Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 05:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Filmtossens Bio m. Z4, NYE SKILTE 11/9 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 58
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Nå men så er låne PJ fra KT ankommet og den kører fint, hurra så er fredagen reddet, så jeg er , og  til KT Radio i KBH.

Det "morsomme" er at den her jeg har lånt larmer meget, hmmm tænkte jeg da jeg satte den til, den larmer sq mindre end den jeg har sendt til ombytning!!! Så der er IMO lys for enden af tunnellen, og det er ikke et modkørende ekspres tog.....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:

L.B. skrev:
Ja, kom nu Hr. FilmT! Du skal da have min. 2 stk Velodyne DD18 ikk'  - nu må du være lidt frisk

Hmmmmm, jeg skal nok være lidt frisk, men mindre kan vel gøre det...ellers kan jeg jo risikere at sidde og se film hos underboen ligepludselig, nej det er fristende med noget nyt, men jeg bliver nødt til at holde lidt igen (og modsat dem Hr. LB så gør jeg det rent faktisk......nogle gange)

Du er klart den fornuftige her, men ser du, jeg er født uden tålmodigheds-genet . BTW så er de nye digitale rumkorrektionsteknikker indenfor subs interessant, såsom Velodyne DD og Infinity Rabos. Kommer tid kommer råd...

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Filmtossen skrev:

L.B. skrev:
Ja, kom nu Hr. FilmT! Du skal da have min. 2 stk Velodyne DD18 ikk'  - nu må du være lidt frisk

Hmmmmm, jeg skal nok være lidt frisk, men mindre kan vel gøre det...ellers kan jeg jo risikere at sidde og se film hos underboen ligepludselig, nej det er fristende med noget nyt, men jeg bliver nødt til at holde lidt igen (og modsat dem Hr. LB så gør jeg det rent faktisk......nogle gange)

Du er klart den fornuftige her, men ser du, jeg er født uden tålmodigheds-genet . BTW så er de nye digitale rumkorrektionsteknikker indenfor subs interessant, såsom Velodyne DD og Infinity Rabos. Kommer tid kommer råd...

Arh det ved jeg nu ikke om jeg er, spørg min kone og hun vil ikke kunne få luft af grin...næh det er vist nærmere det at der kort og godt ikke er skejser til det nu......men det hele lyder spændende, og Wrong som bor indenfor en overskuelig afstand, har tilbudt et lyt, og det vil jeg nok holde ham op på.....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
Hej hop!

"Noya filter"...he he den var sjov (paranoya??).....Det sidder ikke monteret (den er jo til rep...)nej pjat det er heller ikke monteret når den virker, men det tror jeg der bliver lavet om på når der kommer en ny, eller at jeg får den gamle retur.

lidt humor skal der til og hvis ikke et mørke filter skulle give noya...

Filmtossen skrev:
Årsagen til at jeg ikke lod det blive på var at der i min DVD afspiller er en "blacklevel enhancer", som faktisk er god, også bedre end at sætte et Hoya filter på.....ja det var ihvertfald umiddelbart det jeg syntes....men efter et styke tid så er jeg ikke så sikker igen, da jeg synes at nogle af detaljerne forvinder i mørke scener....derfor er det min hensigt at lave nogle mere udtømmende forsøg med det filter når jeg får en ny (eller min egen) PJ igen....jeg skal nok skrive noget om det når jeg får det gjort, så vent slut på den!
OK det ser jeg frem til!

Filmtossen skrev:
Tak for de pæne ord om mit set-up, jeg synes også selv at det "ikke er så ringe endda".....du nævner at dine CD/DVDér sidder i mapper....betyder det at de ikke har et cover? Har du skilt dig af med coverne? (blasfemi) eller har du bare brændte film? Hvis ja til det sidste så er det ikke en mulighed for mig da jeg ikke ejer en brændt DVD (af flere årsager, men primært pga. den ringe kvalitet)......Når det er sagt så er jeg ikke sikker på at det var den løsning jeg har nu, jeg ville have lavet hvis jeg havde vidst at DVD indkøbene ville blive så omsiggribende.......så når jeg engang flytter i hus, så skal jeg lave et "walk in closet" i bíffen til mine film, så de ikke står fremme....
Jeg har lidt af hver og gemmer selvfølgelig de originale covers i pulterkammeret! Men jeg kan faktisk godt lide og sidde i sweetspot og bladre mapper

Filmtossen skrev:
Ny SUB, jo det ville være fedt, men som skrevet tidligere så er der også andre prioriteter i livet end HIFI (ja det er sq hårdt at indrømme, men det er der, f.eks, familielivet og golf, for at nævne nogle stykker), desuagtet ville jeg godt høre enten Velodyne eller SVS, de er jo ikke sindssygt dyre (hvis man f.eks køber dem i Norge, eller Sverige), da det helt sikkert ville være fedt. Men som jeg også har skrevet tidligere så er jeg slet ikke utilfreds med det jeg har, især ikke efter at jeg har monteret bass shakers, de virker altså!
Tja men femirystere kan altså ikke erstatte den rigtige vare

