Forfatter |
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hold da fast du har mange film der...
Novisad
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Hvad vil du af med???? og hvad vil du have istedet?
Som jeg har skrevet lidt længere oppe, så tror jeg det er klogest at vente, når man ser på hvad Dolby har svaret!!! Der kommer noget nyt, og det varer ikke super lang tid..."
Jeg har en NAD C272 effekt-trin, det er blevet afsat, så har jeg en Rotel RB-1070 og en RB-991 til salg. Så har jeg mine gamle sub en B&W ASW600 til salg... så der er lidt penge at hente der, regner jeg med .
Jeg tror jeg venter med at invistere i noget indtil de nye formater kommer på markede og man kan se hvad prisen er på det!
__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Efter i lang tid at have hørt på både min kone såvel som venner vi har haft på besøg, klage over at filmene stod i en underlig og uoverskuelig orden (sat op efter produktionsselskab......som jeg godt kunne finde rundt i ) har jeg bøjet mig for overmagten og sat dem op genrevis....

Jeg har brugt et DVD cover og sat en "ryg" ind hvor genren er påført.....og jeg må indrømme at det nu er en hel del mere overskueligt....
Her er så et nyt helhedsbillede af samlingen som nu tæller 747 stk. d.d. (og så skilte jeg mig endda af med 20 stk. som jeg/vi ikke gad eje længere da jeg gik dem igennem)

Jeg har måtte opsætte extra hylder, og fjerne de bøger som stod sammen med filmene for at få plads til dem, og om 30 film så kniber det med pladsen igen....... |
|
|
Damn - og er der efterhånden mere væg tilbage, hvor du kan sætte nye hylder op  Kan du ikke udskifte Genre DVD'erne - med en metal plade der er bukket som et L - sådan nogle har vi da på arbejde til at adskille mapper - og der kan man jo bare sætte et dymo mærke på - det fylder ikke så meget - men nu ved jeg jo heller ikke hvor mange Genre DVD adskillere du har.
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
hold da fast du har mange film der...
Novisad
|
|
|
Mjaa der er efterhånden en hel del... , men min nevø (som er omtalt tidligere i denne tråd han sq flere...) __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op!
Har han også en hjemmebio, din nevø?
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Hvad vil du af med???? og hvad vil du have istedet?
Som jeg har skrevet lidt længere oppe, så tror jeg det er klogest at vente, når man ser på hvad Dolby har svaret!!! Der kommer noget nyt, og det varer ikke super lang tid..."
CRC1 skrev:
Jeg har en NAD C272 effekt-trin, det er blevet afsat, så har jeg en Rotel RB-1070 og en RB-991 til salg. Så har jeg mine gamle sub en B&W ASW600 til salg... så der er lidt penge at hente der, regner jeg med .
Jeg tror jeg venter med at invistere i noget indtil de nye formater kommer på markede og man kan se hvad prisen er på det!
|
|
|
OK, er du træt af Rotel eller har du beholdt 1075´eren???...
Jeg tror at det rigtigt klogt at vente lidt og se hvad der sker.... HDMI 1.2 er lige på trapperne, så lur mig om ikke 1.3 med nye formater og nye afspillere kommer snarest efter?? Toshiba har varslet HDDVD allerede i Marts...( og så lige som sidebemærkning....BD sammenslutningen har indrømmet når de er blevet gået på klingen at selvom BD kan rumme 50 GB så er der ikke udsigt til at det er noget plads der vil blive udnyttet).....tænk over det.....er der så så meget forskel??? (uden at denne tråd skal blive en diskussion om BD vs. HDDVD.. ) __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
Filmtossen skrev:
Efter i lang tid at have hørt på både min kone såvel som venner vi har haft på besøg, klage over at filmene stod i en underlig og uoverskuelig orden (sat op efter produktionsselskab......som jeg godt kunne finde rundt i ) har jeg bøjet mig for overmagten og sat dem op genrevis....

Jeg har brugt et DVD cover og sat en "ryg" ind hvor genren er påført.....og jeg må indrømme at det nu er en hel del mere overskueligt....
Her er så et nyt helhedsbillede af samlingen som nu tæller 747 stk. d.d. (og så skilte jeg mig endda af med 20 stk. som jeg/vi ikke gad eje længere da jeg gik dem igennem)

Jeg har måtte opsætte extra hylder, og fjerne de bøger som stod sammen med filmene for at få plads til dem, og om 30 film så kniber det med pladsen igen.......
|
|
|
Damn - og er der efterhånden mere væg tilbage, hvor du kan sætte nye hylder op 
Kan du ikke udskifte Genre DVD'erne - med en metal plade der er bukket som et L - sådan nogle har vi da på arbejde til at adskille mapper - og der kan man jo bare sætte et dymo mærke på - det fylder ikke så meget - men nu ved jeg jo heller ikke hvor mange Genre DVD adskillere du har.
|
|
|
Mjaa der er stadigvæk lidt, men det kræver lidt kreativ tænkning efterhånden
Jo det kunne jeg måske nok, men hvor meget plads ville det spare?...Jeg mener der vel ca. 10 genre inddelinger, og hvor bred er en DVD ift. sådan en metalfætter?? en DVD æske er ca. 1,5 cm, og hvis vi nu regner med at de der metalfætre er 1 cm, så sparer jeg 5 cm med 10 adskillelses æsker = 3 extra DVD film......det tror jeg desværre ikke er umagen værd
Tak for forslaget alligevel , jeg havde ikke selv overvejet en sådan løsning __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krog skrev:
Hold da op! Har han også en hjemmebio, din nevø? |
|
|
Jo jo det har han da, såvidt jeg husker er det noget Denon receiver og DVD, B&W HT og et Thomson 36" TV....han har dog ikke PJ, men overvejer vist ligenu at købe en fladskærm (jeg prøver ihærdigt at overbevise ham om at det er en bedre investering at købe PJ ...) __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
"OK, er du træt af Rotel eller har du beholdt 1075´eren???..."
Nej bestemt ikke, det er noget af det bedste jeg har hørt på B&W! Men ja jeg har beholdt min 1075'er og så har jeg en 1090'er til rep som skal fodre fronterne! De andre ja, 1070 købte jeg for at hører hvordan rotel lød, jeg mødte jo en katpajn i et forum der sagde det var p***e godt .
Så købte jeg 1090'eren men den har været til rep siden, så købte jeg RB-991 til at tage fronterne imens og så kunne den komme på baghøjttalerne når jeg fik 1090'eren tilbage. Imens kørte 1070 brokoblet på centeren. Så fandt jeg 1075'eren til en god pris og slog til, så nu er der egentlig kun brug for 1090!
"Jeg tror at det rigtigt klogt at vente lidt og se hvad der sker.... HDMI 1.2 er lige på trapperne, så lur mig om ikke 1.3 med nye formater og nye afspillere kommer snarest efter?? Toshiba har varslet HDDVD allerede i Marts...( og så lige som sidebemærkning....BD sammenslutningen har indrømmet når de er blevet gået på klingen at selvom BD kan rumme 50 GB så er der ikke udsigt til at det er noget plads der vil blive udnyttet).....tænk over det.....er der så så meget forskel??? (uden at denne tråd skal blive en diskussion om BD vs. HDDVD.. )"
Okay jeg er sgu ikke lige med på hvad BD-sammenslutningen sådan umiddelbart, har jeg misset et par sider i bogen eller er jeg håbløst bagud eller hvordan?
Men ja som sagt jeg venter, det skulle kun lige være hvis jeg faldt over et sindsyg godt brugt tilbud på Rotel el. lign. jeg køber og igen det skulle kun være for en periode! Ved du egentlig hvordan Rotel dvd afspiller cd'er? ja og egentlig også dvd for den dags skyld?
Det er faktisk kun cd lyden jeg er rigtig tilfreds ved, ved min NAD dvd!
"jeg prøver ihærdigt at overbevise ham om at det er en bedre investering at købe PJ ..."
Ja ja så ku du sælge din egen din røver og så til familien, føj .
Jeg har prøvet at overbevise alle jeg kender at de ikke kan leve uden et par effektforstærkere og en sub. Tror umiddelbart det er godt jeg ikke er sælger . __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Krog skrev:
Hold da op! Har han også en hjemmebio, din nevø? |
|
|
Jo jo det har han da, såvidt jeg husker er det noget Denon receiver og DVD, B&W HT og et Thomson 36" TV....han har dog ikke PJ, men overvejer vist ligenu at købe en fladskærm (jeg prøver ihærdigt at overbevise ham om at det er en bedre investering at købe PJ ...)
|
|
|
Efter det spørgsmål tænkte jeg at jeg lige ville spørge ham, så er er hans liste.:
DENON surround AVR-2803, DENON dvd 2200, NAD cd C 541i
THOMSON 36” Widescreen
2 B&W front DM602 S3, B&W sub ASW 675, JAMO center 200, JAMO surround 200
Hans samling af film har nu rundet...hold nu fast....1147 stk. , det er edderklip´me mange....( et billede kommer snarest) __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
"OK, er du træt af Rotel eller har du beholdt 1075´eren???..."
Nej bestemt ikke, det er noget af det bedste jeg har hørt på B&W! Men ja jeg har beholdt min 1075'er og så har jeg en 1090'er til rep som skal fodre fronterne! De andre ja, 1070 købte jeg for at hører hvordan rotel lød, jeg mødte jo en katpajn i et forum der sagde det var p***e godt . he, he, he..
Så købte jeg 1090'eren men den har været til rep siden, så købte jeg RB-991 til at tage fronterne imens og så kunne den komme på baghøjttalerne når jeg fik 1090'eren tilbage. Imens kørte 1070 brokoblet på centeren. Så fandt jeg 1075'eren til en god pris og slog til, så nu er der egentlig kun brug for 1090! Den er denondelyneme også heftig, jeg synes min 1080´er er rigelig til mit 56 m2 rum..
"Jeg tror at det rigtigt klogt at vente lidt og se hvad der sker.... HDMI 1.2 er lige på trapperne, så lur mig om ikke 1.3 med nye formater og nye afspillere kommer snarest efter?? Toshiba har varslet HDDVD allerede i Marts...( og så lige som sidebemærkning....BD sammenslutningen har indrømmet når de er blevet gået på klingen at selvom BD kan rumme 50 GB så er der ikke udsigt til at det er noget plads der vil blive udnyttet).....tænk over det.....er der så så meget forskel??? (uden at denne tråd skal blive en diskussion om BD vs. HDDVD.. )"
Okay jeg er sgu ikke lige med på hvad BD-sammenslutningen sådan umiddelbart, har jeg misset et par sider i bogen eller er jeg håbløst bagud eller hvordan? det tror jeg nu ike du er.....det korte og det lange er at BD er blevet udråbt til at være det bedste fremtidige medie, primært pga. den større mængde lagringsplads...og så er det jo interessant hvis de alligevel ikke bruger mere af pladsen end der kan være på en HDDVD....
Men ja som sagt jeg venter, det skulle kun lige være hvis jeg faldt over et sindsyg godt brugt tilbud på Rotel el. lign. jeg køber og igen det skulle kun være for en periode! Ved du egentlig hvordan Rotel dvd afspiller cd'er? ja og egentlig også dvd for den dags skyld? CD ved jeg ikke en hat om. Mht. DVD så har jeg ikke set Rotel i aktion, men hvis man ser på f.eks. D/A converternes "størrelse" mv. på en Rotel DVD vs. en fra f.eks. Denon, så får man meget mere hos Denon, og at dette har betydning ved jeg fra mig selv da jeg har haft 4 forskellige DVD afspillere, men forskellig størrelse D/A convertere: 10 bit 26 Mhz, 10 bit 54 Mhz, 12 Bit 108 Mhz, og nu 12 bit 216 Mhz, og den "største" er den som klart har leveret det bedste billede. Jeg kunne dog også godt selv tænke mig båd en Rotel Pre, og DVD, men kun hvis det billed/lyd mæssigt er ligeså godt som Denon, og iøvrigt ikke koster det dobbelte
Det er faktisk kun cd lyden jeg er rigtig tilfreds ved, ved min NAD dvd!
"jeg prøver ihærdigt at overbevise ham om at det er en bedre investering at købe PJ ..."
Ja ja så ku du sælge din egen din røver og så til familien, føj . Ja det var faktisk ikke derfor, men nu du siger det...så skulle jeg måske prøve lidt mere ivrigt...
Jeg har prøvet at overbevise alle jeg kender at de ikke kan leve uden et par effektforstærkere og en sub. Tror umiddelbart det er godt jeg ikke er sælger .ha, ha, Ja efter jeg selv har købt effektblokke, og monteret bass shakers (numse brummere? ), så vil jeg sq ikke undvære |
|
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jag har villet gøre det i et stykke tid men har ikke kunnet tage mig sammen, mest på grund af at jeg sjældent, meget sjældent hører musik i bio´en, men for et par dage siden tænkte jeg at nu skulle det være, for det skulle jo være så godt.....
Jeg købte kabler så jeg kan høre SACD. Jeg har ikke villet ofre en herregård på det, men ville på den anden side heller ikke anvende lakrids kabler så jeg købte nogle PROFIGOLD fra den lokale HFK, og jeg har ingen intentioner om at købe andre kabler til dette formål, for det anvender jeg det for lidt til....

Og sådan der de ud........ __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Den er denondelyneme også heftig, jeg synes min 1080´er er rigelig til mit 56 m2 rum.."
Ja den er mega vild! det er fedt den vejer 38 kg! Jeg fik et godt tilbud så jeg slog til, tilgengæld har jeg haft den til rep lige siden. Så jeg ved ikke hvor god handlen er endnu, nå må vi se . Så købte RB-991, den har næsten samme specifikationer som RB-1080'eren. så hvorfor ikke prøve.
"CD ved jeg ikke en hat om. Mht. DVD så har jeg ikke set Rotel i aktion, men hvis man ser på f.eks. D/A converternes "størrelse" mv. på en Rotel DVD vs. en fra f.eks. Denon, så får man meget mere hos Denon, og at dette har betydning ved jeg fra mig selv da jeg har haft 4 forskellige DVD afspillere, men forskellig størrelse D/A convertere: 10 bit 26 Mhz, 10 bit 54 Mhz, 12 Bit 108 Mhz, og nu 12 bit 216 Mhz, og den "største" er den som klart har leveret det bedste billede. Jeg kunne dog også godt selv tænke mig båd en Rotel Pre, og DVD, men kun hvis det billed/lyd mæssigt er ligeså godt som Denon, og iøvrigt ikke koster det dobbelte"
Men jeg vil gerne ha en afspiller der også er rigtig god som stereo. Altså en 2910 og en 3805 ligger jo ikke vildt høj i pris længere og hvis man kunne finde noget brugt men.... så er der det med de nye formater igen. Men vi ved jo alle sammen hvordan det er hvis man falder over en god brugt pris ikk . Jeg vil dog gerne ha ens dvd og forforstærker, især udseende skal være ens men ja mærker skal helst også være ens!
"ha, ha, Ja efter jeg selv har købt effektblokke, og monteret bass shakers (numse brummere? ), så vil jeg sq ikke undvære"
Nej med mindre man har rigtig god økonomi så er det altså næsten et must at købe nogle effektblokke. Du kan selvfølgelig også få nogen vilde int. forstærkere men det koster jo det samme som "tårnet på en leopard" eller det er i hvert fald dyrt ikk . __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Jeg købte kabler så jeg kan høre SACD. Jeg har ikke villet ofre en herregård på det, men ville på den anden side heller ikke anvende lakrids kabler så jeg købte nogle PROFIGOLD fra den lokale HFK, og jeg har ingen intentioner om at købe andre kabler til dette formål, for det anvender jeg det for lidt til...."
Fedt hvordan lyder det? er det godt/skidt? Har selv leget med samme ide, har kun hørt SACD én gang til en messe i kbh på et LINN anlæg, men det var fanme også godt det var meget skægt at hører musik på den måde. til gengæld har jeg prøvet det der 5.1 stereo funktion der er på de fleste receiver osv. det gir jeg ikke en skid for, for at være ærlig! __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
Fedt hvordan lyder det? er det godt/skidt? Har selv leget med samme ide, har kun hørt SACD én gang til en messe i kbh på et LINN anlæg, men det var fanme også godt det var meget skægt at hører musik på den måde. til gengæld har jeg prøvet det der 5.1 stereo funktion der er på de fleste receiver osv. det gir jeg ikke en skid for, for at være ærlig!
|
|
|
Har ikke prøvet det endnu, så vent slut! Jeg har dog prøvet DTS og det lyder SUPER FEDT! Mht. det med 5.1 stereo som er en funktion i receiveren, det lyder som en "prut i en papkasse"..... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
Men jeg vil gerne ha en afspiller der også er rigtig god som stereo. Altså en 2910 og en 3805 ligger jo ikke vildt høj i pris længere og hvis man kunne finde noget brugt men.... så er der det med de nye formater igen. Men vi ved jo alle sammen hvordan det er hvis man falder over en god brugt pris ikk . Jeg vil dog gerne ha ens dvd og forforstærker, især udseende skal være ens men ja mærker skal helst også være ens!
|
|
|
Nej priserne er ikke så vilde længere, heller ikke brugt, men som vi begge har nævnt flere gange så er det nok klogt at vente lidt og se hvad dne nærmeste fremtid bringer af nyt....
Jeg er helt enig....det er lidt ligesom soldater de skal også helst stå på række og se ens ud  __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Jeg er helt enig....det er lidt ligesom soldater de skal også helst stå på række og se ens ud "
Ja det ku du godt bilde mig ind, jeg sku hilse fra min KC og sige at det er jeg godt uddannet i !!
Jamen helt sikkert jeg venter sgu nok også, nu må se.... Kommer der et godt tilbud og jeg står med en 8.000-10.000 jeg ikk hvad jeg skal bruge på kan det godt være jeg kaster dem efter det som en kortsigtet løsning. hvem ved... __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
Stikflamme Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 212
|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
Ja det ku du godt bilde mig ind, jeg sku hilse fra min KC og sige at det er jeg godt uddannet i !!
Jamen helt sikkert jeg venter sgu nok også, nu må se.... Kommer der et godt tilbud og jeg står med en 8.000-10.000 jeg ikk hvad jeg skal bruge på kan det godt være jeg kaster dem efter det som en kortsigtet løsning. hvem ved...
|
|
|
  , godt at høre, hvad hedder han??? (Bare send det på en PB, så vi ikke får navne ud i Rorum).
Ja dte er fristende når man har lidt skillinger "i overskud", men de mister jo ikke deres værdi fordi de ikke bliver brugt lige når man får dem, vel!!!!? __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er et fedt rum, og jeg er glad for at min kone har ladet mig bruge det til hjemmebio ..
Tak for rosen, nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor gammel du er , men mon ikke du får muligheden en gang ude i fremtiden....det er ihvertfald fedt med sådan en bio, vi bruger næsten vores dagligt! __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|