Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 11:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Filmtossens Bio m. Z4, NYE SKILTE 11/9 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 58
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Februar 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Lemming skrev:

Uden tvivl en lækker hjemmebio med stil af hjertet tak!. Og et lærrede på 135"... uha uha, jeg synes mit 92" er stort  det er det da også.... Jeg har samme center (B&W LCR600s2) som dig, og kan kun tilslutte mig din bedømmelse. Jeg har på intet tidspunkt følt at den ikke magtede opgaven, ej heller i de nedre frekvenser. Tror måske det er dit store lærrede der snyder og får centeren til at se en smule klejn ud, hvad den ikke er. glad for at du er enig...., og jeg tror at du har ret mht. lærredets størrelse vs. centerens størrelse.

Altid sjovt at følge en anden "nørd". Glæder mig til at se hva du finder på næste gangtak, jeg skal gøre hvad jeg kan for at indfri forventningerne..

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Februar 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
L.Becker skrev:

Filmtossen skrev:
Derudover købte jeg også et nyt coaxial kabel, et IXOS XHD608, og det må siges at det lyder noget bedre (mere åbent lydbillede) end mit gamle Oelbach NF13...så jeg er happy

Kanon!!  Er også selv helt vild med at lege med kabler og hvis det giver noget er det "value for money" (med mindre man køber lidt Transparent Cable til $1.000.000 ).

Grunden til at jeg købte et nyt er fordi jeg skal til at sætte noget surround op for min far (DENON, SONY og JBL i 15-20K klassen) og selv gerne ville have et nyt coax, så kunne han jo passende bruge mit det gamle! Kender det godt - god "finte"

Og som sagt så synes jeg det har givet lidt! ...og det er jo det det handler om!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

L.Becker skrev:
Filmtossen skrev:
L.Becker skrev:

Filmtossen skrev:
Derudover købte jeg også et nyt coaxial kabel, et IXOS XHD608, og det må siges at det lyder noget bedre (mere åbent lydbillede) end mit gamle Oelbach NF13...så jeg er happy

Kanon!!  Er også selv helt vild med at lege med kabler og hvis det giver noget er det "value for money" (med mindre man køber lidt Transparent Cable til $1.000.000 ).

Grunden til at jeg købte et nyt er fordi jeg skal til at sætte noget surround op for min far (DENON, SONY og JBL i 15-20K klassen) og selv gerne ville have et nyt coax, så kunne han jo passende bruge mit det gamle! Kender det godt - god "finte"  ja ikk´

Og som sagt så synes jeg det har givet lidt! ...og det er jo det det handler om!  right! når bare man tror....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2005 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
 right! når bare man tror....

Ja, jeg har selv en granitplade på gummiringe under DVD-afspilleren som jeg "tror" på virker.

Har også trukket en gruppe (strøm) kun til anlægget og en til projektoren, som jeg også "tror" på...

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

L.Becker skrev:

Filmtossen skrev:

Ja, jeg har selv en granitplade på gummiringe under DVD-afspilleren som jeg "tror" på virker. ja jeg har jo SD feet...

Har også trukket en gruppe (strøm) kun til anlægget og en til projektoren, som jeg også "tror" på...

Det korte og det lange er vel at sålænge det ikke bliver ringere....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
L.Becker skrev:

Filmtossen skrev:

Ja, jeg har selv en granitplade på gummiringe under DVD-afspilleren som jeg "tror" på virker. ja jeg har jo SD feet...

Meeeeen, der må være en grænse  

- Et eller andet sted mener jeg at det er rimeligt nok så længe at man med sund fornuft og/eller fysik kan redegøre for at et tweak skulle hjælpe

Og det i har gang i der skulle kunne forklares!

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2005 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

anno1982 skrev:
Filmtossen skrev:
L.Becker skrev:

Filmtossen skrev:

Meeeeen, der må være en grænse  helt enig!, kunne f.eks ALDRIG drømme om at give 8K for ½ meter strømkabel...

- Et eller andet sted mener jeg at det er rimeligt nok så længe at man med sund fornuft og/eller fysik kan redegøre for at et tweak skulle hjælpe klart....

Og det i har gang i der skulle kunne forklares! øhhh mener du at jeg skal forklare det, eller at det jeg/vi har gang i godt kan forsvares/forklares?????

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:

Og det i har gang i der skulle kunne forklares! øhhh mener du at jeg skal forklare det, eller at det jeg/vi har gang i godt kan forsvares/forklares?????

Jeg mener at det er et anerkandt tweak og at teorierne er på plads! - Ingen forklaring nødvendig

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

anno1982 skrev:
Filmtossen skrev:

Jeg mener at det er et anerkandt tweak og at teorierne er på plads! - Ingen forklaring nødvendig OK,   HAR DET! (men nu er jeg vist også ved at være færdig med tweaks.....eller)

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
anno1982 skrev:
Filmtossen skrev:

Jeg mener at det er et anerkandt tweak og at teorierne er på plads! - Ingen forklaring nødvendig OK,   HAR DET! (men nu er jeg vist også ved at være færdig med tweaks.....eller)

Ja ja - lad os nu se. Når hifi-baksillen slår til igen og lommerne er næsten tomme, plejer det at være tweaks man tyr til. Er helt enig i, at der er en grænse.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

L.Becker skrev:
Filmtossen skrev:
anno1982 skrev:
Filmtossen skrev:

Ja ja - lad os nu se. Når hifi-baksillen slår til igen og lommerne er næsten tomme, plejer det at være tweaks man tyr til.  så sandt som det er sagt, men er der flere? jeg synes da at jeg har været igennem mange..Er helt enig i, at der er en grænse.

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
L.Becker skrev:
Filmtossen skrev:
anno1982 skrev:
Filmtossen skrev:

Jeg mener at det er et anerkandt tweak og at teorierne er på plads! - Ingen forklaring nødvendig OK,   HAR DET! Har ikke hørt det udtryk siden jeg var i hæren, hehe  (men nu er jeg vist også ved at være færdig med tweaks.....eller)

Ja ja - lad os nu se. Når hifi-baksillen slår til igen og lommerne er næsten tomme, plejer det at være tweaks man tyr til.  så sandt som det er sagt, men er der flere? Ved det ikke - det kunne jo være du ville "lege" lidt med selve rummet og man ved jo aldrig, et kabel kan spænde ben for en før man ved det...  jeg synes da at jeg har været igennem mange.. Der må jeg give dig ret! Er helt enig i, at der er en grænse.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

L.Becker skrev:
Filmtossen skrev:
L.Becker skrev:
Filmtossen skrev:
anno1982 skrev:
Filmtossen skrev:

Jeg mener at det er et anerkandt tweak og at teorierne er på plads! - Ingen forklaring nødvendig OK,   HAR DET! Har ikke hørt det udtryk siden jeg var i hæren, hehe  jamen det er da også er HÆR udtryk hvis noget er...hvornår var du i hæren og hvor?   (et gæt ville være GHR/SJLR eller DLR da du har Sydsjælland som lokalitet.. er selv i hæren på 13. år (kaptajn)....(men nu er jeg vist også ved at være færdig med tweaks.....eller)

Ja ja - lad os nu se. Når hifi-baksillen slår til igen og lommerne er næsten tomme, plejer det at være tweaks man tyr til.  så sandt som det er sagt, men er der flere? Ved det ikke - det kunne jo være du ville "lege" lidt med selve rummet det tror jeg ikke der bliver så meget af, da vi overvejer at flytte i hus og man ved jo aldrig, et kabel kan spænde ben for en før man ved det...  ja hvis det ikke er gemt ordentligt af vejen...., pjat...tror ikke jeg investerer i nyt kabel før en eventuel flytning jeg synes da at jeg har været igennem mange.. Der må jeg give dig ret!  "hvo intet vover" Er helt enig i, at der er en grænse.

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2005 kl. 07:29 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
jamen det er da også er HÆR udtryk hvis noget er...hvornår var du i hæren og hvor?   (et gæt ville være GHR/SJLR eller DLR da du har Sydsjælland som lokalitet.. er selv i hæren på 13. år (kaptajn).... Hr. Kaptajn, melder at have haft en god tid som menig for 10 år siden i SJLR  

det tror jeg ikke der bliver så meget af, da vi overvejer at flytte i hus Fuldt forståeligt, men det giver jo nye muligheder - er det ikke en skøn hobby (livsstil)

tror ikke jeg investerer i nyt kabel før en eventuel flytning Også forståelse her 

"hvo intet vover" intet vinder!