Filmtossen skrev:
M109....hmm, det er jo en haubitz (hrrummpffh, fnys), næ må jeg bede om en kampvogn, det ved man hvad er, og de lyder af noget skulle jeg hilse at sige.....(hvorfor nævner du lige M109, har du været "krumbanetosse"?)...
nix endnu værre, jeg er gammel telebums (år som Konstabel blev det til)

Filmtossen skrev:
PS. Din Unimog er det en aflagt fra forsvaret? (off topic (igen) sorry I know....
  Ja men tysk radiokædevogn, jeg har selv hentet den til landet. Det er nu meget rart ALTID at kunne komme frem

fedt at du fik pj igen, selv sidder jeg og trøste drikker, jeg fik bestilt et rent HDMI kabel istedet for et DVI->HDMI ØØØØØØV

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

lidt humor skal der til og hvis ikke et mørke filter skulle give noya...so right U are

OK det ser jeg frem til! fint!

Jeg har lidt af hver og gemmer selvfølgelig de originale covers i pulterkammeret! Men jeg kan faktisk godt lide og sidde i sweetspot og bladre mapperDet var da også en mulighed, men jeg kan bedre lide det med at man kan se cover og det hele når man tager fat i filmen, og så er det vel også lettere når man har gæster som ikke kender de enkelte film.....mit genre system er ihvertfald blevet vel modtaget.....men godt at du trods alt gemmer dem, jeg blev helt nervøs

Tja men femirystere kan altså ikke erstatte den rigtige varesikkert ikke, men jeg har endu en demo af en SVS eller tilsvarende tilgode....håber at kunne høre en hos Wrong...

nix endnu værre, jeg er gammel telebums (år som Konstabel blev det til) arrrrh død ved kølle! en pæleorm (det er gasss), kender lidt til det, og ikke lige noget for mig....

Ja men tysk radiokædevogn, jeg har selv hentet den til landet. Det er nu meget rart ALTID at kunne komme fremSpiller max!! en Unigog er for SEJ!

fedt at du fik pj igen, selv sidder jeg og trøste drikker, jeg fik bestilt et rent HDMI kabel istedet for et DVI->HDMI ØØØØØØV Arrgh noget Pi..., det har jeg også prøvet, men det var fordi forretningen sendte det forkerte....det er så irriterende når man nu så gerne vil have skidtet til at virke, ikke nu, men NUUU!

[/QUOTE]

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Endelig fik jeg taget mig sammen til at sætte endnu en plakat op (jeg købte dem (de gamle SW plakater) for mere end 6 mdr. siden). Mine skilte har jeg smidt ud.......det er gaaaaas!, de er blevet omplaceret, billeder følger snarest, kameraet gik død for batteri....

Derudover lånte jeg igår, forandlediget af mange af jeres kommentarer og bemærkninger om min SUB og dens manglende evner, en B&W ASW 675 med hjem fra den lokale HFK. Jeg må indrømme at den er fed, og den er også en hel del bedre end min ASW 1000. Jeg sagde for sjov til min kone, (jeg var blevet sendt ned efter noget til aftensmaden og kom lidt senere hjem end beregnet), "..ja undskyld jeg kommer lidt senere, men jeg købte lige en ny SUB..", og hvad svarede hun "..Nå der kan man bare se, er den god?..og er den mindre end den anden (som hun kalder sofabordet)..."øh ja det tror jeg og den er meget mindre"..."nå men det var da godt"

Så hun er overtalt, så mon ikke at der kan blive til en ny (så meget for mig og min fornuft L.B.), i en nær fremtid.

Mit indtryk er at 675 går meget dybere, er mere kontant, og har en bedre klang....alt ialt en forbedring. Nu er der nok nogen som så vil sige, jamen den er da slet ikke stor nok, og man kan få noget større og bedre.....det er rigtigt, men det er også dyrere, og prisen på en 675 er lige omkring hvad jeg har lyst til at give for en SUB......vi får se om det bliver til den....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2006 kl. 06:52 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
Derudover lånte jeg igår, forandlediget af mange af jeres kommentarer og bemærkninger om min SUB og dens manglende evner, en B&W ASW 675 med hjem fra den lokale HFK. Jeg må indrømme at den er fed, og den er også en hel del bedre end min ASW 1000. Jeg sagde for sjov til min kone, (jeg var blevet sendt ned efter noget til aftensmaden og kom lidt senere hjem end beregnet), "..ja undskyld jeg kommer lidt senere, men jeg købte lige en ny SUB..", og hvad svarede hun "..Nå der kan man bare se, er den god?..og er den mindre end den anden (som hun kalder sofabordet)..."øh ja det tror jeg og den er meget mindre"..."nå men det var da godt"

Så hun er overtalt, så mon ikke at der kan blive til en ny (så meget for mig og min fornuft L.B.), i en nær fremtid.

