 19 November 2004 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

PHN2 skrev:

Til Jensen.

"Ud fra sager .

de snakker og røven går , men de gør intet ved det .

Sådan er det ikke engang herhjemme gider de gøre noget ved det . "

Er det dig personligt, eller er det fra din side også noget med "du snakker og....."

mvh. Per.

Rolig nu, mester - vi gider ikke endnu en gang mudderkastning!

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

MaltheK

Skynd dig at slette det igen, Hifi4all bliver tossede hvis de ser du har indtastet personoplysninger på folk

[/QUOTE skrev:

Jeg sletter det gerne på opfordring fra hifi4all, men præcis samme oplysninger er jo at finde på brugtbørsen.

Jeg sletter det gerne på opfordring fra hifi4all, men præcis samme oplysninger er jo at finde på brugtbørsen.

T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Sendt: 19 November 2004 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har lige snakket med min bank igen. De har sendt en fax til banken i Norge. Men banken må ikke oplyse, hvad der står i den. Politiet vil dog få en kopi af faxen.

Jeg følger sagen op på mandag. Når jeg igen har, fået snakket med politiet og min bank. Efter kl 16:00

Jeg kan oplyse, at jeg har vidresendt de emails, som jeg har modtaget og de emails som jeg selv har sendt, til politiet.

Mvh. Thomas

T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Sendt: 19 November 2004 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Hej igen.

Nu har jeg også, lavet et indslag på HFK's hjemmeside. Så får idioten  svære ved  også, at snyde vores ærlige norske & svenske, brødre & søstre.

Link: http://www.hifiklubben.dk/forum.asp?id=1|f|487|49|9983|show

Mvh. Thomas.

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum