Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
KaZZ skrev:
Ja det har jeg også tænkt på... Måske han er taget ud i felden? |
|
|
D.J. skrev:
eller i gang med "saving private Ryan" for 19. gang |
|
|
Det er vist det der med golf - når først folk er begyndt stopper de aldrig igen...
|
Til top |
|
|
KaZZ Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 460
|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det godt der kommer regn i weekenden! Så vi kan få en update __________________ Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
KaZZ skrev:
Så er det godt der kommer regn i weekenden! Så vi kan få en update |
|
|
Hmm - golf er vist blevet en alvorlig sygdom efterhånden - synes at alt
og alle dyrker det, personligt synes jeg minigolf er sjovere - det
andet er da noget skidt, rammer man endelig rent, så fiser den dumme
kugle af helvede til, og er ikke til at finde
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
bioV skrev:
Hi film tosse, Jeg har lavet et nyt indlaeg som hedder High-end i kaelderen, har du tid saa tag en kigger, ville meget gerne hore lidt om hvad du mener om mit projekt.
BioV
|
|
|
Hej
Jamen det vil jeg da meget gerne, min mening om den skriver jeg i din egen tråd.... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
KaZZ skrev:
Ja det har jeg også tænkt på... Måske han er taget ud i felden? |
|
|
D.J. skrev:
eller i gang med "saving private Ryan" for 19. gang |
|
|
Det er vist det der med golf - når først folk er begyndt stopper de aldrig igen...
|
|
|
Først af alt taaak for de sjove bemærkninger, og interessen. Ja jeg har været i Felten dvs. på øvelse i stort set 4 uger i streg, og weekenderne er gået med at besøge venner og familie på Sjælland, og så har jeg selvfølgelig også spillet lidt golf, men ikke så meget som jeg gerne ville. Det har en naturlig indvirkning på tiden der kan benyttes her i dette forum (det er lidt underligt ikke at være herinde så lang tid).
Filteret er kommet for et par uger siden, og jeg har da også prøvet det sådan lidt "hurtigt" og det virker spændende, men jeg vil vente med en "dom" indtil jeg får prøvet det ordentligt og så skal der nok komme nogle fotos af "det hele".
Jeg regner med at jeg får lidt tid til det idag, vent slut! __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
vent slut! |
|
|
Modtaget!
PS: Der er andet i livet end bio og dette forum , det er bare os andre der ikke har forstået det endnu.
PSS: Godt at øvelsen stoppede inden det bliver rigtig koldt 
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
KaZZ skrev:
Så er det godt der kommer regn i weekenden! Så vi kan få en update |
|
|
Hmm - golf er vist blevet en alvorlig sygdom efterhånden - synes at alt og alle dyrker det, personligt synes jeg minigolf er sjovere - det andet er da noget skidt, rammer man endelig rent, så fiser den dumme kugle af helvede til, og er ikke til at finde 
|
|
|
Ja det er noget som "kommer ind under huden" det golf. Jeg synes det er super fedt, også bedre end minigolf som ellers er temmeligt sjovt.....og ja der forsvinder da en bold i ny og næ. __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Filmtossen skrev:
vent slut! |
|
|
Modtaget!
PS: Der er andet i livet end bio og dette forum , det er bare os andre der ikke har forstået det endnu.
PSS: Godt at øvelsen stoppede inden det bliver rigtig koldt 
|
|
|
Ja det er der, men bio og dette forum er dog ret højt på listen. Mht. øvelsen så er det en stakket frist da vi skal ud i 2 uger i streg (henover en weekend) i NOV....men det med kulden gør ikke så meget når man har sin varme kampvogn
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev det tid til lidt opdatering. Jeg har som nævnt allerede prøvet det nye ND filter meget hurtigt, og det giver bedre kontrast, men jeg skal prøve det ordentligt før jeg kommer med en endelig tilbagemelding; billeder af forskellen (hvis den er synlig på billeder) kommer også først ved en senere lejlighed (senere på ugen forhåbentlig).
Her er så nogle billeder af den nye PJ, filteret alene og monteret på PJ.

Uden filter monteret

Med filter monteret.

Gevindet kan lige anes

Et stk. Hoya ND 2 filter i kasse.

Og sådan ser "dimsen" altså ud.
Jeg har udvidet filmsamlingen, og den er også opdateret i linket. (har ikke lige talt efter men den er vel på lige omkring 700 stk.) __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
KaZZ Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 460
|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det ser spændende ud! og venter spændt på din vudering!
__________________ Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå så fik jeg afprøvet mit filter og her er så min helt personlige menig om dét, kombineret med min PJ og DVD afspiller.
Desværre kan jeg ikke fremprovokere forskellen på "med" og "uden" på billeder (jeg bliver ved med at prøve, men jeg magter det ikke på nuværende tidspunkt)
Først af alt, ja et sådant filter giver en bedre kontrast og bedre sortniveau, og detaljer i mørke scener træder klart bedre frem!.. men det er på bekostning af hvidt niveauet...hvid er ikke længere hvid, men sådan lidt grå/brun grumset. Derudover er lys "output´et" naturligt også noget ringere, hvilket stiller endnu større krav til mørklægning af rummet.
Jeg prøvede begge mine DVD afspillere, og det gav den største forskel på den ældre SONY model som "kun" har component overførsel.
På min Denon er der nemlig en HDMI funktion som hedder "enhanced black level", og den giver bedre sort niveau, (meget bedre end filteret kan give) og bedre kontrast uden at hvidt niveauet bliver forringet, det hvide er stadigvæk helt hvidt.
Derfor er min klare mening den; såfremt man har en DVD afspiller som ikke har en funktion som kunstigt kan forbedre sortniveau/kontrast, samt en PJ med et rimeligt højt ANSI Lumens "output" så er der helt klart vundet noget ved at investere i et ND filter (se f.eks. www.biojensen.dk hvor der er billeder af et ND filter sat på en Panasonic PTae-300).
For mig med det udstyr jeg har, er der efter min overbevisning ikke vundet noget som helst, DVD afspillerens indbyggede "sortniveau forbedrer" er langt bedre.
Summa summarum; for mig var det ikke en forbedring ift. det jeg havde i forvejen, men nu er det prøvet, så går jeg ikke og spekulerer mere over det.
Jeg vil dog stadig lige vise nogle flere screenshots, jeg synes stadigvæk selv at billedet er fortræffeligt.

"A Knight´s tale, Extendet Cut"

"Kingdom Of Heaven; Deluxe Edition"

"Patriot, Superbit Edition"
Lige en slutbemærkning mht. "Superbit"; ja der er DTS lyd, og den er lækker. Hvad angår billedet, så kan jeg altså ikke se nogen forskel....
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm - ja jeg ville da ihvertilfald ikke klage over din billedkvalitet - jeg synes den er knivskarp og suveræn
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
hmm - ja jeg ville da ihvertilfald ikke klage over din billedkvalitet - jeg synes den er knivskarp og suveræn  |
|
|
Det gør jeg skam heller ikke, men man går jo stort set hele tiden og spekulerer på hvordan man kan få det bedre......det irriterer mig dog afsindigt at jeg ikke kan magte at tage billeder af hvor man kan se forskellen på "med" og "uden".... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 02:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare lige en tanke  , huskede du at checke/omjuster lys,contrast osv. ( sort/hvidniveau) efter, at du monterede filteret?! __________________ dj
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Bare lige en tanke , huskede du at checke/omjuster lys,contrast osv. ( sort/hvidniveau) efter, at du monterede filteret?! |
|
|
God pointe, men ja det gjorde jeg naturligvis...... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tossen, det var da en skam med det filter, men sådan går det jo, når man prøver så mange tweaks!
Jeg går og overvejer lidt, hvilken projektor jeg skal have fat i på et tidspunkt. Panasonic laver en, til ca. 10.000 på tilbud, den har fået gode anmeldelser i Home Cinema Choice, og ja, den kører på LCD teknologien, jeg synes den virker som et godt bud, men skal lige have søgt markedet færdig :)
Men jeg tror da ikke, at jeg skal invistere i sådan et filter 
Fortsat god dag :)
|
Til top |
|
|
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kun godt at sige om mit Hoya filter og det har været en klar forbedring da min dvdafspiller ikke har nogle mulighed for at forbedre sortniveau & kontrasten. Det er nogle gange lidt svært at se den store forskel på et screen shot som ligger på en hjemmeside, da de fleste nok ikke har kalibreret deres computerskærm som man ville gøre med en projektor/lcd & plasmaskærm . Jeg har lagt nogle screen shots ud i 1000 X 500 hvor det måske er lidt lettere at se forskellen. Har brugt DVE i PAL & NTSC udgaven til at kalibrere min projektor til dvden & DVE NTSC til Laserdisc.
Hvad har du brugt til at kalibrere din projektor med Filmtosse
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
wamba skrev:
Hej Tossen, det var da en skam med det filter, men sådan går det jo, når man prøver så mange tweaks!
Jeg går og overvejer lidt, hvilken projektor jeg skal have fat i på et tidspunkt. Panasonic laver en, til ca. 10.000 på tilbud, den har fået gode anmeldelser i Home Cinema Choice, og ja, den kører på LCD teknologien, jeg synes den virker som et godt bud, men skal lige have søgt markedet færdig :)
Men jeg tror da ikke, at jeg skal invistere i sådan et filter 
Fortsat god dag :)
|
|
|
Det lyder da spændende. Mht. filteret, så synes jeg da du skulle prøve at se hvad det er. Som jeg skriver er den eneste årsag at jeg ikke fik "mere" ud af det, er at jeg har en funktion i DVD afspilleren som "kunstigt" forbedrer sortniveau/kontrast. Hvis jeg ikke bruger den funktion, så er der klart bedre kontrast og sortniveau med filteret, ingen tvivl om det.
I lige måde! __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
biojensen skrev:
Jeg har kun godt at sige om mit Hoya filter og det har været en klar forbedring da min dvdafspiller ikke har nogle mulighed for at forbedre sortniveau & kontrasten. Det er nogle gange lidt svært at se den store forskel på et screen shot som ligger på en hjemmeside, da de fleste nok ikke har kalibreret deres computerskærm som man ville gøre med en projektor/lcd & plasmaskærm . Jeg har lagt nogle screen shots ud i 1000 X 500 hvor det måske er lidt lettere at se forskellen. Har brugt DVE i PAL & NTSC udgaven til at kalibrere min projektor til dvden & DVE NTSC til Laserdisc.
Hvad har du brugt til at kalibrere din projektor med Filmtosse
|
|
|
Det kan jeg godt forstå. Som jeg også skriver så er det kun pga. min DVD afspiller og dens funktion at jeg ikke vælger at bruge det. Når man ser dine screenshots "med og uden", så er det klart bedre "med".
Jeg har brugt DVE i NTSC udgaven til at kalibrere med, men det korte og det lange er at det giver bedre sort niveau og kontrast med et ND filter, det er desværre bare ikke bedre end det jeg kunne/kan få frem uden... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|