Mit indtryk er at 675 går meget dybere, er mere kontant, og har en bedre klang....alt ialt en forbedring. Nu er der nok nogen som så vil sige, jamen den er da slet ikke stor nok, og man kan få noget større og bedre.....det er rigtigt, men det er også dyrere, og prisen på en 675 er lige omkring hvad jeg har lyst til at give for en SUB......vi får se om det bliver til den....

Jamen 675 er da en fin lille sub, også kan du jo altid købe en mere senere 2 subs er langt bedre end en. Fruen her i hytten havde kun en kommentar da hun så mine... "hvordan vil du få dem op af trappen"  

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
Filmtossen skrev:

Jamen 675 er da en fin lille sub, også kan du jo altid købe en mere senere 2 subs er langt bedre end en. Fruen her i hytten havde kun en kommentar da hun så mine... "hvordan vil du få dem op af trappen"  

Ja den er udmærket, men jeg er ikke sikker på at det skal være den....jeg er også blevet opmærksom på en DYNAUDIO SUB 500, som skulle være en formidabel SUB (men det er prisen så også)...Mht. 2 stk. SUBS, så bliver det ikke sålænge vi bor i lejlighed, men når vi køber hus såeee...

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Har lige talt med KT Radio, og de sender en ny PJ til mig idag (ja jeg var jo ikke så heldig at det var en ny N74, så det er "bare" en ny sp 5700), så håber jeg som ind i grønsalteblankpoleredefanden, at den holder det den skal........

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=6229

tak for linket, men.....jeg har også hørt om den, men ikke hørt den, har du det????? Hvis jeg skal købe en ny SUB, så vil jeg gerne have hørt den i aktion, ikke bare hørt om den

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
kyhn skrev:

tak for linket, men.....jeg har også hørt om den, men ikke hørt den, har du det????? Hvis jeg skal købe en ny SUB, så vil jeg gerne have hørt den i aktion, ikke bare hørt om den

Den er også lidt dyr, når der nu lige har været en 1200 til salg for 3.500 - som der desværre var en der nåede at købe før mig

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2006 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
så meget for mig og min fornuft L.B.

Var begyndt at føle mig lidt alene, så det var rart at se - pyha

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Filmtossen skrev:
kyhn skrev:

Den er også lidt dyr, når der nu lige har været en 1200 til salg for 3.500 - som der desværre var en der nåede at købe før mig

OK, det havde jeg ikke set....tak for det, så ved jeg jo hvilket prisleje der er rimeligt....

Har du iøvrigt hørt DYNAUDIO SUB 500?

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2006 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Filmtossen skrev:

Det er du ikke, bare rolig......(jeg tror egentlig også at der er mange flere som ikke er spor "fornuftige").....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
L.B. skrev:

Filmtossen skrev:

Det er du ikke, bare rolig......(jeg tror egentlig også at der er mange flere som ikke er spor "fornuftige").....

Hvad mener du?? Vi er da enormt fornuftige

Bare fordi flertallet mener det err mere fornuftigt at bruge 100K på et badeværelse i stedet for at buge det på hjemmebio, betyder det jo ikke at flertallet har ret. De har bare ikke set lyset

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Uden at have hørt dem alle, ville jeg kigge på følgende mærker hvis jeg skulle have ny sub:

• Infinity (især RABOS systemet er spændende)
  • Velodyne (især DD systemet er spændende)
  • SVS

Som outsidere er der også...

• B&W
  • Dali

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2006 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Uden at have hørt dem alle, ville jeg kigge på følgende mærker hvis jeg skulle have ny sub:

• SVS

• B&W
  • Dali

Sunfire kunne måske også være en mulighed. Det skulle jo være nogle effektive små kasser, men det ska de selvfølgelig også være til den pris.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Filmtossen skrev:
L.B. skrev:

Filmtossen skrev:

Hvad mener du?? Vi er da enormt fornuftige

Bare fordi flertallet mener det err mere fornuftigt at bruge 100K på et badeværelse i stedet for at buge det på hjemmebio, betyder det jo ikke at flertallet har ret. De har bare ikke set lyset

Auhahaha......ja hvis vi selv skal sige det, men det er som at sætte ræven til at vogte høns ikk´?, men du har da ret, det hele er vel et spørgsmål om prioritering af ens midler.....og så er den ikke længere (medmindre man er yderst velbeslået)...

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

• SVS

• B&W
  • Dali

Modtaget! og tak, det overrasker mig ikke, men hvad med Dynaudio?? og i givet fald hvorfor ikke? og ikke uvæsentligt (uden at virke flabet) har du hørt dem spille?

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

<< Forrige Side af 58 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum