Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 17:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Filmtossens Bio m. Z4, NYE SKILTE 11/9 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 58
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

Det lyder vist godt for dit vedkomne!!!

"Godt at du er med på det med forkortelserne....men skal du kalde mig gammel??? din, din.....fusentast, stratenrøver og bøllespire..."

Ja det kommer jo ret hurigt ikke der gik da ikke mere end et par måneder... men er da stadig glad for jeg ikke er forsyner eller lign.!!!!

Hvad angår sub, ville jeg kigge på noget med parametrisk eq. jeg er blevet sindsyg glad for mine kappa'er!!! B&W's tja... der er jo en grund til jeg valgte infinity og man kan få dem til en rigtig god pris!!

Ja det kunne da være at jeg skulle det, men undkyld mig hvad F... er en parametrisk EQ????, jeg er nu ellers ret glad for min B&W.....men må indrømme at jeg heller ikke har hørt så hulens meget andet....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

TheKingDK skrev:
hvornår skal jeg købe de skilte af dig????    smuk hjemme bio og din dvd samling er jo for vild....

Det ved jeg ikke, men du kan da, med undtagelse af DTS skiltet, købe dem på nettet, min er købt i Tyskland hos en forhandler der (en smule billigere end hos Dolby og DTS).....

Tak for de pæne ord, din egen er, sagt med jysk underdrivelse, heller ikke så ringe endda......hvormange film har du selv????

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Hvordan går med dit SACD-projekt? Har du fået lyttet på det?
Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:
Hvordan går med dit SACD-projekt? Har du fået lyttet på det?

NU du spørger.....jeg havde håbet at det var gået i glemmebogen, men hva´jeg kan ligeså godt indrømme at jeg ikke har en skid styr på det, og det er bare monster pinligt!!!!!!......min receiver har IKKE SACD, FLOT!  ikk´?, men det havde kvikke her altså ikke lige opdaget, jeg tænkte bare frisk og frejdigt, "aha! en DVD med SACD, det må jeg sq da prøve, det skulle jo lyde enormt fedt".....men nej, så tror da fa...n at jeg ikke kunne få noget lyd ud af dyret, DIT KÆMPE FJOLS! (ja altså mig ikke)..... så SACD det bliver altså først når jeg får købt en ny receiver (og det bliver ikke lige med det første)......værsgo´at rulle rundt på ryggen med mavekramper af grin!!!!!!

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Der findes ikke recievere med SACD, det skal afkodes i afspilleren. Men jeg kunne da forestille mig at din afspiller kan afkode DVD-A?
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

haha!

Du skal da bare bruge den analoge 5.1 indgang i reciveren... 3801 har da sådan én, eller hva'...?

Jeg spurgte kun fordi jeg selv har rodet med det på et tidspunkt. Skuffende oplevelse! Musik i 5.1 er ikke lige min kop te... Sting - Sacred Love i 5.1 er en forbandelse, hvor percussions og alverdens ragelse kommer væltende ud af baghøjttalerne! Meget forvirrende at lytte til.

I stereo er sacd og dvd-a somregel bedre - på nogle udgivelser ihvertfald.
Jeg lånte Depeche Mode - 101 (live) på biblioteket af afspilte sacd-skiven på min Marantz dv6400. Derefter satte jeg den i min cdafspiller. Lyden fra cd'en minder meget om hinanden i dynamik og detaljer, men følelsen af at rykke 30 meter tættere på scenen var ikke til at tage fejl af på det almindelige cdspor. På sacd lyder det som om man står på bagerste række til koncerten! Om det er fordi de to spor er mixed forskelligt ved jeg ikke. Jeg er ihvertfald ikke imponeret.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Der findes ikke recievere med SACD, det skal afkodes i afspilleren. Men jeg kunne da forestille mig at din afspiller kan afkode DVD-A?

OK, der kan man bare se, men min afspiller har nu både SACD og DVD-A, men hvorfor hulan kommer der så ikke noget lyd ud?????

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:
haha!

Du skal da bare bruge den analoge 5.1 indgang i reciveren... 3801 har da sådan én, eller hva'...?

Jeg spurgte kun fordi jeg selv har rodet med det på et tidspunkt. Skuffende oplevelse! Musik i 5.1 er ikke lige min kop te... Sting - Sacred Love i 5.1 er en forbandelse, hvor percussions og alverdens ragelse kommer væltende ud af baghøjttalerne! Meget forvirrende at lytte til.

I stereo er sacd og dvd-a somregel bedre - på nogle udgivelser ihvertfald.
Jeg lånte Depeche Mode - 101 (live) på biblioteket af afspilte sacd-skiven på min Marantz dv6400. Derefter satte jeg den i min cdafspiller. Lyden fra cd'en minder meget om hinanden i dynamik og detaljer, men følelsen af at rykke 30 meter tættere på scenen var ikke til at tage fejl af på det almindelige cdspor. På sacd lyder det som om man står på bagerste række til koncerten! Om det er fordi de to spor er mixed forskelligt ved jeg ikke. Jeg er ihvertfald ikke imponeret.

Jamen det har jeg også gjort, men der kommer ingen lyd.....hmmmm jeg må vist hellere ved først kommende lejlighed se at få arbejdet seriøst med det....

Jeg har dog hørt den nye Depeche i DTS, og jeg synes at det lød fænomenalt......ved ikke om det er noget jeg kommer til at dyrke, da min kone og jeg mildt sagt ikke deler musik smag......så det musik jeg hører er mest de 3½ time jeg kører i bil hver dag....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:

L.B. skrev:

OK, der kan man bare se, men min afspiller har nu både SACD og DVD-A, men hvorfor hulan kommer der så ikke noget lyd ud?????

På min Marantz SR7300 brugte jeg den analoge 5.1 indgang, så recieveren kører udenom alt DSP. Det hed source direct eller noget i den stil. DVD-afspilleren afkoder signalet og det er kun volumekontrollen på recieveren som kan anvendes.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
L.B. skrev:

Hmmm, hvordan vælger du indgangen på din reciever? Jeg tror det er der det driller

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Filmtossen skrev:
L.B. skrev:

Hmmm, hvordan vælger du indgangen på din reciever? Jeg tror det er der det driller

Hmmm det erindrer jeg ikke lige umiddelbart......(du kan nok høre at jeg ikke har forsøgt så hulens meget), men modtaget....jeg vender tilbage når det er prøvet (tidligst når jeg er færdig med at være i Borris og skyde), dvs. tidligdst fredag aften.....

Tak for rådene..

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:
Filmtossen skrev:

L.B. skrev:

På min Marantz SR7300 brugte jeg den analoge 5.1 indgang, så recieveren kører udenom alt DSP. Det hed source direct eller noget i den stil. DVD-afspilleren afkoder signalet og det er kun volumekontrollen på recieveren som kan anvendes.

OK, det mener jeg ikke at jeg har prøvet, ja altså 5.1 indgangen er tilsluttet, men ud over det så har jeg ikke gjort ret meget i det.....men det vil jeg gøre ved førstkommende lejlighed....tak for inputtet....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Hey FT. Har du fået lyd ud ved SACD eller DVD-A?

MVH WRONG

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
[QUOTE=D.J.]

Mht. for meget spænding, så så jeg på en australsk hjemmeside at man kan købe sådan en fætter til at sætte i stikkontakten som forhindrer overspænding, ved du noget om hvor jeg kan anskaffe mig en sådan en, du ved bare for en sikkerheds skyld??   Køb en brugt variotrafo ( bruges på værkstederne ) den vil du kunne justerer ind til  feks. 220 V, uanset om der kommer 200 -240 v ind i den  - de kan typisk trække 1-5 Amp ( = ca 200 -1000 watt ) og det er mere end rigeligt til din projektor. Men måske er det at overdrive problemet, de fleste apparater er normalt lavet til at kunne køre med lidt variabelt netspænding. (+/- 10%-20% )

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Du skal bare have forbundet fra 5.1 ch out på dvd til 5.1 ch ext in. på forstærker med Analoge kabler. Derefter trykker du bare på ext in på fjernbetjeningen eller forstærkeren

MVH WRONG

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Hey FT. Har du fået lyd ud ved SACD eller DVD-A?

MVH WRONG

Sandt at sige så har jeg ikke prøvet (jeg ved det er for dårligt, men min frue vil gerne have lidt hygge, jeg skal jo væk en række dage i skydelejr (og jeg vil jo også selv hygge ....ingen beskidte tanker her....), og jeg er på vej ind og koge da jeg skal op kl. 0500...bruger 1t. 45 min. på transport hver dag.....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

HEHEHE. Hyg godt så da. Det er ellers let nok at få det til at virke. Bare følg anvisningen ovenover.

MVH WRONG

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
Filmtossen skrev:
[QUOTE=D.J.]

Mht. for meget spænding, så så jeg på en australsk hjemmeside at man kan købe sådan en fætter til at sætte i stikkontakten som forhindrer overspænding, ved du noget om hvor jeg kan anskaffe mig en sådan en, du ved bare for en sikkerheds skyld??   Køb en brugt variotrafo ( bruges på værkstederne ) den vil du kunne justerer ind til  feks. 220 V, uanset om der kommer 200 -240 v ind i den  - de kan typisk trække 1-5 Amp ( = ca 200 -1000 watt ) og det er mere end rigeligt til din projektor. Men måske er det at overdrive problemet, de fleste apparater er normalt lavet til at kunne køre med lidt variabelt netspænding. (+/- 10%-20% )

Det kan være at det er for meget, men på dne anden side så kan jeg mærke på mig selv at det går mig på (mere end jeg synes om) hvis jeg hele tiden er i tvivl om min PJ lige pludeslig skal have ny pære......jeg prøver at få kløerne i sådan en fætter (eller tilsvarende)....mon ikke den lokale elektriker ved noget om det????

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Du skal bare have forbundet fra 5.1 ch out på dvd til 5.1 ch ext in. på forstærker med Analoge kabler. Derefter trykker du bare på ext in på fjernbetjeningen eller forstærkeren

MVH WRONG

Modtaget, kablerne er forbundet.....nu går jeg hen og prøver.......vent.........OK den virker, tak for hjælpen!!!!....vender tilbage når jeg har lyttet lidt til det......

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

HEHEHE. Hyg godt så da. Det er ellers let nok at få det til at virke. Bare følg anvisningen ovenover.

MVH WRONG

Taaaak, tak for hjælpen også til LB, Schrammell......det funker nu....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

<< Forrige Side af 58 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum