Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 11:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Filmtossens Bio m. Z4, NYE SKILTE 11/9 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 58
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

hmm..............de 2000 - 3000 timer er en " op til maximum timer " ting, producenterne garanterer sjældendt andet end  90 dage !

Men 400 timer er sgu lidt lidt og ret uheldigt - var det også pæren sidst ????

Ja det har du ret i, men 400 timer det er bare ikke godt nok når det er  en PJ som koster på den anden side af 20k.....og jeg ved det med lampegarantien, men nu må jeg vente og se...

Ja det var også pæren sidst, og jeg har mere end dobbelt så stor afstand til andre genstande som anbefalet, den er blevet monteret i loftet, sat til og det er det, jeg har ikke pilleroderaget ved den overhovedet. Derudover lader jeg den altid køle af min. 30. til efter blæserne er stoppet, og så renser jeg den ca. hver måned med luft, så jeg har svært ved at se hvad jeg gør forkert....det må sq være en fejl i PJ.....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Trist med pæren. Men du må da gå under 90 dages garatien. hvis du sidst har fået de nskiftet den 24/10. Har du målt spændingen i din stikkontakt? mit bud er også at det må være der det er galt. Jeg har heldigvis ikke haft problemer med min og håber selvfølgelig heller ikke at jeg gør.

MVH WRONG

Ja det er vildt ærgeligt, men jeg håber da at garantien dækker. Nej jeg har ikke målt spændingen i min kontakt, hvordan gør jeg det? Hvis den er "forkert" hvad kan jeg så gøre for at afhjælpe det?

PS: Har du en løsning på den forkortelse???

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

hey.. ved ik om der ér blevet spurgt i et tidligere indlæg, men har du aldrig overvejet en større/nyere sub?..

...Feeble

Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2006 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:
"Ja det er totalt underligt, hvilket KT medgiver, og nej det er ikke længe siden, det 24 OKT 2005....

Jeg ved ikke hvad det er, men har lige talt med KT som forslog at jeg prøvede en anden el-gruppe, da det godt kunne have noget at sige, så det er jeg igang med lige nu.....og nej du har ret at det ikke kan passe at den holder ca. 400 timer, den er opgivet til 2-3000 timer....

Nå det hjalp ikke, så nu må jeg pakke den ned og sende den til KBH....."

Jeg håber du får en god behandling, min 1090'er har været til rep hos KT i odense siden engang i maj, jeg er pænt ked af det og savner min store blok!!!

Jeg skal nok også styre forkortelserne, selvfølgelig må det da være irriterende for andre der ikke kender dem. Man tænker bare ikke over det når man er blevet vandt til det.... Men jo jeg kan tydeligt huske de bogstaver og tal der stod på min kompagni-bygning 1. dag i Skive, jeg anede ikke hvad det var!!! og sådan blev det jo ved i uger... og stadig hvis jeg skal fortælle historier derhjemme og siger TMG, LMG, PMV står de og glor dumt på mig ikk...

Så sorry til alle jer andre, men i er velkommen til at spørge til noget.. måske kan jeg hjælpe, ellers kan den "gamle"(filmtossen) helt sikkert.

Det regner jeg også med da behandlingen altid har været helt i top! Lige for at korrigere, såvidt jeg er orienteret så har KT i KBH og KT i Odense ikke noget med hinanden at gøre.

Godt at du er med på det med forkortelserne....men skal du kalde mig gammel??? din, din.....fusentast, stratenrøver og bøllespire...

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Feeble skrev:

hey.. ved ik om der ér blevet spurgt i et tidligere indlæg, men har du aldrig overvejet en større/nyere sub?..

...Feeble

Øhhh næhh, og hvis jeg må være så fri, hvorfor skulle jeg det?..... ja altså bortset fra at nyt altid er dejligt! Det er en 12" sub, og så har jeg butt kickers monteret også....jeg har svært ved at se hvor jeg kunne vinde noget......men jeg er da klart åben overfor forslag, har du nogen?

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
Feeble skrev:

...Feeble

Øhhh næhh, og hvis jeg må være så fri, hvorfor skulle jeg det?..... ja altså bortset fra at nyt altid er dejligt! Det er en 12" sub, og så har jeg butt kickers monteret også....jeg har svært ved at se hvor jeg kunne vinde noget......men jeg er da klart åben overfor forslag, har du nogen?

Min erfaring med de tidligere åbne B&W subs er blot at de var lige lovligt buldrende og en anelse upræcise.. men hvis dette ikke er faktummet så er da ingen grund til det..

Men eksempelvis de nyere såsom ASW 650'eren eller 675..?

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Feeble skrev:
Filmtossen skrev:
Feeble skrev:

...Feeble

Min erfaring med de tidligere åbne B&W subs er blot at de var lige lovligt buldrende og en anelse upræcise.. men hvis dette ikke er faktummet så er da ingen grund til det..

KOm over og hør min DD18 Søren.  Så ved du hvorfor det er nødvendigt. Det er rigtig nok asw 1000 er ikke den mest præcise bas på jorden. Hvis du på et tidspunkt overvejer at opgradere ville jeg nok kigge efter en CDM sub eller en asw750. De sparker røv ifht 1000eren

Ang. spændingen i stikkontakten. Bare jag et voltmeter i. Jeg har kun 215-16 v i mine stikkontakter, så jeg overvejer faktisk at kontakte elværket.

MVH WRONG

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Feeble skrev:
Filmtossen skrev:
Feeble skrev:

...Feeble

Glem ALT om 675 og 650. De er slet ikke kraftige nok til dit rum FT.

MVH WRONG

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

MVH WRONG

[/QUOTE]

Så så.. Talt pænt!!

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Feeble skrev:

MVH WRONG

[/QUOTE]

Så så.. Talt pænt!!

[/QUOTE]

HEHE. det var skam pænt ment Feeble, og sandheden. Du er måske ejer af en af de to nævnte

MVH WRONG

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

HEHE. det var skam pænt ment Feeble, og sandheden. Du er måske ejer af en af de to nævnte

MVH WRONG

[/QUOTE]

Er den lykkelige ejer af en 650'er.. men det er helt okey

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Ja en 650 passer nok fint til din størrelse rum. I FT´s ville den dog ikke gøre det bedre end den ASW 1000 han har nu er jeg bange for.

MVH WRONG

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Feeble skrev:
Filmtossen skrev:
Feeble skrev:

...Feeble

Den buldrer fint, men det bliver hurtigt for meget hvis jeg skruer op for volumen knappen på den, så det gør jeg ikke, men der er rigeligt med bas efter min smag, og det er blevet heftigt efter at jeg har fået de der butt kickers, så ehh. Men det ville da være fedt at købe en nyere model, men så er der mange andre ting jeg hellere vil have......

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
Feeble skrev:
Filmtossen skrev:
Feeble skrev:

...Feeble

KOm over og hør min DD18 Søren.  Så ved du hvorfor det er nødvendigt. Det er rigtig nok asw 1000 er ikke den mest præcise bas på jorden. Hvis du på et tidspunkt overvejer at opgradere ville jeg nok kigge efter en CDM sub eller en asw750. De sparker røv ifht 1000eren

Ang. spændingen i stikkontakten. Bare jag et voltmeter i. Jeg har kun 215-16 v i mine stikkontakter, så jeg overvejer faktisk at kontakte elværket.

MVH WRONG

Det ved du at jeg gerne vil (det kræver jo bare at jeg er hjemme ind imellem), og jeg er da sikker på at det kan blive bedre, men som jeg har skrevet til Feeble, så er der andre nye sager som er prioriteret højere, især efter at jeg har fået butt kickers....og så er der lige det at skal der være dræber bas, så skal det nok ikke være i denne lejlighed da udlejer ønsker "rolige lejere..." (jeg hra endnu ikke modtaget klager), men hvis/når vi køber hus, så er det klart noget der vil blive overvejet.....

OK mht. voltmeter, men tror du at for lidt spænding kan ødelægge en PJ??? eller at for meget kan???

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 03:16 | IP-adresse registreret  

Måske, hvis du kører med lidt "overspænding" ( ca. 225 V - 240 V ), at det kan forklare pære afbrændingerne  - har du generelt haft problemer med at dine el - pærer tit brænder ud/af ???

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

Måske, hvis du kører med lidt "overspænding" ( ca. 225 V - 240 V ), at det kan forklare pære afbrændingerne  - har du generelt haft problemer med at dine el - pærer tit brænder ud/af ???

Det kan da godt være, jeg kender som sagt ikke spændingen i vore lejlighed, men jeg har ikke pærer som nornalt brænder af, og jeg havde tidligere en Davis Cinema One PJ, som kørte uden problemer i de 2 år jeg havde den, så ehhh

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Så lyder det ikke som om, at det er der, vi skal finde svaret    ( hvis du havde markant overspænding ville dine alm . el- pærer typisk brænde hurtigere ud og "sprænge" oftere - at en anden type projektor ikke har problemet, behøver ikke at "bevise" noget, da den kan være lavet helt anderledes i strømforsyningen og dimensioneret anderledes/ evt. lavere i lysstyrken ud af pæren ).

Det bliver "spændende" at høre hvad KT´s  værksted ( nok nærmere Infocus selv, der kigger på den !?) siger

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

"Det regner jeg også med da behandlingen altid har været helt i top! Lige for at korrigere, såvidt jeg er orienteret så har KT i KBH og KT i Odense ikke noget med hinanden at gøre."

Det lyder vist godt for dit vedkomne!!!

"Godt at du er med på det med forkortelserne....men skal du kalde mig gammel??? din, din.....fusentast, stratenrøver og bøllespire..."

Ja det kommer jo ret hurigt ikke der gik da ikke mere end et par måneder... men er da stadig glad for jeg ikke er forsyner eller lign.!!!!

Hvad angår sub, ville jeg kigge på noget med parametrisk eq. jeg er blevet sindsyg glad for mine kappa'er!!! B&W's tja... der er jo en grund til jeg valgte infinity og man kan få dem til en rigtig god pris!!

TheKingDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2003
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

hvornår skal jeg købe de skilte af dig????    smuk hjemme bio og din dvd samling er jo for vild....

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

Så lyder det ikke som om, at det er der, vi skal finde svaret    ( hvis du havde markant overspænding ville dine alm . el- pærer typisk brænde hurtigere ud og "sprænge" oftere - at en anden type projektor ikke har problemet, behøver ikke at "bevise" noget, da den kan være lavet helt anderledes i strømforsyningen og dimensioneret anderledes/ evt. lavere i lysstyrken ud af pæren ).

Det bliver "spændende" at høre hvad KT´s  værksted ( nok nærmere Infocus selv, der kigger på den !?) siger

Nej "desværre" det ville have været for nemt....Jeg er også spændt på hvad de siger, den skal som du så rigtigt formoder ned til Infocus, men jeg kan ikke se at den ikke skulle være dækket af garantien, mindre end 500t, og mindre end 3 mdr. den skulle være god nok.....men jeg regner nu ikke med at der bliver nogle problemer, det har der aldrig tidligere været....

KT har endda være så elskværdige at låne mig en PJ indtil der kommer en afklaring på min egen, og det synes jeg er super duper service!!!!

Mht. for meget spænding, så så jeg på en australsk hjemmeside at man kan købe sådan en fætter til at sætte i stikkontakten som forhindrer overspænding, ved du noget om hvor jeg kan anskaffe mig en sådan en, du ved bare for en sikkerheds skyld??

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

<< Forrige Side af 58 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum