Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 17:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Filmtossens Bio m. Z4, NYE SKILTE 11/9 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 58
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:

Hej igen nej jeg har desværre ikke, infocus men jeg har tænkt på at købe en, hvilken model kan du anbefale....

mvh novi

Jeg synes min 5700 er fantastisk, men det afhænger selvfølgelig af dit budget hvad man kan anbefale.....hvis du forstår..

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 14 Maj 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Jeg synes min 5700 er fantastisk, men det afhænger selvfølgelig af dit budget hvad man kan anbefale.....

ENIG! jeg er blevet rigtig glad for min 4805 og det var i den prisklasse min projektor skulle ligge og der var Infocus bare så oplagt synes jeg.

Har du et link til producenten af dit nye rack? er selv på udkig.

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2005 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Forresten hvor meget varme udvikler din 1080'er? jeg har snart presset min 1070 godt (som i mine øjne er for lille alene til at trække vores højttalere) og det er satme ikke varme den når at udvikle må jeg indrømme

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

jeg har snart presset min 1070 godt (som i mine øjne er for lille alene til at trække vores højttalere) og det er satme ikke varme den når at udvikle må jeg indrømme

Annuler signal! jeg har alligevel fået banket den godt varm den lille forstærker

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Maj 2005 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Du er klar over, kære Hr. Filmtosse, at det er din skyld, at jeg nu har skiftet til 2 effektforstærkere istedet for en 5-kanals - man vil jo ikke ligge under   

Spøg til side; du sætter såvel surround som hifi i stævne med dit anlæg, som jeg synes virkelig repræsenterer potentiale (jeg har lige lært, at man skal huske at rose folk engang imellem og ingen af mine børn fortjener det lige nu så...)

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

Jeg synes min 5700 er fantastisk, men det afhænger selvfølgelig af dit budget hvad man kan anbefale.....

ENIG! jeg er blevet rigtig glad for min 4805 og det var i den prisklasse min projektor skulle ligge og der var Infocus bare så oplagt synes jeg.

Har du et link til producenten af dit nye rack? er selv på udkig.

Glæder mig at du er enig omkring Infocus....jeg synes de laver helt vildt fede PJ.

Her er linket som du efterlyser: http://www.aavik.dk/docs/index.html, håber det kan bruges (ved ikke lige hvor de forhandles....men det kan du helt sikkert finde ud af..)

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:
Forresten hvor meget varme udvikler din 1080'er? jeg har snart presset min 1070 godt (som i mine øjne er for lille alene til at trække vores højttalere) og det er satme ikke varme den når at udvikle må jeg indrømme

Den bliver stort set ikke varm, hverken når jeg spiller stereo eller surround.....hvilket egentlig undrede/undrer mig en del....til gengæld bliver min receiver/forforstærker temmeligt varm, ja det vil sige det gjorde den tidligere det har nemlig hjulpet gevaldigt at få det nye rack....

Mht. 1070, så har jeg ikke hørt den arbejde sammen med B&W 604, men de er jo ret "saft" krævende, hvilket også er hovedårsagen til at jeg købte 1080 istedetfor.....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Du er klar over, kære Hr. Filmtosse, at det er din skyld, at jeg nu har skiftet til 2 effektforstærkere istedet for en 5-kanals - man vil jo ikke ligge under   

Spøg til side; du sætter såvel surround som hifi i stævne med dit anlæg, som jeg synes virkelig repræsenterer potentiale (jeg har lige lært, at man skal huske at rose folk engang imellem og ingen af mine børn fortjener det lige nu så...)

Næhh det var jeg faktisk ikke kære Hr. L.B. (havde egentlig tænkt mig at spørge hvorfor du skiftede, men nu har jeg jo fået svaret, tak) (ja grunden til at jeg ikke har fået spurgt er at jeg har været lidt "out of the loop" i et stykke tid, men der er MEGET at lave på jobbet og i fritiden for den sags skyld i øjeblikket.....)

Når det er sagt så skal det jo ikke udvikle sig til en konkurrence imellem os, vel?

Tak for den fine ros, det gør mig glad (og det er rigtigt at det skal til en gang imellem).....det er faktisk sådan at jeg nu lytter til temmeligt meget musik oppe i biffen....(ligenu er det den nye Weezer der bliver lyttet til) og det er til gengæld din skyld.....jeg ved at HT nok kunne være bedre, men de bliver ikke skiftet (og det er ikke pjat...).....de er faktisk ret gode til det primære nemlig surround, og gør det ganske godt i stereo, så ehhh...

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
L.B. skrev:

Næhh det var jeg faktisk ikke kære Hr. L.B. (havde egentlig tænkt mig at spørge hvorfor du skiftede, men nu har jeg jo fået svaret, tak) (ja grunden til at jeg ikke har fået spurgt er at jeg har været lidt "out of the loop" i et stykke tid, men der er MEGET at lave på jobbet og i fritiden for den sags skyld i øjeblikket.....) Denne hobby er ikke alt, så det har jeg fuld forståelse for. Det var nu også bare lidt venligt dril...

Når det er sagt så skal det jo ikke udvikle sig til en konkurrence imellem os, vel?  Hvis ikke jeg tager meget fejl, er der vist lidt konkurrencemenneske i os begge og lidt sund konkurrence skal der jo til engang imellem  

Tak for den fine ros, det gør mig glad (og det er rigtigt at det skal til en gang imellem).....det er faktisk sådan at jeg nu lytter til temmeligt meget musik oppe i biffen....(ligenu er det den nye Weezer der bliver lyttet til) og det er til gengæld din skyld.....jeg ved at HT nok kunne være bedre, men de bliver ikke skiftet (og det er ikke pjat...).....de er faktisk ret gode til det primære nemlig surround, og gør det ganske godt i stereo, så ehhh... Min lillebror har faktisk B&W 604S2 og jeg har lyttet en del musik på dem også. De kan sagtens spille musik. Det kunne mine tidligere B&W DM640i ikke - de havde meget sss-lyde. Det er godt at høre, at du lytter til mere og mere musik også. Min filosofi er, at jo mere man kan bruge sit set-up (film, musik, spil, billedfremvisning osv.) til, jo mere har man fået "value for money".

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2005 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Filmtossen skrev:
L.B. skrev:

Næhh det var jeg faktisk ikke kære Hr. L.B. (havde egentlig tænkt mig at spørge hvorfor du skiftede, men nu har jeg jo fået svaret, tak) (ja grunden til at jeg ikke har fået spurgt er at jeg har været lidt "out of the loop" i et stykke tid, men der er MEGET at lave på jobbet og i fritiden for den sags skyld i øjeblikket.....) Denne hobby er ikke alt, så det har jeg fuld forståelse for. Det var nu også bare lidt venligt dril... tak for forståelsen, og jeg er helt med på at det var venligt dril....det skal der jo til

Når det er sagt så skal det jo ikke udvikle sig til en konkurrence imellem os, vel?  Hvis ikke jeg tager meget fejl, er der vist lidt konkurrencemenneske i os begge og lidt sund konkurrence skal der jo til engang imellem  du tager ikke fejl, og konkurence er sundt, pointen var bare at jeg fra min side ikke køber for at "overgå" dig (eller andre for den sags skyld)...og det tror jeg heller ikke du gør.....men det er da fedt dels at få nyt, men så sandelig også at dele det med andre entuisaster, i særdeleshed den "gamle garde"

Tak for den fine ros, det gør mig glad (og det er rigtigt at det skal til en gang imellem).....det er faktisk sådan at jeg nu lytter til temmeligt meget musik oppe i biffen....(ligenu er det den nye Weezer der bliver lyttet til) og det er til gengæld din skyld.....jeg ved at HT nok kunne være bedre, men de bliver ikke skiftet (og det er ikke pjat...).....de er faktisk ret gode til det primære nemlig surround, og gør det ganske godt i stereo, så ehhh... Min lillebror har faktisk B&W 604S2 og jeg har lyttet en del musik på dem også. De kan sagtens spille musik. Det kunne mine tidligere B&W DM640i ikke - de havde meget sss-lyde. Det er godt at høre, at du lytter til mere og mere musik også. Min filosofi er, at jo mere man kan bruge sit set-up (film, musik, spil, billedfremvisning osv.) til, jo mere har man fået "value for money".

Du har helt og aldeles ret!

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2005 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Mht. 1070, så har jeg ikke hørt den arbejde sammen med B&W 604, men de er jo ret "saft" krævende, hvilket også er hovedårsagen til at jeg købte 1080 istedetfor.....

Den klare sgu arbejdet meget godt må jeg indrømme den har en meget behagelig klang, og den dynamik er meget kontroleret synes jeg, men det kan blive mere kontrolleret så jeg vil gerne ha lidt mere overskud. Så jeg arbejder i øjeblikket lidt på en 1090'er, det blir voldsomt men altså 38 kg effektblok, det kunne dælme være ondt at ha stående!

Så kan den 1070 ryge på bag. højt. de macther hinanden rigtig godt!

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2005 kl. 06:39 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
L.B. skrev:
Filmtossen skrev:
L.B. skrev:

Når det er sagt så skal det jo ikke udvikle sig til en konkurrence imellem os, vel?  Hvis ikke jeg tager meget fejl, er der vist lidt konkurrencemenneske i os begge og lidt sund konkurrence skal der jo til engang imellem  du tager ikke fejl, og konkurence er sundt, pointen var bare at jeg fra min side ikke køber for at "overgå" dig (eller andre for den sags skyld)...og det tror jeg heller ikke du gør.....men det er da fedt dels at få nyt, men så sandelig også at dele det med andre entuisaster, i særdeleshed den "gamle garde"

Garden er klar Hr. Kaptajn! ...og point var som "taken"

Du har helt og aldeles ret!

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2005 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Når det er sagt så skal det jo ikke udvikle sig til en konkurrence imellem os, vel?

Det tror jeg hurtigt det kommer til for mange herinde! nu kan i bare se tossens rotel, det er ingen hemmelighed at det ligger klasser over NAD. Jeg blev så misundelig på det ud over at det ser p***e godt, lyder det jo helt i top. Der var ikke andet at gøre end at jeg også bare måtte ha noget rotel i kælderen!

Og jeg håber jeg får fat i en 1090'er til fronten

CRiM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

email
Til top Vis CRiM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRiM

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2005 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

CRiM skrev:
email

Øhhhhhhhh?????? ikke helt forstået!

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

Det tror jeg hurtigt det kommer til for mange herinde! nu kan i bare se tossens rotel, det er ingen hemmelighed at det ligger klasser over NAD. Jeg blev så misundelig på det ud over at det ser p***e godt, lyder det jo helt i top. Der var ikke andet at gøre end at jeg også bare måtte ha noget rotel i kælderen!

Og jeg håber jeg får fat i en 1090'er til fronten

Jamen tak for den rosende omtale af mit gear.....Rotel er efter min mening super fedt, 1090 til fronten...det er meget....måske overkill, eller?????

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

Den klare sgu arbejdet meget godt må jeg indrømme den har en meget behagelig klang, og den dynamik er meget kontroleret synes jeg, men det kan blive mere kontrolleret så jeg vil gerne ha lidt mere overskud. Så jeg arbejder i øjeblikket lidt på en 1090'er, det blir voldsomt men altså 38 kg effektblok, det kunne dælme være ondt at ha stående!

Så kan den 1070 ryge på bag. højt. de macther hinanden rigtig godt!

OK så har jeg sovet i timen, hvordan har du dem så tilsluttet altså 1080 og 1070???

Men 1090 bliver det ikke lige lidt for meget? (ja eller kan man nu få for meget effekt?)

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

"Jamen tak for den rosende omtale af mit gear.....Rotel er efter min mening super fedt"

ja det blir måske lidt overkill, men hvad effekt kan man ikke få for meget af, min forventning er at de for total kontrol over højttalerne. Men jo det er jo totalt meget kraft der er i den karl, bare det at skulle slæbe dem ned i kælderen var det jo lige før mine unge PNIF'ER arme måtte skrige på hjælp. Jeg synes det rigtig fedt dit gear, og er helt enig ang. Rotel altså jeg er bare solgt, det virker bare det skidt!

"OK så har jeg sovet i timen, hvordan har du dem så tilsluttet altså 1080 og 1070???"

Meningen er at 1090 skal på fronten, og 1070 på bag. højt. hvad der skal på centeren er stadig uvist. nogle forslag? Jeg har dog ikke nogen 1080, det var uddrag af en af dine tidligere indlæg.

KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Sendt: 21 Maj 2005 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Rotel er rigtig lækker

glæder mig til at se, når der kommer en forforstærker med hdmi stik. Så ryger min NAD ud, til fordel for en rotel

B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
Til top Vis KaZZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaZZ

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

"Jamen tak for den rosende omtale af mit gear.....Rotel er efter min mening super fedt"

ja det blir måske lidt overkill, men hvad effekt kan man ikke få for meget af, min forventning er at de for total kontrol over højttalerne. Men jo det er jo totalt meget kraft der er i den karl, bare det at skulle slæbe dem ned i kælderen var det jo lige før mine unge PNIF'ER arme måtte skrige på hjælp. Jeg synes det rigtig fedt dit gear, og er helt enig ang. Rotel altså jeg er bare solgt, det virker bare det skidt!

"OK så har jeg sovet i timen, hvordan har du dem så tilsluttet altså 1080 og 1070???"

Meningen er at 1090 skal på fronten, og 1070 på bag. højt. hvad der skal på centeren er stadig uvist. nogle forslag? Jeg har dog ikke nogen 1080, det var uddrag af en af dine tidligere indlæg. ahemmmm (pinligt)

Ikke lige umiddelbart.....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

<< Forrige Side af 58 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum