Forfatter |
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Filmtossen skrev:
Hvad med en Denon POA 2800, eller en eAR 202???? er det ikke nogle gode alternativer eller er NAD at foretrække??? |
|
|
Ja, det er svært. Jeg har lyttet til NAD218 og POA2800 og synes at 218 er bedst. Jeg har ikke lyttet til aAR, men det er da absolut et alternativ.
Personligt synes jeg, at en effektforstærker skal være stor, rå og lidt industri-agtig at se på, og der dumper eAR. Desuden fås den kun i blank crome, så den skal ikke stå fremme hvis du ikke vil have genskind fra din PJ.
Meeen, som så meget andet er det også et spørgsmål om smag og behag.
|
|
|
OK tak for tilkendegivelserne (den "gamle garde" igen (hvilket jeg er umådeligt glad for)), jeg satser nok på en NAD, det der blanke "look" ved eAR tiltaler mig heller ikke! Skal dog lige en tur forbi den "lokale" og høre noget Rotel/Vincent.
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
OK tak for tilkendegivelserne (den "gamle garde" Altid klar til service igen (hvilket jeg er umådeligt glad for)), jeg satser nok på en NAD, det der blanke "look" ved eAR tiltaler mig heller ikke! Jeg forstår ikke at de ikke tilbyder den i sort også? Sak dog lige en tur forbi den ´lokale og høre noget Rotel/Vincent. Hvordan lød det? |
|
|
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Filmtossen skrev:
OK tak for tilkendegivelserne (den "gamle garde" Altid klar til service 10000 tak igen (hvilket jeg er umådeligt glad for)), jeg satser nok på en NAD, det der blanke "look" ved eAR tiltaler mig heller ikke! Jeg forstår ikke at de ikke tilbyder den i sort også? næh det er underligt Skal dog lige en tur forbi den "lokale" og høre noget Rotel/Vincent. Hvordan lød det? |
|
|
|
|
|
Jeg har endnu ikke været forbi, men jeg skal nok melde tilbage når jeg har hørt dem (jeg vil for en gangs skyld høre en masse forskelligt inden jeg beslutter mig, det har jeg ikke været så god til tidligere) __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg været nede og høre både Vincent og Rotel, og jeg må sige at jeg synes at Rotel har en eminent lyd, åben, klar og veldefineret, en hel del bedre end både NAD og Vincent. Derfor er jeg blevet ret lun på en RB 1070/RB 1080 (hvis jeg kan finde den brugt)...nu skal jeg så bare overbevise min kone om at vi ikke kan leve uden sådan en .
Derudover har jeg fået min PJ tilbage fra "rep" (ja der skulle ikke gøres noget, heldigvis), det viser sig nemlig at en lille togtur og efterfølgende Post DK transport har fået den til at "larme" noget mindre (hurra), det har været hårdt at undvære den i en hel uge....men iaften skal der så ses film (Excorsist the Beginning og Flight of the Phoenix), ahhhhhh . __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Feeble Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 671
|
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Så har jeg været nede og høre både Vincent og Rotel, og jeg må sige at jeg synes at Rotel har en eminent lyd, åben, klar og veldefineret, en hel del bedre end både NAD og Vincent. Derfor er jeg blevet ret lun på en RB 1070/RB 1080 (hvis jeg kan finde den brugt)...nu skal jeg så bare overbevise min kone om at vi ikke kan leve uden sådan en .
Derudover har jeg fået min PJ tilbage fra "rep" (ja der skulle ikke gøres noget, heldigvis), det viser sig nemlig at en lille togtur og efterfølgende Post DK transport har fået den til at "larme" noget mindre (hurra), det har været hårdt at undvære den i en hel uge....men iaften skal der så ses film (Excorsist the Beginning og Flight of the Phoenix), ahhhhhh .
|
|
|
Hej igen Filmtossen!!
Nu har jeg skimtet alle 15 sider..men kan ik finde stedet hvori du nævner at din projektor var begyndt at larme..!! Hvordan støjede den..??? Kunne nemlig godt være kuglelejet på farvehjulet som var blevet lidt slidt..!!
Bare en lille tanke!!!
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Filmtossen!!
Nu har jeg skimtet alle 15 sider..men kan ik finde stedet hvori du nævner at din projektor var begyndt at larme..!! Hvordan støjede den..??? Kunne nemlig godt være kuglelejet på farvehjulet som var blevet lidt slidt..!!
Bare en lille tanke!!!
[/QUOTE]
Det var da synd med spildt arbejde, jeg har nemlig ikke nævnt noget om det her i tråden....Ja jeg tænkte også at det var farvehjulet, da lyden var højfrekevent...det var ikke LARM, men bare en lidt mystisk lyd ift. hvordan den normalt lyder....men nu er det jo ligemeget, den er holdt op med det....ellers tak for rådet.. __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik lige et tosset indfald...jeg havde nogle SD feet i overskud, og tænkte om de måske ville være mere dæmpende end de gummi O-ringe jeg havde monteret mellem min PJ og ophænget. Jeg tog en af dem og skar i to skiver og..... det var de , meget endda, og jeg kan ikke alene mærke det på pj (ingen vibrationer overhovedet) jeg synes også at den er blevet endnu mere støjsvag. Hurra!
Til top |
|
|
Gator Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
(hvad er Kewl????? )
Kewl = Cool ~ meget brugt i gamingmiljøet 
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gator skrev:
(hvad er Kewl????? )
Kewl = Cool ~ meget brugt i gamingmiljøet 
|
|
|
Modtaget (har fået en PM fra Kajkagen der forklarede det) jeg havde ikke gennemskuet at det skulle udtales på engelsk......
Til top |
|
|
Zainn Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 60
|
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må tage hatten af, det er sq en lækker "lille" bio du har fået smækket sammen. 
Jeg vil lige høre dig hvor du har købt de plakater henne ? og hvad er målene på dem ?
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zainn skrev:
Må tage hatten af, det er sq en lækker "lille" bio du har fået smækket sammen. 
Jeg vil lige høre dig hvor du har købt de plakater henne ? og hvad er målene på dem ?
|
|
|
Tak fodi du synes min "lille" bio, jeg/vi er også meget glade for den. Plakaterne? dem har jeg dels fået fra den lokale biograf og dels fra det filmblad jeg abbonnerer på (Empire), og målene (efter de er skåret til for at passe i mine rammer) er: 80x60cm.
Du kan jo prøve i den bio som måtte ligge hvor du bor, ellers er der et link til en filmplakat butik i UK på denne hjemmeside www.empireonline.co.uk
EDIT: Du kan jo også prøve Blockbuster eller andre videobutikker, de ligger normalt også inde med en del plakater....
Til top |
|
|
Zainn Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 60
|
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak det vil jeg da prøve. Har nemlig ikke helt plads til de 70 x 100 plakater man kan købe de fleste steder, man jeg vil ringe lidt rundt, regner da også snart med at min lille bio kommer herind.
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zainn skrev:
Tak det vil jeg da prøve. Har nemlig ikke helt plads til de 70 x 100 plakater man kan købe de fleste steder, man jeg vil ringe lidt rundt, regner da også snart med at min lille bio kommer herind. |
|
|
Læg mærke til at jeg har beskåret mine både i side og højde (de er dog ikke 70x100 oprindeligt).
Lyder spændende med din bio, ser frem til at se den... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Feeble Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 671
|
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du tildfreds med din ASW1000....har hørt den for længe, men kan ikke huske hvordan den lød....
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 06:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Feeble skrev:
Er du tildfreds med din ASW1000....har hørt den for længe, men kan ikke huske hvordan den lød....
|
|
|
MEGET MEGET tilreds, jeg synes den er aldeles glimrende, men jeg bruger den kun til film (jeg tror at der er nogle i samme prisleje som er bedre hvis det er til musik, men til film, i prislejet (og lidt mere) så tror jeg den er et super godt køb. __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Aquadi Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virkelig lækker bio du har fået opbygget dig - man kan kun se på med måbende øjne, og drømme om man engang selv får pladsen til det
Læste lige på en af de foregående sider du har en Sun-Wave fjernbetjening - har selv bestilt en idag, og mens jeg spændt venter på at modtage den, ville jeg da lige høre om den er et godt køb og fungerer som den skal?
/ Andreas __________________ Quidquid id est, timeo Danaos et dona ferentes
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aquadi skrev:
Virkelig lækker bio du har fået opbygget dig - man kan kun se på med måbende øjne, og drømme om man engang selv får pladsen til det
Læste lige på en af de foregående sider du har en Sun-Wave fjernbetjening - har selv bestilt en idag, og mens jeg spændt venter på at modtage den, ville jeg da lige høre om den er et godt køb og fungerer som den skal?
/ Andreas
|
|
|
Hvis du spørger mig så er den perfekt, en af de ting som jeg er overordentlig glad for at have købt!!!
Den virker upåklageligt og er meget nem at betjene/programmere.. __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der en pakke ind ad døren....HURRAAAA  , det er min nye effektforstærker som det tydeligt ses på pakken.
Skal sætte den op i weekenden, og så skal der nok komme en "ordentlig" opdatering..

Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, det ser rart ud
- BR
|
Til top |
|
|
©onstructor Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du blir bare ved og ved -ja og jeg bliver bare mer' og mer' misundelig Din bio har bare det hele -må være for lækkert.... Rigtig flot arbejde 
Og selvføli tillykke med den "lille" ny ROTEL - hvor fik du fingerne i den og hvad måtte du klemme for den?? Glæder mig til at hører lidt om den.....
|
Til top |
|
|