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2005 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  

L.Becker skrev:

Filmtossen skrev:
jamen det er da også er HÆR udtryk hvis noget er...hvornår var du i hæren og hvor?   (et gæt ville være GHR/SJLR eller DLR da du har Sydsjælland som lokalitet.. er selv i hæren på 13. år (kaptajn).... Hr. Kaptajn, melder at have haft en god tid som menig for 10 år siden i SJLR  hvor pudsigt, he he...Hr. Kaptajn er der ikke nogen der har kaldt mig længe...

det tror jeg ikke der bliver så meget af, da vi overvejer at flytte i hus Fuldt forståeligt, men det giver jo nye muligheder - er det ikke en skøn hobby (livsstil) jo det er det, hvad brugte man egentlig sine penge på inden man begyndte på det her?

tror ikke jeg investerer i nyt kabel før en eventuel flytning Også forståelse her 

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2005 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
L.Becker skrev:

Filmtossen skrev:
jamen det er da også er HÆR udtryk hvis noget er...hvornår var du i hæren og hvor?   (et gæt ville være GHR/SJLR eller DLR da du har Sydsjælland som lokalitet.. er selv i hæren på 13. år (kaptajn).... Hr. Kaptajn, melder at have haft en god tid som menig for 10 år siden i SJLR  hvor pudsigt, he he...Hr. Kaptajn er der ikke nogen der har kaldt mig længe... Har det, Hr. Kaptajn!

det tror jeg ikke der bliver så meget af, da vi overvejer at flytte i hus Fuldt forståeligt, men det giver jo nye muligheder - er det ikke en skøn hobby (livsstil) jo det er det, hvad brugte man egentlig sine penge på inden man begyndte på det her? Øl, f.... og hornmusik

Lidt off-topic - men hvad pokker, der skal være plads til et lille grin

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2005 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

L.Becker skrev:
Filmtossen skrev:
L.Becker skrev:

Filmtossen skrev:
jamen det er da også er HÆR udtryk hvis noget er...hvornår var du i hæren og hvor?   (et gæt ville være GHR/SJLR eller DLR da du har Sydsjælland som lokalitet.. er selv i hæren på 13. år (kaptajn).... Hr. Kaptajn, melder at have haft en god tid som menig for 10 år siden i SJLR  hvor pudsigt, he he...Hr. Kaptajn er der ikke nogen der har kaldt mig længe... Har det, Hr. Kaptajn!

det tror jeg ikke der bliver så meget af, da vi overvejer at flytte i hus Fuldt forståeligt, men det giver jo nye muligheder - er det ikke en skøn hobby (livsstil) jo det er det, hvad brugte man egentlig sine penge på inden man begyndte på det her? Øl, f.... og hornmusik nåeh det var det de blev brugt på??....jeg har det ikke lige i klar erindring!

Lidt off-topic - men hvad pokker, der skal være plads til et lille grin  ja for pokker da, ellers bliver det da alt for kedeligt!

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Jamen så har jeg haft besøg af en yngre kollega, som også er meget HIFI/hjemmebio interesseret. Han havde medbrag noget af sit "gamle" udstyr, så jeg ligesom kunne høre noget andet end det jeg har...

Først prøvede vi en Harman Kardon Signature 2.1 , 5.1 effektforstærker sammen med min Denon som forforstærker, og der var en hørbar forskel til det bedre. Lyden blev mere åben og detaljeret. Derefter brugte vi hans HK forforstærker (også signature), og der var også en hørbar forskel, men jeg synes bestemt ikke at det var bedre, det blev alt for højt, skarpt og lyst i lyden (hvilket vi begge var enige om), om det skyldes HK, eller sammensætningen med mine B&W ved jeg naturligvis ikke (men tror at det er det sidste som gør sig gældende)

Slutteligt prøvede vi også hans Vincent SP 61 klasse a forstærker med Bi-wire kabler til mine B&W, og der var der den ondelyneme forskel (men det er der så sandelig også på prisen).

Alt ialt var der en hørbar forskel på alle dele, især på Vincent´en....men det er ikke en forskel jeg vil betale så meget for (pris forskellen er vel på den gode side af 20K), men det er der sikkert andre der vil. Jeg blev dog bekræftet i at jeg på sigt vil udskifte min Denon, selvom den arbejder aldeles glimrende, men det bliver tidligst når de nye lydformater lanceres, forventeligt senere i år.......

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Det er altid sjovt at prøve noget nyt, men for det meste også farligt for ens egen pengepung !

Har du nogen tanker om hvad der måske engang skal erstatte din Denon ?

Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
Jeg blev dog bekræftet i at jeg på sigt vil udskifte min Denon, selvom den arbejder aldeles glimrende, men det bliver tidligst når de nye lydformater lanceres, forventeligt senere i år.......

Tror det er rigtig klogt! Er samtidig glad for at høre at du kunne høre forskel til det bedre med signature effekten, da jeg selv er gået og blevet "lidt lun" på en sådanne.

Jeg har det sådanne, at effektforstærker og højttalere kan man altid bruge penge på, da de ikke bliver "overhalet" på samme måde som afspillere og processorer...

<< Forrige Side af 58 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes