Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. maj 2025 | 02:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Filmtossens Bio m. Z4, NYE SKILTE 11/9 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 58
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har fuldt med i dit project i et stykke tid og jeg må sige: Så kan det vist ikke gøres bedre! det er rigtig flot, bare det var min 1´ste sal der så sådan ud.

FLOT bio du har fået banket sammen der!

m@dsen

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:

jdg1 skrev:
Der er ret stor forskel på de forskellige surround dekodere/forstærkere.  Jeg gik selv fra en 3802 til en AVC-A1SR og der var en verden til forskel.  Meget mere homogent  fyldigt lydbillede.

Det er jeg helt klar over (har tidligere overvejet selvsamme efter at have hørt den spille), men som jeg skrev før spild af penge nu hvor vi står på brinken af nogle nye lydformater....

Hvornår kommer de?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

syska skrev:

Filmtossen: Kan du ikke skrive med rød når du skal kommetere på den måde? ville jeg være glad for...  ehhhh hvad er det for en måde at kommentere på som fordrer at jeg skriver med rødt?

Ellers totalt sej hjemmebio du har gang, det er der ikke mange der kan gøre efter....af hjertet tak

Nu da vi lige snakkede om DD og THX billeder det ser P..... fedt ud....sjov ide sådan at sætte en masse sammen!

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2005 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

"Ellers totalt sej hjemmebio du har gang, det er der ikke mange der kan gøre efter...."

Nej den er satme flot den er der ingen tvivl om, jamen en stor tak herfra... men jeg prøver nu alligevel at se om jeg ikke gøre det lige så godt, hvis ikke bedre....? det er jeg sikker på at du kan....ser frem til resultatet...

Kampvognen er infanteristens værste fjende! ja !

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2005 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
Filmtossen skrev:
Filmtossen skrev:

Guldkysten skrev:
hmm - giver op - der er for mange sider, jeg ledte sådanset bare efter et sted, hvor du havde listet dine dvd'er - der er jo mange - men måske var jeg for utålmodig eller træt til at jeg har kunnet finde nogen steder hvor du har skrevet det, men hvis du har skrevet det og har styr på dem, gider du så ikke lige gentage link for prins knud engang mere 

JO det kan jeg godt (har ikke listet dem alle nogen steder, men har naturligvis dem alle indtastet i en database(moviecollector)). Det bliver i weekenden og så laver jeg også en opdatering med fotos etc.

EDIT: Min database er ikke online, er der et sted man kan uploade til så du (eller andre) kan se hvad den indeholder?

http://bigup.peecee.lir.dk/index.php?p=upload

Der kan man uploade forskellig filformater. Jeg bruger selv DVD profiler, det er gratis, og nemt at bruge, og man har online side tilknyttet.

Men hvis det er selve databasen eller en html side du vil uploade, skal man nok nærmere lede efter web hoteller, man kan vist godt finde nogle der er gratis endnu.

tak for meldingen, jeg arbejder på det, og så må det blive når det bliver (har selv lige fået øjnene op for DVD profiler (feeeedt program)......

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2005 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

m@dsen skrev:

Jeg har fuldt med i dit project i et stykke tid og jeg må sige: Så kan det vist ikke gøres bedre! det er rigtig flot, bare det var min 1´ste sal der så sådan ud.

FLOT bio du har fået banket sammen der!

m@dsen

1000 tak for de pæne ord, det er jo svært at komme uden om at det er dejligt at få positiv respons

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Hardy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
syska skrev:

Filmtossen: Kan du ikke skrive med rød når du skal kommetere på den måde? ville jeg være glad for...  ehhhh hvad er det for en måde at kommentere på som fordrer at jeg skriver med rødt?

Kan du se det, jeg lige skrev med hvidt?

Linien ovenfor skrev jeg med hvidt - kan du se noget problem i det?

(Hint: Du kan se den, hvis du markerer området...)

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2005 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Filmtossen skrev:

jdg1 skrev:
Der er ret stor forskel på de forskellige surround dekodere/forstærkere.  Jeg gik selv fra en 3802 til en AVC-A1SR og der var en verden til forskel.  Meget mere homogent  fyldigt lydbillede.

Det er jeg helt klar over (har tidligere overvejet selvsamme efter at have hørt den spille), men som jeg skrev før spild af penge nu hvor vi står på brinken af nogle nye lydformater....

Hvornår kommer de?

Såvidt jeg er orienteret så bliver de lanceret sammen med de(t) nye DVD format(er), i USA i sidste kvartal i år....(og så "lang" tid kan jeg snildt vente med at købe ny forforstærker....)

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Hardy skrev:
Filmtossen skrev:
syska skrev:

Antyder du at Syska er farveblind??......såfremt dette er tilfældet så kan jeg da godt ændre skrift farve....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
Hardy skrev:
Filmtossen skrev:
syska skrev:

Antyder du at Syska er farveblind??......såfremt dette er tilfældet så kan jeg da godt ændre skrift farve....

Quite tingen er kommet for at blive det gør det hele meget nemmere at læse og se hvad der skrev hvad :-)

De 2 farver ligger tæt, men kan da godt se forskel....... men ville være meget nemmere hvis du brugte rød, ligesom forskel på dag og nat, men endnu bedre "Quote"

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20225&T PN=1 der skriver folk hvordan Quote kan bruges, og hvordan det ser bedst ud.....

// ouT

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

syska skrev:
Filmtossen skrev:
Hardy skrev:
Filmtossen skrev:
syska skrev:

Quite tingen er kommet for at blive det gør det hele meget nemmere at læse og se hvad der skrev hvad :-)

De 2 farver ligger tæt, men kan da godt se forskel....... men ville være meget nemmere hvis du brugte rød, ligesom forskel på dag og nat, men endnu bedre "Quote"

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20225&T PN=1 der skriver folk hvordan Quote kan bruges, og hvordan det ser bedst ud.....

// ouT

Jeg anvender skiftevis quote (se mange af mine svar andre steder i tråden) og så svar direkte i forlængelse af det som er skrevet, alt efter hvad jeg finder lettest og mest hensigtsmæssigt, men jeg skal da gerne anvende en anden skriftfarve....jeg er egentlig indifferent....kunne bare godt lide den bleggrønne.....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Hardy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
syska skrev:

Jeg anvender skiftevis quote (se mange af mine svar andre steder i tråden) og så svar direkte i forlængelse af det som er skrevet, alt efter hvad jeg finder lettest og mest hensigtsmæssigt, men jeg skal da gerne anvende en anden skriftfarve....jeg er egentlig indifferent....kunne bare godt lide den bleggrønne.....

Jeg blandede mig før, fordi jeg er ganske enig med syska: Det er mest overskueligt med regulære quotes - når der skrives til med forskellige farver inde i gamle quotes, bliver det til sidst ret svært at følge. (Og når man bruger en fesen grøn, kan være svært overhovedet at finde det nye... )

Nå, nu er din tråd vist ved at løbe i skoven - roger and out!

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2005 kl. 07:00 | IP-adresse registreret  

Hardy skrev:
Filmtossen skrev:
syska skrev:

Jeg blandede mig før, fordi jeg er ganske enig med syska: Det er mest overskueligt med regulære quotes - når der skrives til med forskellige farver inde i gamle quotes, bliver det til sidst ret svært at følge. (Og når man bruger en fesen grøn, kan være svært overhovedet at finde det nye... )

Nå, nu er din tråd vist ved at løbe i skoven - roger and out!

Jamen så ændrer jeg da min svarfarve, hvis det hjælper jer som læser tråden, "maku muskila"...........

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
jdg1 skrev:
Filmtossen skrev:

jdg1 skrev:

Hvornår kommer de?

Såvidt jeg er orienteret så bliver de lanceret sammen med de(t) nye DVD format(er), i USA i sidste kvartal i år....(og så "lang" tid kan jeg snildt vente med at købe ny forforstærker....)

Spøg mig om ikke denon kommer med en opdatering til deres AVC-A1SRA når der komme nye formater, - så vidt jeg ved er SE - SR og SRA baseret på den samme "grundforstærker", bare med forskellig digitaldel samt nogle finpudsninger.

- Så kunne det være at man skulle anskaffe en SE model  da opdateringen sikkert kommer til at koste det sammen for en SRA og en SE...?

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Det kan godt være det stod i tråden i forvejen men jeg har lige fanget det, hvor købte du/i din lydtryksmåler henne og hvad var prisen for denne?

Jeg må jo eje sådan en sag efter jeg har læst om din! Ej jeg tror man kan opnå rigtig gode resultater, som kan svære at opnå alene med øret! 

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2005 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

anno1982 skrev:
Filmtossen skrev:
jdg1 skrev:
Filmtossen skrev:

jdg1 skrev:

Hvornår kommer de?

Spøg mig om ikke denon kommer med en opdatering til deres AVC-A1SRA når der komme nye formater, - så vidt jeg ved er SE - SR og SRA baseret på den samme "grundforstærker", bare med forskellig digitaldel samt nogle finpudsninger.

- Så kunne det være at man skulle anskaffe en SE model  da opdateringen sikkert kommer til at koste det sammen for en SRA og en SE...?

´jamen det var da en mulighed, men jeg vil hellere færdiggøre det jeg er igang med (at anskaffe effektblokke), så kan jeg jo nøjes med en mindre forforstærker, så en AVC-a1, etellerandet, er ikke en mulighed jeg vil benytte...men det lyder da plausibelt at der skulle komme en opdatering...

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

Det kan godt være det stod i tråden i forvejen men jeg har lige fanget det, hvor købte du/i din lydtryksmåler henne og hvad var prisen for denne?

Jeg må jo eje sådan en sag efter jeg har læst om din! Ej jeg tror man kan opnå rigtig gode resultater, som kan svære at opnå alene med øret! 

Det gør det!, men det er ikke noget problem at skrive det igen, jeg har købt min ved www.audiovsion.dk, men ved at også at www.tapeconnnection.dk har fået den. Prisen er 495,- +evt. forsendelse......

Og du tror rigtigt, man kan opnå helt andre (og mere korrekte) resultater... jeg troede mit set-up var optimalt indstillet, men jeg blev klogere efter at have benyttet lydtryksmåleren....så "knock yourself out...."

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Har igennem det sidste stykke tid luget ud i DVD samlingen, og har nu fået solgt nogle og foræret andre væk, så samlingen er skrumpet lidt ind.....men det er til det bedre så er nogle af de film man ikke fik set mere end en enkelt gang kommet væk, og har så givet mere plads til nye...

Så nu er der kun 576 stk. tilbage..

Er igang med at taste  dem ind i DVD-profiler (havde tidligere moviecollector, men fortrækker førstnævnte), et link vil blive tilføjet når det hele er på plads..

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:

Har igennem det sidste stykke tid luget ud i DVD samlingen, og har nu fået solgt nogle og foræret andre væk, så samlingen er skrumpet lidt ind.....men det er til det bedre så er nogle af de film man ikke fik set mere end en enkelt gang kommet væk, og har så givet mere plads til nye... Det synes jeg da er en god ide. Hvorfor have noget man ikke bruger? Har selv ryddet ud i CD'er og DVD'er, så der er dem tilbage man vil lytte til/se på.  

Så nu er der kun 576 stk. tilbage..  ordet "kun" har lige fået en anden betydning for mig

Er igang med at taste  dem ind i DVD-profiler (havde tidligere moviecollector, men fortrækker førstnævnte), et link vil blive tilføjet når det hele er på plads. Kedeligt job, men fedt når det er gjort!

Er du stødt på nogle brugte effektblokke til rimelige penge?

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2005 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Filmtossen skrev:

Har igennem det sidste stykke tid luget ud i DVD samlingen, og har nu fået solgt nogle og foræret andre væk, så samlingen er skrumpet lidt ind.....men det er til det bedre så er nogle af de film man ikke fik set mere end en enkelt gang kommet væk, og har så givet mere plads til nye... Det synes jeg da er en god ide. Hvorfor have noget man ikke bruger? Har selv ryddet ud i CD'er og DVD'er, så der er dem tilbage man vil lytte til/se på.  det var argumentet for at gøre det..

Så nu er der kun 576 stk. tilbage..  ordet "kun" har lige fået en anden betydning for mig

Er igang med at taste  dem ind i DVD-profiler (havde tidligere moviecollector, men fortrækker førstnævnte), et link vil blive tilføjet når det hele er på plads. Kedeligt job, men fedt når det er gjort! ja nemlig ja!

Er du stødt på nogle brugte effektblokke til rimelige penge?

Nej ikke endnu desværre....men jeg må væbne mig med tålmodighed...(er ligenu for nærig til at købe en ny RMB-1075)....men vi får se....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

<< Forrige Side af 58 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum