Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 20:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Filmtossens Bio m. Z4, NYE SKILTE 11/9 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 58
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Kewl !!!

Rigtig flotte billeder du har fået taget af billedet på dit lærrede!

anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

NAD218 burde vel kunne klare jobbet - og de bliver da indimellem til solgt brugt i 5.000 kr området. - så kan du købe dem hen ad vejen..!?

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

anno1982 skrev:
NAD218 burde vel kunne klare jobbet - og de bliver da indimellem til solgt brugt i 5.000 kr området. - så kan du købe dem hen ad vejen..!?

Ja, NAD218 er ikke ringe, har selv 2 stk. til fronterne og overvejer 2 stk. 216 til center/bag.

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted

anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2005 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

-jan- skrev:

anno1982 skrev:

Ja, NAD218 er ikke ringe, har selv 2 stk. til fronterne og overvejer 2 stk. 216 til center/bag.

Også købt brugt eller? (218)

- Jeg var selv at købe 2 stk 216 som supplement til min daværende reciver...

Min Bio

Flames of Fire
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2005
Sendt: 19 Februar 2005 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Hej.

puhhaaa, så fik jeg nogenlude kigget de 15 sider i gennem.

Rigtig fedt udstyr Filmtosse, er specielt selv vild med din projekter, den er rigtig god, ville selv gerne have den.

Jeg kunne godt tænke mig at spørge dig om du synes det virker meget stort dit billede når du sider de 4,8 meter fra det? er det fint, har du overblik over hele billedet eller??

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Kajkagen skrev:

Kewl !!!

Rigtig flotte billeder du har fået taget af billedet på dit lærrede!

1000 tak for det, billedet på Pj er er faktsik temmeligt godt.

(hvad er Kewl?????)

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

anno1982 skrev:
-jan- skrev:

anno1982 skrev:

Også købt brugt eller? (218)

- Jeg var selv at købe 2 stk 216 som supplement til min daværende reciver...

Tak for alle tilbagemeldingerne de har været hjælpsomme , jeg tror at jeg går efter sådan en NAD218, men har dog også noget Rotel eller Vincent i kikkerten (nogen der har en mening om NAD vs. disse 2 mærker mhp. 2 kanal effekt forstærker?)

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Flames of Fire skrev:

Hej.

puhhaaa, så fik jeg nogenlude kigget de 15 sider i gennem. respekt! (og rigtigt mange tak)

Rigtig fedt udstyr Filmtosse, igen 1000 tak er specielt selv vild med din projekter, den er rigtig god, ville selv gerne have den. den giver også et super fedt billede, og rygtet vil vide at de i en nær fremtid falder i pris

Jeg kunne godt tænke mig at spørge dig om du synes det virker meget stort dit billede når du sider de 4,8 meter fra det? er det fint, har du overblik over hele billedet eller??

Det er stort, men efter min mening ikke for stort.....men man har ikke samme "overblik" som hvis man ser TV. Det er lidt mere som at være i biffen og sidde 2/3 tilbage i salen (ja jeg ved godt at det er et relativt begreb.....men den bedste parrallel jeg lige kunne drage..).

Man siger jo (som du sikkert er klar over) at sidde afstanden skal være 1,5 - 2 gange lærredets bredde, afhængig af PJ kvalitet (bedre PJ=kortere afstand).

Jeg synes at det er glimrende med den afstand...håber at det besvarer dit spørgsmål..

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Nå! Endelig tilbage efter et par dag hos den gamle for at sætte en hjemmebio op for ham (mere om det i en seperat tråd, snarest).

Var derudover i KBH i KT Radio for at få en demo af en Cinemateq Pictureoptimizer II, på en Infocus SP 5700 og en Arcam DVD (en i den dyre ende, kender ikke modellen). Det var super fedt og jeg fik en kanon service (som jeg plejer).

Jeg må sige at billedet blev en hel del bedre, og jeg er/var meget fristet til at købe sådan en fætter eller en DVDO Iscan HD+, som skulle være bedre endnu, men ligenu (økonomi og et evt. forestående huskøb) så er det for mig ikke cost effective, jeg mener ikke at billedet blev så meget bedre at jeg vil ud og investere ca. 13K i sådan en djævel (om end det er meget fristende)....men kommer tid kommer råd, og på sigt er det sandsynligt at der kommer sådan en ind i biffen (I hope)

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2005 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Har seriøst overvejet en NAD 216 til at trække fronterne, da jeg synes det er dem som trænger (min Denon styrer skam resten ganske fint), men er 216 for lille? (har som skrevet hørt en HK signature (med samme effekt som NADén) og det lød en hel del bedre....er 218 ikke bare overkill?

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
Har seriøst overvejet en NAD 216 til at trække fronterne, da jeg synes det er dem som trænger (min Denon styrer skam resten ganske fint), men er 216 for lille? (har som skrevet hørt en HK signature (med samme effekt som NADén) og det lød en hel del bedre....er 218 ikke bare overkill?

Hvis man kigger rent Watt burde det ikke gør det helt store. - Men mon ikke en 2 kanals forstærker har noget mere saft og kraft at give af end en 7 kanals... 

- Men 216 koster jo under ½ af en 218... - Så måske var det forsøget værd, de falder heller ikke nævneværdigt i værdi så du kan sikkert sælge en 216 efter 2 mdr til det samme som du ville giver for den nu...

Min Bio

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

anno1982 skrev:

Filmtossen skrev:

Hvis man kigger rent Watt burde det ikke gør det helt store. - Men mon ikke en 2 kanals forstærker har noget mere saft og kraft at give af end en 7 kanals... min tanke præcis, og jeg har jo prøvet det, dog med en HK ikke en NAD og der var stor forskel..

- Men 216 koster jo under ½ af en 218... - Så måske var det forsøget værd, de falder heller ikke nævneværdigt i værdi så du kan sikkert sælge en 216 efter 2 mdr til det samme som du ville giver for den nu...

tak for tilbagemeldingen

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Ingen tvivl om, at såvel 216 som 218 er lækre forstærkere til rimelige penge.

Har selv lytet en del på 218 og den er abslout sine penge værd brugt!  

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2005 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Jeg købte min første 218 for 2 år siden til Kr.4700,- den sidste købte jeg for nylig til Kr. 4500,- så de rasler ikke ned i pris. Det er næsten som at have pengene stående i banken.. bare lidt sjovere

venter spændt på tråden med "surround hos den gamle"

Nu så jeg et 135" lærred live i weekenden - dammn det er stort, Megastort.

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2005 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Ingen tvivl om, at såvel 216 som 218 er lækre forstærkere til rimelige penge. ja det synes jeg også....er mest "tændt" på 216 idet den dels er i en prisklasse jeg for nærværende syns jeg kan tillade mig, og dels at jeg mener (og har talt med min kolega, som var herhjemme med HK´eren, om) at det er "nok" til mit behov og størrelse hjemmebio (og en fremtidig bliver vel næppe meget større, nok nærmere tværtimod..../)

Har selv lytet en del på 218 og den er abslout sine penge værd brugt!  

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

-jan- skrev:

Jeg købte min første 218 for 2 år siden til Kr.4700,- den sidste købte jeg for nylig til Kr. 4500,- så de rasler ikke ned i pris. Det er næsten som at have pengene stående i banken.. bare lidt sjovere  rart at vide....men som jeg skrev til LB, så satser jeg nok på 216, tror du det er for småt???

venter spændt på tråden med "surround hos den gamle" ....det glæder mig (og jeg glæder mig også til at få den lavet, og så mig jeg håbe at i synes om resultatet9......

Nu så jeg et 135" lærred live i weekenden - dammn det er stort, Megastort. jaaaaaa jeg er også super glad for mit.

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2005 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
-jan- skrev:

Jeg købte min første 218 for 2 år siden til Kr.4700,- den sidste købte jeg for nylig til Kr. 4500,- så de rasler ikke ned i pris. Det er næsten som at have pengene stående i banken.. bare lidt sjovere  rart at vide....men som jeg skrev til LB, så satser jeg nok på 216, tror du det er for småt???

Jeg tror ikke de er for små til dine DM 604, de er jo ikke nær så svære at trække som mine (nu aflagte) 801 serie 80. Man vælger jo ikke en kraftigere eff. for at kunne spille højere, men for at holde dem i stram snor. Jeg ville gå efter en 23 Kg tung 218. En skam du ikke bor i Århus, så kunne jeg lige have smidt dem i baggagerummet så du kunne høre dem.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

-jan- skrev:
Filmtossen skrev:
-jan- skrev:

Jeg tror ikke de er for små til dine DM 604, de er jo ikke nær så svære at trække som mine (nu aflagte) 801 serie 80. Man vælger jo ikke en kraftigere eff. for at kunne spille højere, men for at holde dem i stram snor. Jeg ville gå efter en 23 Kg tung 218. En skam du ikke bor i Århus, så kunne jeg lige have smidt dem i baggagerummet så du kunne høre dem.

Endnu engang tak for meldingen...hmmmmm, er lidt i tvivl, men synes som sagt ikke at jeg for nærværende vil skyde 5K afsted, 2K er mere hvad jeg har "lyst" til.....arrrgh det er svært..

Nu skriver du "de", jeg satser godt nok kun på en enkelt til at starte med (det er jo kun til fronterne, og jeg havde da ikke umiddelbart en brokobling i tankerne)..

Ja det er en skam, det ville da have været fedt at høre dem (har faktisk boet en kort overgang i Århus (1993/94)).....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

anno1982 skrev:

Hvad med en Denon POA 2800, eller en eAR 202???? er det ikke nogle gode alternativer eller er NAD at foretrække???

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
Hvad med en Denon POA 2800, eller en eAR 202???? er det ikke nogle gode alternativer eller er NAD at foretrække???

Ja, det er svært.  Jeg har lyttet til NAD218 og POA2800 og synes at 218 er bedst. Jeg har ikke lyttet til aAR, men det er da absolut et alternativ.

Personligt synes jeg, at en effektforstærker skal være stor, rå og lidt industri-agtig at se på, og der dumper eAR. Desuden fås den kun i blank crome, så den skal ikke stå fremme hvis du ikke vil have genskind fra din PJ.

Meeen, som så meget andet er det også et spørgsmål om smag og behag.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

<< Forrige Side af 58 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes