Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 02:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Filmtossens Bio m. Z4, NYE SKILTE 11/9 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 58
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Silhouette
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 31 Januar 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Okay bare en lille hurtig kommentar lidt udenfor emnet, men jeg kan ikke lade vær da jeg er lidt lotr nørd. Gandalfs hat er faktisk blå, hvis i læser bøgerne kan i også finde det der, så ss'et snyder egentligt ikke. I kan finde det på en af de første sider i hobbitten, kan dog ikke huske præcis hvor. . Ellers vil jeg bare sige rigtig lækker bio du har fået samlet dig. jeg er selv i gang med at bygge en hjemmebio op, dog ikke dedikeret men det skal nok bliver godt, laver en tråd med den når det begynder at ligne noget. Keep it up.
Til top Vis Silhouette's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Silhouette

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Januar 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Silhouette skrev:
Okay bare en lille hurtig kommentar lidt udenfor emnet, men jeg kan ikke lade vær da jeg er lidt lotr nørd. Gandalfs hat er faktisk blå, hvis i læser bøgerne kan i også finde det der, så ss'et snyder egentligt ikke. I kan finde det på en af de første sider i hobbitten, kan dog ikke huske præcis hvor. . Ellers vil jeg bare sige rigtig lækker bio du har fået samlet dig. jeg er selv i gang med at bygge en hjemmebio op, dog ikke dedikeret men det skal nok bliver godt, laver en tråd med den når det begynder at ligne noget. Keep it up.

Forslag:

start med det samme og gerne med billeder( også selvom der egentlig ikke er noget at fotografer endnu), da jeg tror vi alle synes ( eller hvad ? ) det er sjovt og fasinerende, at følge med helt fra starten af ( det var her jeg "dummede" mig - jeg var faktisk nærmest færdig inden jeg startede) og så se hvordan det udvikler sig. Så har du også løbende nyt materiale og det er jo altid spændende 

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2005 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Filmtossen

Jeg går lige i tænkeboks med hvordan vi bedst kan forsøge at justerer din PJ bedre ind og vender tilbage - med mindre nogen andre har en god ide til hvordan vi gør det!?

Kan du tage billeder med dit kamera og så få dem til at ligne det du reelt ser på lærredet ?

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 31 Januar 2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

Filmtossen

Jeg går lige i tænkeboks med hvordan vi bedst kan forsøge at justerer din PJ bedre ind og vender tilbage - med mindre nogen andre har en god ide til hvordan vi gør det!?

Kan du tage billeder med dit kamera og så få dem til at ligne det du reelt ser på lærredet ?

Ja det skulle jeg mene, bliver dog tidligst imorgen!

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Silhouette skrev:

jamen tak fordi du klarificerede det, så er spørgsmålet bare hvordan hulen jeg får den til at blive blå på min skærm........

tak for roserne, og jeg kan kun sige som DJ, smid nogle billeder ind ASAP, det er sjovt at se udviklingen....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2005 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
D.J. skrev:

Filmtossen

Ja det skulle jeg mene, bliver dog tidligst imorgen! Haster ikke .

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2005 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
Filmtossen skrev:
D.J. skrev:

Filmtossen

Ja det skulle jeg mene, bliver dog tidligst imorgen! Haster ikke .

Godt for som du kan se er jeg ikke kommet en Sk.. videre, (sorry men: "tha job ya know") men lørdag har jeg tid, så kommer der nok også en mindre opdatering samtidg med......

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

BrAvO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Hej Filmtossen!

Hvilken forhandler var det , at du havde købt de DTS og DD skilte hos??

Til top Vis BrAvO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BrAvO

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

BrAvO skrev:

Hej Filmtossen!

Hvilken forhandler var det , at du havde købt de DTS og DD skilte hos??

Har du ikke set i tråden????, Ok pjat til side, der skal jo også være plads til lidt sjov.....

Dette er klippet ud fra side 2....:

De er købt ved en forhandler i Tyskland (www.laserhotline.de)  Hos ham tyskeren kan man dog ikke længere få DTS i sort og guld, idet DTS har lanceret et nyt design i sølv og rød, og de er såvidt jeg ved noget dyrere (69 euro). (DD/DDEX skiltet kostede hhv. 34,9 euro og 39,9 euro).

Hvor du kan opdrive DTS skiltet er jeg ikke klar over, du kan helt sikkert få dem ved DTS i USA men de er MEGET dyre! men prøv på google med søge ord "DTS cinema wall plaque", så skulle der nok komme noget op..

EDIT: har lige været inde på hans hjemmeside og det røde skilt står nu til 54,5€

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Nå men så fik jeg endelig tid til at sætte nogle uredigerede billeder; desværre viser de ikke virkeligheden.Til gengæld viser de meget godt den store forskel som kan være på kameraer og deres forskellige indstillinger......og så er vi jo tilbage ved det jeg tidligere har sagt "screen shots skal tages med et gran salt", ihvertfald hvad farver og lys angår...

Dette er taget med kamerafunktionen sat i "daylight portrait mode", alt for mørkt ift. virkeligheden

Dette er taget med "night shot mode", billedet er for lyst ift. virkeligheden, men den grønne farve er nogenlunde som i virkeligheden...

Det her billede er så redigeret i lyset, og ligner mere virkeligheden, men lyset som reflekteres på hans hat er her stadigvæk meget lysere end i virkeligheden...

Dette er taget med kameraet i ´"standard mode", idet scenen er ret lys passer farver etc. godt overens med virkeligheden, men ikke helt.....(f.eks. er den blå farve er mere blå)

Mht. til ændring af indstillingerne på min PJ så kontaktede jeg KT Radio og spurgte til deres indstillinger (idet de har den samme PJ), og de passede 98% med mine, så det er nok den optimale indstilling jeg kan opnå.....og den er nu heller ikke så ringe endda (som man siger herovre i Vestjylland.., på Sjælland svarer det til temmeligt godt)....Jeg regner derfor ikke med at jeg vil bruge mere tid på at indstille den før jeg evt. får kløerne i en HD scaler.

Derudover har jeg taget konsekvensen og købt nogle flere SD feet således at de nu er under receiver, afspiller, sub, center og fronter, hvor der før var spikes, (ja altså kun under fronterne....)....Jeg synes at det umiddelbart har givet bedre bas kontrol og flere detaljer, men jeg vil dog skifte tilbage efter et stykke tid for at være sikker, men som sagt indtil nu er det som om det er blevet en del bedre end før..... 

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

BrAvO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Februar 2005 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

tak for det filmtossen....

og nej havde ikke læst det forrige afsnit.... jeg tænkte nok det stod der et sted.... meeeeeeen... og skulle læse 12 sider var lige vildt nok til mig

Så var det jo nemmere bare at spørge

Til top Vis BrAvO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BrAvO

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 Februar 2005 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Nice nice

men den center der der da ikke meget skub i .

Hvornår kan jeg komme og høre det ?
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2005 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

BrAvO skrev:

tak for det filmtossen....

og nej havde ikke læst det forrige afsnit.... jeg tænkte nok det stod der et sted.... meeeeeeen... og skulle læse 12 sider var lige vildt nok til migja det kan virke end kende uoverskueligt....

Så var det jo nemmere bare at spørge enig..., og spørg endelig løs....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2005 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Nice nice tak....

men den center der der da ikke meget skub i . Nå det mener du ikke? Hmmmm. det er den største der er i den serie, og den passer ligesom til fronterne (og BHT for en sags skyld), og jeg synes faktisk at den gør et fremragende stykke arbejde. Når det er sagt så er det vel egentlig også ret begrænset hvormeget den skal "skubbe"....centerens primære formål er vel egentligt bare at gengive stemmer (og lidt lyde som er mixet ind i center kanalen), og det vel ikke ret vildt...så summa summarum så synes jeg faktisk at den er temmelig god......

Hvornår kan jeg komme og høre det ? det kan du nok ikke.....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 Februar 2005 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:

jensen skrev:
Nice nice tak....men den center der der da ikke meget skub i . Nå det mener du ikke? Hmmmm. det er den største der er i den serie, og den passer ligesom til fronterne (og BHT for en sags skyld), og jeg synes faktisk at den gør et fremragende stykke arbejde. Når det er sagt så er det vel egentlig også ret begrænset hvormeget den skal "skubbe"....centerens primære formål er vel egentligt bare at gengive stemmer (og lidt lyde som er mixet ind i center kanalen), og det vel ikke ret vildt...så summa summarum så synes jeg faktisk at den er temmelig god......Hvornår kan jeg komme og høre det ? det kan du nok ikke.....

Jeg synes bare den ser meget lille ud og den går da ikke så dybt .

En Center skal også kunne gengive noget mere en bare stemme , gerne bund også .

Jeg har da huritig fundet udaf at en center at god kaliber er et must i sådan et setup , jeg har lånt et par stykke i denne uge fra venner .

Øv ville godt høre det .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Filmtossen skrev:

jensen skrev:
Nice nice tak....men den center der der da ikke meget skub i . Nå det mener du ikke? Hmmmm. det er den største der er i den serie, og den passer ligesom til fronterne (og BHT for en sags skyld), og jeg synes faktisk at den gør et fremragende stykke arbejde. Når det er sagt så er det vel egentlig også ret begrænset hvormeget den skal "skubbe"....centerens primære formål er vel egentligt bare at gengive stemmer (og lidt lyde som er mixet ind i center kanalen), og det vel ikke ret vildt...så summa summarum så synes jeg faktisk at den er temmelig god......Hvornår kan jeg komme og høre det ? det kan du nok ikke.....

Jeg synes bare den ser meget lille ud og den går da ikke så dybt . Hvor stor synes du den skal være??? Det er som sagt den største i sin serie.....ergo er den lavet til at spille sammen med resten af mit set-up....at få en større ville vel gøre centeren overdimensioneret ift. resten af set-up´et....
At den ikke går dybt nok (ifølge dig) er vel netop en af grundene til at jeg har en sub...

En Center skal også kunne gengive noget mere en bare stemme , gerne bund også . Jeg er uenig i at en center HT selv skal levere bunden i lyden, det mener jeg som tidligere nævnt at subben gør glimrende....

Jeg har da huritig fundet udaf at en center at god kaliber er et must i sådan et setup , jeg har lånt et par stykke i denne uge fra venner. For at vende tilbage til mit første svar så synes jeg at dens kaliber er fin, (men hvor god/stor kaliber mener du man skal have? Sæt dit svar i relief til resten af mit set-up, og hold i mente at jeg ikke kan handle til indkøbspriser). Det er da muligt at jeg ved at købe en center til 10K, eller mere, ville få noget som er (marginalt?) bedre....men som sagt er jeg rigtigt godt tilfreds med den og så er den vel ikke længere....

Øv ville godt høre det .

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Idag har jeg så været en tur i HFK og få byttet min DVD afspiller (og det var der ingen problemer i).

Som tidligere nævnt her i tråden var den begyndt at skulle bruge flere forsøg på at "loade" en disc, samt ind imellem "huske" discs....fedt tænker nogen så, og ja hvis det var den samme disc den huskede, men det var det ikke.....Det var sådan at hvis jeg havde set LOTR til kap. 15, og satte eks. SPIDERMAN i så startede sidstnævnte i kap. 15.....ret TRÆLS...men nu er den byttet og kører super duper....hurra!

Derudover købte jeg også et nyt coaxial kabel, et IXOS XHD608, og det må siges at det lyder noget bedre (mere åbent lydbillede) end mit gamle Oelbach NF13...så jeg er happy

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 05 Februar 2005 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
Derudover købte jeg også et nyt coaxial kabel, et IXOS XHD608, og det må siges at det lyder noget bedre (mere åbent lydbillede) end mit gamle Oelbach NF13...så jeg er happy

Kanon!!  Er også selv helt vild med at lege med kabler og hvis det giver noget er det "value for money" (med mindre man køber lidt Transparent Cable til $1.000.000 ).

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2005 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

L.Becker skrev:

Filmtossen skrev:

Kanon!!  Er også selv helt vild med at lege med kabler og hvis det giver noget er det "value for money" (med mindre man køber lidt Transparent Cable til $1.000.000 ).

Grunden til at jeg købte et nyt er fordi jeg skal til at sætte noget surround op for min far (DENON, SONY og JBL i 15-20K klassen) og selv gerne ville have et nyt coax, så kunne han jo passende bruge mit det gamle!

Og som sagt så synes jeg det har givet lidt!

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Lemming
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Februar 2005 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Uden tvivl en lækker hjemmebio med stil. Og et lærrede på 135"... uha uha, jeg synes mit 92" er stort . Jeg har samme center (B&W LCR600s2) som dig, og kan kun tilslutte mig din bedømmelse. Jeg har på intet tidspunkt følt at den ikke magtede opgaven, ej heller i de nedre frekvenser. Tror måske det er dit store lærrede der snyder og får centeren til at se en smule klejn ud, hvad den ikke er. 

Altid sjovt at følge en anden "nørd". Glæder mig til at se hva du finder på næste gang

Til top Vis Lemming's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lemming

<< Forrige Side af 58 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes