Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 19:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Filmtossens Bio m. Z4, NYE SKILTE 11/9 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 58
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Jep har lige været hjemme et par uger Bataljonen mente at min leave skulle ligge fra d. 13 dec til 2. jan, så jeg har intet at klage over. Så jeg var tilbage i "Nam" igår aftes, stille og roligt!

Okay jamen jeg synes nu heller ikke du halter på billed siden, tvært i mod! Jeg var ved at blive fristet men, min 4805'er gør jo et fint stykke arbejde og altså galskaben må jo også få en ende. Jeg har godt nok brugt mange på det snart så jeg venter lidt med at udskifte noget andet end tv'et. Men selvfølgelig hvis du kommer af med den anden og bruger lidt af din høje officerløn skulle du da nok ku få en vild en!!!!  

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
hvis der er nogen der vil købe så vil jeg da ud og se hvad der ellers er af muligheder....

For en filmtosse er der kun et rigtigt alternativ   http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1113&zoneid=1

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

Jep har lige været hjemme et par uger Bataljonen mente at min leave skulle ligge fra d. 13 dec til 2. jan, så jeg har intet at klage over. Så jeg var tilbage i "Nam" igår aftes, stille og roligt!

Okay jamen jeg synes nu heller ikke du halter på billed siden, tvært i mod! Jeg var ved at blive fristet men, min 4805'er gør jo et fint stykke arbejde og altså galskaben må jo også få en ende. Jeg har godt nok brugt mange på det snart så jeg venter lidt med at udskifte noget andet end tv'et. Men selvfølgelig hvis du kommer af med den anden og bruger lidt af din høje officerløn skulle du da nok ku få en vild en!!!!  

Nå men så var det vel fint a være hjemme, og så er det jo snart at det nye hold kommer.....roterer i ikke i slutningen af FEB?

Du har ret med at galskaben må have en ende, men får den det????? der er jo altid noget nyt man simpelthen ikke kan leve uden.....men som nævnt så er jeg ikke desperat for at sælge......og høj officersløn, det er vist så som så...., men ringe er den da ikke....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Filmtossen skrev:
hvis der er nogen der vil købe så vil jeg da ud og se hvad der ellers er af muligheder....

For en filmtosse er der kun et rigtigt alternativ   http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1113&zoneid=1

Arrgh ha ha ha ha ha ha....you crack me up man, den er unægteligt super fed, men slet ikke indenfor rækkevidde af min økonomiske formåen og prioritering.......når jeg bliver millionær engang måske.....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
L.B. skrev:

Filmtossen skrev:

Arrgh ha ha ha ha ha ha....you crack me up man, den er unægteligt super fed, men slet ikke indenfor rækkevidde af min økonomiske formåen og prioritering.......når jeg bliver millionær engang måske.....

Just kidding! Men om et par år er den nok inde for rækkevidde eller en anden model der kan 90% af det samme for 30% af prisen. Udviklingen går heldigvis stærkt på PJ fronten.

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

"Nå men så var det vel fint a være hjemme, og så er det jo snart at det nye hold kommer.....roterer i ikke i slutningen af FEB?

Du har ret med at galskaben må have en ende, men får den det????? der er jo altid noget nyt man simpelthen ikke kan leve uden.....men som nævnt så er jeg ikke desperat for at sælge......og høj officersløn, det er vist så som så...., men ringe er den da ikke...."

Jo vi roterer om 7 uger så det er til at have med at gøre! Det var ekstremt fint at være hjemme, der sker altså ikke meget hernede i Kosovo og så er der jo trods alt et afsavn til familie og venner ikk. Så det ku ikke ha været meget bedre!!!!

Nej jeg tror desværre ikke galskaben får en ende, jeg prøver bare at trække det hele lidt ud, så man ikke bruger alle sine penge. Især nu hvor jeg har været ude og fået opsparet lidt, skal det hele ikke bare gå på hifi!

Nej i får da en okay løn, nu ved jeg ikke hvad den ligger på dit niveua, men jeg tror vi alle sammen i forsvaret kan blive enige om at vi er underbetalt. Bare se på eks. din og min løn, du har jo unægtelig et større ansvar. På den anden side har alle jo vidst dette inden de tegnede end kontrakt. Nå det blev vidst lidt off-topic...

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2006 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

"Jo vi roterer om 7 uger så det er til at have med at gøre! Det var ekstremt fint at være hjemme, der sker altså ikke meget hernede i Kosovo og så er der jo trods alt et afsavn til familie og venner ikk. Så det ku ikke ha været meget bedre!!!!

Nej jeg tror desværre ikke galskaben får en ende, jeg prøver bare at trække det hele lidt ud, så man ikke bruger alle sine penge. Især nu hvor jeg har været ude og fået opsparet lidt, skal det hele ikke bare gå på hifi!

Nå det blev vidst lidt off-topic...

Godt at du har været glad for det.

Nej det gør den ikke, man må bare en gang imellem prøve at holde den lidt i ave.....og opsparing skal ikke kun gå til HIFI....selvom det er fristende...

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

"Godt at du har været glad for det.

Nej det gør den ikke, man må bare en gang imellem prøve at holde den lidt i ave.....og opsparing skal ikke kun gå til HIFI....selvom det er fristende..."

Ekstremt fristende! Jeg er på udkig efter nu surroundforforstærker+dvd, har du nogen forslag skal du være velkommen!! Jeg er nok bare lidt nærrig, har kigget med NAD master seire og Rotel, men jeg synes det er lidt små dyrt!

Ja ja glad og glad, jeg er i hvert positivt indstillet nu må jeg indrømme, men hvis jeg skal ud igen skal det ikke være på en så gammel mission, det er meget fredsbevarende!!!

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2006 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

"Godt at du har været glad for det.

Nej det gør den ikke, man må bare en gang imellem prøve at holde den lidt i ave.....og opsparing skal ikke kun gå til HIFI....selvom det er fristende..."

Ekstremt fristende! Jeg er på udkig efter nu surroundforforstærker+dvd, har du nogen forslag skal du være velkommen!! Jeg er nok bare lidt nærrig, har kigget med NAD master seire og Rotel, men jeg synes det er lidt små dyrt!

Ja ja glad og glad, jeg er i hvert positivt indstillet nu må jeg indrømme, men hvis jeg skal ud igen skal det ikke være på en så gammel mission, det er meget fredsbevarende!!!

Hvis jeg skulle investere i noget nu blev det enten Denon 3805/06 eller AVC-A11, eller NAD Master som du selv er inde på, Rotel ved sq ikke rigtigt med har ikke hørts det men det er da klart en mulighed. Jeg har selv været fristet til at købe en 3805 eller bare en 21/2805, for at prøve noget nyt, jeg har jo rigeligt effekt, men jeg tror stadigvæk at jeg venter til der kommer nyt, jeg har hørt at det skulle blive til sommer....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

"Hvis jeg skulle investere i noget nu blev det enten Denon 3805/06 eller AVC-A11, eller NAD Master som du selv er inde på, Rotel ved sq ikke rigtigt med har ikke hørts det men det er da klart en mulighed. Jeg har selv været fristet til at købe en 3805 eller bare en 21/2805, for at prøve noget nyt, jeg har jo rigeligt effekt, men jeg tror stadigvæk at jeg venter til der kommer nyt, jeg har hørt at det skulle blive til sommer...."

Okay og fra hvilken producent skulle der komme noget?

Det kunne da være spændende med sådan en denon svend, men jeg ville nu helst have en forforstærker hvor der er langt mest vægt på den del... det er jo meget effekt i sådan en reciever som jeg aldrig for brugt! Tilgengæld ville det jo ku matche en denon dvd utrolig godt. Men vil nu helst have en forforstærker!

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2006 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

"Hvis jeg skulle investere i noget nu blev det enten Denon 3805/06 eller AVC-A11, eller NAD Master som du selv er inde på, Rotel ved sq ikke rigtigt med har ikke hørts det men det er da klart en mulighed. Jeg har selv været fristet til at købe en 3805 eller bare en 21/2805, for at prøve noget nyt, jeg har jo rigeligt effekt, men jeg tror stadigvæk at jeg venter til der kommer nyt, jeg har hørt at det skulle blive til sommer...."

Okay og fra hvilken producent skulle der komme noget?

Det kunne da være spændende med sådan en denon svend, men jeg ville nu helst have en forforstærker hvor der er langt mest vægt på den del... det er jo meget effekt i sådan en reciever som jeg aldrig for brugt! Tilgengæld ville det jo ku matche en denon dvd utrolig godt. Men vil nu helst have en forforstærker!

Fisk, men lur mig om ikke alle producenter hopper med på den vogn.....det spås jo at det bliver afløserne for DD/DTS, når HDDVD/Blue Ray kommer...men jeg tvivler på at det bliver i de billige modeller....

Vedr. forforstærker, så koster feks. Rotel RSP-1068 jo ca. 15K....om den er bedre en Denon 3806 ved jeg ikke, men jeg var nede i HFK idag og lytte til 3806, med Audyssee rumkorrektion slået til.....hold nu fast mand hvor lød det godt....sådan en fætter kunne jeg godt fristes til at købe......den er i min optik et rigtigt godt bud.....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

"Vedr. forforstærker, så koster feks. Rotel RSP-1068 jo ca. 15K....om den er bedre en Denon 3806 ved jeg ikke, men jeg var nede i HFK idag og lytte til 3806, med Audyssee rumkorrektion slået til.....hold nu fast mand hvor lød det godt....sådan en fætter kunne jeg godt fristes til at købe......den er i min optik et rigtigt godt bud....."

Okay jamen jeg har haft rotel'en i øje, men jeg ved ikke rigtig. Det kunne tilgengæld være jeg jeg skulle låne en 3806 med hjem og prøve når jeg engang lander i DK. Prøve den og sammenligne den med min NAD. ved du om rumkorrektionen også er mulig når den bruges som forforstærker? Jeg har fået mine to kappa sub'er fra Poul Dahlgaard i Skive, er du sindsyg hvor det virker det rumkorrektion man kan lave på dem. De er virkelig pengene værd!

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

"Vedr. forforstærker, så koster feks. Rotel RSP-1068 jo ca. 15K....om den er bedre en Denon 3806 ved jeg ikke, men jeg var nede i HFK idag og lytte til 3806, med Audyssee rumkorrektion slået til.....hold nu fast mand hvor lød det godt....sådan en fætter kunne jeg godt fristes til at købe......den er i min optik et rigtigt godt bud....."

Okay jamen jeg har haft rotel'en i øje, men jeg ved ikke rigtig. Det kunne tilgengæld være jeg jeg skulle låne en 3806 med hjem og prøve når jeg engang lander i DK. Prøve den og sammenligne den med min NAD. ved du om rumkorrektionen også er mulig når den bruges som forforstærker? Jeg har fået mine to kappa sub'er fra Poul Dahlgaard i Skive, er du sindsyg hvor det virker det rumkorrektion man kan lave på dem. De er virkelig pengene værd!

Jeg synes du skal prøve at låne en 3806 med hjem......om rumkorrektionen også virker når receiveren bruges som forforstærker... det vil jeg da formode, hvorfor skulle den ikke det????....på den anden side så kunne man jo også vente og se hvad der kommer til sommer.....jeg har hentet dette her fra nettet:

"......Dolby TrueHD technology is an essential component in next-generation A/V equipment, and it also brings powerful new sonic benefits to both new and legacy home theater systems, something no other audio format can achieve. Dolby TrueHD allows owners of current A/V receivers equipped with Dolby Digital decoding to experience a significant improvement in audio performance when they connect their receivers to a next-generation optical player that supports Dolby Digital 640 kbps output. Consumers who own a receiver equipped with multichannel analog inputs will be able to experience the superb audio quality of Dolby TrueHD, coupled with the expanded capability for full 7.1 discrete channel playback. For the ultimate Dolby TrueHD experience, consumers who recently purchased the latest A/V receivers with HDMI(TM) inputs can experience lossless 7.1-channel playback via a pure digital connection...."

Og her er noget om DTS...."

In addition to producing audio so pure and accurate it is identical to the master soundtrack and having 7.1-channel discrete sound capability, DTS-HD Master Audio is also compatible with existing generation equipment and can deliver a significant increase in sound quality when consumers play the next-generation discs and players through their current A/V equipment. DTS-HD Master Audio is an extension of Coherent Acoustics, which is the digital codec upon which all of DTS' audio technologies in the consumer electronics space are based, and was built from design to be highly flexible in anticipation of future requirements and applications.

DTS-HD Master Audio is expected to launch in a variety of the new high definition players and A/V receivers planned for introduction throughout 2006 from major manufacturers. ......"

....sådan som jeg læser det så kan man godt bruge det udstyr man har, men man får ikke alt hvad den kan trække......jeg tror jeg venter, men på den anden side så er jeg ikke kendt for min tålmodighed.....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

>>>CRC1

Der er jo mulighed for at købe brugt! Jeg fandt en (godt nok kun en) 1066 med fik den for ca 6000. Jeg er rigtig godt tilfreds med rotel! Den levere en rigtig god stereo! samtidigt med en kanon surround.

Jeg venter selv til rotel kommer med en ny forforstærker! Hvor der er Hdmi og ja de nye formater! Det godt ved rotel er jo at man selv kan opgradere den! hvis der skulle komme nyt!

B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
Til top Vis KaZZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaZZ

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Efter i lang tid at have hørt på både min kone såvel som venner vi har haft på besøg, klage over at filmene stod i en underlig og uoverskuelig orden (sat op efter produktionsselskab......som jeg godt kunne finde rundt i) har jeg bøjet mig for overmagten og sat dem op genrevis....

Jeg har brugt et DVD cover og sat en "ryg" ind hvor genren er påført.....og jeg må indrømme at det nu er en hel del mere overskueligt....

Her er så et nyt helhedsbillede af samlingen som nu tæller 747 stk. d.d. (og så skilte jeg mig endda af med 20 stk. som jeg/vi ikke gad eje længere da jeg gik dem igennem)

Jeg har måtte opsætte extra hylder, og fjerne de bøger som stod sammen med filmene for at få plads til dem, og om 30 film så kniber det med pladsen igen.......

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

"Jeg synes du skal prøve at låne en 3806 med hjem......om rumkorrektionen også virker når receiveren bruges som forforstærker... det vil jeg da formode, hvorfor skulle den ikke det????....på den anden side så kunne man jo også vente og se hvad der kommer til sommer....."

Ja det kunne være lækkert at prøve! evt. sætte dem om med en 3805, det er jo som sådan kun forforstæker-delen og det parametiske eq. jeg er ude efter. Samtidig kombinere det med en 3910-den er jeg lidt lun på jeg indrømme! Men som du selv siger måske også vente til sommer og se hvad der kommer på banen, jeg må lige se hvad de forskellige producenter har af "news" på deres síder. Ydermere vil jeg rigtig gerne ha et Samsung Plasma tv når jeg kommer hjem til en 15-16.000.- og hvis jeg så også lige skal smide 20.000 efter det andet ikk???!!! Det er altså en dum og dyr hobby!!!! På den anden side skal jeg alligevel sælge 3 effekt trin og en sub så lidt penge kommer der derfra. Det er jo en kæmpe dilemma og så ved jeg ikke engang hvad jeg købe endnu, hvad skal det ikke ende med

"sådan som jeg læser det så kan man godt bruge det udstyr man har, men man får ikke alt hvad den kan trække......jeg tror jeg venter, men på den anden side så er jeg ikke kendt for min tålmodighed....."

