Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 12:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Filmtossens Bio m. Z4, NYE SKILTE 11/9 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 58
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Hej Filmtossen.

Ang.de dts og dd-skilte, kunne man da få et link til forhandleren?? De er rigtig pæne.

Mvh Dief

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

-jan- skrev:
Det er en superbio du har fået dig der. Den "lyder" som et godt værktøj den lydfætter, sådan en vil jeg også have - hvor køber man den?

Se evt. også her... http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21818&P N=1

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:

Hej Filmtossen.

Ang.de dts og dd-skilte, kunne man da få et link til forhandleren?? De er rigtig pæne. ENIG!

Mvh Dief

Ja det kan du da (det er også på side 20) men det er : www.laserhotline.de  (vær dog opmærksom på at han ikke længere forhandler DTS skiltet i guld, jeg tror faktisk at det er udgået..)

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Hardy skrev:
Filmtossen skrev:

Så er der blevet testet, prøvet og justeret til den store guldemedalje, med min nye lydtryksmåler og min DVE, og det er for at sige det mildt sagt blevet en helt anden oplevelse at se film.

Tillykke, taaak det kan nemlig betale sig at justere niveauerne ordentligt!ja det måtte jeg jo sande!!

Alle mine kanaler stod generelt for lavt (er nu indstillet til ca. 70 db ved lytte positionen, og master volumen står på -18) især bagkanalerne stod alt for lavt (ca. 6db).....justeringen af sidstnævnte har selvsagt givet en meget bedre surround oplevelse, og lydbilledet er meget mere homogent nu.....rigtigt god investering....

Hvordan stod sub'en?  den stod faktisk helt præcist..... (har også brugt laaang tid på at få den til at lyde ordentligt), så det var da meget godt ramt Den er jo plat umulig at kalibrere uden værktøj det er ihvertfald meget svært og var den primære årsag til, at jeg i sin tid købte lydtryksmåleren. Min sub stod lovlig højt (hvilket jeg da også havde på fornemmeren) - og det på trods af at der ikke var skruet specielt højt op...

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Ja det kan du da (det er også på side 20) men det er : www.laserhotline.de  (vær dog opmærksom på at han ikke længere forhandler DTS skiltet i guld, jeg tror faktisk at det er udgået..)

[/QUOTE]

Den er god nok DTS skiltede i guld er udgået. Her er et billede af det nye skilt, er det bare mig som synes at det gamle i guld var pænere.

Link til DTS online shop
http://www.dtsonline.com/entertainment/catalogue/hometheatre .php?upc=77348610

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

biojensen skrev:

[/QUOTE]

Den er god nok DTS skiltede i guld er udgået. ja jeg mente det nok... Her er et billede af det nye skilt, er det bare mig som synes at det gamle i guld var pænere. nej det er ikke kun dig der synes det, det nye er ikke halvt så pænt, men på den anden side hvis man ikke har andre (eks. DD), og det passer da meget godt til det første som DTS udsendte i blåt og sølv.....

Link til DTS online shop
http://www.dtsonline.com/entertainment/catalogue/hometheatre .php?upc=77348610

[/QUOTE]

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

med den fede biograf du har, skal du helt klart se at få den 3802 opgraderet!
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2005 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
med den fede biograf du har, skal du helt klart se at få den 3802 opgraderet!

Tak for rosen!

Så sandt så sandt, jeg regner med at jeg inden så pokkers længe skal have en Rotel effektblok mere (RB 985mk II eller en RMB 1075)...en forforstærker ser jeg ingen grund til at købe før der kommer DTSHD og DD+...... 

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2005 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
...en forforstærker ser jeg ingen grund til at købe før der kommer DTSHD og DD+...... 

Fornuftigt valg!

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Der er ret stor forskel på de forskellige surround dekodere/forstærkere.  Jeg gik selv fra en 3802 til en AVC-A1SR og der var en verden til forskel.  Meget mere homogent  fyldigt lydbillede.
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Der er ret stor forskel på de forskellige surround dekodere/forstærkere.  Jeg gik selv fra en 3802 til en AVC-A1SR og der var en verden til forskel.  Meget mere homogent  fyldigt lydbillede.

Det er jeg helt klar over (har tidligere overvejet selvsamme efter at have hørt den spille), men som jeg skrev før spild af penge nu hvor vi står på brinken af nogle nye lydformater....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:

Så er der blevet testet, prøvet og justeret til den store guldemedalje, med min nye lydtryksmåler og min DVE, og det er for at sige det mildt sagt blevet en helt anden oplevelse at se film.

Alle mine kanaler stod generelt for lavt (er nu indstillet til ca. 70 db ved lytte positionen, og master volumen står på -18) især bagkanalerne stod alt for lavt (ca. 6db).....justeringen af sidstnævnte har selvsagt givet en meget bedre surround oplevelse, og lydbilledet er meget mere homogent nu.....rigtigt god investering....

Det tog et stykke tid at få det hele indstillet men nu spiller det, og det spiller beder end før HURRA!.....

2 uvurderlige "instrumenter" som straks "giver pote" !

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

It just keeps getting better and better .

Jeg har også kraftigt overvejet en sådan dbmåler, men synes det er lidt overkill, når man faktisk kun sakl bruge den hver gang man flytter rundt på sine højtalere.....kan man ikke låne en dbmåler et sted?

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:
It just keeps getting better and better . ENIG!

Jeg har også kraftigt overvejet en sådan dbmåler, men synes det er lidt overkill, når man faktisk kun sakl bruge den hver gang man flytter rundt på sine højtalere.....kan man ikke låne en dbmåler et sted?

En ting er at sikre sig, at ens 5 højttalere spiller lige højt. En anden ting er, at måle subbens output forskellige stedet i rummet. Eller hvis man har mere end en sub, om der en nogle udfasninger osv. osv.

Jeg er ikke super ekspert her, men der er rig mulighed for at bruge den oftere end man tror. Og så forresten til hver gang man skifter et "apparat", som jo for de fleste af os sker engang imellem...

Hardy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
DonJensen skrev:
It just keeps getting better and better . ENIG!

En ting er at sikre sig, at ens 5 højttalere spiller lige højt. En anden ting er, at måle subbens output forskellige stedet i rummet. Eller hvis man har mere end en sub, om der en nogle udfasninger osv. osv.

Jeg er ikke super ekspert her, men der er rig mulighed for at bruge den oftere end man tror. Og så forresten til hver gang man skifter et "apparat", som jo for de fleste af os sker engang imellem...

Ja, og selv om man ikke skifter så ofte, er dette under alle omstændigheder en engangsinvestering!

Man kan jo også prøve at sammenligne med prisen på resten af systemet - og hvor smart er det egentlig at spare de 500 kr, som sikrer, at systemet spiller optimalt...?

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2005 kl. 06:03 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Filmtossen skrev:

Det tog et stykke tid at få det hele indstillet men nu spiller det, og det spiller beder end før HURRA!.....

2 uvurderlige "instrumenter" som straks "giver pote" !  Hørt!

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2005 kl. 06:04 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:

It just keeps getting better and better . Rigtigt mange tak!

Jeg har også kraftigt overvejet en sådan dbmåler, men synes det er lidt overkill, når man faktisk kun sakl bruge den hver gang man flytter rundt på sine højtalere.....kan man ikke låne en dbmåler et sted? Ja det ved jeg ikke, men du kan da gå sammen med en anden eller andre så bliver det lidt billigere

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Filmtossen: Kan du ikke skrive med rød når du skal kommetere på den måde? ville jeg være glad for...

Ellers totalt sej hjemmebio du har gang, det er der ikke mange der kan gøre efter....

Nu da vi lige snakkede om DD og THX billeder

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

"Ellers totalt sej hjemmebio du har gang, det er der ikke mange der kan gøre efter...."

Nej den er satme flot den er der ingen tvivl om, men jeg prøver nu alligevel at se om jeg ikke gøre det lige så godt, hvis ikke bedre....?

Kampvognen er infanteristens værste fjende!

Til top Vis CRC1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRC1

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
Filmtossen skrev:

Guldkysten skrev:
hmm - giver op - der er for mange sider, jeg ledte sådanset bare efter et sted, hvor du havde listet dine dvd'er - der er jo mange - men måske var jeg for utålmodig eller træt til at jeg har kunnet finde nogen steder hvor du har skrevet det, men hvis du har skrevet det og har styr på dem, gider du så ikke lige gentage link for prins knud engang mere 

JO det kan jeg godt (har ikke listet dem alle nogen steder, men har naturligvis dem alle indtastet i en database(moviecollector)). Det bliver i weekenden og så laver jeg også en opdatering med fotos etc.

EDIT: Min database er ikke online, er der et sted man kan uploade til så du (eller andre) kan se hvad den indeholder?

http://bigup.peecee.lir.dk/index.php?p=upload

Der kan man uploade forskellig filformater. Jeg bruger selv DVD profiler, det er gratis, og nemt at bruge, og man har online side tilknyttet.

Men hvis det er selve databasen eller en html side du vil uploade, skal man nok nærmere lede efter web hoteller, man kan vist godt finde nogle der er gratis endnu.
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

<< Forrige Side af 58 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes