Emne: ADVARSEL!! /VÆRRE END KING ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 23 November 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Jensen: Det må kunne kalles en cyberfist of fury! Skulle likt å se blikket til luringen når naboen avla inkassovisitten. |
|
|
Ja , men man har lov til at være heldig .
|
Til top |
|
|
tbbv Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 177
|
Sendt: 23 November 2004 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
Hvad kan man lære!????
Køb aldrig aldrig aldrig!!!! så der betales på forskud!!!!!!!
Køb altid! jeg gentager!! ALTID!! pr. efterkrav!!
Og betal så bare prisen dette nu må koste!!..
Og skal man gå med livrem & seler!! ( JEG GØR ! på denne måde!) aftal syn! og mød op!! se, rør, hør, beslut og hvis ja!? betal kontant og tag med!...
Og så betaler jeg gladlig de 600 - 700 kr. det koster mig at rejse frem og tilbage helt fra Bornholm til where ewer!...
Og køb fra udlandet??? GLEM DET!!!!! ( med mindre du også her vil ud på en lille rejse!??)
Hvis man IKKE! holder sig til dette??? tjaaa... så må man æde tab som det her beskrevet i sig hvis det sker! og det GØR! det nu og da!!... så`n er det!!...
Det kan være en ond verden!!...
Jeg tager ALDRIG nogen chancer med noget der koster mere end jeg har råd til at miste!!..
Har købt en del brugt udstyr pr. efterkrav, (hvad der er rimeligt sikkert! trods alt..) men aldrig over 3 -4000 kr!!.....
Ved store køb, over 3000 kr. vil jeg når det er brugt køb, ALTID! møde op og checke, lytte mm. uanset hvor det er!...
Kan jeg ikke det?? køber jeg IKKE!...
Og har de sidste mange år og utallige brugt køb ALDRIG! haft problemer!.. ( der ikke ku rettes op på med det samme og til alles tilfredshed!)
Kun EN! gang har jeg haft et HAV! af problemer! og det var ikke engang brugt køb, eller privat, men fra et FIRMA!... såååå helt sikker er man dog aldrig!! 
mvh.
|
|
|
Hej miju!
Jeg er sikkker på, at du mener det godt, men du virker meget nedladende overfor en person, som højst sandsynlig ikke har det særlig godt lige nu. Da han alt peger på at han er blevet fuppet!
Hvorfor alle de udråbstegn og stor skriftstørrelse?
Er dit budskab vigtigere end andres?
Vi har jo ikke alle den samme indstilling til hvordan tingene skal gøres, derfor kan man da godt ærges sig, hvis det kikser og fortælle andre om ens uheld.
Så kan vi andre jo bruge mandens erfaring næste gang vi står i en ligende situation og skal bestemme os for hvor stor en risiko vi er villig til, at tage.
Mvh __________________ Thomas
Mit link
QLN, HTPC, PS3, Onkyo TX-SR805og Panasonic TH-42PX70E
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 23 November 2004 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig, det er ingen grunn til å sparke en mann som ligger nede. Han behøver neppe å få påpekt risikoene ved forhåndsbetaling og kjøp fra utlandet, eller tar jeg feil?
|
Til top |
|
|
rvu84 Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 251
|
Sendt: 23 November 2004 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej om som så mange tit har sagt, så er efterkrav ikke en mere sikkert, han kunne jo sende en mursten!
__________________ Mit Setup
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 23 November 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
rvu84 skrev:
Nej om som så mange tit har sagt, så er efterkrav ikke en mere sikkert, han kunne jo sende en mursten!
|
|
|
Som det også tidligere er nævnt, så har du ret til at kontrollere indholdet af pakken inden du betaler for den. Hvis indholdet ikke svarer til det forventede, kan du nægte at modtage pakken. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
tbbv Forum Bruger

|
Sendt: 23 November 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
rvu84 skrev:
|
|
|
Som det også tidligere er nævnt, så har du ret til at kontrollere indholdet af pakken inden du betaler for den. Hvis indholdet ikke svarer til det forventede, kan du nægte at modtage pakken. |
|
|
Er det noget "man" ved eller er det noget "man" tror man ved?
På trods af formuleringen, er spørgsmålet ikke ment som en provokation, men jeg oplever tit, at hvis noget er gentaget nok gange, så tror alle på det.
Så det er vel værd, at undersøge!?
Mvh __________________ Thomas
Mit link
QLN, HTPC, PS3, Onkyo TX-SR805og Panasonic TH-42PX70E
|
Til top |
|
|
tbbv Forum Bruger

|
Sendt: 23 November 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

|
Sendt: 23 November 2004 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
På mit tidligere job har jeg selv fået lov til, at checke indholdet af efterkravspakker, inden jeg modtog dem. Om det var fordi vores firma havde en specialaftale, skal jeg så ikke kunne sige.
Privat har jeg godtnok aldrig praktiseret det. For at være sikker, er det nok smartest at spørge postvæsenet om hvordan reglerene er idag. Hvis ikke andre ved det med sikkerhed, så undersøger jeg lige sagen, men det bliver nok ikke før i overmorgen, at jeg kan vende tilbage med et svar.
__________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
yanomami Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 245
|
Sendt: 23 November 2004 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også spurgt på posthuset om jeg lige kunne tjekke indholdet inden jeg betalte. Svaret var, at hun havde ikke noget med indholdet at gøre og jeg ikke måtte tjekke den først. __________________ M.v.h.
Yanomami
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

|
Sendt: 23 November 2004 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
yanomami skrev:
Jeg har også spurgt på posthuset om jeg lige kunne tjekke indholdet inden jeg betalte. Svaret var, at hun havde ikke noget med indholdet at gøre og jeg ikke måtte tjekke den først. |
|
|
Ja så er vi jo lige vidt. Medmindre pakken er gennemsigtig, kan man ikke være sikker på, hvad man får. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
T h o m a s Forum Bruger

Thomas!!!
Bruger siden: 25 Juli 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 447
|
Sendt: 23 November 2004 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Sidste nyt: Jeg har også, lavet en tilsvarende tråd. Inde på hfk's hjemmeside og der har hfk's administrator lavet et indslag. Hvor han skrive, at jeg skulle kontakte ham pr. email. Da de fra hfk side, ønsker at medvirke til at løse mit problem.
Mandag aften sendte jeg så en mail til administratoren. Hvor jeg kort fortalte ham, om sagens forløb.
I formiddags fik jeg så svar fra ham. Hvor han skriver, at de vil følge sagen tæt og understøtte sagens efterforskning med de oplysninger. Politiet eventuelt kunne have brug for. Bla med IP-oplysninger
Jeg kan kun sige, at jeg er glad for deres opbakning.
Mvh. Thomas
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
Sendt: 24 November 2004 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
tbbv skrev:
miju skrev:
Hvad kan man lære!????
Køb aldrig aldrig aldrig!!!! så der betales på forskud!!!!!!!
Køb altid! jeg gentager!! ALTID!! pr. efterkrav!!
Og betal så bare prisen dette nu må koste!!..
Og skal man gå med livrem & seler!! ( JEG GØR ! på denne måde!) aftal syn! og mød op!! se, rør, hør, beslut og hvis ja!? betal kontant og tag med!...
Og så betaler jeg gladlig de 600 - 700 kr. det koster mig at rejse frem og tilbage helt fra Bornholm til where ewer!...
Og køb fra udlandet??? GLEM DET!!!!! ( med mindre du også her vil ud på en lille rejse!??)
Hvis man IKKE! holder sig til dette??? tjaaa... så må man æde tab som det her beskrevet i sig hvis det sker! og det GØR! det nu og da!!... så`n er det!!...
Det kan være en ond verden!!...
Jeg tager ALDRIG nogen chancer med noget der koster mere end jeg har råd til at miste!!..
Har købt en del brugt udstyr pr. efterkrav, (hvad der er rimeligt sikkert! trods alt..) men aldrig over 3 -4000 kr!!.....
Ved store køb, over 3000 kr. vil jeg når det er brugt køb, ALTID! møde op og checke, lytte mm. uanset hvor det er!...
Kan jeg ikke det?? køber jeg IKKE!...
Og har de sidste mange år og utallige brugt køb ALDRIG! haft problemer!.. ( der ikke ku rettes op på med det samme og til alles tilfredshed!)
Kun EN! gang har jeg haft et HAV! af problemer! og det var ikke engang brugt køb, eller privat, men fra et FIRMA!... såååå helt sikker er man dog aldrig!! 
mvh.
|
|
|
Hej miju!
Jeg er sikkker på, at du mener det godt, men du virker meget nedladende overfor en person, som højst sandsynlig ikke har det særlig godt lige nu. Da han alt peger på at han er blevet fuppet!
Hvorfor alle de udråbstegn og stor skriftstørrelse?
Er dit budskab vigtigere end andres?
Vi har jo ikke alle den samme indstilling til hvordan tingene skal gøres, derfor kan man da godt ærges sig, hvis det kikser og fortælle andre om ens uheld.
Så kan vi andre jo bruge mandens erfaring næste gang vi står i en ligende situation og skal bestemme os for hvor stor en risiko vi er villig til, at tage.
Mvh
|
|
|
Det er ikke ment som at træde på en der ligger ned! ej helre nedladende!
Men blot en stor kraftig advarsel! om ikke at købe uset! for mere end du kan bære at miste, uden at det betyder mere end en smule ærgelse!
Jeg har største sympati og medfølelse for den stakkels mand der er blever "blæst" for 7000 kr.... AV! for den!!
Jeg håber bare det kan stå som en stor advarsel for alle! så andre ikke kommer ud for det samme!.. for så er der kommet en smule "godt" ud af det..
Håber inderligt at politi mm. finder frem til svinet der har snydt!... og at forurettede får sine penge igen!
Havde det været mig havde jeg gjort alt for at spore udyret og kunne politi og myndigheder ikke skaffe pengene igen så kunne de lokale MC "brødre"!!! og så ville den stå på for alle pengene!
mvh.
__________________ M.
|
Til top |
|
|
wuffer Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1379
|
Sendt: 24 November 2004 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror ik man må åbne en pakke før der er betalt.. jeg har gjort det en
enkelt gang da pakken var blevet kastet med men kendte os alle dem på
posthuset...
|
Til top |
|
|
T h o m a s Forum Bruger

Thomas!!!
|
Sendt: 26 November 2004 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Da jeg snakkede med politiet i mandags. Fik jeg at vide, at der ikke er nogen garanti for, at jeg får pengene igen.  . Jeg har lavet en tilsvarende tråd, på AVforum.no. Hvor der bla. en der fortæller, at han blev snydt af en svensker for 3500 nkr. Han meldte sagen til politiet. Men sagen blev henlagt , fordi at beløbet er for lille. Link: http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=14414&postdays=0 &postorder=asc&start=0&sid=494d874d0ff83e9ae445d d1263313428
Derfor prøver jeg også, selv at "lægge pres" på nordmanden. Ved at jeg i onsdags, sendte ham denne mail:
Hej
Jeg har meldt sagen, til politiet i mandags. Politiet i Danmark, vil sende sagen vidre til Norge.
Men hvis du frivillig, overfører de 7000 dkr. tilbage til mig. Trækker jeg anmeldelsen tilbage. Hvis ikke, kører jeg sagen helt ud.
IBAN: DKxxxxxxxxxxxxxxxx
SWIFT: XXXXXXXX
Hilsen Thomas.
Til trods for at banken i Norge over for min bank. Har bekræftet at pengene, kom ind på, den konto nr. som jeg fik oplyst torsdag morgen (18/11). Fik jeg denne svar:
Hei!
Kan du gi meg alt info om innbetalingen? Har ikke motatt noen penger enno. Hvis du gir meg alt info så skal eg sjekke det nærmere med banken min. som sagt så er det banken min som har ordnet med alle konto nummer osv som har blitt brukt.
Hilsen Tommy
Man kan tydelig se på hans emails, at han benægter sit svindel.
Ihverfald sendte jeg ham denne svar:
Hej.
Jeg har indbetalt de 7000 dkr. på dette konto nr. NOxxxxxxxxxxxxx
Jeg lavede overførelsen, mandag d 15/11 og pengene kom ind på din konto torsdag d. 18/11.
Hilsen Thomas.
Bagefter vekslede vi dissee mails:
Hei!
skal ned i banken min i dag og sjekke dette med dem.
Hilsen Tommy
Hej.
Send en tilbage-melding, når du har snakket med din bank.
Hilsen Thomas
Hei!
Skal gjøre det. skal ned i morgen å snakke med dem.
Hilsen Tommy
Det var så idag ( 26/11 ) at han skulle snakke med sin bank. Men har jeg ikke, fået noget svar. Desuden har banken i Norge, oplyst til min bank. At konto-indehaveren ikke hedder Tommy, men Terje til fornavn. Jeg snakkede med min bank idag (26/11). Men der er ikke, sket mere nyt.
I torsdags (25/11) ringede jeg til personen på den adresse i Arendal, som jeg fik. Der fik jeg endnu engang, beskræftet at det er en falsk adresse som jeg har fået. Jeg kan forestille mig, at svindleren har udvalgt denne adresse udfra en telefonbog eller en norsk hjemmeside, som der svarer til krak.dk
Jeg blev så enig med personen i Arendal. At jeg får udprintet den email, hvor hans at hans adresse står og sende den til Arendal. Han er interesseret i, at få opklaret. Hvem der har misbrugt hans adresse. Det kan måske hjælpe til, at sagen bliver opklaret.
Jeg vil forsætte med, at holde jer opdateret i sagen.
Mvh. Thomas.
|
Til top |
|
|
T h o m a s Forum Bruger

Thomas!!!
|
Sendt: 29 November 2004 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
I lørdags ( 27/11 ) fik jeg denne svar fra nordmanden:
Hei!
Beklager at jeg ikke har svart før nå.Var innom banken min i dag viste dem alt info som jeg fikk av deg. De sjekket opp dette alt så ut til å være i orden. Helt til hun sjekket kontunummeret mitt. Dette stemmte ikke med det som pengene har blitt sendt til. Jeg fortalte at jeg har fått all info om konto nummer osv. fra banken. Hun sa at dette ikke kunne stemme at feilen måtte ligge en annen plass. for sånne feil kunne ikke skje hos dem. Så jeg spurte hva de kunne gjøre for å rette opp i det da. Nei de kunne ikke gjøre noe fikk jeg beskjed om. Hun hadde verken lov til å gi ut opplysninger om den personen som har fått pengene eller kreve pengene tilbake. Dette var noe vi måtte ordne opp i selv fikk jeg beskjed om. Helt tilslutt så beklagte hun det hele og ønsket oss lykke til. Ble ikke så veldigt mye klokere av det akuratt. Banken har gjort en feil som de ikke vil innrømme og de kan heller ikke ordne opp i det.
Hilsen tommy Ud fra denne svar. Er det tydelig, han prøver på at spille uskyldig. Dels har jeg hele to gange, snakket med personen på adressen i Arendal. Som "Tommy" gav til mig og begge gange fik jeg beskræftet, at det IKKE er Tommy i Arendal som jeg har mailet med. Dels bor inderhaveren til den konto nr. som jeg skulle overføre pengene til. Som "Tommy" gav til mig, IKKE i Arendal, men i Stavanger-området. Ihverfald sendte jeg ham denne email:
Hej
Jeg har sendt de 7000 dkr, til DEN konto nr. som du gav til mig.
Desuden har jeg i telefon snakket med personen, på den adresse i Arendal, som du har oplyst til mig. Der fik jeg endnu engang beskræftet, at IKKE er dig der bor på adressen i Arendal.
Som sagt har jeg lavet en politi-anmendelse. Hvis ikke at jeg får pengene tilbage eller forstærkeren. Kører jeg sagen helt ud.
Hilsen Thomas. Samme dag, sendte jeg en email til administratoren fra hifiklubben: Hej Xxxxxx.
Jeg har forsøgt, at få "Tommy" frivillig. Til at overføre pengene tilbage. Men til trods for, at banken i Norge over for min bank har bekræftet, at han modtog pengene torsdag d. 18/11. Har han svaret at, han ikke har modtaget nogle penge. Jeg er overbevist om, at han prøver at "krybe sig uden om" Bla har han skrevet i sin sidste mail. At han har snakket med sin bank og de har begået en fejl, som de ikke vil indrømme.
Jeg har overført pengene, til den konto som han oplyste til mig.
Desuden snakkede jeg med den Tommy, som der bor i Arendal. Der fik jeg endnu engang beskræftet, at det ikke er den Tommy som jeg mailet med.
Min bank har som sagt, fundet udad at inderhaveren til den konto nr, som jeg har overført pengene til. Bor i Stavanger-området.
Jeg vil så spørge dig til råds, hvordan jeg nu skal gribe sagen an ?.
Jeg har lavet, en politianmeldelse. Jeg vidresender de sidste mails, som jeg har vekslet med nordmanden.
Mvh. Thomas
Her idag ( 29/11 ) fik jeg så svar tilbage. Hvor adminisratoren bla. skriver, at han mener jeg har gjort det rigtige indtil vidre. Desuden oplyste administratoren, at han har nordmandens IP-adresse. Som han på politiets forlangende kan oplyse.
I dag ( 29/11 ) snakkede jeg kort med politiet. Politimanden som der tager sig af min sag. Fortalte mig, at sagen er på vej til politiet i Norge. Desuden har jeg vidresendt de seneste emails, som jeg har vekslet med "Tommy". Nu må vi se hvad der sker. Mere nyt følger.
Mvh. Thomas.
|
Til top |
|
|
T h o m a s Forum Bruger

Thomas!!!
|
Sendt: 29 November 2004 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
For at indrykke nye indlæg på denne tråd. Måtte jeg først klikke "citer" på et af de andre indlæg, slette det indtastede og derefter skrive indlæget.
Måske er der andre, der har samme problem som jeg tror. Da det kun er denne tråd, jeg ikke kan skrive nye svar på amindelig vis. Så løsningen er: Først klik på "citer" på det forgående indlæg, klik på "slet indtastede" og derefter skriv og indryk.
Mvh. Thomas
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
Sendt: 29 November 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
T h o m a s skrev:
For at indrykke nye indlæg på denne tråd. Måtte jeg først klikke "citer" på et af de andre indlæg, slette det indtastede og derefter skrive indlæget.
|
|
|
Jeg har samme problem, og har haft det flere gange hvor jeg har ville skrive en kommentar 
(Men nu kender jeg da løsningen)
Men forsat held og lykke med det  __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
T h o m a s Forum Bruger

Thomas!!!
|
Sendt: 29 November 2004 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|