Ja som stående ovenfor så er det altså ærgeligt at gi' 10.000 for en reciever så vente 6 måneder og så kommer der en til samme pris, der bare kan gengive det hele lidt bedre ikk... Men det er altså farligt at låne sådan en med hjem, se nu hvis man bliver forelsket ikk...

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

KAZZ: "Der er jo mulighed for at købe brugt! Jeg fandt en (godt nok kun en) 1066 med fik den for ca 6000. Jeg er rigtig godt tilfreds med rotel! Den levere en rigtig god stereo! samtidigt med en kanon surround.

Jeg venter selv til rotel kommer med en ny forforstærker! Hvor der er Hdmi og ja de nye formater! Det godt ved rotel er jo at man selv kan opgradere den! hvis der skulle komme nyt!"

Jamen jeg er enig med dig, og jeg vil da helst også finde en sag brugt. Men som sagt nu må se hvad tiden bringer. Men jeg er i hvert fald ikke tilfreds med min NAD dvd og NAD forforstærker kan jeg sagtens leve med! Det ville dog være fedest at have Rotel hele vejen igennem, men det skal helst være nyere end det de har på markede nu.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2006 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:
Ja som stående ovenfor så er det altså ærgeligt at gi' 10.000 for en reciever så vente 6 måneder og så kommer der en til samme pris, der bare kan gengive det hele lidt bedre ikk...

Især med de nye formater på vej, er det farligt. Jeg vil til hver en tid altid anbefale at købe kabler, effektforstærkere og højttalere når man har mulighed for at få fingre i noget man kunne tænke sig. Surroundpre/reciever/forstærker samt afspillere er en anden sag. Der skal man være opmærksom på, at udviklingen går stærkt og brugt-priserne derfor er meget lave.

Men man skal jo også springe på vognen på et tidspunkt , man kan jo ikke vente for evigt... selvom det er klogt lige nu med de nye formater i horisonten.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

CRC1 skrev:
Ja som stående ovenfor så er det altså ærgeligt at gi' 10.000 for en reciever så vente 6 måneder og så kommer der en til samme pris, der bare kan gengive det hele lidt bedre ikk...

Især med de nye formater på vej, er det farligt. Jeg vil til hver en tid altid anbefale at købe kabler, effektforstærkere og højttalere når man har mulighed for at få fingre i noget man kunne tænke sig. Surroundpre/reciever/forstærker samt afspillere er en anden sag. Der skal man være opmærksom på, at udviklingen går stærkt og brugt-priserne derfor er meget lave.

Men man skal jo også springe på vognen på et tidspunkt , man kan jo ikke vente for evigt... selvom det er klogt lige nu med de nye formater i horisonten.

Enig! Jeg venter..... og så har jeg netop fået svar fra Dolby..og det var ikke overraskende som jeg formodede....DD+ DDTHD og DTSHD er alle bagud kompatible, men man skal have en ny forforstærker/receiver/processor for at få det hele ud af de nye formater (vil blive overført via HDMI 1.3, hvor vi nu er på HDMI 1.1). Man vil dog opleve en hørbar forbedring på sit eksisterende anlæg ved afspilning af de ovennævnte nye formater....men jeg synes mit ar lækkert nu så jeg kan godt vente, formodentligt indtil sensommeren....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

På den anden side skal jeg alligevel sælge 3 effekt trin og en sub så lidt penge kommer der derfra. Det er jo en kæmpe dilemma og så ved jeg ikke engang hvad jeg købe endnu, hvad skal det ikke ende med

Ja som stående ovenfor så er det altså ærgeligt at gi' 10.000 for en reciever så vente 6 måneder og så kommer der en til samme pris, der bare kan gengive det hele lidt bedre ikk... Men det er altså farligt at låne sådan en med hjem, se nu hvis man bliver forelsket ikk...

Hvad vil du af med???? og hvad vil du have istedet?

Som jeg har skrevet lidt længere oppe, så tror jeg det er klogest at vente, når man ser på hvad Dolby har svaret!!! Der kommer noget nyt, og det varer ikke super lang tid...

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

<< Forrige Side af 58 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum