Forfatter |
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vittel skrev:
Filmtossen skrev:
Mr. Sanders skrev:
Du er heldig som har et så STORT rom, og 135" er KINO-size. 
To spørsmål:
- Er de takvinduene Velux, som har integrerte blendingsgardiner?
- Hviken modell er Sunwave'n?
|
|
|
TAK!
Ja vinduerne er VELUX og gardinerne er beregnet til disse vinduer.... Det er helt kanon....
SUNVAWEén er model SRC-3000 og kan købes i HIFI-Klubben for 499,- (DKR)
|
|
|
Hej Tosse hey!
Du skriver at du har givet 499,- for din remote, det undre mig lidt da den inde på deres hjemmeside er opgivet til 799,- det undrer også mig meget, især fordi det ikke var et tilbud, det var ihvertfald ikke slået op som et.
Det irriterer mig i særlig grad fordi jeg står og skal købe en til min far. Nu har jeg så kontaktet en HFK butik og sagt at jeg synes det var underligt med en sådan prisstigning....jeg fik den så til 499,-, måske fordi jeg samtidig købte en forstærker, hvem ved....men for at vende tilbage til udgangspunktet det er mærkeligt at den lige pludselig stiger .
Har iøvrigt skrevet til HFK på deres hjemmeside vedrørende prisstigningen, og forventer da at få en begrundelse/forklaring .....vender tilbage når jeg har den...
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/tilbehoer/fjernbetje ning/detail/SUNWAVE_SRC3000_fjernbetjening.htm?id=4965#
Var der tale om et tilbud eller ?
|
|
|
Til top |
|
|
Vittel Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 268
|
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var mystisk, jeg har haft kik på den et stykke tid nemlig, den har
så vidt jeg husker altid stået til de 799 inde på hjemmesiden.
Kanon at du lige graver lidt i det, glæder mig til at høre svaret - hvis det ellers kommer
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vittel skrev:
Det var mystisk, jeg har haft kik på den et stykke tid nemlig, den har så vidt jeg husker altid stået til de 799 inde på hjemmesiden.
Kanon at du lige graver lidt i det, glæder mig til at høre svaret - hvis det ellers kommer 
|
|
|
ikke altid, jeg har købt den på nettet, og det var til 499,- men det var sidste år.
Skal nok vende tilbage når/hvis jeg får et svar
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå men så fik jeg prøvet mine "ring mat domes", og jeg kunne hverken se eller høre forskel, ej heller mærke på DVD afspilleren at svingningerne blev dæmpet....derfor: blev de afleveret igen  . Istedetfor fik jeg så nogle "CERABALL" fødder som skulle være gode (og dyre??, jeg fik dem bare med til låns for at se om det gav noget)) (billede kommer hvis jeg beholder dem).....indtil videre kan jeg mærke tydelig forskel på om afspilleren står på dem eller sine "egne" fødder...mere følger når jeg har set/lyttet lidt mere. __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Vittel skrev:
Det var mystisk, jeg har haft kik på den et stykke tid nemlig, den har så vidt jeg husker altid stået til de 799 inde på hjemmesiden.
|
|
|
ikke altid, jeg har købt den på nettet, og det var til 499,- men det var sidste år.
|
|
|
Har fået svar fra HFK. Grunden til at den er dyrere nu end i DEC er at den indtil 24/12-04 var på tilbud (ja det er så gået hen over hovedet på mig), og det er den så ikke længere....
Der kan man bare se.... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Nå men så fik jeg prøvet mine "ring mat domes", og jeg kunne hverken se eller høre forskel, ej heller mærke på DVD afspilleren at svingningerne blev dæmpet....derfor: blev de afleveret igen . Istedetfor fik jeg så nogle "CERABALL" fødder som skulle være gode (og dyre??, jeg fik dem bare med til låns for at se om det gav noget)) (billede kommer hvis jeg beholder dem).....indtil videre kan jeg mærke tydelig forskel på om afspilleren står på dem eller sine "egne" fødder...mere følger når jeg har set/lyttet lidt mere. |
|
|
Nu har jeg set og lyttet til en række film, både med og uden disse "ceraball" fødder. Et er sikkert, jeg kan mærke forskel på DVD afspillerens svingninger/rystelser, men jeg synes ikke at jeg kan se/høre nogen forskel og så er det jo lige meget.
Skal ned i bixen hvor jeg har "lånt dem" og have en demo af nogle forskellige tweaks, også af disse "ceraball" og andre dæmpe fødder, samt en vejledning i hvad jeg skal lytte efter (det kan jo være mig der ikke kan spotte forskellen..... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Vittel Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 268
|
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Filmtossen skrev:
Vittel skrev:
|
|
|
|
|
|
Har fået svar fra HFK. Grunden til at den er dyrere nu end i DEC er at den indtil 24/12-04 var på tilbud (ja det er så gået hen over hovedet på mig), og det er den så ikke længere....
Der kan man bare se....
|
|
|
Okey, det var ærgeligt man ikke lige var opmærksom på det 
Nå, men tak for at du undersøgte det 
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Filmtossen skrev:
Nå men så fik jeg prøvet mine "ring mat domes", og jeg kunne hverken se eller høre forskel, ej heller mærke på DVD afspilleren at svingningerne blev dæmpet....derfor: blev de afleveret igen . Istedetfor fik jeg så nogle "CERABALL" fødder som skulle være gode (og dyre??, jeg fik dem bare med til låns for at se om det gav noget)) (billede kommer hvis jeg beholder dem).....indtil videre kan jeg mærke tydelig forskel på om afspilleren står på dem eller sine "egne" fødder...mere følger når jeg har set/lyttet lidt mere. |
|
|
Nu har jeg set og lyttet til en række film, både med og uden disse "ceraball" fødder. Et er sikkert, jeg kan mærke forskel på DVD afspillerens svingninger/rystelser, men jeg synes ikke at jeg kan se/høre nogen forskel og så er det jo lige meget.
Skal ned i bixen hvor jeg har "lånt dem" og have en demo af nogle forskellige tweaks, også af disse "ceraball" og andre dæmpe fødder, samt en vejledning i hvad jeg skal lytte efter (det kan jo være mig der ikke kan spotte forskellen.....
|
|
|
Nå men nu har jeg så brugt 1½ time på at "lære" at lytte....
Der var nogle ting/tweaks hvor jeg ikke kunne høre forskel (f.eks. med ring mat domes, en antisatisk fætter som skulle ned i selve dvd afspilleren, "ceraball") og andet....men blev dog meget forundret over at jeg kunne høre: at man vendte stikket i stikdåsen (giver ingen mening, men det kunne jeg), at der blev monteret et andet powerkabel (altså fra receiver/DVD til stikdåse)...det havde jeg ikke troet, forskellen var faktisk meget tydelig, så det bliver nok det næste jeg laver....
Fik nogle SD feet med også for at prøve dem. Indtil videre dæmper de ligeså meget som "ceraball", nu må vi se om det gør noget for lyden/billedet.....
Til top |
|
|
Azo^ Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 502
|
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altid dejligt når ens hjemmebiograf er så "komplet" at man kan begynde med alle disse tweaks .. 
Desværre går der nok et pænt stykke tid før undertegnede får tid (læs. penge) til den slags igen .. 
|
Til top |
|
|
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Ja jeg købte min i Bauhaus, til den
exorbitante sum af kr. 14,95, og den måler 25x50 cm. (24,5x49,5cm.).
Jeg grundede dem med hvid vægmaling, og sprayede dem sorte.
Så er der jo hele den famøse snak om beton eller skifer ell. andet. Nu er det sådan at jeg i en anden tråd blev belært ..om at beton "synger" mere end f.eks. skifer......det er hvis du spørger mig noget BS Jeg
har tilfældigvis et par bordplader i skifer som jeg har prøvet at slå
på, ligesom jeg har gjort det med fliserne (de synger nøjagtigt lige
meget/lidt); jeg har endda sat en skiferplade under den ene HT og en
flise under den anden, og der er INGEN forskel......så jeg holder mig
til den billige løsning... |
|
|
Okay, så vil jeg smutte i Bauhaus en dag jeg har overskud til det.
Tidsmæssigt overskud altså, tror ikke sådan et par fliser volder de
vilde økonomiske problemer
Ved godt at man kan købe nye hylder til møblet, men de koster 500 kr
stykket. Og så vil jeg hellere vente til jeg flytter ud og får plads
til et Xenta 4 som også matcher mit Xenta 3-TV
__________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vittel skrev:
Filmtossen skrev:
Filmtossen skrev:
Vittel skrev:
|
|
|
|
|
|
Der kan man bare se....
|
|
|
Okey, det var ærgeligt man ikke lige var opmærksom på det enig
Nå, men tak for at du undersøgte det selv tak, de nada!
|
|
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Azo^ skrev:
Altid dejligt når ens hjemmebiograf er så "komplet" tak men helt komplet er den nu ikke....at man kan begynde med alle disse tweaks .. dem kan man da også bruge selvom man ikke synes at ens bio er komplet, det er jo ikke vanvittigt dyre tweaks...
Desværre går der nok et pænt stykke tid før undertegnede får tid (læs. penge) til den slags igen ..  |
|
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rapper skrev:
Filmtossen skrev:
Ja jeg købte min i Bauhaus, til den exorbitante sum af kr. 14,95, og den måler 25x50 cm. (24,5x49,5cm.). Jeg grundede dem med hvid vægmaling, og sprayede dem sorte.
Så er der jo hele den famøse snak om beton eller skifer ell. andet. Nu er det sådan at jeg i en anden tråd blev belært ..om at beton "synger" mere end f.eks. skifer......det er hvis du spørger mig noget BS Jeg har tilfældigvis et par bordplader i skifer som jeg har prøvet at slå på, ligesom jeg har gjort det med fliserne (de synger nøjagtigt lige meget/lidt); jeg har endda sat en skiferplade under den ene HT og en flise under den anden, og der er INGEN forskel......så jeg holder mig til den billige løsning... |
|
|
Okay, så vil jeg smutte i Bauhaus en dag jeg har overskud til det. Det synes jeg lyder som en glimrende ide, og jeg synes godt at jeg kunne høre forskel på før og efter Tidsmæssigt overskud altså, tror ikke sådan et par fliser volder de vilde økonomiske problemer næææh, ikke i forhold til det man ellers har investeret
Ved godt at man kan købe nye hylder til møblet, men de koster 500 kr stykket. Og så vil jeg hellere vente til jeg flytter ud og får plads til et Xenta 4 som også matcher mit Xenta 3-TV Det ville jeg også gøre....går selv og roder med tanken om at skifte til et andet "rack" når vi engang flytter i hus....(den tid, den glæde)
|
|
|
Til top |
|
|
JungleRazz Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvom jeg er 2-kanals tilhænger, må jeg tilstå at det er et imponerende setup du har!! 
Det supra kabel du har fra din PS2, er det et du selv har smedet sammen, eller er det et du har fundet færdigt?? Kunne nemlig godt tænke mig også at "opgradere" min PS2
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg købt nyt powerkabel til både DVD og PJ, kablet til receiveren er fastmonteret, så det bliver ikke skiftet (foreløbig).

Gammelt powerkabel

Nyt powerkabel (Supra Lo Rad 2.5)
Derudover har jeg vendt alle faser ens i alle mine stik, incl. stikkontakten. Disse to ting har bevirket at jeg synes at der er kommet mere luft i lyden, (og ja jeg ved godt at det lyder som BS, men det synes jeg) __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 467
|
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA, det lyder sq som en ordentlig gang BS. Men.. jeg glæder mig alligevel til at afprøve dine små tricks - når jeg kommer så langt.
|
Til top |
|
|
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et eller andet sted er det vel langt hen af vejen også den psykologiske faktor der spiller ind på bedømmelsen af virkningen ved den slags mere "teoretiske" tweaks. - Men hvis det giver en virkning, psykologisk eller ej, så er det vel det værd!
- Jeg mener selv at jeg kunne høre en kvalitets forskel da jeg skiftede fra 30kr/m HT kabel til 90kr/m. - Men nu her for nyligt skiftede jeg så til 45kr/m, hvilket jo rent prismæssigt burde "lyde" dårligere, men denne kvalitets nedgang mener jeg ikke at kunne finde
- Om det så ganske enkelt er bedre det til 45kr/m end det til 90kr/m ved jeg ikke. __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
-jan- skrev:
JA, det lyder sq som en ordentlig gang BS. Men.. jeg glæder mig alligevel til at afprøve dine små tricks - når jeg kommer så langt. |
|
|
Ser frem til at se din bio, ikke mindst at høre om de tweaks du iværksætter! __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
anno1982 skrev:
Et eller andet sted er det vel langt hen af vejen også den psykologiske faktor der spiller ind på bedømmelsen af virkningen ved den slags mere "teoretiske" tweaks. - Men hvis det giver en virkning, psykologisk eller ej, så er det vel det værd! helt og aldeles enig, og det gælder så også vice/versa, ikk´?
- Jeg mener selv at jeg kunne høre en kvalitets forskel da jeg skiftede fra 30kr/m HT kabel til 90kr/m. - Men nu her for nyligt skiftede jeg så til 45kr/m, hvilket jo rent prismæssigt burde "lyde" dårligere, men denne kvalitets nedgang mener jeg ikke at kunne finde hvad har du for noget kabel? Og er du rigtigt godt tilfreds med det?
- Om det så ganske enkelt er bedre det til 45kr/m end det til 90kr/m ved jeg ikke.
|
|
|
Har du iøvrigt fået fat i DVE? hvis ikke kan du få den hos Axelmusic til: 149,95 __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 29 Januar 2005 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg har så prøvet gråt vs. hvidt lærred idag. Jeg har i et stykke tid været i tvivl om jeg havde valgt rigtigt da jeg, efter anbefaling, købte et hvidt lærred til min PJ. (Har også skrevet om det i anno 1982´s tråd, og har også testet det før, men tænkte at jeg ville gøre det igen (dobbelt tjekke) og så skrive lidt om det i min egen tråd).
Derfor fik jeg fat i et gråt rullegardin (ja jeg ved godt at det ikke har de samme reflektions egenskaber som et rigtigt lærred, og jeg ved at man skal tage "screen shots" med et gran salt...men jeg er dog af den overbevisning at det giver et OK fingerpeg).
Jeg er egentlig generelt godt tilfreds med mit sortniveau (dette skyldes i høj grad den "black enhancer" som er i min DVD når man anvender HDMI out, den er mange klasser bedre end hvis man ikke bruger den (eks. component), men som sagt så har jeg været i tvivl.
Jeg ved at der er mange som priser grå lærreder højt, og jeg er sikker på at de gør det med rette, ingen tvivl om det. Jeg synes bare ikke, efter at have testet det at det er bedre end et hvidt når jeg bruger min PJ, det er bare min helt personlige mening.....og ikke den altafgørende sandhed..

Kontrasten er da bedre, det vil jeg medgive... Jeg synes bare ikke rigtigt om det, det er ligesom om at det bliver for mørkt og at hudfarven mister sin glød..

Når der er noget som er helt hvidt så synes jeg slet ikke om det, hvid er ikke rigtigt hvid....men det er vel en prioritering som så meget andet..
Derudover har jeg nu gennem nogle dage testet et sæt "SD feet" under min DVD afspiller, og det synes jeg virker,( i modsætning til "Ring Mat Domes" og "Ceraball"), det er ligesom om at der er kommet mere luft/fylde i lyden, men det kan jo bare være mig som bilder mig noget ind , men sålænge man selv synes det virker så hva´Fa.....

Til dem som ikke ved hvordan sådan nogle labaner ser ud.....(det gjorde jeg f.eks. ikke indtil for et par dage siden).. __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|