Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 23:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Filmtossens Bio m. Z4, NYE SKILTE 11/9 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 58
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Azo^ skrev:

Det er altid sjovt at prøve noget nyt, men for det meste også farligt for ens egen pengepung !  hvor har du ret, og der også det min kone siger...

Har du nogen tanker om hvad der måske engang skal erstatte din Denon ? mjaaaa, jeg forventer da at Denon sender noget på markedet når de nye formater kommer, men jeg er da åben overfor noget nyt, arcam måske? Men det vil tiden vise...

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

L.Becker skrev:

Filmtossen skrev:
Jeg blev dog bekræftet i at jeg på sigt vil udskifte min Denon, selvom den arbejder aldeles glimrende, men det bliver tidligst når de nye lydformater lanceres, forventeligt senere i år.......

Tror det er rigtig klogt! Er samtidig glad for at høre at du kunne høre forskel til det bedre med signature effekten, da jeg selv er gået og blevet "lidt lun" på en sådanne.

Jeg har det sådanne, at effektforstærker og højttalere kan man altid bruge penge på, da de ikke bliver "overhalet" på samme måde som afspillere og processorer...

tak, det synes jeg også selv at det er... Mht. effektforstærker så har jeg dog overvejet at købe en denon AVC a1sr nu, også bare købe en forforstærker når de nye formater kommer...men det er måske overkill???

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
tak, det synes jeg også selv at det er... Mht. effektforstærker så har jeg dog overvejet at købe en denon AVC a1sr nu, også bare købe en forforstærker når de nye formater kommer...men det er måske overkill???

Ja, det er svært!

Du ved at jeg har 6.1, men i praksis tror jeg på (og har testet) at 4.1 er rigeligt, hvis ikke man sider helt skævt ift. center og hvilke kritiske lyttere gør det?

Vil klart anbefale dig bruge penge på effektforstærker(e) i stedet for ny reciever/forstærker. Ikke at a1sr ikke er fed. Det er i hvert fald mit næste skridt (hvis alt går vel).

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

L.Becker skrev:

Filmtossen skrev:

Ja, det er svært!

Du ved at jeg har 6.1, men i praksis tror jeg på (og har testet) at 4.1 er rigeligt, hvis ikke man sider helt skævt ift. center og hvilke kritiske lyttere gør det?

Vil klart anbefale dig bruge penge på effektforstærker(e) i stedet for ny reciever/forstærker. Ikke at a1sr ikke er fed. Det er i hvert fald mit næste skridt (hvis alt går vel).

Jamen kan man ikke bruge a1sr som effekt? Og har du selv tænkt dig at købe sådan en svend?

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
Jamen kan man ikke bruge a1sr som effekt? Jo, det mener jeg at man kan (havde selv en AVC-A1D engang) Og har du selv tænkt dig at købe sådan en svend? En effekt af en slags en dag - ja.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

L.Becker skrev:
Filmtossen skrev:
Jamen kan man ikke bruge a1sr som effekt? Jo, det mener jeg at man kan (havde selv en AVC-A1D engang)  ok, hvorfor skiftede du? Og har du selv tænkt dig at købe sådan en svend? En effekt af en slags en dag - ja. har det!

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2005 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
L.Becker skrev:
Filmtossen skrev:
Jamen kan man ikke bruge a1sr som effekt? Jo, det mener jeg at man kan (havde selv en AVC-A1D engang)  ok, hvorfor skiftede du? Fordi jeg havde 6 ens HT og godt ville udbytte alle 6. Samtidig var den guld-farvet og det irriterede mig fra starten. Rent lyd-mæssigt har jeg fortrud mange gange og den 6. HT er ikke nødvendig, har jeg lært efterfølgende. Og har du selv tænkt dig at købe sådan en svend? En effekt af en slags en dag - ja. har det! fortsæt (ku ikke lade være)

Generelt er det ikke biografen der er min referance, men en optimal lyd-gengivelse = så tro mod mediet som muligt. Jeg synes det er svært at høre forskel på surround-lyd og bruger altid musik til at evaluere kvaliteten af "komponeneter". 

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2005 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Filmtossen skrev:
L.Becker skrev:
Filmtossen skrev:
Jamen kan man ikke bruge a1sr som effekt? Jo, det mener jeg at man kan (havde selv en AVC-A1D engang)  ok, hvorfor skiftede du? Fordi jeg havde 6 ens HT og godt ville udbytte alle 6. Samtidig var den guld-farvet og det irriterede mig fra starten. Rent lyd-mæssigt har jeg fortrud mange gange og den 6. HT er ikke nødvendig, har jeg lært efterfølgende. Og har du selv tænkt dig at købe sådan en svend? En effekt af en slags en dag - ja. har det! fortsæt (ku ikke lade være)

Generelt er det ikke biografen der er min referance, men en optimal lyd-gengivelse = så tro mod mediet som muligt. Jeg synes det er svært at høre forskel på surround-lyd og bruger altid musik til at evaluere kvaliteten af "komponeneter". 

Modtaget!

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Rigtig flot anlæg....

Er meget imponeret over det gigantiske lærred....

Gad godt opleve det en dag...

Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2005 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Feeble skrev:

Rigtig flot anlæg....

Er meget imponeret over det gigantiske lærred....

Tak tak og mange tak

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
L.Becker skrev:

Filmtossen skrev:
Jeg blev dog bekræftet i at jeg på sigt vil udskifte min Denon, selvom den arbejder aldeles glimrende, men det bliver tidligst når de nye lydformater lanceres, forventeligt senere i år.......

Tror det er rigtig klogt! Er samtidig glad for at høre at du kunne høre forskel til det bedre med signature effekten, da jeg selv er gået og blevet "lidt lun" på en sådanne.

Jeg har det sådanne, at effektforstærker og højttalere kan man altid bruge penge på, da de ikke bliver "overhalet" på samme måde som afspillere og processorer...

tak, det synes jeg også selv at det er... Mht. effektforstærker så har jeg dog overvejet at købe en denon AVC a1sr nu, også bare købe en forforstærker når de nye formater kommer...men det er måske overkill???    Det findes ikke...... men seriøst sagt, hellere gå for langt end lige til "øllet" - det er så og sige aldrig, at man hører folk sige, at de købte noget der var for godt og for kraftigt, hvorimod man tit hører folk ærgerer sig over at de ikke gik "lidt" længere, da de havde chancen   _ så overdrivelse fremmer forståelsen ( og glæden ved produkten i længere tid) .

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
Filmtossen skrev:
L.Becker skrev:

Filmtossen skrev:

tak, det synes jeg også selv at det er... Mht. effektforstærker så har jeg dog overvejet at købe en denon AVC a1sr nu, også bare købe en forforstærker når de nye formater kommer...men det er måske overkill???    Det findes ikke...... men seriøst sagt, hellere gå for langt end lige til "øllet" - det er så og sige aldrig, at man hører folk sige, at de købte noget der var for godt og for kraftigt, hvorimod man tit hører folk ærgerer sig over at de ikke gik "lidt" længere, da de havde chancen   _ så overdrivelse fremmer forståelsen ( og glæden ved produkten i længere tid) .

jamen det er ikke for mange watt jeg er i tvivl om, men mere lige præcis den forstærker som effekforstærker, den er jo temmelig god i sig selv, men det er prisen jo også. Spørgsmålet er mere om en anden effekt ville være mere cost effective

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
jamen det er ikke for mange watt jeg er i tvivl om, men mere lige præcis den forstærker som effekforstærker, den er jo temmelig god i sig selv, men det er prisen jo også. Spørgsmålet er mere om en anden effekt ville være mere cost effective

Jeg mener, at det vil blive sværere at sælge en AVC a1sr (den er dyr og intet værd når de nye formater kommer) engang end en effektforstærker. Ikke at du køber for at sælge, men det sker jo at vi "film-nødder" køber lidt nyt i ny og næ.

En effektforstærker kan man altid bruge. Jeg ville vælge effekt...

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Filmtossen skrev:

Jeg mener, at det vil blive sværere at sælge en AVC a1sr (den er dyr og intet værd når de nye formater kommer) engang end en effektforstærker. Ikke at du køber for at sælge, men det sker jo at vi "film-nødder" køber lidt nyt i ny og næ.

OK jeg prøver lige at forstå det du skriver (min hjerne er lidt firkantet ind imellem). Avc a 1sr er ikke så god at bruge som effekt? (pga. de ting du lister), men hvad skal jeg så gå efter istedetfor?

Hvorfor kan den IKKE bruges som effekt, den har da 7x170W (det er da en slat), og ville da nok kunne tåle en mindre Denon som forforstærker når de nye formater kommer (forventeligt kun højere opløsning, ikke flere kanaler), eller hva´?

(ja bær over med mig, jer er ret ny mht. effekt, for etc. forstærker.....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Eiberg
Branchemedlem
Branchemedlem
Expert, Fields

Bruger siden: 08 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
L.B. skrev:

Filmtossen skrev:

OK jeg prøver lige at forstå det du skriver (min hjerne er lidt firkantet ind imellem). Avc a 1sr er ikke så god at bruge som effekt? (pga. de ting du lister), men hvad skal jeg så gå efter istedetfor?

Hvorfor kan den IKKE bruges som effekt, den har da 7x170W (det er da en slat), og ville da nok kunne tåle en mindre Denon som forforstærker når de nye formater kommer (forventeligt kun højere opløsning, ikke flere kanaler), eller hva´?

Er der i øvrigt nogen der ved hvornår de nye formater kommer?
Til top Vis Eiberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eiberg Besøg Eiberg's Websted

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Eiberg skrev:
Filmtossen skrev:
L.B. skrev:

Filmtossen skrev:

Ved og ved. hmmmmm det forventes at de kommer samtidig med at de(t) nye DVD format(er) kommer, altså engang til efteråret (i USA)

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
QUOTE=L.B.]

Filmtossen skrev:

[/QUOTE]

Jeg har faktisk også overvejet en AVCA1SR, - men det skulle absolut være som "eneste" forsærker. - Hvis man bruger den som effekt brude man jo kunne "spare" al processor kredsløbene i den. - Men om man så kan finde en ren effekt med 7*170watt til 15.000 er så noget helt andet

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
OK jeg prøver lige at forstå det du skriver (min hjerne er lidt firkantet ind imellem). Avc a 1sr er ikke så god at bruge som effekt? (pga. de ting du lister), men hvad skal jeg så gå efter istedetfor? Avc vil absolut være god, men du betaler for "ting" som du ikke har brug for senere, hvis du vil opgradere når de nye formater kommer.

Med ICEpower forstærkere med mange watt til få penge eksempelvis:

eAR® 202: 2 x 200 Watt RMS stereo power amplifier
US$499 / EURO 399 / DKK 2999

...og et brugtmarked for effektforstærkere der samtidig bliver presset, kan der fås effektforstærkere til meget rimelige penge eksempelvis:

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;am p;iAd=30622

eller...

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;am p;iAd=31175

Hvorfor kan den IKKE bruges som effekt, den har da 7x170W (det er da en slat), og ville da nok kunne tåle en mindre Denon som forforstærker når de nye formater kommer (forventeligt kun højere opløsning, ikke flere kanaler), eller hva´? Den kan sagtens bruges, men se ovenstående...

(ja bær over med mig, jer er ret ny mht. effekt, for etc. forstærker..... Jeg er helller ikke ekspert, men dette er blot min holdning. Jeg vil også gerne selv have effektforstærker(e) en dag.

Er der i øvrigt nogen der ved hvornår de nye formater kommer? Der skal nok gå 1 år eller 2...

anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Eiberg skrev:

- Der kan vel ikke presses mere ud af DVDskiverne i deres nuværende form(6 kanaler), så der kommer nok ikke andet end gradbøjninger af eksisterende formater indtil et nyt medie begynder at vinde indpas...

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

filmtosse

vær lidt opmærksom på, at der kan sagtens være stor forskel ( både kraftmæssigt og lydmæssigt ) på en effektforstærker med feks. 2x150w ( som kan være målt på en måde ) og Denonen´s 7x170w ( som er målt på en anden måde ).

Jeg har solgt og lyttet til AVCA1, D og SE modeller ( ikke SR-modellen - efter min klub tid - (og mange andre store surroundrecievere/forstærkere incl. digitale også ))  og denon modellerne spiller alle udemærket og deres effekttrin er helt i orden, men de kan altså ikke følge med kraftmæssigt og lydkvalitetsmæssigt, med de fleste bedre separate effekttrin ( men som også typisk fylder mere, bruger mere strøm, vejer mere osv. ) . Så mit råd vil ( som L.B.´s ) være, at hvis du har plads til og ønsker kraftigere effekttrin  (  og hvem gør ikke det?), så gå efter en eller flere separate trin ( nye / brugte, afhængig af temperament og økonomi), som du gradvist kan tilføje til dit bestående ( fine) anlæg og en dag, når det er klaret, kan du skifte forforstærkerdelen ud med en mere tidssvarende model igen.

<< Forrige Side af 58 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes