Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. maj 2025 | 22:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Filmtossens Bio m. Z4, NYE SKILTE 11/9 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 58
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Endelig færdig med at taste, samt uploade. Jeg har tilføjet et link til mine film, den opmærksomme læser vil bemærke at antallet af film på nettet ikke stemmer overens med det tal jeg har skrevet. Dette skyldes at programmet ikke skelner enkeltfilm fra boxe, som f.eks. 007 boxen som indeholder 20 film, men kun tæller som en...

Linket er på side 1 og side 20

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Michael K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

hej Filmtossen, de B&W DM604 S2 - fylder de rummet godt op, og vil de være for meget lyd for et forholdsvis lille værelse?

ellers er din system kun noget jeg ku drømme om

Til top Vis Michael K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Michael K

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2005 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Michael K skrev:

hej Filmtossen, de B&W DM604 S2 - fylder de rummet godt op, og vil de være for meget lyd for et forholdsvis lille værelse?

ellers er din system kun noget jeg ku drømme om

Hej du!.

Jeg synes at de fylder rummet rigtigt godt ud, de er i mine ører særdeles velspillende....jeg er meget tilfreds. Om de vil være for store til et forholdsvis lille værelse.....tjaaa jeg ved det ikke rigtigt, ham jeg købte dem af havde dem i et ret lille værelse og det lød stadigvæk godt. Hvad havde du tænkt på som alternativ?

tak for rosen til mit set-up

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Michael K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2005 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

oprindeligt var mit valg Dali 850, men de blev snuppet for næsen af mig. Mit værelse er på 12,5 kvm og ikke særlig godt akustisk, men tak for svaret, det lyder som om at jeg godt kan satse på S2'erne. PS. godt du fik skiftet fjernbetjeningerne ud til een LCD remote.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Michael K skrev:

oprindeligt var mit valg Dali 850, men de blev snuppet for næsen af mig. Mit værelse er på 12,5 kvm og ikke særlig godt akustisk, men tak for svaret, det lyder som om at jeg godt kan satse på S2'erne. PS. godt du fik skiftet fjernbetjeningerne ud til een LCD remote.

Jeg synes roligt du kan købe dem, og efter sigende skulle de være en tand bedre end s3´erne.....

Jeg er også ret glad for min multi FB, det er ret fedt at alt incl. lys styres af den, og at et tryk er nok til at tænde hele molevitten...

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Michael K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

hvad fik du dine DM604 S2 for, og er 4000kr brugt en udmærket pris?

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Michael K skrev:

hvad fik du dine DM604 S2 for, og er 4000kr brugt en udmærket pris?

Jeg måtte af med 5100,- uden spikes, så hvis de ikke er smadrede så er 4000,- i min optik en glimrende pris!

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Fadøl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 April 2005 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Jeg vil først sige øhhh fedt anlæg og opstilling....kunne oz godt tænke mig Rotel engang...nå men det jeg egentlig vil spørge om er hvad den tyske forhandler hedder altså der hvor du har købt de der DTS og DD skilte . Evt et link til en side ville være super!

Til top Vis Fadøl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fadøl

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 02 April 2005 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Michael k:

Jeg har selv kun 20 kvm, og jeg bruger 604 dog i s3, og jeg synes de tager sig fint ud trods det lille rum, der hvor jeg måske var lidt uopmærksom var at de er meget effektkrævende. Med det skal det menes at de spiller altså bare bedst når de får godt med effekt, og det er ikke en højttaler der er helt nem at drive.

Men altså jeg er sindsyg glad for mine, jeg synes virkelig jeg har fået så meget for pengene og jeg synes samtidig jeg skal gi mange penge hvis jeg skal finde nogle fra en anden producent der lyder lige godt. 

Filmtossen:

Undskyld hvis jeg fik givet dit indlæg en forkert drejning, håber det er okay jeg lige kom med min indskydelse.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Fadøl skrev:

Jeg vil først sige øhhh fedt anlæg og opstilling....kunne oz godt tænke mig Rotel engang...nå men det jeg egentlig vil spørge om er hvad den tyske forhandler hedder altså der hvor du har købt de der DTS og DD skilte . Evt et link til en side ville være super!

Tak for det! Jeg har købt skiltene her:

DTS og DD skiltene er købt i Tyskland (www.laserhotline.de).  (linket er taget fra side 20 i tråden, men det står også på 3 andre sider....)

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2005 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

Michael k:

Jeg har selv kun 20 kvm, og jeg bruger 604 dog i s3, og jeg synes de tager sig fint ud trods det lille rum, der hvor jeg måske var lidt uopmærksom var at de er meget effektkrævende. Med det skal det menes at de spiller altså bare bedst når de får godt med effekt, og det er ikke en højttaler der er helt nem at drive.

Men altså jeg er sindsyg glad for mine, jeg synes virkelig jeg har fået så meget for pengene og jeg synes samtidig jeg skal gi mange penge hvis jeg skal finde nogle fra en anden producent der lyder lige godt. 

Filmtossen:

Undskyld hvis jeg fik givet dit indlæg en forkert drejning, håber det er okay jeg lige kom med min indskydelse.

Der er ikke noget at undskylde for, det er da kun fedt at andre giver deres besyv med....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Så er det opdaterings tid igen

Jeg har købt nogle flere sæt Tara Labs 2200i kabler (til når jeg forhåbentligt snart får fingerene i yderligere en Rotel effektblok, de skal tilsluttes BHT og BCHT), og et enkelt sæt 3300i, som så er røget på fronterne...synes det lyder lidt bedre men det kan jo også være indbildning. Så mangler jeg et sæt mere (enten 3300i eller 2200i, til min center, hælder mest til 3300i men det kommer an på hvad der byder sig på brugtmarkedet).

Derudover var jeg gevaldigt træt af min receivers og effektforstærkers skrueterminaler ift. mine kablers tykkelse så jeg tog konsekvensen og købte nogle bananstik (Monitor 4stk. for 100,- i den lokale HIFI bix)....ikke fordi det lyder bedre, men det er godt nok en hel del lettere, hurra!

Derudover har jeg sat nogle nye plakater op, jeg syntes at det ville være rart med noget forandring..

Fed action, og den kommer heldigvis snart på DVD (Reg1)

En overordentligt interressant film, som jeg fik på DVD (selvfølgelig original, som alle de andre) i fredags (D Reg2). Den sætter virkelig nogle tanker igang.

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 03 April 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:

Jeg har købt nogle flere sæt Tara Labs 2200i kabler (til når jeg forhåbentligt snart får fingerene i yderligere en Rotel effektblok, de skal tilsuttes BHT og BCHT), og et enkelt sæt 3300i, som så er røget på fronterne...synes det lyder lidt bedre men detkan jo også være indbildning. Så mangler jeg et sæt mere (enten 3300i eller 220i, til min center, hælder mest til 3300i men det kommer an på hvad der byder sig på brugtmarkedet). Jeg lurer også på signalkabler, hvordan synes du Tara Labs virker og hvilken forskel har de gjort?

Derudover var jeg gevaldigt træt af min receivers og effektforstærkers skrueterminaler ift. mine kablers tykkelse så jeg tog konsekvensen og købte nogle bananstik (Monitor 4stk. for 100,- i den lokale HIFI bix)....ikke fordi det lyder bedre, men det er godt nok en hel del lettere, hurra! God ide, det har jeg også gjort.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Filmtossen skrev:

Jeg har købt nogle flere sæt Tara Labs 2200i kabler (til når jeg forhåbentligt snart får fingerene i yderligere en Rotel effektblok, de skal tilsluttes BHT og BCHT), og et enkelt sæt 3300i, som så er røget på fronterne...synes det lyder lidt bedre men det kan jo også være indbildning. Så mangler jeg et sæt mere (enten 3300i eller 2200i, til min center, hælder mest til 3300i men det kommer an på hvad der byder sig på brugtmarkedet). Jeg lurer også på signalkabler, hvordan synes du Tara Labs virker og hvilken forskel har de gjort?

Derudover var jeg gevaldigt træt af min receivers og effektforstærkers skrueterminaler ift. mine kablers tykkelse så jeg tog konsekvensen og købte nogle bananstik (Monitor 4stk. for 100,- i den lokale HIFI bix)....ikke fordi det lyder bedre, men det er godt nok en hel del lettere, hurra! God ide, det har jeg også gjort.

Taralabs er nogle gode, ja endda rigtigt gode kabler. Men jeg har ikke prøvet så mange forskellige så ehh.. men de er bedre end de Supra jeg havde. Mht. hvad de har gjort ja så kan jeg kun sige at de lyder klarere (altså den lyd der kommer virker tydeligere end Supra). Mht. forskellen på 3300i og 2200i, ja så vil jeg ikke lægge hovedet på blokken om der hørbar forskel..jeg købte 3300i fordi det var det jeg kunne finde brugt, og tænkte at det passede fint til det 2200i som jeg havde i forvejen....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

bpep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 03 April 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

det er jo næsten det ultimative setup.

har også tænkt på at få banan stik på mine kabler da der ikke er meget plads tilbage bag på forstærkeren.

7,1 Onkyo, Tannoy, REL BIOstue med 42" plasma

Film skal se i BIO eller HjemmeBIO.
Til top Vis bpep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bpep

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

bpep skrev:

det er jo næsten det ultimative setup. taaaak!

har også tænkt på at få banan stik på mine kabler da der ikke er meget plads tilbage bag på forstærkeren.

Bananerne er et kanon køb, jeg har skulle montere og afmontere mine HT kabler en del gange her på det sidste og det er et hulens bøvl når kablerne er så tykke at de har svært ved at blive presset ind i terminalen på receiveren....nu går det som en leg....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

bpep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 03 April 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

kender det problem da jeg har flytte rundt på surrounden en del gange.

og ens fede fingre kan næsten være der uden at rykke et af kablerne af.

er nok min næste investering de banan stik  

7,1 Onkyo, Tannoy, REL BIOstue med 42" plasma

Film skal se i BIO eller HjemmeBIO.
Til top Vis bpep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bpep

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 03 April 2005 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
Taralabs er nogle gode, ja endda rigtigt gode kabler. Men jeg har ikke prøvet så mange forskellige så ehh.. men de er bedre end de Supra jeg havde. Mht. hvad de har gjort ja så kan jeg kun sige at de lyder klarere (altså den lyd der kommer virker tydeligere end Supra). Mht. forskellen på 3300i og 2200i, ja så vil jeg ikke lægge hovedet på blokken om der hørbar forskel..jeg købte 3300i fordi det var det jeg kunne finde brugt, og tænkte at det passede fint til det 2200i som jeg havde i forvejen....

Tak for tilbagemeldingen.

Som du ved har jeg fået H/K og som du ganske rigtig har nævnt får man en klarere/lysere lyd, så jeg er ikke meget for kabler med de samme egenskaber...  men jeg må ud og lede.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 April 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Fine stik, håber det giver et pift opad, og endnu engang formår du at pynte plakaterne med filmstrimler.

Der Untergang....... gad godt se den film, har hørt meget interessant om den. Billetterne blev rippet væk, hernede i sønderjylland.

Dief

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2005 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Filmtossen skrev:

Tak for tilbagemeldingen. selvtak min ven, altid til tjeneste

Som du ved har jeg fået H/K og som du ganske rigtig har nævnt får man en klarere/lysere lyd, så jeg er ikke meget for kabler med de samme egenskaber...  men jeg må ud og lede. jamen jeg vil ikke sige at lyden er lysere/klarere, den er mere detaljeret, defineret, høj opløsning (ja jeg ved sq ikke hvordan den skal beskrives korrekt), men du kan da prøve at låne mine 2200i..og se om det er noget! (så kan jeg få "betalt" dig lidt tilbage..)

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

<< Forrige Side af 58 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum